ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C3 - 1.2 PureTech 82

Όταν η εξέλιξη συναντάει την παράδοση         ..:: Σαββάτο, 28 Ιανουαρίου 2017 ::..

Το νέο σούπερ μίνι της Citroen είναι ένα τολμηρό σχεδιαστικό βήμα προς τα εμπρός, θυμίζοντας την παράδοση της γαλλικής εταιρείας στην καινοτομία, προσφέρει κορυφαία άνεση για την κατηγορία, όπως επίσης θα περιμέναμε από ένα Citroen, ενώ είναι ευρύχωρο, λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο και προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης

Μετά την πρώτη μας επαφή με το νέο Citroen C3 στην πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση στη Βαρκελώνη, είχαμε επισημάνει ότι με αυτό το αυτοκίνητο η Citroen «επιχειρεί μια νέα προσέγγιση του αγοραστικού κοινού, συνδυάζοντας τις γενικά αποδεκτές απαιτήσεις της πλειοψηφίας των αγοραστών για λειτουργικότητα, ποιότητα και οικονομία, με τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Citroen, την άνεση και την καινοτομία, αλλά και μία ευρεία επιλογή δυνατοτήτων εξατομίκευσης, που της επιτρέπει να απευθυνθεί σε πολλές διαφορετικές ομάδες αγοραστών». Αυτό δίνει με ακρίβεια το στίγμα του νέου σούπερ μίνι της Citroen, που έρχεται στην ελληνική αγορά σε μια εποχή που η συγκεκριμένη κατηγορία είναι η πρώτη σε πωλήσεις. Αυτή η νέα ταυτότητα, που προσφέρει στο αυτοκίνητο ένα πιο διακριτό και πιο ενδιαφέροντα χαρακτήρα σε σχέση με τον πιο «συμβατικό» προκάτοχό του, έπαιξε σίγουρα το ρόλο της και στην πρόσφατη ανακήρυξη του C3 ως «Αυτοκινήτου του 2017» από τον ανεξάρτητο δημοσιογραφικό θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα».

Το νέο μοντέλο διαφοροποιείται και αισθητικά από το προηγούμενο και χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας εμφάνισης είναι και τα εξωτερικά προστατευτικά "airbumps", σαν αυτά που έχει το C4 Cactus, τα οποία είναι κατασκευασμένα από εύκαμπτο υλικό και περιλαμβάνουν θύλακες αέρα, απορροφώντας τα μικρά χτυπήματα χωρίς να γίνεται ζημιά στο αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό στοιχείο τις προσπάθειας της Citroen να ικανοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες, είναι η δυνατότητα που προσφέρει στους πιο συντηρητικούς για αγορά του αυτοκινήτου και χωρίς τα "airbumps". Από την άλλη πλευρά προσφέρει ταυτόχρονα και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος και οροφής, που μαζί με τα τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά προσφέρουν τελικά μία γκάμα μερικών... δεκάδων διαφορετικών αυτοκινήτων από πλευράς εμφάνισης.

Εσωτερικό
Στην εποχή μας η αξιολόγηση των χώρων των σούπερ μίνι έχει ίσως λιγότερη σημασία απ' ό,τι στο παρελθόν, γιατί η κατηγορία αυτή έχει αναβαθμιστεί σε διαστάσεις και όλα τα νέα μοντέλα που ανήκουν σ' αυτή (γύρω στα 4 μ. σε μήκος) μπορούν να φιλοξενήσουν χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα. Αυτό άλλωστε συμβαδίζει και με το γεγονός ότι πολλοί από τους αγοραστές των σούπερ μίνι τα αγοράζουν ως πρώτα και μοναδικά αυτοκίνητα τους. Προφανώς γι' αυτό το C3 έχει πεντάθυρο αμάξωμα, με μήκος 3,996 μ., προσφέροντας άνετους χώρους για τέσσερα άτομα, που μπορούν να χωρέσουν τα πόδια και το κεφάλι τους χωρίς να αισθάνονται στριμωγμένα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ένα κορυφαίο σε χωρητικότητα χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 300 λίτρα, διευκολύνοντας έτσι σημαντικά τη χρήση του ως μοναδικού αυτοκινήτου από μία οικογένεια, όπως συνηθίζεται συχνά στις μέρες μας για τα σούπερ μίνι.

Πέρα από αυτό, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μία ευχάριστη, νεανική ατμόσφαιρα, χάρη στα χρώματα και τη δυνατότητα εξατομίκευσης που προσφέρει, όπως επίσης και από μία καλή λειτουργικότητα, με επαρκείς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα και εργονομική επάρκεια, κάτι που δεν ήταν στο παρελθόν ο κανόνας για τα γαλλικά αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό της σημασίας που έδωσαν οι Γάλλοι στο συγκεκριμένο τομέα, είναι η -ασυνήθιστη εδώ και χρόνια για τους Γάλλους- επιλογή της συνεχούς και όχι κλιμακωτής ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος του οδηγού, που επιτρέπει στον καθένα να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Χαρακτηριστικό επίσης της προσαρμογής στα δεδομένα της εποχής, αλλά και στο νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι ότι στο ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής, από την οποία ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ η συνολική εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά προσεγμένη αισθητικά και ποιοτικά, χωρίς πολυτέλειες, αλλά και χωρίς προχειρότητες (που στην εποχή μας δεν γίνονται πλέον εύκολα αποδεκτές). Η τιμή του C3 1.2 ξεκινάει από 12.740 ευρώ με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού (ιδιαίτερα στον τομέα των συστημάτων ασφαλείας), στον οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης κούρασης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο κλείδωμα θυρών κατά την εκκίνηση και αυτόματο ξεκλείδωμα σε περίπτωση σύγκρουσης, cruise control, ραδιο-CD με Bluetooth και θύρες USB και Aux, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Σύγχρονο, λειτουργικό και ιδιαίτερα ευχάριστο, το εσωτερικό του C3 φιλοξενεί άνετα τέσσερα άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech που αποδίδει 82 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Είναι προφανές ότι αυτή η έκδοση απευθύνεται περισσότερο σε όσους σκοπεύουν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο κυρίως στην πόλη, όπου δεν δυσκολεύεται καθόλου να ακολουθήσει τη ροή της κυκλοφορίας και παρουσιάζει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, χάρη στην ελαστικότητα του κινητήρα. Σ' αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι το εύχρηστο κιβώτιο δεν έχει μακριές σχέσεις, αλλά είναι πολύ σωστά κλιμακωμένο για να αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον κινητήρα (θα προτιμούσαμε πάντως ένα εξάρι, που θα έδινε τη δυνατότητα για πιο «πυκνή» κλιμάκωση, ώστε να δουλεύει ο κινητήρας κοντά στη μέγιστη ροπή του, μια που είναι ατμοσφαιρικός). Έξω από την πόλη προφανώς οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι μέτριες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπέστατα σε ρυθμούς ήρεμης οδήγησης στον ανοιχτό δρόμο. Απλώς οι δυνατότητες του είναι πιο περιορισμένες σε σύγκριση με αυτές των μικρών κινητήρων με τούρμπο που χρησιμοποιούν σήμερα οι περισσότερες εταιρείες στα σούπερ μίνι τους, μεταξύ των οποίων και η Citroen (αφού ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και με τούρμπο για το C3). Σημαντικό ατού του συγκεκριμένου κινητήρα είναι και η οικονομική του λειτουργία, με την κατανάλωση στην πόλη να μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο ακόμα και κάτω από τα 6.

Οδηγώντας
Αυτό που χαρακτηρίζει την εικόνα του C3 και, όπως είχαν τονίσει οι άνθρωποι της Citroen, αυτό που ήταν και στις προθέσεις τους κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου, είναι η καλή ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή άνεση που προσφέρει, η οποία είναι κορυφαία για την κατηγορία. Κάτι που ανταποκρίνεται στη εξαιρετική παράδοση των γαλλικών αυτοκινήτων γενικότερα και ιδιαίτερα της Citroen στον τομέα της άνεσης. Αυτό είναι προφανές ότι κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο, ιδιαίτερα στις αστικές μετακινήσεις, αλλά βέβαια σημαίνει και πιο «μαλακές» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, που ευνοούν την αύξηση των κλίσεων στις στροφές. Το αυτοκίνητο είναι μεν ασφαλές, έχει ικανοποιητικό κράτημα και προοδευτική συμπεριφορά, αλλά δεν έχει βέβαια σπορ χαρακτήρα, δεν προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση και η υποστροφή έρχεται στην πίεση πιο γρήγορα σε σύγκριση π.χ. με ένα 208 (για να μιλήσουμε για ένα αυτοκίνητο του ίδιου ομίλου που είναι άμεσα συγκρίσιμο). Η αίσθηση του τιμονιού είναι πολύ καλύτερη από αυτή των παλαιότερων μοντέλων της Citroen και θα την χαρακτηρίζαμε απολύτως ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται πολύ καλά στην αποστολή τους, ενισχύοντας την ασφάλεια που προσφέρει το C3 σε συνδυασμό και με τα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
YΠEP
- Άνεση
- Χώροι
- Σχεδιαστική προσωπικότητα που ξεχωρίζει
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
- Οικονομία
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Αυξημένες κλίσεις λόγων των μαλακών αναρτήσεων
Στο δρόμο το αυτοκίνητο δεν διεκδικεί σπορ χαρακτηριστικά, είναι όμως κορυφαίο σε άνεση
Συμπέρασμα
Tο μεγάλο ατού του C3 είναι ότι σε μία εποχή γενικά συντηρητικών επιλογών στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίες, με τα περισσότερα νέα μοντέλα να αποτελούν συνήθως σχεδιαστική εξέλιξη των προκατόχων τους, η Citroen τόλμησε να κάνει μια ριζική αλλαγή, για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα και σύγχρονο χαρακτήρα. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να τραβήξει την προσοχή, εκτός όμως από αυτό έχει σίγουρα και κάποια «αυτοκινητικά» προτερήματα, όπως χώρους, λειτουργικότητα, κορυφαία άνεση, πλούσιο εξοπλισμό και οικονομικούς κινητήρες. Οι φιλοδοξίες λοιπόν της εταιρείας για το νέο της σούπερ μίνι είναι μάλλον δικαιολογημένες.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP