ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Honda CR-V με το αυτόματο 9άρι

Αποστολή στην Αράχοβα         ..:: Σαββάτο, 14 Ιανουαρίου 2017 ::..
Με αφορμή τη διαθεσιμότητα στην ελληνική αγορά της έκδοσης του Honda CR-V με το αυτόματο κιβώτιο των 9 ταχυτήτων, η οποία μάλιστα διατίθεται και σε ειδική τιμή προσφοράς, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια δημοσιογραφική εκδήλωση στην περιοχή του Παρνασσού, δίνοντας στους εκπρόσωπος του ειδικού Τύπου τη δυνατότητα να οδηγήσουν το αυτοκίνητο σε συνθήκες που αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης έκδοσης (η οποία είναι και τετρακίνητη). To CR-V i-DTEC με το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται στη δεύτερη, πλούσια έκδοση εξοπλισμού, σε τιμή που ξεκινάει από 37.600 ευρώ. Στη τιμή αυτή συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με το νέο προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας της Honda, 5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και 5 χρόνια οδική βοήθεια. Και φυσικά ένα ασυνήθιστα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και σταθεροποίηση πορείας trailer, σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομες κατωφέρειες, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης στην πόλη, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, cruise control, συναγερμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB (2) και Aux, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop κλπ.


Η μεγάλη εξέλιξη των αυτόματων κιβωτίων τα τελευταία χρόνια έχει ενισχύσει τη διάθεσή τους στην ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία κατά το παρελθόν δεν είχαν την ίδια διάδοση όπως στις ΗΠΑ, όπου ήταν σχεδόν γενικευμένη η χρήση τους. Τα προβλήματα που λύθηκαν όμως σε σχέση με το βάρος και τον όγκο τους, την αξιοπιστία τους, την αύξηση της κατανάλωσης που προκαλούσαν οι μηχανικές απώλειες στον υδραυλικό μετατροπέα ροπής, αλλά και τον αριθμό των σχέσεων που διαθέτουν (ο οποίος ήταν στο παρελθόν μικρότερος από αυτόν των χειροκίνητων κιβωτίων τις περισσότερες φορές), έκαναν αρκετά ενδιαφέρουσα τη χρήση τους για πολλούς ευρωπαίους καταναλωτές, χάρη στην αναμφισβήτητη διευκόλυνση που προσφέρει στην οδήγηση η απαλλαγή από την ανάγκη αλλαγής ταχυτήτων. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένος κατασκευαστές συστημάτων μετάδοσης, έχουν προσφέρει τα τελευταία χρόνια εντυπωσιακές λύσεις, με κιβώτια που χρησιμοποιούν μεγαλύτερο αριθμό σχέσεων από αυτό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στα χειροκίνητα κιβώτια.

Μια τέτοια λύση παρουσίασε η Honda σε συνεργασία με τη ZF, προσφέροντας πλέον για το πετρελαιοκίνητο CR-V με τον κινητήρα 1.6 των 160 ίππων ένα νέο αυτόματο κιβώτιο με 9 σχέσεις που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντάρι. Το κιβώτιο προσφέρεται στην τετρακίνητη έκδοση του CR-V, αυτή δηλαδή στην οποία είναι κατεξοχήν χρήσιμη η ύπαρξή του, αφού ένα αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει καλύτερα τη συνολική λειτουργία του αυτοκινήτου στις συνθήκες κίνησης εκτός δρόμου, ιδιαίτερα στις πολύ ολισθηρές επιφάνειες (χιόνι, λάσπη κλπ.) Ασχέτως των υπόλοιπων τεχνολογιών που έκαναν δυνατή τη δημιουργία του συγκεκριμένου κιβωτίου και την χρήση του σε ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, είναι προφανή τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η λύση σε σχέση με εκείνη που αντικαθιστά. Χάρη στο γεγονός ότι διαθέτει τόσο μεγάλο αριθμό σχέσεων, η κλιμάκωσή τους είναι πολύ καλύτερη για την καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα, υπάρχει μία πολύ κοντή πρώτη σχέση που εν μέρει υποκαθιστά την έλλειψη «βοηθητικού» κιβωτίου με κοντές σχέσεις στο τετρακίνητό CR-V, ενώ υπάρχουν και περισσότερες από μία σχέσεις "overdrive", που επιτρέπουν την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με μειωμένες στροφές του κινητήρα και κατά συνέπεια με μικρότερο θόρυβο και μείωση της κατανάλωσης. Κάτι που μπορεί ως ένα βαθμό να αντισταθμίσει την αύξηση της κατανάλωσης που προκαλεί ένα «παραδοσιακό» αυτόματο κιβώτιο με υδραυλικό μετατροπέα ροπής.

Πέρα από αυτά, το νέο κιβώτιο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της τεχνολογίας του, που επέτρεψε κατ' αρχάς την μείωση του βάρους του κατά 35 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο πεντάρι, αλλά και τη θεαματική μείωση του μήκους του χάρη στη χρησιμοποίηση ενός συστήματος με διπλά επικυκλικά γρανάζια. Επίσης, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του (που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη) και την αποτελεσματική διαχείριση του μεγάλου αριθμού των σχέσεων που διαθέτει, το νέο κιβώτιο μπορεί να κατεβάζει ταχύτητα σ' ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού απευθείας από 9η σε 5η και από 7η σε 4η, πέρα από τα κατεβάσματα μιας ή δύο σχέσεων που ούτως ή άλλως προσφέρουν όλα τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε το αυτοκίνητο από την Αθήνα μέχρι το Λιβάδι της Αράχοβας, για να διαπιστώσουμε κατ' αρχάς ότι πράγματι προσφέρει πολύ πιο ήσυχο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, καθώς ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές, χάρη στις μακριές "overdrive" σχέσεις. Γνωστός μας ήδη από άλλες εκδόσεις του αυτοκινήτου που έχουμε οδηγήσει, ο 1.6 ντίζελ των 160 ίππων αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και στις ορεινές διαδρομές (η Honda αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10'' για την αυτόματη έκδοση), ενώ ο συνδυασμός του με το νέο αυτόματο κιβώτιο προσέφερε τελικά στο ταξίδι μας μια πολύ λογική κατανάλωση, γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., παρά το γεγονός ότι πιέσαμε αρκετά το αυτοκίνητο (που μετέφερε τρία άτομα) σε πολλά κομμάτια της διαδρομής. Καθώς η εκδήλωση συνέπεσε με τις μέρες της μεγάλης κακοκαιρίας που έπληξε όλη την Ελλάδα, φτάνοντας στην Αράχοβα είχαμε την ευκαιρία να το κινήσουμε για λίγο και σε χιονισμένη επιφάνεια, όπου δεν μας προβλημάτισε καθόλου χάρη στη ροπή του ντίζελ, στην αποτελεσματική διαχείρισή της από το κιβώτιο, στην αυτόματη τετρακίνηση (που μεταφέρει μέχρι 35% της ροπής στους πίσω τροχούς) και φυσικά στα λάστιχα M+S, που για την κίνηση στο χιόνι είναι εξίσου σημαντικά με την τετρακίνηση.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του κιβωτίου, προφανώς δεν μπορεί να είναι τόσο γρήγορο όσο ένα χειροκίνητο και το αυτοκίνητο παρουσιάζεται λίγο πιο «νωχελικό» στις αντιδράσεις του σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση του CR-V με το χειροκίνητο κιβώτιο, όχι όμως τόσο που να προκαλεί δυσφορία ή να δυσκολεύει τα προσπεράσματα (υπάρχει μάλιστα και μια επιλογή "Sport" με το πάτημα ενός κουμπιού, η οποία αλλάζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κιβωτίου, βελτιώνοντας ελαφρά τη «ζωντάνια» της απόκρισης του αυτοκινήτου). Από την άλλη πλευρά βεβαίως, η οδήγηση γίνεται πολύ πιο ξεκούραστη και οι εκτός δρόμου δυνατότητες βελτιώνονται. Με δεδομένο ότι δεν μιλάμε για ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά για μία κατεξοχήν οικογενειακή πρόταση, θα λέγαμε ότι η συγκεκριμένη αυτόματη έκδοση είναι αυτή που ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου για όποιον αποφασίσει να το αγοράσει στην ακριβότερη εκδοχή του, με την τετρακίνηση και τον πλούσιο εξοπλισμό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP