ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C1 - 1.2 Airscape

Ευ ζην στην πόλη         ..:: Σαββάτο, 21 Ιανουαρίου 2017 ::..

Το γαλλικό μίνι διαθέτει μια εκπληκτική «φατσούλα», πολύ fun χαρακτήρα συνολικά, συνεπικουρούμενο βεβαίως από το ευάερο και ευήλιο εσωτερικό χάρη στην τεράστια ηλεκτρικά ανοιγόμενη μαλακή οροφή, αλλά και τον κινητήρα-έκπληξη των 1,2 λίτρων

Οι Γάλλοι ανέκαθεν είχαν σχολή στα μικρά αυτοκίνητα, την τελευταία 20ετία όμως, είπαν να τινάξουν την μπάνκα στον αέρα. Είτε με εκείνα που κέρδισαν κατά κράτος τον οδηγό τους ανεξαρτήτως εκδόσεων (βλέπε Saxo), είτε με αυτά που ποντάρουν πολλά στην ευχρηστία, την οικονομία αλλά και το στιλ (βλέπε C1). Μετά την εμπορική επιτυχία της τριπλέτας τα προηγούμενα χρόνια (C1, 107 τότε, Aygo), οι τρεις εταιρίες είπαν να επαναλάβουν το ίδιο εγχείρημα. Σε αυτήν την κατασταλαγμένη γενιά, το νέο και ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το κάθε ένα μικρό από τα τρία αυτονομήθηκε σχεδιαστικά. Εάν κρίνουμε από αυτήν την πολύ εντυπωσιακή «φατσούλα» του Citroen, με τους μεγάλους στρογγυλούς προβολείς, τα φωτιστικά-φρύδια από πάνω τους και γενικότερα το εκκεντρικό ύφος, σαφώς και θα συμφωνήσουμε απόλυτα με την επιλογή τους.

Εσωτερικό
Μια πολύ όμορφη και λειτουργική καμπίνα με αύρα παιχνιδιού κερδίζει τον οδηγό, με αρκετές δυνατότητες προσωπικής διαμόρφωσης (η τάση της εποχής), αφού πολλά από τα μέρη μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης, δημιουργώντας ένα νέο σύνολο. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα πλαστικά αναμενόμενα για την κατηγορία σκληρά, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων περισσότεροι από παλιά, ενώ η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές χαρακτηρίζεται ικανοποιητική. Εμπρός κάθεσαι με άνεση ακόμα και αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, αλλά πίσω, όσο πιο μικρόσωμος είσαι τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν. Έχουμε όμως ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θεωρητικά θα καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρα του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ αντίστοιχα πίσω τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά. Ο χώρος αποσκευών των 168 λίτρων είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, με σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης μάλιστα. Όλα τα λεφτά φυσικά, αποτελεί η μεγάλη (εκτείνεται μέχρι πίσω) μαλακή (από μουσαμά καλής ποιότητας) ηλεκτρική οροφή, η οποία μετατρέπει το κουκλί της Citroen μέσα σε λίγα λεπτά από κλειστό σχεδόν σε κάμπριο με το πάτημα ενός κουμπιού!

Το C1 Airscape 1.2 λίτρων κοστίζει από 12.461 ευρώ και στον βασικό εξοπλισμό διαθέτει έξι αερόσακους, ESP με Hill Assist, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ρυθμιζόμενο σε ύψος υποβοηθούμενο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα MP3 με 2 ηχεία, AUX και USB, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα 50:50, Bluetooth με χειριστήρια στο τιμόνι και ηλεκτρική ηλιοροφή.
Καλαίσθητο εσωτερικό με μοντέρνα σχεδίαση και καλή συναρμογή, παράθυρο με θέα ψηλά και αίσθημα ελευθερίας για τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων αποδίδει 82 ίππους και σχεδόν 12 kgm ροπής. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές λόγω και του περιορισμένου απόβαρου, η ουσία είναι όμως πως χαίρεσαι να πατάς το γκάζι και να βλέπεις οδηγούς μεγαλόσχημων αυτοκινήτων να αγκομαχούν σχεδόν να σε ακολουθήσουν. Είναι τόσο πρόθυμος αυτός ο τρικύλινδρος κινητήρας, που πολλές φορές απορείς για το τί υπάρχει κάτω από το καπό για να πηγαίνει τόσο σβέλτα και σου δίνει συχνά την αίσθηση πως έχεις ένα πολύ πιο γρήγορο αυτοκίνητο από ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Το κιβώτιο 5 σχέσεων (με τηρουμένων των αναλογιών καλό κούμπωμα στις αλλαγές), διαθέτει μακριές σχέσεις, στη ρότα της εποχής, σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, αφού η ορμητική διάθεσή είναι στο καθημερινό μενού. Εμείς μετά από ασυνήθιστη για το είδος και το ύφος του αυτοκινήτου χρήση (το ομολογούμε), δεν ξεπεράσαμε πουθενά τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σίγουρα αυτός ο κινητήρας μπορεί να αντεπεξέλθει πολύ καλύτερα και σε μία μετακίνηση μακριά από την πόλη. Σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, η τιμή ήταν λίγο πάνω από τα 5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν την καλή εικόνα στο δρόμο, τηρουμένων των αναλογιών, αλλά και με ό,τι συμβαίνει στη μικρή κατηγορία αυτοκινήτων πόλης. Και αυτό το C1 διατηρεί τη σταθερότητα, όπως συμβαίνει και με την αμιγώς κλειστή έκδοση. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες απ' όσο θα περίμενες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στην καμπίνα επιβατών. Το C1 δείχνει μεγαλύτερη σιγουριά στην ευθεία, ενώ στις στροφές διατηρείται ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά, διαχειριζόμενη εύκολα (όταν απαιτηθεί) από το ESP. Οι κλίσεις στο αμάξωμα δεν φοβίζουν και είναι απόρροια της άνεσης στην οποία έχει ρίξει το βάρος η ανάρτηση. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, διαθέτουν καλή αίσθηση και είναι αποτελεσματικά. Η γεύση που σου μένει οδηγώντας, είναι η ιδιαίτερη ευκολία οδήγησης, τα χειριστήρια με την ανάλαφρη αντίδραση, η φιλικότητα δηλαδή μαζί με ένα ασφαλές προφίλ. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάς πως έχεις να κάνεις με ένα αστικό μέσο μεταφοράς και να μην το συγκρίνεις με μεγαλύτερες κατασκευές. Το πεδίο δράσης του παραμένει η πόλη, παρά τον ικανό κινητήρα των 1,2 λίτρων. Η συγκεκριμένη έκδοση με την τεράστια ανοιχτή οροφή δεν μεταφράζεται σε κάτι διαφορετικό από όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα στο δρόμο, εκτός από φυσιολογικά περισσότερο θόρυβο (σε λογικά όμως πλαίσια) λόγω της μαλακής οροφής.
YΠEP
- Ευκολία χρήσης
- Εμφάνιση
- Ευελιξία
- Μπρίο κινητήρα
- Πανοραμική ηλεκτρικά συρόμενη ηλιοροφή
- Κατανάλωση
KATA
- Χώρος αποσκευών
- Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση
Στο δρόμο επιτελεί με επιτυχία τα καθήκοντά του, έχοντας ταυτόχρονα και ένα κινητήρα-πιστόλι 82 ίππων
Συμπέρασμα
Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα αδιάφορο και «γυμνό» rent car για τις καλοκαιρινές διακοπές στο νησί. Είναι ένα στιλάτο μίνι με ευχάριστη εικόνα εντός εκτός, που μπορεί πλέον να μετατραπεί και σε... κάμπριο με μια απλή κίνηση. Κερασάκι στην τούρτα εκτός από τον πλούσιο εξοπλισμό, ο «σπιντάτος» βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων, ο οποίος τείνει να τερματίζει το ταχύμετρο συχνά πυκνά στον αυτοκινητόδρομο και να μετατρέπει εντός των τειχών το μοντελάκι της γαλλικής φίρμας σε «δαιμονάκι». Αν σώνει και καλά C1, γιατί όχι και Airscape. Η ποιότητα ζωής στην πόλη μπορεί να αναβαθμιστεί.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP