ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X1 - xDrive 20i

Αυθεντική BMW         ..:: Σαββάτο, 04 Φεβρουαρίου 2017 ::..

Η έκδοση της Χ1 με το δυνατό 2λιτρο βενζινοκινητήρα υστερεί προφανώς απέναντι στην ντίζελ σε κατανάλωση, προσφέροντας όμως μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και σπορτίφ χαρακτήρα, σ' ένα αυτοκίνητο που σε όλες τις εκδόσεις του συνδυάζει ποιότητα, ασφάλεια και λειτουργικότητα υψηλού επιπέδου, αλλά και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου στις τετρακίνητες εκδόσεις

Η νέα X1, με εντελώς διαφορετική σχεδίαση, φιλοσοφία και τεχνολογικό υπόβαθρο από την προηγούμενη, βρίσκεται πολύ πιο κοντά στη λογική των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, όπως άλλωστε και όλος ο ανταγωνισμός, σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο που έμοιαζε περισσότερο με ένα υπερυψωμένο στέισον. Δεν είναι απλώς βασισμένη σ' ένα νέο «δάπεδο», αλλά αποτελεί μια ρήξη με το παρελθόν της BMW σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων της, βασισμένη σε ένα νέο πλαίσιο με μπροστινή κίνηση! Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν προσφέρει και τετρακίνητες εκδόσεις, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλη τη γκάμα της BMW. Η πρώτη δοκιμή που κάναμε στο αυτοκίνητο αφορούσε την πετρελαιοκίνητη έκδοση, δεν ήταν όμως δυνατό να αγνοήσουμε και τη βενζινοκίνητη. Ιδιαίτερα αφού μιλάμε για BMW, που έχει εξαιρετικούς βενζινοκινητήρες και με το γενικότερο σπορ χαρακτήρα της ως μάρκα μπορεί να προσελκύσει ένα κοινό που επιδιώκει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση και μπορεί να ανταποκριθεί στο αυξημένο κόστος λειτουργίας (λόγω κατανάλωσης) ενός δυνατού βενζινοκινητήρα!

Εσωτερικό
Η αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας είχε ανάλογες επιπτώσεις και στη θέση οδήγησης, που προσφέρει καλύτερη εποπτεία του δρόμου, αφού το νέο μοντέλο είναι ψηλότερο κατά 53 χιλιοστά κι έχει υπερυψωμένη θέση καθισμάτων κατά 36 χιλιοστά εμπρός και κατά 64 χιλιοστά πίσω (κάτι που βελτιώνει και την ορατότητα προς τα έξω για τους πίσω επιβάτες). Η θέση οδήγησης είναι συνολικά πολύ καλή, αν και το τιμόνι έχει κάπως μικρό άνοιγμα ανάμεσα στη στεφάνη και τον «αφαλό» του, που μπορεί να κρύβει το επάνω ή το κάτω μέρος των οργάνων, ανάλογά με τη ρύθμισή του. Επίσης, εμείς είχαμε την έξτρα ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων, αλλά η στάνταρ επιλογή είναι χειροκίνητη, που έχει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση πλάτης. Θα παρατηρήσουμε, τέλος, ότι τα σκιάδια είναι κάπως μικρά με δεδομένο το ψηλό σημείο τοποθέτησής τους, με αποτέλεσμα ακόμα κι όταν τα κατεβάζεις εντελώς κάθετα, να αφήνουν ένα μικρό κενό κι όταν ο ήλιος είναι πολύ χαμηλά, να μη σε προστατεύουν 100%. Αισθητή βελτίωση υπάρχει στους χώρους, έτσι ώστε η νέα X1 να παίζει με μεγαλύτερη άνεση το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αφού ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι αυξημένος. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, το αυτοκίνητο έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, ενώ σημαντική ήταν και η αύξηση του χώρου αποσκευών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με την χωρητικότητα του να φτάνει πλέον στα 505 λίτρα. Προαιρετικά προσφέρεται για το αυτοκίνητο και ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα, κάτι που βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού και κατανομής τον χώρο για επιβάτες και αποσκευές ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής.

Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και η ηχομόνωση. Η τιμή της τετρακίνητης X1 20i xDrive ξεκινάει από 42.221 ευρώ, συμπεριλαμβάνοντας και 5 χρόνια σέρβις ή 60.000 χλμ. Πολύ πλούσιο είναι το επίπεδο του εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού και προειδοποίησης για εμπρός εμπόδια (και πεζούς) σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα αν δεν αντιδράσει ο οδηγός, σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με θύρες USB (συμβατό με iPod/iPhone) και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat (κάτι που δεν ξέρουμε αν είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου). Και βεβαίως υπάρχει μια τεράστια λίστα έξτρα εξοπλισμού, που ανάλογα με τα χρήματα που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει κανείς, μπορεί να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σε επίπεδα πολυτελούς λιμουζίνας γοήτρου.
«Οικογενειακοί» χώροι παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, σ' ένα πολύ ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Την X1 20i κινεί ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο διπλής εισαγωγής, που αποδίδει 192 ίππους. Ένας πολύ καλός κινητήρας, εύστροφος και ελαστικός, με τη μέγιστη ροπή να αποδίδεται λίγο πάνω από το ραλαντί, μόλις στις 1.250 στροφές, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (7,4'' για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα 223 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της BMW). Είναι προφανές ότι ανταποκρίνεται με το παραπάνω στις ανάγκες του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν αυτό είναι εντελώς φορτωμένο, προσφέροντας πολύ γρήγορα προσπεράσματα με ασφάλεια και τη δυνατότητα για κίνηση με γρήγορους ρυθμούς όποτε το θέλει ο οδηγός. Η συνεργασία του με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι όπως πάντα εξαιρετική. Η κατανάλωση, όμως, είναι αναπόφευκτα αυξημένη και στην πόλη μπορεί να σκαρφαλώσει ακόμα και πάνω από τα 12 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο μπορεί με κάπoια αυτοσυγκράτηση (γιατί όλα τα «τζιποειδή» έχουν αυξημένη κατανάλωση στις πολύ υψηλές ταχύτητες, λόγω της αυξημένης αεροδυναμικής αντίστασης που δημιουργεί το σχήμα τους) να περιοριστεί στα 9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως τονίζαμε και μετά την πρώτη παρουσίαση της νέας X1 επί ελληνικού εδάφους, η τετρακίνηση δεν αφήνει εκ των προτέρων την παραμικρή αμφιβολία για την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (που, βεβαίως, γέρνει λίγο παραπάνω από μία 3άρα, λόγω του υπερυψωμένου πλαισίου του), για την ευθυβολία του και για την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αυτός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Το αυτοκίνητο είναι πράγματι πολύ απολαυστικό στην οδήγηση, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετικά φρένα και ελάχιστες ως ανύπαρκτες επεμβάσεις από το πολύ διακριτικό ESP, το οποίο δεν έχει λόγους να ενεργοποιείται όσο κινείσαι μέσα στα όρια της κοινής λογικής.

Σε ό,τι αφορά την κίνηση εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο έχει βεβαίως αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,3 εκ.), αν και μικρότερη από αυτή των «καθαρόαιμων», και στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου έχει ένα ακόμα ατού για την κίνηση σε δύσκολα εδάφη. Σίγουρα όμως οι δυνατότητες αυτές -αν και καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών- δεν είναι αυτές ενός καθαρόαιμου αυτοκίνητου εκτός δρόμου, κάτι στο οποίο δεν βοηθούν φυσικά και τα ασφάλτινα λάστιχα που φοράει. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως συνήθως συμβαίνει με τις BMW, είναι ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, καθώς ο σπορτίφ προσανατολισμός των αυτοκινήτων της απαιτείται κάπως πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά δε βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών του οδοστρώματος.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ασφάλεια συνολικά
- Τιμόνι
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Σκιάδια που αφήνουν μεγαλύτερο κενό απ' ότι θα έπρεπε στην κάθετη θέση τους
- Αυξημένη κατανάλωση
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Δυνατό και γρήγορο, το αυτοκίνητο προσφέρει, επιδόσεις υψηλού και οδηγική απόλαυση, με την τετρακίνηση να βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ακρίβεια της πολύ καλής συμπεριφοράς του στο δρόμο
Συμπέρασμα
Όπως αναφέραμε και στη δοκιμή της έκδοσης ντίζελ, αν δεν βρισκόταν σε αυτά τα επίπεδα τιμής, που το κάνουν απρόσιτο για τη μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων αγοραστών, η τετρακίνητη X1 είναι ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για την Ελλάδα, προσφέροντας καλούς χώρους σε «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, εξαιρετική συμπεριφορά στην άσφαλτο και τετρακίνηση για δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, και φυσικά κορυφαία ποιότητα και πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Η βενζινοκίνητη έκδοση έχει φυσικά σε βάρος της την αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με τη ντίζελ (είναι όμως και 1.700 ευρώ περίπου φτηνότερη), θα λέγαμε όμως ότι αυτή η έκδοση είναι πολύ πιο κοντά στη σπορ εικόνα της BMW, με τον κινητήρα της να είναι πολύ πιο ευχάριστος σε λειτουργία, λιγότερο θορυβώδης και φυσικά πολύ πιο εύστροφος. Η ντίζελ, λοιπόν, απευθύνεται σε όσους κυρίως επιδιώκουν την εικόνα κύρους της BMW και η βενζινοκίνητη σε όσους δίνουν προτεραιότητα στον σπορτίφ χαρακτήρα της και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP