ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda HR-V - 1.5

Οικονομικό πλεονέκτημα στη βενζίνη!         ..:: Σαββάτο, 07 Ιανουαρίου 2017 ::..
Προσαρμοσμένο σχεδιαστικά στις τάσεις της εποχής, πρακτικό, ευκολοδήγητο, καλοφτιαγμένο και πολύ πλούσια εξοπλισμένο, το νέο HR-V προσφέρει ένα οικονομικό πλεονέκτημα στη βενζινοκίνητη έκδοση του, που είναι σημαντικά φτηνότερη από τη ντίζελ, χωρίς την θεαματική διαφορά στην κατανάλωση που θα μπορούσε να αποσβέσει αυτήν τη διαφορά τιμής

Η Honda πάντα παρουσίαζε κινητήρες με ενδιαφέρον, κάτι που ισχύει και για τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και ντίζελ του νέου HR-V. Την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον εξαιρετικό ντίζελ 1.6 την έχουμε ήδη δοκιμάσει, τώρα ήρθε η σειρά του βενζινοκίνητου με τον ατμοσφαιρικό 1.5 άμεσου ψεκασμού, που αποδίδει εντυπωσιακά υψηλή ισχύ για ατμοσφαιρικό κινητήρα, την οποία παλιότερα -στην «προ τούρμπο» εποχή!- θα περίμενε κανείς από έναν 1.8 ή ακόμα και 2λιτρο. Ένα κινητήρα που ταιριάζει αρκετά στην ελληνική πραγματικότητα, όπου ο φόβος των «κυβικών» ακόμα καλά κρατεί λόγω των υπερβολών του φορολογικού συστήματος και που βρίσκεται βέβαια και κοντά στη φιλοσοφία του παλιού HR-V, το οποίο διέπρεψε στην ελληνική αγορά με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα μεσαίου κυβισμού. Βεβαίως το νέο μοντέλο είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής και, σε αντίθεση με τον ομώνυμο πρόγονό του, απομακρύνεται κάπως από τη φιλοσοφία των εκτός δρόμου, συνδυάζοντας το στιλ του «τζιποειδούς» με στοιχεία από την αισθητική των κουπέ και εγκαταλείποντας την τετρακίνηση προς όφελος της μπροστινής κίνησης (τουλάχιστον στην ευρωπαϊκή αγορά).

Εσωτερικό
Το νέο HR-V προσφέρει χώρους αντίστοιχους με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, που φιλοξενούν πολύ άνετα τέσσερα άτομα ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του αμαξώματος επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των γνωστών καθισμάτων "magic seats" της Honda, που εκτός από τη συνηθισμένη αναδίπλωση της πλάτης προσφέρουν και αναδίπλωση της έδρας τους προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 400 λίτρα (ή τα 453 με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση) και διαθέτει ένα πρακτικό διπλό πάτωμα (το οποίο όμως οφείλεται στην έλλειψη ρεζέρβας). Σε επίπεδο πρακτικότητας, λοιπόν, το αυτοκίνητο παίρνει σίγουρα καλό βαθμό.

Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι, καθώς υπάρχει μεν μια χρήσιμη βαθιά θήκη στην κονσόλα, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι πολύ μικρές. Συνολικά το εσωτερικό είναι αρκετά ποιοτικό, με προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως μεγάλες πολυτέλειες, αν και υπάρχουν και μαλακά πλαστικά σε ένα τμήμα του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του HR-V ξεκινάει από 22.575 ευρώ. Για να την αξιολογήσει κανείς σωστά, πρέπει να συνυπολογίσει ότι συνδυάζεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, όπως συνηθίζει η Honda, ο οποίος περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα (CTBA), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα start-stop, τα καθίσματα magic seats κλπ., ενώ χωρίς έξτρα χρέωση προσφέρεται το μεταλλικό χρώμα και 2 χρόνια επέκταση εγγύησης επιπλέον της τριετούς εργοστασιακής.


Οι χώροι επαρκούν άνετα για 4 άτομα, ενώ τα καθίσματα "magic seats" πίσω ενισχύουν σημαντικά την πρακτικότητα του αυτοκινήτου

Κινητήρας-κιβώτιο
Η απόδoση 130 ίππων από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρου είναι σίγουρα ένα ενδιαφέρον επίτευγμα, όχι όμως απροσδόκητο όταν προέρχεται από τη Honda. Αυτό που έχει σημασία, είναι ότι ο κινητήρας ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου, που δεν δείχνει να «υποφέρει» από έλλειψη δύναμης, παρ' όλο που ένα τούρμπο θα προσέφερε μεγαλύτερη ροπή. Πρόκειται όμως για ένα ελαστικό και πολύ εύστροφο σύνολο, με μεγάλη ωφέλιμη περιοχή στροφών (η «κόκκινη» περιοχή αρχίζει στις 7.000 στροφές, κάτι που είχαμε πολύ καιρό να δούμε σε βενζινοκινητήρα), που προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο αν αποφασίσει κανείς να οδηγήσει αξιοποιώντας αυτήν την ευστροφία (η Honda αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,7''). Βεβαίως δεν είναι και ο πιο αθόρυβος βενζινοκινητήρας, αυτό όμως είναι κάτι που προσπερνάς εύκολα, όταν κυκλοφορούν πλέον τόσοι ντίζελ, που είναι ακόμα πιο θορυβώδεις από τους βενζινοκινητήρες! Αρωγός του είναι το εξαιρετικό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, που ενθουσιάζει με την αίσθηση και την ακρίβεια του επιλογέα του, όπως περιμέναμε από τη Honda. Η κατανάλωση είναι λίγο υψηλότερη από αυτή του ντίζελ, όχι όμως υπερβολικά και οπωσδήποτε όχι τόσο ώστε να αντισταθμίζει σε βάθος χρόνου την πολύ χαμηλότερη τιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης. Έτσι, στην πόλη είναι 8,5-9 λίτρα/ 100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο γύρω στα 6,5.

Οδηγώντας
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, έχει καλό κράτημα και δεν υποστρέφει υπερβολικά παρά το αυξημένο ύψος του, είναι προοδευτικό στις αντιδράσεις του και ελέγχεται εύκολα ακόμα και όταν πιεστεί αρκετά. To αυξημένο ύψος του συνεπάγεται και κάποιες κλίσεις στις γρήγορες στροφές, οι οποίες όμως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του, ούτε δημιουργούν απότομες μεταφορές βάρους σε διαδοχικές τροφές. Άλλωστε οι αναρτήσεις του είναι αρκετά μελετημένες και στους δύο άξονες χρησιμοποιούνται αμορτισέρ με προσαρμογή στο εύρος ταλάντωσης (Amplitude Reactive Damper - ARD), τα οποία διαθέτουν δύο έμβολα, που εξασφαλίζουν περιορισμένη απόσβεση στις μικρές ανωμαλίες (οπότε ενεργοποιείται μόνο το ένα έμβολο) και ισχυρότερη απόσβεση σε μεγάλες διαδρομές συμπίεσης-αποσυμπίεσης του αμορτισέρ (με ενεργοποίηση και των δύο εμβολών), όπως π.χ. στις στροφές, για να περιορίζονται οι κλίσεις και να βελτιώνεται το κράτημα. Επίσης, όπως και στο νέο Jazz, εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων).

Το τιμόνι του HR-V έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει ότι δημιουργεί κάποια ενόχληση η ανασφάλεια. Τα φρένα είναι επαρκή, αν και με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση. Όσο για την άνεση, αν και στο ταξίδι που είχαμε κάνει στο Ναύπλιο κατά την πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου, μας είχε φανεί ικανοποιητική, στους κακούς δρόμους της πόλης με τις πολλές λακκούβες είναι πιο μέτρια, καθώς το αυτοκίνητο περνάει αρκετά «ξερά» στις πιο απότομες ανωμαλίες. Δεν θα το χαρακτηρίζαμε κουραστικό, σίγουρα όμως η άνεση δεν είναι και το ισχυρότερο σημείο του.

YΠEP
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Πολύ πλούσιος εξοπλισμός
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Προσεγμένη κατασκευή
- Λογική κατανάλωση
- Αυξημένη διάρκεια εγγύησης

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Μέτρια άνεση

Αρκετά ζωντανός αλλά και αρκετά οικονομικός είναι ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, ενώ η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα και ουδέτερες αντιδράσεις


Συμπέρασμα
Όπως είχαμε αναφέρει και στην πρώτη μας δοκιμή με την πετρελαιοκίνητη έκδοση, το HR-V παρουσιάζει μία θετική συνολική εικόνα, χάρη στην ευρυχωρία, τη λειτουργικότητά του και την καλή οδική συμπεριφορά του. Σε σχέση με το ντίζελ, το βενζινοκίνητο είναι λίγο πιο αργό, αν και αρκετά ζωντανό παρά την έλλειψη τούρμπο, το μεγάλο πλεονέκτημά του όμως, είναι η σημαντικά χαμηλότερη τιμή του, σε συνδυασμό μάλιστα με το ίδιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, την επέκταση εγγύησης και το μεταλλικό χρώμα χωρίς έξτρα χρέωση. Με δεδομένο ότι είναι ένας αρκετά οικονομικός βενζινοκινητήρας, αν κάποιος δεν κάνει τουλάχιστον 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο, μπορεί να χρειαστεί ακόμα και μία... δεκαετία για να αποσβέσει τη διαφορά στην τιμή αγοράς! Αν, λοιπόν, του αρέσει το αυτοκίνητο κατά τα άλλα, το ντίζελ δεν είναι καθόλου μονόδρομος και η βενζινοκίνητη έκδοση είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.honda.gr


  UP