ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Mokka X 1.6 CDTi (136) - Peugeot 2008 1.6 BlueHDi (120)

Η «άλλη» οδός         ..:: Σαββάτο, 25 Φεβρουαρίου 2017 ::..

Δύο μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου από μια διαφορετική «πάστα» crossover με προέλευση τη γηραιά ήπειρο, με χώρους μικρομεσαίων οικογενειακών, καλούς κινητήρες, καλή ποιότητα και πλήρη εξοπλισμό, μας βοηθούν να εξηγήσουμε γιατί η σύγχρονη τάση στο κοινό (άρα και στην αυτοκινητοβιομηχανία) ενισχύει όλο και περισσότερο τη συγκεκριμένη κατηγορία

Εκ πρώτης όψεως μπορεί κανείς να θεωρήσει πως δύο αυτοκίνητα σαν αυτά δεν ανήκουν στην ίδια κατηγορία ώστε να συγκριθούν. Με μια πιο προσεκτική δεύτερη ματιά όμως και κυρίως με το πέπλο της ορολογίας «όχημα ελεύθερου χρόνου» να πλανάται από πάνω, είναι ευκολότερο να δεις και τις ομοιότητες στη φιλοσοφία που επιτρέπουν τη σύγκριση. Βάζοντας στην εξίσωση δυο crossover που βασίζονται κατά κύριο λόγο στα σούπερ μίνι των δύο εταιρειών, αμέσως αναγνωρίζεις ομοιότητες και συγκλίσεις. Βεβαίως το 2008 δεν ακολουθεί 100% την κλασική φόρμα ενός τζιποειδούς, αλλά επιστρατεύει ένα αμάξωμα ανάμεσα σε πολυμορφικό και «βάγκον» που πήρε ξαφνικά μπόι. Στην περίπτωση του Mokka η εστίαση είναι πιο ευδιάκριτη και μετά την πρόσφατη ανανέωση κέρδισε κάποιους πολύτιμους πόντους σε επίπεδο ελκυστικού ντιζάιν (μάσκα, ζάντες, χρωματισμοί).

Εσωτερικά
Αναβαθμισμένη από κάθε άποψη η καμπίνα επιβατών του Mokka με αισθητικές αναφορές και στο Astra, αλλά και μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 7 ή 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας. Οι πίσω χώροι επιβατών είναι ικανοποιητικοί, ένα κλικ μικρότεροι από τους αντίστοιχους του 2008. Ο χώρος αποσκευών των 356 λίτρων είναι οριακά μεγαλύτερος από εκείνον του Peugeot, που φτάνει τα 350 λίτρα. Η ποιότητα κατασκευής συνολικά δείχνει και είναι πολύ καλή και στα δυο αυτοκίνητα, με το Opel να προηγείται στο φινίρισμα και στην αίσθηση πολυτέλειας, κυρίως μετά το "facelift". Η εποπτική θέση οδήγησης του Mokka αποστασιοποιείται από τη σαφώς πιο σπορτίφ και κοντύτερα στο δρόμο του Peugeot. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και στα δύο, όπως γενναιόδωρος είναι και ο εξοπλισμός τους.

Η τιμή του Mokka X 1.6 CDTi των 136 ίππων ξεκινάει από 24.000 ευρώ (η τετρακίνητη κοστίζει 2.000 ευρώ περισσότερα,), με τον πλούσιο εξοπλισμό να περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αυτόματους καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ. Η τιμή του γαλλικού αυτοκινήτου ξεκινάει από 21.000 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.
Εντός τονίζεται ο εκδρομικός χαρακτήρας, ποιοτικά προηγείται ελαφρώς το Opel, χωροταξικά το Peugeot
Κινητήρες-κιβώτια
Ο πετρελαιοκινητήρας του Mokka αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους ντίζελ στα 1,6 λίτρα. Αποδίδει 136 ίππους και 32,5 kgm ροπής, κατάλληλα για να σπρώχνουν ευχάριστα το αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή, τόσο στην εξόρμηση ή στον επαρχιακό δρόμο, όσο και στην εθνική οδό και τον ανοιχτό δρόμο. Στην πράξη τραβάει αγόγγυστα από χαμηλά, δεν είναι λαίμαργος στη χρήση (γύρω στα 6,2 λίτρα ανά 100 χλμ.), ενώ είναι κι ένας από τους λιγότερο θορυβώδεις ντίζελ. Συνδυάζεται με ένα πολύ καλό στη λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, με δικαιολογημένα αραιή διάταξη. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 των 120 ίππων και 30,5 kgm ροπής του 2008 είναι επίσης δυνατός και ελαστικός, με πολύ καλή ροπή, εφάμιλλος σε επιδόσεις, ακούγεται όμως περισσότερο από τον αντίστοιχο του Mokka. Το ικανοποιητικό σε αίσθηση κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι σωστά κλιμακωμένο, ωστόσο το επίσης 6άρι κιβώτιο του Opel διαθέτει πιο «γλυκιές» και καθαρές διαδρομές στο κούμπωμα. Η κατανάλωση συγκρατείται και σε αυτήν την περίπτωση, λίγο πάνω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Επιγραμματικά, έχουμε ισοπαλία στις επιδόσεις, αλλά στην πράξη νιώθεις πως ο κινητήρας του Mokka διαθέτει πιο γεμάτο τράβηγμα στην ωφέλιμη περιοχή του και αυτό είναι λογικό, γιατί έχει και μεγαλύτερη ονομαστική ισχύ και μεγαλύτερη ροπή (είναι όμως πιο βαρύ).

Οδηγώντας
Στο Mokka τα βλέπεις όλα από ψηλά. Αναμφισβήτητα ξεχωρίζεις αμέσως τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης, την έλλειψη θορύβων, την ποιοτική κύλιση. Αν είσαι λάτρης των άνετων διαδρομών, εδώ θα νιώσεις σαφώς καλύτερα σε σχέση με το 2008. Τα αποθέματα πρόσφυσης στις στροφές, καθώς και οι ελεγχόμενες κλίσεις του ψηλού αμαξώματος στο Opel δεν σε αποθαρρύνουν να κινηθείς σβέλτα σε μια απαιτητική διαδρομή, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι τηρουμένων των αναλογιών ικανοποιητικό σε επίπεδο αίσθησης και τα φρένα αποτελεσματικά όταν τα χρειαστείς. Σίγουρα όμως, το Peugeot παίρνει σύντομα το προβάδισμα όταν πρόκειται να συγκριθεί μαζί του με καθαρά αυστηρά οδηγικά κριτήρια. Σαφώς και η πλάστιγγα γέρνει προς το μέρος του, με ένα λαλίστατο επικοινωνιακά αλλά και πιο άμεσο τιμόνι, με λιγότερες κλίσεις αμαξώματος καθώς και με μια μεγαλύτερη προθυμία να αλλάξει κατεύθυνση. Εξίσου αποτελεσματικά αποδείχτηκαν και τα φρένα του. Το εξελιγμένο ESP στο 2008, προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 4 διαφορετικές ρυθμίσεις (άσφαλτο, χιόνι, άμμο, λάσπη κλπ.). Δίνει δηλαδή κάποιες επιπλέον δυνατότητες από ένα αμιγώς ασφάλτινο αυτοκίνητο, όχι όμως φυσικά όσο ένα σύστημα τετρακίνησης. Και τα δύο δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα να πατήσουν χώμα και να προσφέρουν ενίοτε ευχαρίστηση, τηρουμένων των αναλογιών πάντα.
Στο δρόμο η άνεση δείχνει Γερμανία, η ακρίβεια στη συμπεριφορά παραδοσιακά τη Γαλλία
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δυο «έξυπνα» crossover, καθένα από τα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο στην οικογένεια, αντικαθιστώντας το κλασικό σούπερ μίνι ή ακόμη και το οικογενειακό μικρομεσαίο. Στην άμεση αντιπαράθεσή τους το Mokka σαφώς φαντάζει και είναι πιο "SUV" από το 2008, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Εάν όμως το ζητούμενο είναι ένας πιο «αθλητικός» χαρακτήρας, με αμεσότερη οδηγική επικοινωνία και αισθητά χαμηλότερη τιμή αγοράς στις βασικές εκδόσεις, τότε το Peugeot αποκτά το προβάδισμα.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ MOKKA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Ισχύ και ροπή κινητήρα
- Φινίρισμα
ΤΟ 2008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Επικοινωνία με τον οδηγό
- Σύστημα διεύθυνσης
- Χώρους πίσω επιβατών
- Τιμή βασικής έκδοσης

  UP