ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 2 ACT - 216d Auto

Ισορροπία επιλογών         ..:: Σαββάτο, 18 Φεβρουαρίου 2017 ::..

Το προσθιοκίνητο πολυμορφικό της BMW συνδυάζει πολύ αποτελεσματικά την υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της βαυαρικής εταιρείας με τη λειτουργικότητα και την πρακτικότητα που οφείλει να έχει ένα πολυμορφικό, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει και το πρόσθετο ατού ενός μικρού ντίζελ που προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, οικονομία και χαμηλή φορολογική επιβάρυνση

Όταν παρουσίασε η BMW την ACT, υπήρξαν κάποιοι που προέβλεψαν την εμπορική της αποτυχία, πιστεύοντας ότι ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο από την βαυαρική εταιρεία θα απογοήτευε τους παραδοσιακούς πελάτες της, που έχουν συνηθίσει στην πίσω κίνηση. Η πραγματικότητα τους διέψευσε θεαματικά και η ACT αποδείχθηκε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο μοντέλο, από τα πρώτα μικρομεσαία πολυμορφικά σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Κάτι που αποδεικνύει ότι, αν και συχνά οι καταναλωτές παρασύρονται από στερεότυπα, ένα καλό αυτοκίνητο που καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες είναι ικανό να τους κάνει να τα ξεχάσουν!

Εσωτερικό
Όπως είναι αναμενόμενο για όλα τα πολυμορφικά της κατηγορίας, λόγω του αυξημένου ύψους τους, η ACT προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Αυτό που θα θέλαμε να είναι στάνταρ, με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων στη βασική έκδοση, αφού αυτή η ευελιξία αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό των πολυμορφικών. Δυστυχώς όμως η ρύθμιση των πίσω καθισμάτων κατά μήκος, που επιτρέπει τη ρύθμιση της κατανομής των χωρών για επιβάτες και αποσκευές, είναι έξτρα (όπως ακριβώς συμβαίνει βεβαίως και με τον άμεσο αντίπαλο της ACT, τη B Class της Mercedes). Ο χώρος αποσκευών είναι πάντως πολύ καλός, επιπέδου μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου (468 λίτρα), έχοντας διπλό δάπεδο, που προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς αρκετών μικρών αντικειμένων στο κενό που σχηματίζεται (εκεί που κανονικά θα βρισκόταν η ρεζέρβα). Αυτό που είναι ασυνήθιστο για BMW (αλλά είναι λογικό και αναμενόμενο σ' ένα πολυμορφικό), είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, ανοιχτούς και κλειστούς, κάτι που σίγουρα ενισχύει τον πρακτικό χαρακτήρα του.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως θα περίμενε κανείς από μία BMW, υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή. Επίσης, μια άλλη παρατήρηση που τελευταία κάνουμε σε μερικά αυτοκίνητα της εταιρείας, είναι ότι το τιμόνι έχει μικρό άνοιγμα και μπορεί να κρύβει ένα μέρος των οργάνων, επάνω ή κάτω, ανάλογα με την τοποθέτησή του. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου και δε θα περιμέναμε βεβαίως κάτι λιγότερο σε οποιαδήποτε BMW. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.900 ευρώ στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, ρεζερβουάρ μεγαλύτερο κατά 10 λίτρα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat. Από την άλλη πλευρά στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη (ή 60.000 χλμ.)
Πολύ καλοί είναι οι χώροι που προσφέρει το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε σχέση με το μέγεθός του, με ποιότητα και λειτουργικότητα αντάξιες του ονόματος της εταιρείας
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 216d ACT χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο κινητήρα ντίζελ της BMW, με χωρητικότητα 1,5 λίτρου και ισχύ 116 ίππων. Ένα κινητήρα που πρώτα απ' όλα εντυπωσιάζει με το χαμηλό επίπεδο κραδασμών και θορύβου σε σχέση με το τί θα περίμενε κανείς από την αρχιτεκτονική του. Προφανώς σ' αυτό παίζει ρόλο και η καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου, το δεδομένο είναι όμως ότι δεν γίνεται ενοχλητικός για τους επιβάτες στο ταξίδι. Από πλευράς δύναμης αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (η BMW αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6''), κάτι που εξασφαλίζει την αντίστοιχη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας αυτός ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο πραγματοποιεί αρκετά γρήγορες κι ομαλές αλλαγές. Χωρίς βεβαίως να μπορεί να συγκριθεί με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο της BMW που χρησιμοποιούν άλλες εκδόσεις του μοντέλου, το οποίο διαχειρίζεται ακόμα καλύτερα τους κινητήρες με τους οποίους συνεργάζεται. Βεβαίως οι απαιτήσεις εδώ είναι μικρότερες, αφού ο μικρός πετρελαιοκινητήρας είναι αρκετά οικονομικός (γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. είναι η κατανάλωση στην πόλη και πολύ χαμηλότερη στον ανοιχτό), οπότε ένας μεγαλύτερος αριθμός σχέσεων ίσως θα ήταν και υπερβολικός.

Οδηγώντας
Όταν οδηγείς μια προσθιοκίνητη BMW, έχεις την περιέργεια να τη συγκρίνεις με τις εμπειρίες που υπήρχαν μέχρι τώρα από τα οπισθοκίνητα αυτοκίνητο της εταιρείας. Από την άλλη πλευρά, η αλήθεια είναι ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα με τις εξελιγμένες αναρτήσεις και -κυρίως- με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, οι διαφορές ανάμεσα στην μπροστινή και την πίσω κίνηση έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί, τουλάχιστον για τη μεγάλη πλειοψηφία των συμβατικών αυτοκινήτων που οδηγεί ο περισσότερος κόσμος. Κι αυτό το διαπιστώνεις και κατά την οδήγηση της ACT. Το αυτοκίνητο έχει απολύτως ουδέτερη συμπεριφορά στο δρόμο, με πολύ καλό κράτημα και προοδευτική υποστροφή όταν το φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης, που δεν δείχνει τάσεις για μετατροπή σε υπερστροφή αν αφήσεις το γκάζι. Άλλωστε, ακόμα κι αν συνέβαινε αυτό, υπάρχει το εξαιρετικό ESP, που θα επενέβαινε για να διορθώσει κάθε παρέκκλιση από τη σωστή πορεία.

Μιλάμε λοιπόν για ένα ασφαλές και πολύ ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που ελέγχεται πολύ εύκολα ακόμα κι όταν το πιέζεις, αλλά που δεν έχει βέβαια σπορτίφ χαρακτήρα, αφού και οι κλίσεις στις στροφές είναι κάπως αυξημένες σε σχέση με τα σεντάν και τα χάτσμπακ της BMW (χωρίς πάντως να είναι ενοχλητικές ή να επηρεάζουν την τροχιά του). Παρ' όλα αυτά, αν το συγκρίνουμε με τα μικρά πολυμορφικά της αγοράς, θα λέγαμε ότι είναι από τα κορυφαία σε οδική συμπεριφορά, οπότε δεν αποκλίνει από τη γενική φιλοσοφία της BMW για την οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της. Το ενδιαφέρον είναι, ότι και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι καλύτερη από αυτή των άλλων μικρομεσαίων BMW, που έχουν πιο σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις από αυτές της ACT. Το πολύ καλά φρένα και το αντίστοιχα καλό τιμόνι συμπληρώνουν τη θετική εικόνα ενός αυτοκινήτου ασφαλούς, ευκολοδήγητου και προσανατολισμένου κυρίως προς την «οικογενειακή» χρήση.
YΠEP
- Ζωντανός και οικονομικός ντίζελ μικρού κυβισμού
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Εκμετάλλευση χώρων
- Τιμόνι
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- «Άνοιγμα» τιμονιού που μπορεί να κρύβει μικρό μέρος των οργάνων
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Η ρύθμιση των πίσω καθισμάτων είναι έξτρα
Ο μικρός ντίζελ είναι αρκετά ζωντανός και φυσικά οικονομικός, ενώ η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα
Συμπέρασμα
Όπως έχουμε τονίσει και στις δοκιμές που κάναμε με άλλες εκδόσεις του συγκεκριμένου μοντέλου, η ACT είναι μία κατεξοχήν «οικογενειακή» BMW, ένα πολυμορφικό με λιγότερο σπορτίφ χαρακτήρα από τις άλλες BMW, αλλά ταυτόχρονα με... περισσότερο σπορτίφ χαρακτήρα από τα άλλα πολυμορφικά! Έχει βρει δηλαδή τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην παραδοσιακή εικόνα των αυτοκινήτων της εταιρείας και στον πρακτικό χαρακτήρα που οφείλει να έχει ένα πολυμορφικό. Στη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα, προστίθεται στην πρακτικότητα και η οικονομία, χωρίς όμως και πάλι να ξεφεύγει από την παράδοση τις BMW στην κατασκευή καλών κινητήρων. Με δυο λόγια, είναι αυτό που θα περίμενε κανείς από μία πολυμορφική BMW και η επιτυχία της στην ευρωπαϊκή αγορά μάλλον εξηγείται εύκολα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP