ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Ford Mustang - GT 5.0

Υπερατλαντικό εξπρές         ..:: Σαββάτο, 21 Ιανουαρίου 2017 ::..

Μετά τη «μικρή» δοκιμάζουμε και την κορυφαία έκδοση του αμερικάνικου εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου της Ford, που μας ενθουσιάζει με τη δύναμή του και -κυρίως- τον ήχο του!

Όταν δοκιμάσαμε προ καιρού το «μικρό» Mustang, με τον κινητήρα 2.3 EcoBoost, είχαμε αναφερθεί στη δυσκολία που έχουν τα αμερικάνικα αυτοκίνητα να προσελκύσουν έλληνες αγοραστές, λόγω του φορολογικού συστήματος που επιβαρύνει σημαντικά τα «κυβικά» (κι εξακολουθεί να το κάνει μέσω των τεκμηρίων, ακόμα και μετά την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του τέλος ταξινόμησης). Ακόμα πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της δυσαναλογίας είναι φυσικά η ισχυρότερη έκδοση του Mustang με τον... 5λιτρο V8! Από την άλλη πλευρά είχαμε αναφερθεί στην ύπαρξη ορισμένων αμερικανικών μοντέλων, με το Mustang ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα, τα οποία είναι γνωστά σ' ένα ευρύτερο κοινό στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύοντας την αμερικανική άποψη της «συναισθηματικής αυτοκίνησης». Το είχαμε διαπιστώσει και τότε, το διαπιστώσαμε και πάλι τώρα. Είχαμε πολύ καιρό να δοκιμάσουμε αυτοκίνητο που όχι μόνο τραβούσε τα βλέμματα στο δρόμο, αλλά προκάλεσε και ένα σωρό σχόλια και ερωτήσεις από περαστικούς όπου έτυχε να σταματήσουμε.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του Mustang είναι αρκετά προσεγμένο και λειτουργικό (καμία σχέση με το παρελθόν των αμερικανικών αυτοκινήτων), χαρακτηριστικό της προσοχής που έχουν δώσει τα τελευταία χρόνια οι Αμερικανοί στην ποιοτική αναβάθμιση των αυτοκινήτων τους. Βεβαίως δεν θα το χαρακτηρίζαμε πολυτελές (το Mustang άλλωστε δεν είναι ακριβό αυτοκίνητο στην Αμερική), είναι όμως γενικά καλά φτιαγμένο και με καλής ποιότητας υλικά, ενώ πολύ ικανοποιητική είναι και η θέση οδήγησης. Τα μπάκετ καθίσματα της Recaro (έξτρα) που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του και είναι αρκετά καλά, με μοναδική μας ένσταση την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης (το περίεργο είναι ότι αυτό συμβαίνει μόνο με τα έξτρα μπάκετ, ενώ τα στάνταρ δερμάτινα καθίσματα έχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, οπότε η ρύθμιση της πλάτης είναι «συνεχής»). Τα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν ενήλικους επιβάτες, κάπως στριμωγμένα όμως, με το σχήμα του αμαξώματος να δημιουργεί μια «κλειστοφοβική» ατμόσφαιρα. Παρ' όλα αυτά δεν θα το χαρακτηρίζαμε ως 2+2, αλλά μάλλον ως 4θέσιο με μικρούς χώρους. Περιορισμένοι επίσης είναι και χώροι που υπάρχουν για μικροπράγματα. Αντίθετα ο χώρος αποσκευών έχει πολύ καλή χωρητικότητα για το είδος του αυτοκινήτου, φτάνοντας στα 408 λίτρα, απλώς λόγω του κουπέ αμαξώματος έχει μικρό άνοιγμα και ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 61.185 ευρώ, αυξημένη μεν με απόλυτα κριτήρια λόγω της υψηλής ελληνική φορολογίας, αλλά τελικά όχι υπερβολική αν αναλογιστούμε το είδος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου και το τί πληρώνει κανείς για αντίστοιχου επιπέδου αυτοκίνητα, παρ' όλο που δεν είναι φυσικά μια κατηγορία τιμής προσιτή στο ευρύ κοινό. Συνοδεύεται πάντως από ένα πολύ υψηλό επίπεδα εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 8 αερόσακους (μεταξύ των οποίων και ενεργό ντουλαπάκι με αερόσακο γονάτων για το συνοδηγό), διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρική ρύθμιση καθισμάτων οδηγού-συνοδηγού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς με ξένον, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, cruise control, ηχοσύστημα με ενισχυτή, έγχρωμη οθόνη αφής 8'', θύρες USB και Aux, Βluetooth και σύστημα συνδεσιμότητας με φωνητικό έλεγχο SYNC 2, περιμετρικό συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εσωτερικό του Mustang είναι λειτουργικό, ποιοτικά προσεγμένο και άνετο για τους δύο εμπρός επιβάτες, ενώ μπορεί να μεταφέρει και δύο άτομα πίσω, όχι όμως χωρίς συμβιβασμούς
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 8κύλινδρος κινητήρας των 4.951 κ.εκ. αποδίδει 421 ίππους και ροπή 54 Kgm, αποτελώντας ένα χαρακτηριστικό δείγμα των πλεονεκτημάτων που προσφέρει σ' ένα σπορ αυτοκίνητο ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας μεγάλου κυβισμού. Προφανώς, λόγω της μεγαλύτερης ισχύος και ροπής σε σύγκριση με τον 2.3 τούρμπο, προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις στο αυτοκίνητο (είναι ταχύτερο κατά 1'' στα 0-100), που είναι πραγματικά πολύ γρήγορο (0-100 χλμ./ώρα σε 4,8''). Κι αυτό μ' ένα πραγματικά εντυπωσιακό ήχο, που βοηθάει ακόμα περισσότερο στο να μην περνάει το αυτοκίνητο απαρατήρητο! Κυρίως όμως, εκεί που υπερέχει σε αίσθηση ο συγκεκριμένος κινητήρας σε σύγκριση με τον τούρμπο, παρά το γεγονός ότι ο 2.3 EcoBoost έχει πολύ προοδευτική λειτουργία και δεν είναι καθόλου υστερικός, είναι ότι ο ατμοσφαιρικός V8 έχει ακόμα πιο προοδευτική λειτουργία, απόλυτα γραμμική. Με τη ροπή να είναι άφθονη μόλις λίγο πάνω από το ραλαντί και τη δύναμη που προσφέρει ο κινητήρας να αυξάνεται με σταθερό -πολύ γρήγορο- ρυθμό σχεδόν μέχρι τις 6000 στροφές όπου αρχίζει η κόκκινη γραμμή και να επιταχύνει με αντίστοιχο ρυθμό το αυτοκίνητο. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ford εφοδιάζει τη συγκεκριμένη έκδοση και με μία «σουίτα» ηλεκτρονικών εφαρμογών για χρήση σε πίστα (Track Apps) μεταξύ των οποίων και Launch Control, που βοηθάει στην καλύτερη επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση!

Τη συνολικά θετική εικόνα ολοκληρώνει το καλό εξάρι κιβώτιο, που έχει μικρές διαδρομές στον επιλογέα (όπως αρμόζει σ' ένα σπορ αυτοκίνητο) και σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Εκεί που προφανώς υστερεί ο συγκεκριμένος κινητήρας, είναι στην κατανάλωση που είναι αρκετά υψηλότερη από αυτή του 2.3. Ιδιαίτερα στην πόλη δεν καταφέραμε να την ρίξουμε κάτω από τα... 18 λίτρα/100 χλμ., όταν με το 2.3 ήταν γύρω στα 13 λίτρα! Βεβαίως όποιος αγοράζει ένα V8 me 421 ίππους μάλλον περιμένει μια τέτοια κατανάλωση και δεν τον πολυαπασχολεί, αλλά το αναφέρουμε για... εγκυκλοπαιδικούς λόγους! Για την ιστορία επίσης θα αναφέρουμε ότι οι εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου είναι 299 g/km (αυτόματο 281), αντιστοιχώντας σε τέλη κυκλοφορίας 1.112 ευρώ.

Οδηγώντας
Αν κάτι κρατούσε παλιότερα τα αμερικάνικα αυτοκίνητα εκτός Ευρώπης, ήταν μια οδική συμπεριφορά πολύ «πλαδαρή» για τα δεδομένα των ευρωπαϊκών δρόμων, πολύ περισσότερο δε για τους κακούς ελληνικούς δρόμους με το ανώμαλο οδόστρωμα και τη χαμηλή πρόσφυση. Το σημερινό Mustang όμως (οι αναρτήσεις του οποίου είναι απολύτως σύγχρονες, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και συστήματα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχει μια οδική συμπεριφορά πολύ καλά προσαρμοσμένη στις ευρωπαϊκές συνθήκες. Προφανώς είναι ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο και η οδήγηση του απαιτεί κάποια αυτοσυγκράτηση και κάποιες γνώσεις, περισσότερο για να μην κάνεις υπερβολές πέρα από τα όριά του. Γιατί τελικά έχει καλό κράτημα και, ακριβώς επειδή ο κινητήρας του έχει απόλυτα γραμμική λειτουργία, δεν δημιουργεί εύκολα τάσεις υπερστροφής παρά μόνο αν υπερβάλλεις στο γκάζι. Και σ' αυτή την περίπτωση άλλωστε επεμβαίνει το ESP, το οποίο γενικά είναι πολύ διακριτικό και σχεδόν ξεχνάς της ύπαρξή του αν κινείσαι μέσα στα όρια της λογικής. Η ελαφρά υπερστροφική τάση που αναπτύσσεται στο δυνατό γκάζι πριν επέμβει το ESP, σε βοηθάει και για τοποθέτηση του αυτοκινήτου και ανταποκρίνεται στο σπορ χαρακτήρα του. Υπάρχουν άλλωστε 4 διαφορετικά προγράμματα στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (κανονικό, σπορ, για πίστα με πλήρη απενεργοποίηση του ESP, για ολισθηρό δρόμο) και τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις τιμονιού (κανονικό, σπορ και comfort), οπότε μπορείς σε κάθε περίπτωση να προσαρμόσεις την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις επιθυμίες και τις συνθήκες της στιγμής.

Μιλάμε λοιπόν για ένα αυτοκίνητο που εύκολα προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες σου, που είναι ευκολοδήγητο, ικανοποιεί αρκετά με την ακρίβεια της συμπεριφοράς του ακόμα και στην γρήγορη οδήγηση και μπορεί ακόμα και να σε κάνει να ξεχάσεις εντελώς ότι έχει πίσω κίνηση, αν δείξεις κάποια αυτοσυγκράτηση. Το σημείο στο οποίο κυρίως θυμίζει τη διαφορά φιλοσοφίας και συνθηκών οδήγησης ανάμεσα στην Αμερική και στην Ευρώπη είναι το τιμόνι του, που αν και έχει καλή αίσθηση, είναι μάλλον αργό για τα δεδομένα ενός σπορ αυτοκινήτου και με μια πολύ ελαφρά ασάφεια γύρω από την ευθεία. Αυτή είναι πάντως μία λεπτομέρεια, που δεν αλλάζει τη συνολικά θετική εικόνα του Mustang στο δρόμο, η οποία εκτός από ασφαλής είναι και ευχάριστη, με τα πολύ καλά φρένα να ολοκληρώνουν την εξίσωση. Για άνεση φυσικά δεν έχει νόημα να μιλάμε σε ένα σπορ αυτοκίνητο, παρ' όλα αυτά αξίζει να αναφέρουμε ότι τελικά το Mustang δεν έχει καθόλου «ξύλινη» αίσθηση στο δρόμο, οπότε δεν γίνεται δυσάρεστα σκληρό και δεν είναι κουραστικό. Είναι αρκετά πολιτισμένο για σπορ αυτοκίνητο, μερικοί θα έλεγαν μάλιστα ότι είναι ίσως περισσότερο μαλακό απ' ότι θα έπρεπε να είναι ένα «καθαρόαιμο» σπορ, όπου η ακρίβεια τη συμπεριφοράς παίζει σημαντικό ρόλο και θα έπρεπε να είναι «απόλυτη», εδώ όμως έχουμε ίσως μία ακόμα έκφραση της διαφοράς φιλοσοφίας ανάμεσα σε Αμερικανούς και Ευρωπαίους.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Πολλές δυνατότητες ρύθμισης ηλεκτρονικών και τιμονιού
- Ευχάριστη και εύκολα ελεγχόμενη οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών για... οικογένεια
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης στα (έξτρα) μπάκετ
- Σχετικά αργό τιμόνι για σπορ αυτοκίνητο
- Υψηλή κατανάλωση
- Περιορισμένοι χώροι για μικροπράγματα
- Μικρό άνοιγμα και ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο πανίσχυρος V8 με το χαρακτηριστικό μουγκρητό είναι «όλα τα λεφτά», προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις, σ' ένα αυτοκίνητο καλά στημένο για να τις αξιοποιήσει
Συμπέρασμα
Ας μη γελιόμαστε, η οδήγηση αυτού του Mustang έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και προσφέρει απόλαυση στον οδηγό, ασχέτως προτιμήσεων στις λεπτομέρειες. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι ένα Focus RS είναι ακόμα πιο ευχάριστο στην οδήγηση και κατά πάσα πιθανότητα γρηγορότερο σε μια διαδρομή (ή μία πίστα) παρά τη μικρότερη ισχύ του, χάρη στα ακόμα καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά του και το καλύτερο τιμόνι του. Από εκεί και πέρα όμως, όπως είχαμε τονίσει και στην δοκιμή του 2.3, το Mustang είναι με απόλυτα κριτήρια ένα πολύ δυνατό, πολύ γρήγορο και καλά στημένο αυτοκίνητο. Είναι, λοιπόν, πολύ ευχάριστο να το οδηγείς (ιδιαίτερα αυτό το 5λιτρο θηρίο με το χαρακτηριστικό μουγκρητό του κινητήρα) και σίγουρα έχει έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και αισθητικά και δεν περνάει με τίποτα απαρατήρητο. Κι αυτό για πολλούς είναι ένα επιπλέον ατού.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP