ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Isuzu D-Max

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 03 Μαρτίου 2017 ::..
Ένα από τα πιο πετυχημένα ανοιχτά ελαφρά φορτηγά (πικάπ) παγκοσμίως, από μία εταιρεία κατεξοχήν εξειδικευμένη σ' αυτού του είδους τα οχήματα, το νέο Isuzu D-Max, είναι πλέον διαθέσιμο στη νέα γενιά του και στην ελληνική αγορά, με βασικό ατού το νέο οικονομικό κινητήρα του. Με αφορμή το λανσάρισμά του, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στην Αττική για την παρουσίαση του αυτοκινήτου στους εκπροσώπους του Τύπου, στους οποίους έδωσε την ευκαιρία και για μια σύντομη οδηγική επαφή με αυτό. Το νέο D-Max προσφέρεται σε μία πλήρη γκάμα, με ένα εύρος τιμών που εκτείνεται από τα 21,900 ευρώ για το μονοκάμπινο με κίνηση στους πίσω τροχούς, μέχρι τα 38.659 ευρώ για το 4θυρο διπλοκάμπινο με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο. Ο εξοπλισμός είναι επιπέδου καλού επιβατικού αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφαλείας, όπου στάνταρ είναι το ABS με brake assist και ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, το ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια, καθώς και 6 αερόσακοι.


Όσο και αν τα ελαφρά φορτηγά τύπου «πικάπ» χρησιμοποιούνται σε πολλές περιοχές του κόσμου και ως επιβατικά αυτοκίνητα, η πραγματικότητα είναι ότι αποτελούν κυρίως εργαλεία δουλειάς για επαγγελματίες και με αυτήν τη λογική (σε ό,τι αφορά την αντοχή, την αξιοπιστία και τη λειτουργικότητα) κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα της Isuzu, μιας εταιρείας με εμπειρία σχεδόν ενός αιώνα στην κατασκευή επαγγελματικών αυτοκινήτων. Ιδιαίτερα δημοφιλές στην ελληνική αγορά, το D-Max στη νέα γενιά του έχει κατ' αρχάς κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα εμπρός και πίσω (για αισθητικούς αλλά και λειτουργικούς λόγους, όπως για παράδειγμα η προσπάθεια εξάλειψης προεξοχών στον εμπρός προφυλακτήρα για λόγους που σχετίζονται με την ασφάλεια των πεζών και η βελτίωση του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx κατά 0,4 για βελτίωση της οικονομίας). Επίσης στο εσωτερικό υπάρχει νέος πίνακας οργάνων και νέα υλικά κι έχει γίνει μια προσπάθεια ενίσχυσης των διαφόρων αποθηκευτικών χώρων, που είναι στοιχείο πολύ σημαντικό σ' ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα υπάρχει νέο ηχοσύστημα και δύο θύρες USB για φόρτιση κινητών συσκευών, όπως επίσης και κάμερα οπισθοπορείας, κάτι που δείχνει και την εξέλιξη που υπάρχει στα επαγγελματικά αυτοκίνητα σε ό,τι αφορά τις ανέσεις και τις ευκολίες που προσφέρουν στους χρήστες τους.

Η μεγάλη αλλαγή όμως είναι τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια και κυρίως ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.9 προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro 6b. Ένας κινητήρας που έχει την ίδια περίπου ισχύ (164 ίππους) σε σύγκριση με τον μεγαλύτερου κυβισμού προκάτοχό του, λόγω όμως και της μείωσης του βάρους του αυτοκινήτου κατά 100 περίπου κιλά, προσφέρει τελικά καλύτερες επιδόσεις στο αυτοκίνητο, κυρίως στον τομέα των επιταχύνσεων εν κινήσει («ρεπρίζ») αλλά και μειωμένη κατανάλωση (όπως επίσης και πιο απλή διαδικασία συντήρησης). Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή ένα νέο επίσης εξατάχυτο αυτόματο, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής ταχυτήτων. Η απόσταση από το έδαφος για τις τετρακίνητες εκδόσεις (οι οποίες κατεξοχήν προορίζονται για χρήσεις εκτός του δρόμου) φτάνει τα 23,5 εκατοστά. Η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου είχε ως συνέπεια και τη δυνατότητα αύξησης της ικανότητας μεταφοράς φορτίου, το οποίο κυμαίνεται -ανάλογα με την έκδοση- από 1.085 ως 1.310 κιλά και είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία. Το νέο D-Max προσφέρεται σε μία πλήρη γκάμα εκδόσεων, με τρία διαφορετικά αμαξώματα (μονής καμπίνας, επιμηκυμένης καμπίνας και διπλής καμπίνας), πίσω κίνηση ή τετρακίνηση και αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε συνδυασμό και με τις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, ο τιμοκατάλογος του μοντέλου περιέχει τελικά 11 διαφορετικές εκδόσεις.
Η έκδοση που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ήταν η τετρακίνητη με την επιμηκυμένη καμπίνα (με τις «μισές» πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδο) και το χειροκίνητο κιβώτιο. Η πρώτη εντύπωση πού αποκομίζει κανείς μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, είναι ότι χωρίς να προσφέρει πολυτέλειες (που δεν ταιριάζουν και με το χαρακτήρα του) είναι μια γεροδεμένη και ποιοτική κατασκευή, με εσωτερικό που προσφέρει τις ευκολίες ενός επιβατικού αυτοκινήτου. Ο κινητήρας φαίνεται πως έχει επαρκή δύναμη για να το κινήσει αξιοπρεπέστατα στο δρόμο (τουλάχιστον χωρίς φορτίο, γιατί το αυτοκίνητο ήταν άδειο, αλλά με δύο άτομα μέσα) και οι σχέσεις στο κιβώτιο έχουν σωστή κλιμάκωση για την εκμετάλλευση του κινητήρα. Πρέπει μάλιστα να σημειώσουμε εδώ, ότι η πρώτη είναι ιδιαίτερα κοντή, κάτι που σε συνδυασμό και με το «βοηθητικό» κιβώτιο για κοντές σχέσης δίνει αρκετά μεγάλες δυνατότητες για κίνηση με φορτίο σε δύσβατα εδάφη. Δύο πολύ μικρές διαδρομές που κάναμε εκτός δρόμου, μία σε λασπωμένο χώμα και μία σε κακοτράχαλο χωματόδρομο με αρκετά μεγάλες κλίσεις, μας έδωσαν τελικά μία συνολικά θετική εικόνα για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σ' αυτήν τη σύντομη επαφή μαζί του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP