ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Ka+ - 1.2 (85 PS)

«Μικρομέγαλο»         ..:: Σαββάτο, 18 Μαρτίου 2017 ::..

Tο νέο αποκλειστικά πεντάθυρο μικρό της Ford με το όνομα Ka+, εντελώς διαφορετικό από το ιδιαίτερο αισθητικά και σπιρτόζο Ka του παρελθόντος που δεν χωρούσε και πολλά στην καμπίνα, ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στη χώρα μας, δίνοντας απαντήσεις σε φλέγοντα ζητήματα, στα οποία υστερούν εξ ορισμού τα αυτοκίνητα πόλης

Η Ford λανσάρει στην Ευρώπη ένα νέο, εντελώς διαφορετικό Ka, μία σαφώς πιο ρεαλιστική πρόταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Το Ka+ είναι σημαντικά μεγαλύτερο (με μήκος 3,93 μ. πλησιάζει το Fiesta) και πιο πρακτικό (με 5 πόρτες και 5 θέσεις) από τον ομώνυμο πρόγονό του. Πρόθεση της Ford ήταν η βασική του έκδοση να κοστίζει όσο ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης, έτσι ώστε να αποκτά πλεονέκτημα απέναντί τους, φλερτάροντας σε όλα τα υπόλοιπα (διαστάσεις, χώροι, άνεση, κύλιση) με τα σούπερ μίνι, χωρίς όμως τη μεγαλύτερη τιμή τους. Το Ka+ είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, καθώς θα κάνει καριέρα σε Ασία, Λατινική Αμερική αλλά και Ευρώπη. Ομολογουμένως θυσίασε το στιλ, το οποίο δεν ήταν το ζητούμενο εξάλλου. Προτεραιότητα ήταν να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο το οποίο θα είναι αποδεκτό από όλους σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Εσωτερικό
Εδώ βάζει δύσκολα σε όλα τα υπόλοιπα μικρά αυτοκίνητα, αφού λόγω διαστάσεων (ακροβατεί ανάμεσα στις κατηγορίες Α και Β), αλλά και άρρηκτης σχέσης με το Fiesta, διαθέτει πολύ καλούς χώρους για τουλάχιστον τέσσερις ενήλικους επιβάτες ανεξαρτήτως αναστήματος. Η πρακτικότητα του Ka+ τονίζεται από το μεγάλο εσωτερικό ύψος, τις 21 θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα των επιβατών, αλλά και τα 270 λίτρα του χώρου αποσκευών (τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε αναλογία 60/40). Σχεδιαστικά το εσωτερικό δεν αποποιείται τις γνωστές γραμμές του Fiesta, καθώς σε αρκετά σημεία παραπέμπει άμεσα σε αυτό. Τα πλαστικά πάντως είναι σκληρά και μέτρια σε ποιότητα και φινίρισμα σε σύγκριση με το Fiesta, ενώ η συναρμογή κυρίως στο κέντρο του ταμπλό, όπου συγκεντρώνονται πολλά στοιχεία (αεραγωγοί, οθόνη, ηχοσύστημα, γυαλιστερό διακοσμητικό πλαστικό) θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε, βεβαίως, για να είναι δίκαιη η σύγκριση, πως μιλάμε στην ουσία για ένα μίνι με χαμηλή τιμή αγοράς, άρα το μέτρο σύγκρισης είναι το τί ισχύει στην κατηγορία Α. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, το μικρό Ford ικανοποιεί στο έπακρο.

Η τιμή του αυτοκινήτου με τον κινητήρα 1.2 των 85 ίππων (που είναι στην ουσία και αυτός που αφορά την ελληνική αγορά, ξεκινάει από 11.202 ευρώ, με εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα, σύστημα SYNC κλπ. Πολύ καλά...
Εντός θυμίζει Fiesta, με καλούς χώρους, εξοπλισμό και ικανοποιητική συναρμογή, τα σκληρά πλαστικά όμως προδίδουν την εξοικονόμηση κόστους
Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό συναντάμε έναν ατμοσφαιρικό αλουμινένιο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 (αναζητήστε τις ρίζες του στον πάλαι ποτέ 1.25 της Yamaha), με διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας εξελίχθηκε ειδικά για την περίπτωση του Ka+. Στην ισχυρότερη έκδοσή του (85 ίπποι στις 6.300 σ.α.λ.) διακρίνεται για τα αρκετά πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, αφού δεν παράγει θόρυβο ή κραδασμούς, τουλάχιστον σε χαμηλομεσαίο ρυθμό περιστροφής, εκεί δηλαδή όπου θα δουλεύει υπερωρίες καθημερινά. Τα 11,4 kgm ροπής (αποδίδονται σχετικά ψηλά στις 4.000 σ.α.λ.) περιορίζουν τις δυνατότητες χρήσης εκτός πόλης (επαρχιακός, προσπεράσματα), κάνουν όμως το αυτοκίνητο να ακολουθεί τους αστικούς ρυθμούς κίνησης χωρίς κόπο. Αυτό είναι και το ζητούμενο εδώ. Αν προσπαθήσεις να κινηθείς σβέλτα, απαιτείται να ανεβάσεις στροφές και να καταφύγεις συχνότερα στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο για να επιλέξεις τη σωστή σχέση στην προσπάθεια αναζήτησης έλξης. Το κιβώτιο σαν αίσθηση δεν θα σε απογοητεύσει, διαθέτοντας λογική κλιμάκωση με σχετικά μακριά μόνο την τελευταία (πέμπτη) σχέση. Η κατανάλωση του 1.2 κυμάνθηκε γύρω από τα 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το «πάτωμα» του Ka+ αλλά και η ανάρτηση (εμπρός γόνατα Μακφέρσον πίσω ημιάκαμπτος άξονας), προέρχονται απευθείας από το μεγαλύτερο Fiesta. Στην πράξη η ανάρτηση φιλτράρει άκρως ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς ταυτόχρονα να είναι υπέρμετρα ενδοτική. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή για μικρό αυτοκίνητο και αναφέρομαι ακόμη και στο θόρυβο που προέρχεται από την κύλιση του αυτοκινήτου (μονωτικά υλικά τοποθετήθηκαν παντού). Στις απότομες μεταφορές βάρους κυρίως στις στροφές, παρά τις κλίσεις στο αμάξωμα (λόγω της ρύθμισης που ευνοεί την άνεση), το νέο μικρό Ford διατηρεί απροβλημάτιστα την πορεία του και αργεί να ανοίξει την επιλεγμένη τροχιά. Νιώθεις, με λίγα λόγια, πως οδηγείς ένα λίγο «φθηνότερο» Fiesta στο οποίο «χαλάρωσες» -κατά μια έννοια- τη ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε κάτι αρνητικό, μια και η προτεραιότητα στο Ka+ ήταν αφενός, η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και αφετέρου, ένας πιο φιλικός χαρακτήρας για οδηγούς και των δυο φύλων. Ο μικρός κύκλος στροφής (10,7 μ.) το καθιστά ευέλικτο στην πόλη, εκεί δηλαδή όπου θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Ωστόσο, αν ψάχνουμε για ψιλά γράμματα, δεν διαθέτει συνολικά το μπρίο στις κινήσεις του, γεγονός που θα περίμενες εύλογα από ένα αυτοκίνητο πόλης (λόγω του μικρότερου μεγέθους και βάρους που έχουν τα μίνι). Πρόκειται ξεκάθαρα για αλλαγή φιλοσοφίας στα αυτοκίνητα πόλης.
YΠEP
- Σχέση αξίας-τιμής
- Χώροι επιβατών-αποσκευών
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Τιμή αγοράς
KATA
- Επιταχύνσεις εν κινήσει
- «Φθηνή» εικόνα στην καμπίνα
Στο δρόμο αποδεικνύεται άνετο και εύκολο στη χρήση, πάσχει όμως σε ρεπρίζ και σε ζωντάνια
Συμπέρασμα
Η Ford σκέφτηκε έξυπνα να πατήσει επάνω σε δύο βάρκες. Να παντρέψει περίτεχνα δύο κατηγορίες μικρών αυτοκινήτων (την πρώτη με τη δεύτερη), γαρνίροντας το προϊόν με τα ειωθότα της μεγαλύτερης από τις δύο, στην τιμή όμως της μικρότερης. Κοινώς ένα... μεταλλαγμένο σούπερ μίνι σε χώρους, εμφάνιση, διαστάσεις, εξοπλισμό, άνεση, το οποίο όμως δημιουργεί νέα δεδομένα στην κλάση των μίνι στην οποία ανήκει (κυρίως λόγω τιμής) και αναντίρρητα την οριοθετεί προς τα πάνω.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP