ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Renault Megane

Αποστολή στο Ναύπλιο         ..:: Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017 ::..
Η μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε στο Ναύπλιο η ελληνική αντιπροσωπεία της Renault, σηματοδοτεί το λανσάρισμα του νέου Megane στην ελληνική αγορά, όπου η κατηγορία των μικρομεσαίων «οικογενειακών» αυτοκινήτων είναι η δεύτερη μεγαλύτερη, με μερίδιο που ξεπερνά το 30%. Το νέο Megane θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, σε τιμές που ξεκινούν από τα 17.150 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 με τους 100 ίππους και στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ραδιόφωνο με Βluetooth και θύρα USB, σύστημα start-stop και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από 18.890 ευρώ για το 1.5 των 90 ίππων, με αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού.


Το Megane είναι εδώ και χρόνια ένα από τα βασικά προϊόντα της Renault, ανήκοντας σε μία από τις κορυφαίες σε πωλήσεις κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς. Αντίστοιχα σημαντικό είναι και για την Ελλάδα, με τη μικρομεσαία κατηγορία στην οποία ανήκει να ξεπερνάει το 30% της ελληνικής αγοράς. Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο κατά 6,4 εκατοστά, με συνολικό μήκος 4,359 μ. Αύξηση υπήρξε επίσης και στο μεταξόνιο κατά 28 χιλιοστά, με μεγαλύτερα μετατρόχια κατά 47 χιλιοστά εμπρός και 39 χιλιοστά πίσω, για καλύτερο κράτημα στο δρόμο, ενώ το μόνο που μειώθηκε είναι το ύψος, δίνοντας στο αμάξωμα μια αίσθηση κουπέ. Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του αυτοκινήτου, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη βελτίωση της ηχομόνωσης και στη γενικότερη ποιότητα του εσωτερικού, στοιχείο που εδώ και χρόνια αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της Renault. Επίσης το εσωτερικό του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από την μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 8,7'', που λειτουργεί ως κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, περιορίζοντας σημαντικά τον αριθμό των διακοπτών στο ταμπλό, ενώ προαιρετικά διατίθεται και σύστημα με head-up display. Επίσης ο πίνακας των οργάνων είναι ψηφιακός με δυνατότητα διαφορετικών διαμορφώσεων, ενώ μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense προσφέρεται γενικότερα στον οδηγό η δυνατότητα να προσωποποιήσει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου (μέχρι και τον... ήχο του κινητήρα!) σύμφωνα με τις προτιμήσεις του.

Το νέο Megane προσφέρεται με μία αρκετά μεγάλη γκάμα επιλογών στον τομέα κινητήρα-μετάδοσης. Από πλευράς βενζινοκινητήρων είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις του γνωστού κινητήρα 1.2 τούρμπο, με 100 ή 130 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων περιλαμβάνει τον 1.5 με 90 ή 110 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ η έκδοση των 110 ίππων προσφέρεται και με εξάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Υπάρχει τέλος και ο ντίζελ 1.6 σε εκδόσεις με 130 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και με 163 ίππους και ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 6 ταχύτητες για την έκδοση GT. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι τροχοί είναι 17'', ενώ προαιρετικά διατίθεται και διάσταση 18''. Διαθέσιμη φυσικά είναι μια μεγάλη γκάμα οδηγικών βοηθημάτων και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, αλλά και συστημάτων πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε το προσαρμοζόμενο cruise control, το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης και επόπτευσης τυφλής γωνίας, την κάμερα οπισθοπορείας, την αυτόματη εναλλαγή μεσαίων φώτων και προβολέων κλπ. Στην έκδοση GT υπάρχει και το σύστημα ενεργούς τετραδιεύθυνσης 4Control, ενισχύοντας την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στις στροφές και της απόκρισής του στις εντολές του οδηγού.
Η έκδοση που οδηγήσαμε από την Αθήνα μέχρι το Ναύπλιο κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ήταν η 1.5 ντίζελ των 110 ίππων, για να ενθουσιαστούμε για μια ακόμα φορά από αυτόν τον εξαιρετικό κινητήρα, που είναι ένας από τους κορυφαίους ντίζελ στα μεσαία κυβικά. Απολύτως επαρκής για την άνετη κίνηση του αυτοκινήτου σε οποιοδήποτε δρόμο, έχει πολύ καλή ροπή από χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο από τις 1.500 στροφές ακόμα και με έκτη σχέση στο κιβώτιο. Πολύ καλή εντύπωση μας έκανε επίσης και η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, η οποία περιορίζει σημαντικά το θόρυβο που ακούγεται στο εσωτερικό, κάνοντας τις μακρινές μετακινήσεις πιο ευχάριστες και ξεκούραστες. Η οδική συμπεριφορά είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής, χωρίς βεβαίως να έχει σπορ στοιχεία (ούτε το αυτοκίνητο άλλωστε έχει τέτοιο προσανατολισμό). Τέλος, πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της άνεσης, που είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, όπως θα περίμενε κανείς παραδοσιακά από ένα γαλλικό αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP