ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 208 - GTi Peugeot Sport

Ευτυχώς φτιάχνουν ακόμα τέτοια αυτοκίνητα!         ..:: Σαββάτο, 18 Φεβρουαρίου 2017 ::..

Το δίχρωμο GTi που έχει δεχθεί τις... περιποιήσεις της Peugeot Sport, είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στη θάλασσα του καθωσπρεπισμού και των ηλεκτρονικών γκάτζετ επικοινωνίας και ψυχαγωγίας που χαρακτηρίζουν τη σημερινή αυτοκινητοβιομηχανία, γιατί είναι φτιαγμένο και ρυθμισμένο πρώτα και κύρια για τον οδηγό που απολαμβάνει την οδήγηση στη σπορ εκδοχή της

Έχοντας φτάσει πλέον σε... κάποια ηλικία, ο υπογράφων έχει προλάβει την εποχή που οι Γάλλοι (και όχι μόνο!) έκαναν θραύση στο νεαρόκοσμο με τα μικρά «πυροβόλα» τους, που ήταν προσιτά σε τιμή και κορυφαία σε οδηγική απόλαυση. H Peugeot με τα 205 Rallye και 106 Rallye, έδωσε άλλη διάσταση στην οδηγική απόλαυση, χωρίς φιοριτούρες και γκατζετάκια, με πραγματικά αυτοκίνητα για τον οδηγό, μικρά σε διαστάσεις και προσιτά σε τιμή. Όσο για το -λίγο ακριβότερο- 205 GTI, πολλοί το θεωρούν ως ένα ορόσημο και σημείο αναφοράς για τα κάθε είδους μικρά GTI. Σ' αυτό το νεανικό κοινό των «φαν» του αυτοκινήτου και της οδήγησης απευθύνεται και σήμερα η Peugeot, με το 208 GTi, μεγαλύτερο βεβαίως, πιο ποιοτικό και καθόλου σπαρτιάτικο, αλλά πάντα μέσα στη λογική του μικρού σπορτίφ αυτοκινήτου που δεν κοστίζει μια περιουσία. Η έκδοση της δοκιμής μας με το δίχρωμο αμάξωμα (μαύρο ματ χρώμα στο εμπρός μέρος και κόκκινο πίσω) είναι μια ιδιαίτερη εκδοχή του, αφού προετοιμάζεται από την Peugeot Sport, με όλα όσα αυτό σημαίνει για τα οδικά χαρακτηριστικά του!

Εσωτερικό
Για τους ανθρώπους που αγοράζουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με πρωταρχικό στόχο την οδηγική απόλαυση, μάλλον οι χώροι και η πρακτικότητα έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προσφέρεται με τρίθυρο αμάξωμα, που προφανώς δεν προσφέρει και τη μέγιστη δυνατή διευκόλυνση για την μεταφορά πίσω επιβατών. Το γεγονός είναι, πάντως, ότι πρόκειται για μία έκδοση του 208, άρα είναι ένα σούπερ μίνι που μπορεί να μεταφέρει χωρίς πρόβλημα τέσσερις επιβάτες, προσφέροντας και έναν αντίστοιχα καλό χώρο αποσκευών, που έχει χωρητικότητα 285 λίτρων, όπως επίσης και ικανοποιητικούς χώρους για μικροπράγματα. Από κει και πέρα, αυτό που έχει κυρίως σημασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το πόσο καλά εξυπηρετεί τον οδηγό, ώστε να είναι απερίσπαστος στο δρόμο και να απολαμβάνει την οδήγηση.

Όπως σε όλα τα 208, η Peugeot έχει τοποθετήσει ένα πολύ μικρό τιμόνι, έτσι ώστε τα όργανα του ταμπλό (που βρίσκονται λίγο πιο ψηλά απ' ό,τι συνηθίζεται) να φαίνονται πάνω από απ' αυτό και όχι μέσα από τη στεφάνη! Αυτό είναι κάτι που το συνηθίζεις, ίσως μάλιστα να είναι και πιο ευχάριστο για πολλούς να έχεις μικρό τιμόνι, πολύ περισσότερο σε ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, όπου είναι ακόμα πιο σημαντικό το τιμόνι να είναι γρήγορο και ακριβές. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι και τα δύο. Ως προς τα υπόλοιπα, το 208 GTi by Peugeot Sport διαφοροποιείται στο εσωτερικό του από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, με διάφορα διακοσμητικά στοιχεία (αλουμινένια πεντάλ, κόκκινα πατάκια, διακοσμητικά αλουμινίου κλπ.), κυρίως όμως με τα «μπακετοειδή» εμπρός καθίσματα να τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του. Αλλά και λειτουργικά ανταποκρίνονται στο ρόλο τους, στηρίζοντας σωστά το σώμα και προσφέροντας ξεκούραστες μετακινήσεις. Η μόνη μας παρατήρηση είναι η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης, που ενδεχομένως να μην επιτρέψει σε όλους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η συγκεκριμένη έκδοση του 208 GTi (που είναι αρκετά ακριβότερη από το απλό GTI, γιατί προσφέρει και διαφορετικά λειτουργικά στοιχεία και όχι μόνο διαφορετικά διακοσμητικά!) κοστίζει από 27.500 ευρώ, με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP, 6 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης κλπ.
Το εσωτερικό με τα μπακετοειδή καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ «φωνάζει» για το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Κινητήρας-κιβώτιο
Βασικό στοιχείο ενός GTi είναι ένας δυνατός κινητήρας και στην προκειμένη περίπτωση η επιλογή της Peugeot ήταν ένας 1.6 τούρμπο με (μάλλον όχι... τυχαίο το νούμερο) 208 ίππους και ροπή 30,6 kgm. Χαρακτηριστικό δείγμα της επανάστασης που έφερε στην αυτοκινητοβιομηχανία η χρησιμοποίηση κινητήρων μικρότερου κυβισμού με τούρμπο, το συγκεκριμένο σύνολο αποδεικνύεται εκρηκτικό, προσφέροντας όχι μόνο πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5'', πρώτο χιλιόμετρο σε 26,5'') αλλά και μια συνολική αίσθηση δύναμης, ευστροφίας και «σύνδεσης» με τις επιθυμίες του οδηγού, που αποτελεί τον ορισμό της οδηγικής απόλαυσης. Και όλα αυτά μάλιστα, χωρίς υπερβολική κατανάλωση (εδώ έγκειται η επανάσταση που λέγαμε) στη... φυσιολογική λειτουργία, γιατί βεβαίως αν κανείς οδηγεί με το πόδι στο πάτωμα, οι αμείλικτοι οι νόμοι της φύσης λένε ότι να παραχθούν 208 ίπποι, χρειάζεται αντίστοιχη ποσότητα καύσιμης ύλης! Με φυσιολογική οδήγηση στην πόλη, λοιπόν, η κατανάλωση μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί στα 9 λίτρα/100 χλμ. (στον ανοιχτό δρόμο... όσο τραβάει η ψυχή σας!), κάτι που αντανακλάται και στις όχι υψηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 125 g/km. Η συνεργασία του κινητήρα με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ικανοποιητική, θα προτιμούσαμε πάντως λίγο μικρότερες διαδρομές στον επιλογέα (κάτι που θα τον έκανε ακόμα ακριβέστερο). Λεπτομέρειες ίσως, που δείχνουν πάντως και τα όρια που υπάρχουν όταν πρέπει ένα σπορ αυτοκίνητο να συγκρατηθεί σε λογικά πλαίσια τιμής.

Οδηγώντας
Η συμμετοχή της Peugeot Sport στη δημιουργία της συγκεκριμένης έκδοσης του 208 GTi πηγαίνει πολύ πιο πέρα από τα διακοσμητικά και τα λογότυπα, εκεί ακριβώς που χρειαζόταν για να συνδεθεί με την παράδοση που είχε δημιουργήσει το 205 GTI στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το 208 GTi "by Peugeot Sport", λοιπόν, έχει κατ' αρχάς χαμηλωμένο πλαίσιο κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το απλό GTI, διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια, διαφορετική αντιστρεπτική ράβδο, φαρδύτερα μετατρόχια, διαφορικό Τόρσεν, φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός, ειδικές ρυθμίσεις στο ESP και τροχούς 18'' με λάστιχα διαστάσεων 205/40 ZR 18. Το αποτέλεσμα μπορεί να το... μαντέψει κανείς! Η κατευθυντικότητα που προσφέρει η χρησιμοποίηση του Τόρσεν είναι εξαιρετική, παρά το γεγονός ότι όλη αυτή η δύναμη μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, αφού η μεταβολή της ροπής στον καθένα απ' αυτούς ανάλογα με τη πρόσφυσή του βοηθάει το αυτοκίνητο να ακολουθεί με ακρίβεια την τροχιά που έχει διαλέξει με το πολύ καλό μικρό τιμόνι ο οδηγός. Η επικοινωνία του τελευταίου με το αυτοκίνητο είναι σε κάθε περίπτωση καλή και αυτό τον βοηθάει να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Κάτι στο οποίο συμβάλλει προφανώς και το πολύ καλό κράτημα, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και οι απολύτως προβλέψιμες και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις του αυτοκινήτου σε κάθε χειρισμό.

Η ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει στο πίσω μέρος να είναι κάπως πιο «ζωντανό» σε σύγκριση με ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, βοηθώντας τον οδηγό στην τοποθέτησή του από στροφή σε στροφή, χωρίς όμως απότομα ξεκολλήματα και υπερβολικές υπερστροφικές τάσεις. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, ενισχύοντας την αίσθηση απόλυτου ελέγχου που προσφέρει το αυτοκίνητο στον οδηγό. Ίσως οι νοσταλγοί των «παλιών καλών καιρών» μετά τα πιο «πρωτόγονα» αυτοκίνητα να θεωρούν αυτό το 208 πιο αποστειρωμένο, οι καιροί όμως αλλάζουν, η τεχνολογία εξελίσσεται και αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι ταυτόχρονα και πιο γρήγορο, και πιο ευκολοδήγητο, και πιο ασφαλές από τους προγόνους του, εντός και εκτός Peugeot. Αυτό ονομάζεται πρόοδος!
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Άνεση
Το σημαντικότερο στοιχείο που προσφέρει την οδηγική απόλαυση δεν είναι τόσο οι επιδόσεις που προσφέρει δυνατός κινητήρας, αλλά ο τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο αξιοποιεί αυτήν τη δύναμη στο δρόμο
Συμπέρασμα
Το ρητό «ουκ εν το πολλώ το ευ» βρίσκει εδώ την απόλυτη εφαρμογή του. Χωρίς να είναι ένα μεγάλο και πανάκριβο αυτοκίνητο δεκάδων χιλιάδων ευρώ, το 208 GTi Peugeot Sport τραβάει ένα σωρό βλέμματα στο δρόμο με τη χαρακτηριστική διχρωμία του και τον έντονο χαρακτήρα του κι από την άλλη προκαλεί τον οδηγό να εξερευνήσει τα όριά του, χωρίς να τον απογοητεύει και χωρίς να τον προδίδει. Στην εποχή που οι κατασκευαστές προβάλλουν σε πρώτο πλάνο τα ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων τους, επιτέλους οδηγήσαμε κι ένα αυτοκίνητο που είναι φτιαγμένο πρώτα και κύρια για τον οδηγό, άσχετα αν προσφέρει και όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα που ούτως ή άλλως έχουν συνηθίσει σήμερα να επιζητούν οι νεότερες γενιές. Στην ρουτίνα της καθημερινής δουλειάς μας με τα πολλά «καθώς πρέπει» αυτοκίνητα, αυτή ήταν μια διαφορετική εβδομάδα με πολλές ευκαιρίες για χαμόγελο...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP