ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο VW Golf

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017 ::..
Η δημοσιογραφική παρουσίαση του ευρύτατα ανανεωμένου Golf, που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της Αττικής, σηματοδοτεί και την έναρξη διάθεσης του μπεστ σέλερ της VW στην ελληνική αγορά. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων, με 3θυρο, 5θυρο ή «στέισον» αμάξωμα και με σχεδόν κάθε δυνατή μορφή συστήματος παροχής ισχύος, βενζινοκίνητο, ντίζελ, με φυσικό αέριο, υβριδικό και αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Οι τιμές των μοντέλων που θα είναι άμεσα διαθέσιμα ξεκινούν από τα 16.450 ευρώ για το 3θυρο και 17.400 ευρώ για το 5θυρο με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 85 ίππων, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με λειτουργίες ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού, σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου και hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αναγνώριση πεζών και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, ραδιόφωνο, θύρες SD και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, σύστημα start-stop κλπ. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 20.750 ευρώ για το 3θυρο και 21.700 ευρώ για το 5θυρο.


Η VW δεν ήταν δυνατό να αφήσει ανεκμετάλλευτη την τεράστια επιτυχία του Golf σε όλο τον κόσμο και να μη δημιουργήσει μια ευρύτατη γκάμα βασισμένη στο μοντέλο της που αποτελεί σχεδόν από μόνο του ένα ξεχωριστό "brand name". Η γκάμα λοιπόν του Golf αποτελείται από ένα μεγάλο αριθμό εκδόσεων, με διαφορετικούς συνδυασμούς αμαξωμάτων κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων (χάτσμπακ, στέισον, μέχρι και το crossover Alltrack) και η εταιρεία φροντίζει κάθε τόσο να τα προσαρμόζει στη σύγχρονη τεχνολογία, για να διατηρεί πλήρως ανταγωνιστικά. Αυτό έγινε και τώρα με αφορμή το προγραμματισμένο "facelift" στο μέσο περίπου του χρόνου ζωής της τελευταίας γενιάς του Golf. Αυτήν τη φορά δεν πρόκειται για μία απλή ανανέωση που να περιορίζεται σε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα, αλλά μία σημαντική αναβάθμιση σε επίπεδο τεχνολογίας, ώστε να προσαρμοστεί το αυτοκίνητο στις νεότερες εξελίξεις των ηλεκτρονικών και των συστημάτων παροχής ισχύος. Βεβαίως έχουν γίνει και οι συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές που γίνονται στα «φέις λιφτ», με νέους προφυλακτήρες και φωτιστικά, πίσω φώτα τεχνολογίας LED, όπως επίσης και νέες ταπετσαρίες, νέο πίνακα οργάνων (στις ακριβότερες εκδόσεις προσφέρεται ένας πλήρως ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων με δυνατότητα διαμόρφωσης από τον κάθε οδηγό) και νέα διακοσμητικά στο εσωτερικό.

Από εκεί και πέρα υπάρχει μια νέα σημαντική προσθήκη στους κινητήρες με τον νέο 1.5 TSI Evo με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος θα προσφέρεται σε εκδόσεις 130 ίππων και 150 ίππων (με σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT στη δεύτερη περίπτωση). Βελτίωση έχει γίνει και στον κινητήρα του GTI, που αποδίδει τώρα 10 ίππους παραπάνω (230) ενώ αυξημένη στους 245 ίππους είναι και η ισχύς του GTI Perfοrmance. Επίσης υπάρχει ένα νέο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες (το οποίο θα αντικαταστήσει βαθμιαία στο μέλλον όλα τα εξατάχυτα DSG που χρησιμοποιούνται σήμερα). Έτσι συνολικά η γκάμα θα περιλαμβάνει τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα TSI σε εκδόσεις 85 και 110 ίππων, τον 1.5 TSI Evo σε εκδόσεις 130 ίππων και 150 ίππων, τον 1.8 TSI των 180 ίππων σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης, αποκλειστικά για το Alltrack, τον ντίζελ 1.6 TDI των 115 ίππων και τον 2λιτρο ντίζελ TDI με 150 ή 184 ίππους. Θα υπάρχει επίσης ένας κινητήρας φυσικού αερίου 1.4 TGI με 110 ίππους, η υβριδική έκδοση GTE και ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο e-Golf. Μια άλλη αναβάθμιση στο ηλεκτρικό σύστημα είναι ότι τα πίσω φώτα είναι πλέον τεχνολογίας LED ενώ σε όσες εκδόσεις είχαν προβολείς με ξένον, αυτοί αντικαταστάθηκαν επίσης με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.
Έκτός όμως από την αναβάθμιση των μηχανικών μερών μεγάλη έμφαση δόθηκε στα νέα συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας (τα οποία έχουν πλέον μεγαλύτερες οθόνες αφής), καθώς και στα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, που περιλαμβάνουν ό,τι πιο σύγχρονο διατίθεται σήμερα στη μικρομεσαία κατηγορία. Είναι χαρακτηριστικό π.χ. ότι το προσαρμοζόμενο cruise control και το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αναγνώριση πεζών και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα του Golf, το οποίο είναι επίσης το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του που στο κορυφαίο σύστημα "infotainment" της γκάμας προσφέρει τη δυνατότητα ελέγχου με κινήσεις χωρίς να ακουμπάει το χέρι στην οθόνη αφής. Διαθέσιμο επίσης με το αυτοκίνητο είναι το νέο σύστημα ημιαυτόνομης κίνησης Traffic Jam Assist, που εξασφαλίζει ημιαυτόνομη λειτουργία του Golf σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα. Τέλος υπάρχουν νέες διαδικτυακές υπηρεσίες "Guide & Inform" και νέες υπηρεσίες Car-Net "Security & Service".

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε σε μια σύντομη διαδρομή την έκδοση με τον γνωστό χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 110 ίππων σε συνδυασμό με το ημιαυτόματο κιβώτιο DSG των 7 ταχυτήτων. Αρκεί να κάνει κανείς λίγα μέτρα με το Golf για να διαπιστώσει πόσο ψηλά έχει ανεβάσει τον πήχη της «μαζικής» μικρομεσαίας κατηγορίας στην ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ, όπως και πριν την ανανέωση, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει. Ο χιλιάρης κινητήρας με το τούρμπο μας ενθουσίασε για μία ακόμα φορά με τη δύναμη και την ευστροφία του, αποτελώντας κατά τη γνώμη μας την πιο πετυχημένη μέχρι στιγμής (τηρουμένων των αναλογιών) έκδοση TSI. Το 7άρι DSG είναι πραγματικά πολύ γρήγορο στις αλλαγές, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο δεν έχει μεν (όπως δεν είχε και στο παρελθόν) σπορτίφ χαρακτηριστικά, αλλά είναι εξαιρετικά ασφαλής και προβλέψιμη για τον μέσο οδηγό, ακόμα κι όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν πέρα από τα... κοινωνικά αποδεκτά όρια. Προσφέροντας έτσι ένα αίσθημα ασφάλειας που ενισχύεται κι από τα πολύ καλά φρένα. Ένα Golf, λοιπόν, όχι εντελώς καινούργιο, αλλά πάντως σημαντικά βελτιωμένο σε πολλά σημεία, έτσι ώστε να αποτελεί κάτι παραπάνω από ένα απλό "face lift".
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP