ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini Clubman - Cooper S

Διάβολος με αγγελικό πρόσωπο         ..:: Σαββάτο, 11 Φεβρουαρίου 2017 ::..

Εάν η οικογενειακή περιβολή είναι το ζητούμενο, τότε πολύ εύκολα μπορείς να ξεγελάσεις... γυναίκα και πεθερά πως πρόκειται για ένα μοντέρνο "life style οικογενειακό, μόνο που υπάρχει άλλος ένας (σπορτίφ) χαρακτήρας προς εξερεύνηση

Ξανά μπροστά σε άλλο ένα Mini νέας γενιάς, αυτή τη φορά με τη μορφή ενός «βάγκον» αμαξώματος. Έχει ανακατευτεί τόσο πολύ η τράπουλα σε ό,τι αφορά στις διαθέσιμες εκδόσεις και τους συνδυασμούς κινητήρων, αμαξώματος, που και ο ίδιος ο Ισιγόνης εάν ζούσε, θα καθόταν προβληματισμένος μπροστά στην πληθώρα των επιλογών. Πού να το φανταζόταν άραγε πως εκείνο το πρόχειρο σκίτσο στη μισοσκισμένη χαρτοπετσέτα στα τέλη της δεκαετίας του '50, θα είχε μετατραπεί σήμερα σε μια αυτόνομη εταιρεία με τεράστια γκάμα μοντέλων. Επιστροφή όμως στο Clubman του σήμερα, με τους κομψά τοποθετημένους όγκους, τις έντονες λεπτομέρειες κυρίως πίσω, τις δυο μικρές πόρτες στο χώρο αποσκευών, αλλά και τα «φουτουριστικά» φωτιστικά.

Εσωτερικό
Δεν αποτελεί πλέον είδηση πως το Clubman είναι ένα κανονικό σε ευρυχωρία αυτοκίνητο (μήκος και μεταξόνιο πήραν την ανιούσα), αφού σαφώς υπερτερεί σε χώρους από το 5θυρο, φιλοξενώντας τέσσερις επιβάτες με μεγαλύτερη άνεση, κυρίως στα πόδια τους. Χαράς ευαγγέλια και στο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 360 λίτρων, που δεν σε αποτρέπει πια να πάρεις το κάτι παραπάνω σε αποσκευές στο επερχόμενο ταξίδι. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ασυνήθιστη πίσω διάταξη με τις δύο πόρτες διευκολύνει ιδιαίτερα τη φόρτωση και τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, χάρη και στο αναδιπλούμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα. Στα χωροταξικά, υπάρχει ακόμη ένας επιπλέον (κρυφός) χώρος για αντικείμενα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Κατά τα άλλα, εμπρός έχουμε το γνωστό Mini με την καλή ποιότητα υλικών, την ευφάνταστη σχεδίαση, την ιδιόρρυθμη εργονομία, αλλά και τις ρετρό αναφορές (βλέπε στρογγυλό πίνακα οργάνων στο κέντρο). Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς, αλλά την κατάσταση σώζουν οι κανονικές εσωτερικές θήκες στις πόρτες. Το Clubman Cooper S ξεκινάει από τα 28.029 ευρώ. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB και Bluetooth, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop, κ.α. Πολύ καλά ακόμη και για απαιτητικούς.
Ευπρόσδεκτα πλούσιοι χώροι, κυρίως πίσω, για επιβάτες και αποσκευές, στα υπόλοιπα, το γνωστό ντιζαϊνάτο ποιοτικό εσωτερικό των σύγχρονων Mini
Κινητήρας-κιβώτιο
Η κορυφαία στιγμή του Clubman είναι αναμφισβήτητα ο δίλιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με ισχύ 192 ίππων και 28,5 kgm ροπής στις 1.250 σ.α.λ. Σύμμαχος του ένα εξαιρετικό σε κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο χαίρεσαι να χρησιμοποιείς ακόμη και αν δεν προκύπτει ιδιαίτερος λόγος. Σημαντικό στοιχείο είναι η ορθή κλιμάκωσή του, πράγμα σχετικά εύκολο για τους τεχνικούς, όταν έχουν να διαχειριστούν τέτοιες προδιαγραφές. Θα αναρωτηθεί κανείς εύλογα τώρα, γιατί θα πρέπει το Clubman να συνδυάζεται με το μοτέρ του δίθυρου σκληροπυρηνικού αδελφού; Η απάντηση αναφέρει πως όλα τα Mini από το πρώτο έως το τελευταίο, ανεξαρτήτως μορφής, ύψους και βάρους, είναι μπολιασμένα με σπορτίφ γονίδια. Όπερ σημαίνει πως και το Clubman επιταχύνει ταχύτατα, ταξιδεύει με υψηλές μέσες ωριαίες, σε βάζει γενικώς στην πρίζα να βυθίσεις το δεξί πόδι και να ακούσεις την στριγκλιά της δίλιτρης τετρακύλινδρης καρδιάς. Αυτή λειτουργεί με απόλυτη γραμμικότητα και προσφέρει εξαιρετικό «τράβηγμα», ενώ παράλληλα, δεν διαταράσσει (όπως θα περίμενες) την ομοιογένεια ενός οικογενειακού με περγαμηνές. Η δεύτερη ευχάριστη έκπληξη έρχεται από την κατανάλωση, η οποία με νορμάλ οδήγηση διατηρείται στα επίπεδα των 7-8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Εννοείται πως αν παριστάνεις τον Μάκινεν, θα δεις στις ενδείξεις υψηλότερα νούμερα, αλλά πάλι δεν θα τρομάξεις...

Οδηγώντας
Clubman ναι, χώροι ναι, πρακτικότητα ναι, σε σχέση με ό,τι στριμωγμένο γνωρίζαμε μέχρι τώρα, αλλά όταν μιλάμε για Mini το σπορ στοιχείο παραμένει. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας στο δρόμο φυσικά και υφίσταται, όπως οι άμεσες αντιδράσεις και ο πλουραλισμός στην πληροφόρηση. Σαφώς οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν λειάνει κάπως την κοφτερή αίσθηση των μικρότερων αδελφών, αλλά συνάμα έχουν προσθέσει μια πιο προοδευτική συμπεριφορά, μειώνοντας κι άλλο τη νευρικότητα. Το τιμόνι είναι άμεσο (όχι σαν το «ξυραφένιο» του τρίθυρου Cooper S), η ανάρτηση ως συνήθως σφιχτή με μέτρια άνεση και προσεγμένη ποιότητα κύλισης. Στις ευθείες το γρήγορο Clubman καταπίνει εύκολα τα χιλιόμετρα, την ταχύτητα θα την αντιληφθείς μόνο όταν κοιτάξεις το ταχύμετρο. Στις στροφές νιώθεις τη σιγουριά των Mini, με το απόλυτα συγκεντρωμένο μπροστινό τμήμα να υποδεικνύει την τροχιά και τη διαδικασία να εξελίσσεται ιδανικά. Εδώ δεν θα συναντήσεις ούτε κλίσεις αμαξώματος, ούτε χαζές κινήσεις, ούτε έλλειψη ενημέρωσης. Ταυτόχρονα, αν είσαι γνώστης, μπορείς να βάλεις στο συμμετοχικό παιχνίδι και την ουρά. Ότι κι αν κάνεις πάντως, έχεις βοηθό τα δυνατά φρένα.
YΠEP
- Ξεχωριστός χαρακτήρας
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Premium εσωτερικό
- Χώρος αποσκευών
- Φρένα
- Δωρεάν σέρβις
KATA
- Μέτρια άνεση
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Παραμένει συναρπαστικό και αθλητικό, παρά τις συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις, σαφώς όμως ηπιότερο συγκριτικά με τα μικρότερα «S»
Συμπέρασμα
Μπορεί η εβδομαδιαία ευχαρίστηση με τη δοκιμή του Clubman Cooper S να χτύπησε κόκκινο, η ρεαλιστική απορία όμως παραμένει. Γιατί χρειάζεσαι σχεδόν δυο εκατοντάδες ίππους σε ένα στιλάτο μικρό βάγκον, ενώ μπορείς να βολευτείς και με ένα μικρότερο κινητήρα σε χωρητικότητα και ίππους, που όντως δεν διαθέτει ανάλογες επιδόσεις; Στην περίπτωση κατά την οποία δώσεις τόσα χρήματα, ανέβα λίγο ψηλότερα και πάρε το ντίζελ, σίγουρα ο συνδυασμός είναι πιο αρμονικός. Εάν πάλι είσαι κολλημένος με το «S» σε βενζίνη και σνομπάρεις τους χώρους, τότε τα 3θυρα και 5θυρα Mini σαφώς δεν παίζονται...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP