ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

DS5 - 1.6 BlueHDi 120

Ιστορικό όνομα σε «hi tech» εκδοχή         ..:: Σαββάτο, 11 Φεβρουαρίου 2017 ::..

Η «ναυαρχίδα» της premium μάρκας της Citroen προσφέρει ένα "hi tech" εσωτερικό και υψηλή ποιότητα κατασκευής, ένα καλό κινητήρα ντίζελ και μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χωρίς όμως την παραδοσιακή κορυφαία άνεση των Citroen

Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας οι κατασκευαστές «πολυτελών» αυτοκινήτων, αυτών που αποκαλούμε "premium", επεκτάθηκαν δυναμικά και στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων, από τις οποίες παλιότερα απουσίαζαν, κατακτώντας ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς και ασκώντας έτσι πίεση στους «μαζικούς» κατασκευαστές. Οι τελευταίοι αντέδρασαν με σημαντική βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων τους, σε κάποιες περιπτώσεις όμως προσπάθησαν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι τις δικές τους premium σειρές προϊόντων, για να ανταγωνιστούν άμεσα τους καθιερωμένους premium κατασκευαστές. Σ' αυτήν την κατηγορία ανήκουν και τα μοντέλα DS της Citroen, που διατίθενται πλέον ως ξεχωριστή μάρκα «πολυτελών» αυτοκινήτων, με μοντέλα βασισμένα στα μηχανικά μέρη των αντίστοιχων Citroen, αλλά με το δικό τους σχεδιαστικό και λειτουργικό χαρακτήρα. Το DS5, παρά το νούμερο 5 που υπάρχει στο όνομά του, δεν βασίζεται στην πλατφόρμα του Citroen C5, αλλά σε αυτή του C4 Picasso και είναι ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο μήκους 4,53 μ., που χαρακτηρίζεται από τις πολλές γυάλινες επιφάνειες κι ένα αμάξωμα ανάμεσα σε χάτσμπακ και στέισον.

Εσωτερικό
Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι βασισμένο στο ίδιο «δάπεδο» με το C4 Picasso, έχοντας μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 12 περίπου εκατοστά από αυτό του χάτσμπακ C4, εξασφαλίζει πολύ ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερα άτομα, μεγαλύτερους από αυτούς ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου, όπως επίσης και έναν αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 468 λίτρα. Εκεί που έχουμε κάποιες παρατηρήσεις είναι στις θέσεις για μικροπράγματα, αφού το ντουλαπάκι στο ταμπλό δεν χωράει και πολλά πράγματα και δεν έχει κανονικό σχήμα και, αν και υπάρχει και δεύτερο ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα (και μάλιστα ψυχόμενο), οι ανοιχτές θέσεις για μικροπράγματα είναι πολύ λίγες. Αυτό όμως που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου και το διαφοροποιεί από τα συνηθισμένα Citroen είναι πρώτον, μια ποιότητα κατασκευής και υλικών σαφώς ανώτερη, αντάξια του χαρακτηρισμού του DS5 ως premium μοντέλου και δεύτερον, ένα ξεχωριστό ντιζάιν που παραπέμπει λίγο στην αεροπορία, συμπληρώνοντας το ταμπλό (όπου δεσπόζει μία οθόνη αφής) και την κεντρική κονσόλα με μία κονσόλα οροφής. Σ' αυτήν υπάρχουν χειριστήρια για τον εσωτερικό φωτισμό και την ηλιοροφή που αποτελείται από... τρία ξεχωριστά τμήματα (από ένα για τον οδηγό και τον συνοδηγό και ένα μεγαλύτερο για τους πίσω επιβάτες).

Η συνολική θετική εικόνα συμπληρώνεται από μια καλή θέση οδήγησης και η μοναδική παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι ο χωρισμός του πίσω παρμπρίζ σε δύο τμήματα μειώνει την ορατότητα προς τα πίσω σε συνδυασμό και με τις πίσω «κολόνες» (ενώ αναγκαστικά και ο πίσω καθαριστήρας είναι μικρότερος και σκουπίζει μικρό μέρος του παρμπρίζ). Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 30.416 ευρώ (31.955 με το αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), μ' ένα πραγματικά πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, ραδιο-CD με Βluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηλιοροφή τριών τμημάτων, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη που θα επισημάνουμε είναι αυτή της ρεζέρβας.
Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου και η σχεδίαση του εσωτερικού ξεχωρίζει, προσφέροντας μια εικόνα "hi tech"
Κινητήρας-κιβώτιο
Το DS5 κινεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.6 του γαλλικού γκρουπ με τους 120 ίππους, ένας από τους καλύτερους κινητήρες στην κατηγορία του, δυνατός και με πολύ καλή ροπή, αλλά όχι και από τους λιγότερο θορυβώδεις. Ευτυχώς η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι καλή και ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό είναι περιορισμένος. Η δύναμη του κινητήρα είναι παραπάνω από αρκετή για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο και να προσφέρει ασφαλή προσπεράσματα, ενώ ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι και η οικονομία του. Αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε αυτόματο κιβώτιο (που, όπως όλα τα αυτόματα, έχει αυξημένες μηχανικές απώλειες σε σχέση με τα χειροκίνητα, αυξάνοντας την κατανάλωση), η μέση κατανάλωση στην πόλη ήταν γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και ικανοποιητική λειτουργία, με αρκετά γρήγορες αλλαγές, γεγονός που αντανακλάται και στην ελάχιστη διαφορά που έχουν οι επιδόσεις του αυτοκινήτου σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9'' αντί για 11,7'' με το χειροκίνητο, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας).

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο χαρακτηρίζεται κατ' αρχάς από ένα πολύ καλό κράτημα, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ευκολία ελέγχου από τον οδηγό. Στην πίεση η υποστροφή έρχεται προοδευτικά και εφ' όσον ο οδηγός αφήσει το γκάζι, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δείχνει κάπως «ζωντανό», όχι όμως απότομα και με τρόπο που να προκαλεί την επέμβαση των ηλεκτρονικών, αλλά απλώς όσο χρειάζεται για να δώσει μία καλύτερη αίσθηση ελέγχου. Ο οδηγός λοιπόν δεν αιφνιδιάζεται και μπορεί εύκολα να ανεβάσει ρυθμούς αν το θέλει, χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται και κάποιο σπορ χαρακτήρα. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι το (κάπως μεγάλο) τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο και, ενώ δεν είναι υπερβολικά ελαφρύ, έχει «τεχνητή» αίσθηση. Μιλάμε λοιπόν για μια πολύ ευχάριστη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, στο πλαίσιο πάντα της «οικογενειακής» οδήγησης ενός καλού αυτοκινήτου. Αίσθηση που ενισχύεται και από τα αποτελεσματικά φρένα. Αυτό που είναι λίγο παράξενο (και μάλλον οφείλεται στην προσπάθεια επίτευξης της καλύτερης δυνατής οδικής συμπεριφοράς), είναι το γεγονός ότι η άνεση δεν θυμίζει Citroen και, χωρίς να είναι το αυτοκίνητο κουραστικό, οι αναρτήσεις δείχνουν αρκετά σφιχτές και οι πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται τελικά αισθητές στους επιβάτες, σαν να οδηγείς γερμανικό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Σχεδιαστικά ξεχωριστό εσωτερικό
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρός πίσω καθαριστήρας
- Μέτρια άνεση για Citroen
- Λίγες ανοιχτές θέσεις για μικροπράγματα
Στο δρόμο το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα, ακρίβεια στην συμπεριφορά και εύκολο έλεγχο από τον οδηγό, αλλά η άνεση δεν είναι κορυφαία σαν των Citroen
Συμπέρασμα
Το DS5 είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο, άλλωστε και την ίδια τη μάρκα τη δημιούργησε η Citroen για ένα πιο περιορισμένο και απαιτητικό κοινό και όχι ως μια ακόμα σειρά αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, αφού αυτόν τον ρόλο τον παίζουν τα μοντέλα της Citroen. Από πλευράς σχεδίασης, ποιότητας, τιμής και λειτουργικών χαρακτηριστικών το DS5 διαφέρει και απευθύνεται σε αγοραστές που θέλουν να διαφέρουν. Αξιολογώντας το λοιπόν σε αυτήν τη βάση, θα επισημάνουμε ότι το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα από πλευράς ποιότητας, εμφάνισης και λειτουργικότητας έχει επιτευχθεί, ενώ τα μηχανικά μέρη και τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ικανοποιούν σε κάθε περίπτωση. Ο συμβιβασμός που έγινε, ήταν ότι δεν προσφέρει και την κορυφαία άνεση που χαρακτηρίζει συνήθως τα Citroen...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.dsautomobiles.gr


  UP