ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C4 - 1.6 BlueHDi (120 CV)

Αγχολυτικό         ..:: Σαββάτο, 18 Μαρτίου 2017 ::..

Η οικογενειακή μικρομεσαία C4 εφοδιάζεται με τον 120άρη σύγχρονο ντίζελ κινητήρα 1.6 και με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και το αποτέλεσμα του παραπάνω συνδυασμού τιμά τον ξεκούραστο χαρακτήρα της και ξαναφέρνει στην επικαιρότητα την άνεση, με το πρώτο γράμμα κεφαλαίο

Η μικρομεσαία Citroen είναι αυτό που φαντάζεσαι και υποθέτεις. Τηρεί πιστά το οικογενειακό γίγνεσθαι, όχι όμως στο θεωρητικό επίπεδο ή προς χάριν της κουβέντας. Το επιτελεί κατά γράμμα, δηλαδή επενδύει σχεδόν τα πάντα στην άνεση από μια ανάρτηση που δεν ξεφεύγει από το στόχο της, από ένα εσωτερικό καμωμένο να προσφέρει απλόχερα αυτό το αγχολυτικό στοιχείο ενός καλού γαλλικού αυτοκινήτου. Κοντά σε αυτά, έχεις μια εύπεπτη σχεδίαση που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ κλασικού και μοντέρνου. Δεν θα λέγαμε ότι είναι το ομορφότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, ούτε το πιο «πρόθυμο», αλλά είναι ένα από τα πιο ξεκούραστα για τους επιβάτες του, με την έννοια που έχει θεσπίσει η Citroen εδώ και δεκαετίες.

Εσωτερικό
Πάμε μέσα λοιπόν να νιώσουμε βασιλιάδες. Έτσι όπως το έχουν σκεφτεί οι Γάλλοι. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Multimedia, που περιορίζει την χρήση διακοπτών και βελτιώνει την εργονομία. Πολύ καλή είναι η ποιότητα των υλικών, αλλά και η συναρμογή τους. Τα καθίσματα είναι μαλακά, διαθέτουν επαρκή πλευρική στήριξη και προσφέρουν πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες ακόμη και για μακρινές διαδρομές. Η C4 θα φιλοξενήσει με ευκολία τουλάχιστον τέσσερις ενήλικους επιβάτες με τις αποσκευές τους, μια και ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλη χωρητικότητα για τα δεδομένα της κατηγορίας, με όγκο 408 λίτρα. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα, τόσο ανάμεσα στα δυο εμπρός καθίσματα, όσο και στα εσωτερικά των θυρών. Δεν υπάρχει λοιπόν περίπτωση να μη βολευτείς στο εσωτερικό της C4, που δείχνει να είναι σχεδιασμένη εξαρχής από μέσα προς τα έξω.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει εκτός από την καθιερωμένη πληρότητα των αερόσακων, το ESP και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα Multimedia με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, Hill Start Assist, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Όλα αυτά στην τιμή των 20.493 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και 21.861 ευρώ για τη «δική» μας με το αυτόματο κιβώτιο.
Ευρύχωρη καμπίνα με μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, καλή εργονομία αλλά και πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο BlueHDi πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων της C4 αποδίδει 120 ίππους και 30,4 kgm ροπής. Ιδιαίτερα ζωντανός και πρόθυμος, συνεργάζεται καλά με το νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (ΕΑΤ6) της εταιρείας που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Τραβάει από τις χαμηλές στροφές, τα καταφέρνει καλά με το απόβαρο, διαθέτει πολύτιμη ροπή εκεί που την χρειάζεσαι στην καθημερινή οδήγηση, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και εύκολες (άρα ασφαλείς) προσπεράσεις ενώ είναι και οικονομικός. Στη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,7 λίτρα/100 χλμ., τιμή άκρως ικανοποιητική για την κατηγορία. Μοναδική μικρή ένσταση, ο ήχος που εκπέμπει ο κινητήρας όταν πιεστεί, που ίσως να μη συνάδει τόσο με την ατμόσφαιρα πολιτισμού και άνεσης που προάγει με επιτυχία η C4.

Οδηγώντας
Εδώ έχουμε μια κλασική Citroen, πιστή στα χαρίσματα του κατασκευαστή. Το πρώτο πράγμα τη χαρακτηρίζει είναι η διαδρομή της ανάρτησης, επομένως και ένας τυπικά γαλλικός-ευεργετικός τρόπος αντιμετώπισης των κακοστρωμένων δρόμων. Αυτό δεν συντελείται επιβαρύνοντας υπέρμετρα την οδική συμπεριφορά, απλώς εδώ μιλάμε για μια διαφορετική φιλοσοφία, πρώτος λόγος της οποίας είναι οι άνετες οικογενειακές μετακινήσεις με το «ήπιο ριμπάουντ» της ανάρτησης μετά από κάθε φόρτιση (εγκάρσια ή διαμήκη). Η ησυχία στην καμπίνα είναι υποδειγματική για την κατηγορία και το ταξίδι γίνεται απολαυστικό ακόμη και με απαγορευτικές ταχύτητες. Οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται ιδανικά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να ζουν τη ραστώνη τους. Μόνο όταν οι ανωμαλίες είναι συνεχείς και εγκάρσιες, η ανάρτηση σε χαμηλές ταχύτητες μοιάζει να συντονίζεται, εκπέμποντας ενοχλητικό ήχο. Στο οδηγικό κομμάτι, η C4 δεν πληρώνει το τίμημα της μαλακής σε ρύθμιση ανάρτησης εις βάρος των δυναμικών χαρακτηριστικών. Κρατάει πολύ καλά την τροχιά της και δεν παρεκκλίνει της ενδεδειγμένης πορείας της, όσο κι αν το αμάξωμά της παίρνει κάποιες κλίσεις, όσο κι αν το τιμόνι της δεν διαθέτει επαρκή πληροφόρηση.
YΠEP
- Άνεση
- Οικονομία καυσίμου
- Ροπή κινητήρα
- Κύλιση
- Χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτριο σύστημα διεύθυνσης
- Οι ήχοι της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες
Μια καλή κλασική Citroen με γαλλική άνεση και μονωμένη κύλιση (εκτός εξαιρέσεων), πάντα ασφαλής, χωρίς όμως ποτέ να είναι οδηγοκεντρική
Συμπέρασμα
Κλασική μικρομεσαία οικογενειακή Citroen νέας εσοδείας. Ευρύχωρη, άνετη, φιλόξενη, ποιοτική, σε βάζει στη διαδικασία να προτιμάς να είσαι επιβάτης και να κατέβεις ξεκούραστος, από το να καθίσεις εμπρός αριστερά και να οδηγήσεις. Η ανάρτηση, το αυτόματο κιβώτιο, η ηχομόνωση και ο ροπάτος ντίζελ κινητήρας συνηγορούν σε αυτό. Πολύ καλά εξοπλισμένη και με λογική τιμή, σίγουρα διαθέτει το κοινό της, το οποίο γνωρίζει και δεν επιδέχεται ερμηνείες και εξηγήσεις.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP