ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus - RS

Αμβροσία και νέκταρ!         ..:: Σαββάτο, 11 Μαρτίου 2017 ::..

Το κορυφαίο Focus στην απόλυτη σπορ έκδοσή του, καταφέρνει να είναι ακόμα καλύτερο από τον καταπληκτικό προκάτοχό του χάρη σε κορυφαίες τεχνολογικές λύσεις όπως ο εξαιρετικός τούρμπο κινητήρας και η «σοφιστικέ» τετρακίνηση και είναι -χωρίς υπερβολή- ένα από τα 2-3 καλύτερα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία 10 χρόνια

Το Focus RS, ακόμα στην προηγούμενη γενιά του με τη μπροστινή κίνηση, ήταν «ό,τι πιο κοντινό υπάρχει στα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε έκδοση δρόμου», όπως χαρακτηριστικά είχαμε γράψει μετά τη δοκιμή του κι αυτό δεν ήταν υπερβολή. Δεν ήταν μια απλή έκδοση επιδόσεων ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ, ένα γρήγορο αλλά πολιτισμένο GTI. Αυτόν τον ρόλο άλλωστε υπάρχει άλλη έκδοση του Focus που τον έχει αναλάβει, το ST. Το RS ήταν ένα «καθαρόαιμο» με το οποίο μπορούσες να κολλήσεις για πολλή ώρα σε μια πίστα, μέχρι να φύγεις... αναγκαστικά, αφού λιώσεις εντελώς τα λάστιχα! Σκεφθείτε τώρα σ' ένα τέτοιο αυτοκίνητο, στημένο με την ίδια λογική από τους ανθρώπους της ίδιας εταιρείας, να προσθέσεις κι ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και καμιά πενηνταριά ίππους παραπάνω! Η χαρά του παιδιού! Αυτό το αυτοκίνητο είχαμε στη διάθεσή μας για μία εβδομάδα, για μια «δοκιμή» διαφορετική από τις συνηθισμένες, μια και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ελάχιστοι οδηγοί μπορούν να εξερευνήσουν και να αξιολογήσουν τα όριά του και αυτοί είναι μόνο οδηγοί αγώνων.

Εσωτερικό
Αν εξαιρέσει κανείς τα καλά μπάκετ καθίσματα της Recaro, το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το μόνο στοιχείο του που τονίζει έντονα την συγγένεια με τα υπόλοιπα Focus. Ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό με καλή θέση οδήγησης, με «στιβαρή» και πολύ προσεγμένη εικόνα, με ποιότητα κατασκευής και υλικών που θυμίζει μεγαλύτερη κατηγορία. Και βέβαια -αυτή είναι και η ιδιομορφία του συγκεκριμένου μοντέλου- επειδή πρόκειται μεν για ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, με αμάξωμα όμως 5θυρου (πώς αλλάζουν οι καιροί!) χάτσμπακ, μιλάμε για ένα εσωτερικό στο οποίο (αν ο οδηγός να είναι... φρόνιμος!) μπορούν να μεταφερθούν άνετα τέσσερα άτομα ακόμα και για ένα ταξίδι. Το στοιχείο που διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου είναι ο χώρος αποσκευών, που λόγω της τετρακίνησης είναι μειωμένος στα 260 λίτρα, μια χωρητικότητα που θυμίζει μάλλον μεγάλο σούπερ μίνι παρά μικρομεσαίο χάτσμπακ. Σε ό,τι αφορά την θέση οδήγησης, το κάθισμα δεν ρυθμίζεται σε ύψος, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, κι αυτό ίσως δεν αρέσει σε όσους προτιμούν να «χώνονται» στο αυτοκίνητο, γιατί εδώ κάθεσαι κάπως ψηλά (κάτι που εμάς δεν μας πειράζει καθόλου!). Αλλά η συνολική αίσθηση είναι τόσο καλή, όπως και η στήριξη του σώματος, η ορατότητα προς τα όργανα και η αίσθηση των χειριστηρίων, που σύντομα ξεχνάς αυτήν την λεπτομέρεια. Χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό υπάρχουν, οι ανοιχτοί χώροι όμως (όπου αφήνεις συνήθως αντικείμενα που θέλεις να είναι άμεσα διαθέσιμα, όπως γυαλιά, τηλέφωνα κλπ.) είναι περιορισμένοι.

Όπως είναι αναπόφευκτο, λόγω της υψηλής τεχνολογίας που εμπεριέχεται στο αυτοκίνητο (και των υψηλών φόρων που υπάρχουν στην Ελλάδα), το Focus RS είναι ένα αυτοκίνητο για λίγους, γιατί η τιμή του είναι αρκετά υψηλή, ξεκινώντας από 48.790 ευρώ. Θα τονίσουμε πάντως εδώ, ότι πρέπει να αξιολογήσει κανείς αυτήν την τιμή συγκριτικά, με βάση τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητο από πλευράς οδηγικής απόλαυσης σε σύγκριση με άλλα, πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα και σ' αυτήν την περίπτωση η συγκεκριμένη τιμή θα λέγαμε ότι δεν είναι καθόλου υψηλή. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας ESP, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη (Active City Stop), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπoυ οδήγησης με 4 επιλογές, ηλεκτρονικό έλεγχο εκκίνηση (Launch control), προβολείς με ξένον, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες USB, Aux και SD, σύστημα πλοήγησης, σύστημα Ford SYNC II με κλήση έκτακτης ανάγκης, σύστημα Start-Stop κλπ.
Το ταμπλό είναι Focus, οι χώροι είναι Focus, αλλά τα καθίσματα της Recaro φωνάζουν πως, τελικά, είναι RS!
Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο RS κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.3 που αποδίδει 350 ίππους, 45 περισσότερους από τον 2.5 του προηγούμενου μοντέλου, όπως και 44,9 kgm ροπής (47,9 στιγμιαία με overboost) σταθερά από τις 2.000 μέχρι τις 4.500 στροφές. Κι αυτό το τελευταίο είναι το πρώτο μυστικό για την ανείπωτη ευχαρίστηση που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο στο δρόμο, καθώς η άφθονη ροπή που αποδίδεται σε τόσο μεγάλη περιοχή στροφών κάνει το RS να επιταχύνει σχεδόν σαν ηλεκτρικό στο πάτημα του γκαζιού. Η επιτάχυνση σε σπρώχνει στην πλάτη του καθίσματος, αλλά αυτό δεν είναι στιγμιαίο, παρουσιάζοντας μία εξαιρετική γραμμικότητα χάρη σ' αυτήν την μεγάλη ωφέλιμη περιοχή στροφών. Το καλό εξάρι κιβώτιο έχει την κλιμάκωση που αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο και σχετικά μικρές διαδρομές του επιλογέα, ώστε να μη... χάνεις χρόνο σε διαδικαστικά όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση και ο μπάσος ήχος του κινητήρα σε κάνει να αισθάνεσαι σαν να μη βρίσκεσαι μέσα στην κίνηση μαζί με... τους κοινούς θνητούς, αλλά σε μια πίστα αγώνων ή -ακόμα καλύτερα- σε μια ειδική διαδρομή. Για όσους δίνουν σημασία στα νούμερα θα αναφέρουμε ότι η Ford δίνει 4,7'' για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και 266 χλμ./ώρα για τη μέγιστη ταχύτητα.

Αυτά όμως είναι αναμενόμενα με δεδομένα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Εκείνο που μόνο στην πράξη μπορείς να γνωρίσεις και να εκτιμήσεις, είναι αυτή η μεγάλη αλλά όχι ανεξέλεγκτη δύναμη που είναι στη διάθεσή σου ανά πάσα στιγμή, αυτή η «γεμάτη» λειτουργία που μαρτυράει και τις ατελείωτες ώρες εξέλιξης που οδήγησαν σ' αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Φυσικά όλα τα παραπάνω έχουν και την επίδρασή τους στην κατανάλωση, αλλά σε τέτοια αυτοκίνητα μάλλον κανείς δεν ενδιαφέρεται για τέτοιες λεπτομέρειες. Θα παρατηρήσουμε πάντως, γιατί αυτό είναι δείγμα του πόσο έχει εξελιχθεί η τεχνολογία, ότι αυτή η κατανάλωση έχει μειωθεί σε πολύ πιο γήινα επίπεδα σε σύγκριση με τις καταναλώσεις που είχαν αντίστοιχα θηρία 350 ίππων πριν όχι και πολλά χρόνια. Γιατί 14 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και 9-10 στο ταξίδι (μιλάμε φυσικά για ταξίδι οδικώς και όχι... χαμηλή πτήση!) τα χρειαζόσουν πριν 10-15 χρόνια με μερικά 2λιτρα αυτοκίνητα με όχι περισσότερους από 200 ίππους.

Οδηγώντας
Αν το προηγούμενο προσθιοκίνητο RS μας είχε ενθουσιάσει με την οδική συμπεριφορά του, μαντεύει κανείς πώς θα αισθανθεί σ' αυτό το... ποίημα με την εξελιγμένη τετρακίνηση, που δεν βοηθάει απλώς στο να μεταφερθεί πιο αποτελεσματικά η μεγάλη δύναμη του αυτοκινήτου στο δρόμο, αλλά συμμετέχει ενεργά στη βελτίωση της κατευθυντικότητας του αυτοκινήτου, μεταδίδοντας την ροπή που χρειάζεται στον τροχό που πρέπει. Αυτή η τετρακίνηση βασίζεται σ' ένα σύστημα με 2 ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες στον πίσω άξονα, οι οποίοι μοιράζουν τη ροπή του κινητήρα μεταξύ των πίσω τροχών ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και οδήγησης, παίρνοντας εντολές από μία ηλεκτρονική μονάδα που συνυπολογίζει και μια σειρά παραμέτρων λειτουργίας του αυτοκινήτου εκτός από την πρόσφυση. Σκεφθείτε τώρα μια τόσο μεγάλη ακρίβεια στη μετάδοση της ροπής να συνδυάζεται και μ' ένα τιμόνι ξυράφι, όχι απλώς ακριβέστατο, αλλά και πολύ γρήγορο (μόλις 2 στροφές από τέρμα σε τέρμα), που επιτρέπει στον οδηγό να μεταδίδει με μικρές και σύντομες κινήσεις τις επιθυμίες του. Σημαδεύεις, στρίβεις και, λες και οδηγείς τραίνο, βρίσκεσαι αστραπιαία εκεί ακριβώς που θέλεις, έτοιμος για την επόμενη στροφή. Αν θέλεις να το κάνεις πιο πολύπλοκο, ή μάλλον πιο... παιχνιδιάρικο, έχεις κι αυτήν τη δυνατότητα, αφού το αυτοκίνητο σου επιτρέπει να δημιουργήσεις (εσκεμμένα όμως και πάντα ελεγχόμενα από εσένα) μία πιο έντονη μετακίνηση του πίσω μέρους προς τα έξω, για να τοποθετηθείς καλύτερα. Τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής και βοηθάνε να αντιδράς άμεσα και με ασφάλεια στην απότομη έξοδο του ανεγκέφαλου που θα μετακινηθεί ξαφνικά μπροστά σου για να προσπεράσει τον μπροστινό του, χωρίς να κοιτάξει τον καθρέφτη, χωρίς να βγάλει φλας, χωρίς επαφή με την πραγματικότητα γενικά (το αναφέρουμε γιατί αυτό ακριβώς μας έτυχε στην παραλιακή και τα φρένα μας θύμισαν ότι το υπερόπλο που οδηγούσαμε εκτός από απόλαυση προσφέρει και ασφάλεια).

Το σύστημα επιλογής τρόπoυ οδήγησης έχει 4 ρυθμίσεις ("normal", "σπορ" με πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση και πιο άμεση απόκριση του κινητήρα, "πίστα" με σπορ ρυθμίσεις σε... όλα, μαζί και το ESP, και "drift" γι' αυτό που... σημαίνει!) Κάθε μία απ' αυτές προσαρμόζει το σύστημα τετρακίνησης, την απόσβεση της ανάρτησης, τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας και ABS, την απόκριση τιμονιού και κινητήρα, ακόμη και τον ήχο του κινητήρα! Με την επιλογή της ρύθμισης "drift" (όποιος έχει τα μυαλά στο κεφάλι του δεν το κάνει αυτό παρά μόνο σε ελεγχόμενο χώρο και όχι στο δρόμο!) η ροπή μεταφέρεται αρχικά κατά το μεγαλύτερο μέρος της στο εξωτερικό πίσω τροχό ώστε να «ξεκολλήσει» και μετά με ισοκατανομή στους πίσω τροχούς ώστε να βοηθήσει τον οδηγό στον έλεγχο του αυτοκινήτου μαζί με το ανάποδο τιμόνι. Η χαρά του παιδιού που λέγαμε και... λεφτά να έχεις να αλλάζεις λάστιχα!
YΠEP
- Αυθεντική σπορ αίσθηση
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Κορυφαία οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- 5 πόρτες, χώροι για 4!
- Εξοπλισμός
KATA
- Μικρός χώρος αποσκευών
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με τα «καθημερινά» αυτοκίνητα
Κορυφαία οδηγική απόλαυση από ένα απίστευτο αυτοκίνητο, που έχει τη δυνατότητα να πάει όσο θέλει και μπορεί ο κάθε οδηγός, ακόμα κι οδηγός αγώνων
Συμπέρασμα
Με δυο λόγια, αν μιλήσουμε με καθαρά «αυτοκινητικά» κριτήρια, το Focus RS είναι ένα από τα 2-3 καλύτερα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει τα τελευταία 10 τουλάχιστον χρόνια! Τελεία. Από εκεί και πέρα, φαντάζομαι θα υπάρξουν διάφορες παρατηρήσεις του τύπου «ναι, αλλά καίει», «ναι αλλά κοστίζει», «πόσοι μπορούν να το αγοράσουν» κλπ. κλπ. Δυστυχώς σ' αυτόν το μάταιο κόσμο που ζούμε, δεν έχουμε φτάσει ακόμα στο σημείο να φτιάχνουμε κορυφαίες τεχνολογικές κατασκευές που να είναι πάμφθηνες για τον καθένα σε αγορά και χρήση. Είμαι από αυτούς (τη μεγάλη πλειοψηφία δηλαδή) που δεν μπορούν να το αγοράσουν. Δεν τολμάω όμως να σκεφθώ ότι δεν αξίζει τον κόπο κάθε ώρα και κάθε ευρώ που αφιέρωσαν οι μηχανικοί της Ford για την εξέλιξή του, γιατί αυτό το αυτοκίνητο πάει μόνο του την αυτοκίνηση ένα ακόμα βήμα εμπρός. Και δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτήν την εβδομάδα που είχα την τύχη να το οδηγώ...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP