ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη νέα σειρά 5 της BMW

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017 ::..
Η μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε η BMW στη Βουλιαγμένη σηματοδοτεί την έναρξη διάθεσης της νέας γενιάς του εμβληματικού μεσαίου της σεντάν στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για την έβδομη γενιά της σειράς 5 από το 1972 που παρουσιάστηκε το πρώτο ομώνυμο μοντέλο, με τις συνολικές πωλήσεις να έχουν φτάσει από τότε το 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Διαθέτοντας ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης, συστήματα ασφαλείας και συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, η νέα «πεντάρα» προσφέρεται στην Ελλάδα σε τιμές που ξεκινούν από τα 60.950 ευρώ για τη ντίζελ 520d, ενώ οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 69.350 ευρώ για την 530i. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, που είναι σε όλες ιδιαίτερα πλούσιος. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται ως στάνταρ (εκτός από τα δεδομένα συστήματα ασφαλείας φυσικά) στοιχεία όπως τα φώτα τεχνολογίας LED, το σύστημα πλοήγησης, οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, το σύστημα συναγερμού κλπ.


Η νέα σειρά 5 της BMW δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα που θέλει κάθε νέο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, αν και σ' αυτήν την κατηγορία τα αυτοκίνητα είναι τόσο μεγάλα πλέον, που τα περιθώρια για να μεγαλώσουν κι άλλο αρχίζουν να περιορίζονται! Έτσι, το μήκους 4,935 μ. αυτοκίνητο είναι μόλις 28 χιλιοστά μακρύτερο και 8 χιλιοστά φαρδύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 7 χιλιοστά. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί, γιατί δείχνει και την εξέλιξη της τεχνολογίας στην κατασκευή των αυτοκινήτων, είναι το γεγονός ότι είναι ταυτόχρονα και ελαφρύτερο μέχρι και κατά 115 κιλά από τον προκάτοχό του. Επίσης, έχει ένα κορυφαίο για την κατηγορία συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx, μόλις 0,22. Ελαφρά μεγαλύτερος από πριν -κατά 10 λίτρα- είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 530 λίτρα. Στο λανσάρισμά του το αυτοκίνητο διατίθεται με 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα με 252 ίππους για την 530i κι έναν 6κύλινδρο 3λιτρο με 340 ίππους για την 540i, ενώ από πλευράς ντίζελ υπάρχει ένας 4κύλινδρος 2λιτρος με 190 ίππους για την 520d κι ένας 6κύλινδρος 3λιτρος με 265 ίππους για την 530d. Από το Μάρτιο θα είναι διαθέσιμη και η M550i, με κινητήρα V8 4,4 λίτρων με 462 ίππους, όπως επίσης και η φορτιζόμενη υβριδική 530e με 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, συνολικής ισχύος 252 ίππων, η οποία θα προσφέρει αυτονομία 45 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση. Όλες οι εκδόσεις είναι διαθέσιμες με πίσω κίνηση και με τετρακίνηση. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στάνταρ το αυτόματο οκτάρι σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη δικίνητη ντίζελ 520d, για την οποία υπάρχει κι ένα χειροκίνητο εξάρι.

Όπως είναι προφανές, τον πρώτο λόγο από πλευράς νέων τεχνολογιών έχουν τα κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα (βοηθήματα οδήγησης, συστήματα ασφαλείας, συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας) και είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτά κυρίως επικεντρώθηκε η παρουσίαση του αυτοκινήτου που έγινε κατά την συνέντευξη Τύπου, στην οποία πολύ λίγα πράγματα αναφέρθηκαν για τα «παραδοσιακά» τεχνολογικά στοιχεία των αυτοκινήτων, που είναι τα κάθε είδους μηχανικά μέρη! Είναι άλλωστε αναπόφευκτο να δίνεται όλο και μεγαλύτερη έμφαση σ' όλα αυτά τα συστήματα, με δεδομένη πλέον μια σαφή τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την εξέλιξη της αυτόνομης κίνησης των οχημάτων. Εκτός από τα γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία φρεναρίσματος, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, την προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας πίσω κλπ., στη νέα σειρά 5 υπάρχουν και ορισμένα νέα συστήματα, όπως η προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας στις διασταυρώσεις, η υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης με τη μορφή ενός παλμού στο τιμόνι) και το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (διαθέσιμο από τον Ιούλιο). Επιπλέον το αυτοκίνητο διατίθεται με κλειδί με έγχρωμη οθόνη αφής, που προσφέρει την δυνατότητα ένδειξης πληροφοριών κατάστασης του αυτοκινήτου και την δυνατότητα χειρισμού λειτουργιών του κλιματισμού και της θέρμανσης με σβηστό κινητήρα και ενεργοποίησης της τηλεχειριζόμενης στάθμευσης.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στη βενζινοκίνητη έκδοση 530i. Για τη δύναμη του κινητήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου δεν τίθεται θέμα, εύκολα μπορεί να μαντέψει κανείς τις δυνατότητες που προσφέρει ένας υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος κινητήρας με 252 ίππους, ο οποίος μάλιστα συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο οκτάρι κιβώτιο της BMW, που διευκολύνει τη βέλτιστη διαχείριση του κινητήρα και πραγματοποιεί αστραπιαίες αλλαγές (σε βαθμό που να θυμίζει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη). Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ακρίβεια της συμπεριφοράς και η ευκολία με την οποία ελέγχεται αυτό το μεγάλο πεντάμετρο αυτοκίνητο που ζυγίζει πάνω από 1600 κιλά, ακόμα και όταν πιεστεί σε ρυθμούς που μάλλον κανείς από τους ιδιοκτήτες του δεν πρόκειται να ακολουθήσει. Η εξέλιξη των αναρτήσεων και των ελαστικών, καθώς και τα κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα έχουν κάνει παιχνιδάκι τον έλεγχο τέτοιων αυτοκινήτων, που είναι εύκολος σχεδόν όσο κι αυτός ενός σούπερ μίνι (με δεδομένη πάντα την ύπαρξη των νόμων της φυσικής, που κανείς δεν μπορεί να αγνοεί). Η ποιότητα κύλισης είναι φυσικά εξαιρετική και η άνεση υψηλού επιπέδου, παρά το γεγονός μάλιστα ότι το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε τεράστιούς τροχούς 20'' με λάστιχα εξαιρετικά χαμηλού προφίλ (σειράς 30), που δεν είναι ό,τι καλύτερο για την αποτελεσματική απορρόφηση των ανωμαλιών των ελληνικών δρόμων. Τα φρένα είναι απίστευτα και το τιμόνι ακριβέστατο, κάτι που δεν μας εξέπληξε φυσικά, δεδομένου ότι μιλάμε για μια BMW και μάλιστα μια BMW πάνω από τη μέση της γκάμας της μάρκας! Σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα για μία πιο αναλυτική δοκιμή του αυτοκινήτου, οπότε θα επανέλθουμε.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP