ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Qashqai 1.6 dCi - Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Εκθρόνιση;         ..:: Σαββάτο, 28 Ιανουαρίου 2017 ::..

Αφού ο κόσμος θέλει "crossover" και "SUV" και το αποδεικνύει περίτρανα με τη ραγδαία αύξηση πωλήσεων αλλά και του ενδιαφέροντος συνολικά σε Ελλάδα και Ευρώπη, θέτουμε τον βασιλιά των ταξινομήσεων στην κλάση απέναντι στον εξαιρετικό νεοεισελθέντα

Νέα γενιά, μεγάλες προσδοκίες, πολύ ψηλά ο πήχης. Μέχρι εδώ θα μπορούσε να είναι μια τετριμμένη εισαγωγή οποιουδήποτε μοντέλου. Η διαφορά είναι πως εδώ μιλάμε ξεκάθαρα για ένα από τα καλύτερα Peugeot των τελευταίων ετών, χωρίς υπερβολή. Έρχεται μάλιστα σε μια εποχή όπου το Qashqai έχει μετατραπεί σχεδόν σε μονοπώλιο στην κατηγορία από πλευράς ταξινομήσεων. Πουλούσε ακόμη κι όταν περάσαμε στη χώρα μας την περίοδο των κλειστών τραπεζών! Με βάση αυτά, η αναμέτρηση παίρνει άλλο χαρακτήρα και δικαιολογημένα εκτοξεύει το ενδιαφέρον στα ύψη. Σχεδιαστικά, έχουμε δυο σύγχρονα σχήματα, που είναι αναγκασμένα να υπηρετήσουν την εταιρική ταυτότητα, αλλά συνάμα να δείχνουν και μοντέρνα. Παρά τον αναμενόμενο βαθμό δυσκολίας που εμφανίζει εκ προοιμίου το σχήμα ενός SUV.

Εσωτερικά
Ξεκινάμε με το 3008, μια που είναι ο νεοφερμένος. Με μια πρώτη ματιά εδώ έχουμε άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της "premium" αίσθησης. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας! Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία και επιβεβαιώνεσαι. Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η ποιότητα των υλικών αλλά και η αισθητική συγκριτικά με το Nissan δείχνει απευθείας επικράτηση του Peugeot. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά). Συνολικά το ντιζάιν είναι αλλού, πολύ... «προχώ» όχι μόνο για Peugeot ή στην κατηγορία, αλλά γενικότερα. Προφανώς το πρωτότυπο μεταφέρθηκε αυτούσιο και αυτό είναι είδηση. Στους χώρους επιβατών υπάρχει ισοπαλία, όποιο και να προτιμήσετε κερδισμένοι θα βγείτε. Στις αποσκευές το Peugeot προηγείται ξεκάθαρα. Το Qashqai προσπαθεί να απαντήσει στους απανωτούς πυροβολισμούς του 3008 με ευκολότερη εργονομία (προφανώς λόγω ηλικίας, οι διακόπτες αεροπορικού τύπου του 3008 απαιτούν εξοικείωση), όπως επίσης και με αρκετούς ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα. Τα καλά πλαστικά στο ταμπλό του Nissan και η πλήρης έλλειψη τριγμών από τη γεροδεμένη κατασκευή,= δημιουργούν σίγουρα μία θετική διάθεση σε οδηγό και επιβάτες. Ωστόσο τα πλαστικά είναι σκληρότερα και η φθηνότερη εικόνα δεν αποφεύγεται σε πολλά σημεία της καμπίνας.

Η τιμή του Qashqai 1.6 ξεκινάει από 24.890 ευρώ (26.890 το αυτόματο) με ένα γενναιόδωρο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder και λειτουργία «μπλοκέ» διαφορικού, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Το 3008 1.6 των 120 ίππων ξεκινάει από τα 29.400 ευρώ (31.600 το αυτόματο), έχοντας στο βασικό εξοπλισμό του όλα τα παραπάνω, συν το i-cockpit, το Advanced Grip Control, τα φώτα LED, το σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής και την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας.
">
Στα εσωτερικά το 3008 έχει σαφή υπεροχή σε σχεδίαση, τεχνολογία, ποιότητα και χώρους
Κινητήρες-κιβώτια
Πολύ καλό είναι το σύγχρονο σύνολο πετρελαίου άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων του Peugeot με τους 120 ίππους και τα 30,6 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Σπρώχνει το απόβαρο εύκολα και πρόθυμα χάρη στην αυξημένη ροπή του και συνεργάζεται άψογα με το πολύ καλό στη λειτουργία αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι προσπεράσεις είναι εύκολες και -κυρίως- ασφαλείς κάτω από όλες τις συνθήκες. Ο θόρυβος του δεν ξεπερνά τα εσκαμμένα (η ηχομόνωση παίζει το ρόλο της εδώ) και δείχνει ακόμη πιο πειστικός από τον ήδη καλό και δοκιμασμένο πετρελαιοκινητήρα του Qashqai, στα 1,6 λίτρα, τους 130 ίππους και τα 32,6 kgm ροπής. Εδώ έχουμε περισσότερο θόρυβο από τον ντίζελ κινητήρα, ισάξια χαμηλή κατανάλωση (γύρω στα 6,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα) και ικανοποιητική ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές. Σίγουρα το αυτόματο κιβώτιο των συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων της Nissan αδικεί κατάφωρα τις επιδόσεις σε σχέση με το κλασικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων του Peugeot. Σε επίπεδο αίσθησης «ζωντάνιας» το γαλλικό αυτοκίνητο έχει και πάλι τον πρώτο λόγο, παρ' όλο που στα επίσημα νούμερα επιδόσεων των κατασκευαστών φαίνεται να επικρατεί ελαφρά το Qashqai.

Οδηγώντας
Με το που θα αποβιβαστείς από το Qashqai και επιβιβαστείς στο 3008, δεν θα περάσουν παρά μερικά λεπτά για να διαπιστώσεις πως ο χρόνος που περνά στα αυτοκίνητα είναι αμείλικτος και θέτει ουσιαστικά τους δικούς του κανόνες. Στο Peugeot αισθάνεσαι πως μπήκες σε ένα καλοστημένο ημίψηλο και οδηγοκεντρικό χάτσμπακ, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι αρκετά πιο άμεσο και επικοινωνιακό, σε σχέση με το αργό και μέτριας αίσθησης σύστημα διεύθυνσης του Nissan. Ίδια γεύση και από την ανάρτηση. Καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών προσφέρει απλόχερα εκείνη του 3008. Πιο απόκοσμη κύλιση, λιγότερες κλίσεις, απόσβεση και ενδοτικότητα με λιγότερα ντεσιμπέλ, ό,τι ακριβώς δηλαδή επιθυμείς όταν είσαι πίσω από το επιτηδευμένα μικρό βολάν του νέου λέοντα. Όσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο.

Το Qashqai επενδύει σε μια πιο αποστασιοποιημένη εικόνα σε ότι αφορά την οδηγική επικοινωνία, ή καλύτερα, δείχνει να μην ενδιαφέρεται τόσο για την ακρίβεια στις αντιδράσεις, ρίχνοντας το βάρος στην άνεση και στην ευκολία χρήσης για όποιον δεν πολυενδιαφέρεται να χαρεί όταν οδηγεί. Πρόκειται για το όχημα ελεύθερου χρόνου που θα σε πάει ξεκούραστο στον προορισμό σου, ωστόσο το 3008 προηγείται, όπως και να το δούμε... Θετική είναι η απόκριση των φρένων και στα δυο crossover. Στο πατημένο χώμα και τα δυο θα κινηθούν αξιοπρεπώς, το νεότερο όμως της παρέας, το 3008, παρ' ότι κι αυτό δικίνητο, επιστρατεύει την τεχνολογία προκειμένου να αντικαταστήσει την απουσία της τετρακίνησης. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Peugeot εξασφαλίζονται εν μέρει από το (προαιρετικό) σύστημα Active Grip Control, μέσω πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF). Επίσης ο περιπετειώδης λέοντας υιοθετεί στον εξοπλισμό και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Assist Descent Control) με ταχύτητες έως 3 χλμ./ώρα.
">
Στο δρόμο το Qashqai είναι μεν ασφαλές και ευκολοδήγητο, αλλά το 3008 είναι καλύτερο και σε άνεση, και σε οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Είναι προφανές πως το Peugeot 3008 κερδίζει τον «μοσχοπουλημένο» βασιλιά της κατηγορίας των προσθιοκίνητων μικρομεσαίων crossover. Σαφώς και η ανωτερότητά του δεν αμφισβητείται στην εφ' όλης της ύλης αντιπαράθεσή τους. Το θέμα είναι πως σε επίπεδο τιμοκαταλόγου το Qashqai έχει σημαντικό προβάδισμα, για όσους κρίνουν αυστηρά οικονομοτεχνικά. Εμείς πάντως δεν έχουμε ενδοιασμό για την ανακήρυξη του νικητή στη σύγκριση με «αυτοκινητικά» κριτήρια. Το 3008 αποπνέει την αύρα του σύγχρονου ποιοτικού και ολοκληρωμένου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ QASHQAI ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή αγοράς
- Ευκολότερη εργονομία
- Ανοιχτές θέσεις μικροαντικειμένων
ΤΟ 3008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τεχνολογία
- Ποιότητα υλικών
- Οδικά χαρακτηριστικά
- Χώρο αποσκευών
- Επικοινωνία με τον οδηγό

  UP