ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo S60 Cross Country - 2.0 D4

Μεγαλύτερο μπόι, ίδια χαρίσματα         ..:: Σαββάτο, 14 Ιανουαρίου 2017 ::..

Για όσους προτιμούν τα αμαξώματα σεντάν από τα στέισον, η Volvo προσφέρει μία υπερυψωμένη έκδοση Cross Country και για το S60, η οποία διαθέτει κατά τα άλλα όλα τα χαρίσματα του μεσαίου της μοντέλου σε ποιότητα, λειτουργικότητα και ασφάλεια, μαζί με ένα δυνατό ντίζελ που προσφέρει καλές επιδόσεις με πολύ λογική κατανάλωση

Έχουμε κι άλλη φορά αναφερθεί στα μοντέλα Cross Country της Volvo και στην άποψη μας ότι αποτελούν μια πιο «τίμια» λύση σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ» αλλά έχουν κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Χαρακτηριστικό τους στοιχείο είναι η πιο ψηλή θέση οδήγησης, την οποία υποτίθεται ότι επιδιώκουν όσοι αγοράζουν «τζιποειδή», χωρίς τα μειονεκτήματα των αυξημένων κλίσεων και των σφιχτών αναρτήσεων των τελευταίων. Το αυξημένο ύψος τους μάλιστα μπορεί να αξιοποιηθεί για κίνηση σε εύκολες διαδρομές εκτός δρόμου, σε χιονισμένη άσφαλτο κλπ. που καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών, αφού η Volvo προσφέρει και τετρακίνητες εκδόσεις τους, για όσους επιθυμούν τέτοια χρήση. Σε κάθε περίπτωση τα Cross Country αποτελούν πολύ μικρότερο συμβιβασμό σε σχέση με τα «τζιποειδή» και βρίσκονται πιο κοντά στις ανάγκες χρήσης στην άσφαλτο. Γι' αυτό άλλωστε και η εταιρεία προσφέρει τέτοια έκδοση όχι μόνο για το «τύπου στέισον» V60 (που λειτουργικά βρίσκεται πιο κοντά στην λογική του «χρηστικού» αυτοκινήτου την οποία υποτίθεται ότι υπηρετούν τα κάθε είδους "crossover"), αλλά και για το σεντάν S60. Όπως και το αντίστοιχο V60, το S60 Cross Country είναι στην ουσία ένα υπερυψωμένο S60, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 6,5 εκατοστά.

Εσωτερικό
Αποτελώντας στην ουσία μία έκδοση του S60, το αυτοκίνητο κινείται ανάμεσα στη μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία. Αυτό προσδιορίζει και την εικόνα του εσωτερικού του και οι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες είναι πάνω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας, καλοί αλλά όχι άφθονοι, οπότε θα λέγαμε ότι σ' αυτόν τον τομέα το θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα καλό μεσαίο αυτοκίνητο. Εκεί που δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά είναι στο χώρο αποσκευών, που βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας με τα 380 λίτρα του και δεν έχει «κανονικό» σχήμα που να επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του. Αντίθετα, οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι καλοί.

Συνολικά το εσωτερικό είναι πολύ προσεγμένο, προσφέροντας σωστή εργονομία και μια πολύ καλή ποιότητα, αντάξια ενός "premium" μοντέλου, άσχετα αν δεν είναι η κορυφαία των "premium". Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με σωστή στήριξη του σώματος και αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ώστε να βρίσκεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 34.550 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ή από 35.080 για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Το επίπεδο του εξοπλισμού είναι πλούσιο και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα City Safety για την αποφυγή συγκρούσεων στις πόλεις, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, αυτόματους καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start stop κλπ.
Το εσωτερικό, ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, προσφέρει καλή εργονομία και φιλοξενεί άνετα 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το S60 Cross Country D4 χρησιμοποιεί το 2λιτρο ντίζελ της Volvo σε έκδοση με 190 ίππους. Ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό και αρκετά εύστροφο για ντίζελ, με άφθονη ροπή (που την αισθάνεσαι μερικές φορές στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, με ένα ελαφρό «τράβηγμα» στο τιμόνι), ο οποίος ανταποκρίνεται με τη μεγαλύτερη άνεση στις ανάγκες του αυτοκινήτου ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και ασφαλέστατα προσπεράσματα. Στην έκδοση της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το αρκετά καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση, εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Βεβαίως, αν και ο μεγάλος αριθμός των ταχυτήτων ευνοεί την πιο αποδοτική χρήση του κινητήρα, ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο έχει μεγαλύτερες μηχανικές απώλειες από ένα χειροκίνητο (ή ένα ημιαυτόματό διπλού συμπλέκτη), οπότε η οικονομία σε καύσιμο αντισταθμίζεται εν μέρει από αυτές. Η κατανάλωση πάντως του αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου υπερβολική για το μέγεθος και τη δύναμή του και είναι εύκολο να συγκρατηθεί κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη (και φυσικά ακόμα πιο χαμηλά στο ταξίδι).

Οδηγώντας
Με ελάχιστες διαφορές που οφείλονται στο αυξημένο ύψος του (κυρίως ελαφρά μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές), το S60 Cross Country συμπεριφέρεται στο δρόμο εξίσου καλά με τα υπόλοιπα S60. Βασισμένο σε μια πολύ καλή πλατφόρμα, προσφέρει πολύ καλό κράτημα, απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά, καλά φρένα, ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακριβές τιμόνι και πολύ ομαλές αντιδράσεις. Μόνο όταν αρχίσεις να το πιέζεις αρκετά, θα αισθανθείς τις ελαφρά αυξημένες κλίσεις και την προοδευτική εμφάνιση της υποστροφής λίγο νωρίτερα, σε σχέση με ένα χαμηλό S60, χωρίς όμως παρενέργειες και δυσάρεστα. Για όσους μάλιστα επιθυμούν ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην συμπεριφορά και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες (όχι αμελητέες, με δεδομένη την ύπαρξη ενός ντίζελ με μεγάλη ροπή και ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις), το D4 προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι ικανοποιητικό, χωρίς να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ψηλή θέση οδήγησης με καλή εποπτεία του δρόμου
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης
KATA
- Χώρος αποσκευών κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Τιμή για λίγους
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι ευχάριστη και ασφαλής παρά το αυξημένο ύψος του, ενώ ο δυνατός ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση
Συμπέρασμα
Προφανώς η έκδοση Cross Country του S60 είναι λιγότερο «οικογενειακή» από αυτή του V60, σε κάθε περίπτωση πάντως, από τη στιγμή που πολλοί προτιμούν τα αμαξώματα σεντάν από τα στέισον, προσφέρει και σ' αυτούς την ψηλή θέση οδήγησης των "crossover", μαζί με όλα τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα του S60 D4, την ποιότητα, την ευχάριστη οδήγηση, τις επιδόσεις και την καλή οδική συμπεριφορά, μαζί με μία πολύ λογική κατανάλωση, που περιορίζει το κόστος χρήσης. Και φυσικά υπάρχει και γι' αυτό τετρακίνητη έκδοση, για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν το αυξημένο ύψος για λίγο πιο «περιπετειώδεις» (αν και όχι σκληρές) εκτός δρόμου μετακινήσεις. Απλώς η υψηλή φορολογία αυξάνει την τιμή του σε επίπεδα όχι μεν... εξωτικά, αλλά πάντως προσιτά μόνο σε μία μειοψηφία. Αυτοί που μπορούν να το αγοράσουν, θα το ευχαριστηθούν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP