ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη 2λιτρη Porsche Macan

Γνωριμία στους δρόμους της Αττικής         ..:: Τετάρτη, 04 Ιανουαρίου 2017 ::..
Τη νέα βασική έκδοση της Porsche Macan, που χρησιμοποιεί πλέον τον καινούργιο 4κύλινδρο εν σειρά 2λιτρο κινητήρα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για δύο μέρες στους δρόμους της Αττικής μετά από συνεννόηση με την ελληνική αντιπροσωπεία, που θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική αυτήν την προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου. Σε μια αγορά όπου το κράτος και οι φορολογικές αρχές ενοχοποιούν τα «κυβικά», ένας 2λιτρος κινητήρας είναι προφανές πως κάνει πλέον λιγότερο «εξωτικό» το αυτοκίνητο. Η 2λιτρη Macan προσφέρεται στην τιμή που ξεκινάει από 73.500 ευρώ, με πολύ πλούσιο βεβαίως εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματος τριζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενo κάθισμα οδηγού, ηχοσύστημα με Bluetooth, 2 θύρες USB και θύρα aux, cruise control, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.


«Ανάγκα και θεοί πείθονται», λέει το αρχαίο ρητό και η στροφή όλων των κατασκευαστών προς τη χρησιμοποίηση κινητήρων μικρότερου κυβισμού με τούρμπο, για την κάλυψη των όλο και αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων και της ανάγκης για μείωση της κατανάλωσης, δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την Porsche. Πολύ περισσότερο αφού η γερμανική εταιρεία είναι ο μοναδικός διάσημος κατασκευαστής σπορ υπεραυτοκινήτων που κατασκευάζει ταυτόχρονα και μοντέλα, πολυτελείας μεν και ακριβά αλλά, πιο προσιτά σε μία ευρύτερη πελατεία εύπορων αγοραστών και όχι μόνο σε μερικές εκατοντάδες πολυεκατομμυριούχους της υφηλίου! Έτσι η Porsche εξέλιξε όχι έναν, άλλα δύο 4κύλινδρους 2λιτρους κινητήρες, ένα μπόξερ για τα «μικρότερα» σπορ μοντέλα της, τη Boxster (που την οδηγήσαμε ήδη και μπορείτε να διαβάστε το σχετικό άρθρο σε άλλη σελίδα του auto-internet) και την Cayman, κι έναν εν σειρά για το «μικρό» της αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, τη Macan.

To 4κύλινδρο σύνολο με τον άμεσο ψεκασμό και το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, που τοποθετείται στη βασική έκδοση της Macan, αποδίδει 252 ίππους από τις 5.000 ως τις 6.800 στροφές, ροπή 37,7 kgm σταθερά από τις 1.600 ως τις 4.500 στροφές και συνδυάζεται στάνταρ με το επτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK. Η μικρότερη ισχύς του σε σύγκριση με τον αντίστοιχου κυβισμού κινητήρα της Boxster, παρά το ότι τοποθετείται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, αντανακλά και τη διαφορά φιλοσοφίας των δύο μοντέλων. Όσο κι αν είναι Porsche η Macan και να προβάλλει το σπορ χαρακτήρα της μάρκας, αυτό γίνεται μέσα στο πλαίσιο των χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου δεν παύει να είναι κατ' αρχάς ένα «οικογενειακό» αυτοκίνητο, που έχει ως στόχο να μεταφέρει περισσότερα από 1-2 άτομα σε μεγαλύτερες αποστάσεις από ένα διθέσιο σπορ σαν την Boxster και να προσφέρει μεγαλύτερη πρακτικότητα και περισσότερες ανέσεις. Έτσι, το μήκους 4,68 μ. αυτοκίνητο μεταφέρει άνετα τέσσερα άτομα κι έχει ένα μεγάλο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 500 λίτρων, που προφανώς είναι παραπάνω από επαρκής για να μεταφέρει τις αποσκευές και των τεσσάρων επιβατών σ' ένα ταξίδι. Από εκεί και πέρα βεβαίως είναι μία Porsche και δεν θα μπορούσε, ακόμα και στη βασική της έκδοση, παρά να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, αταξίες του σπορ χαρακτήρα της και της εικόνας της εταιρείας. Με αυτόν τον κινητήρα, λοιπόν, η Porsche αναφέρει ότι η Macan επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7'', ενώ η μέγιστη ταχύτητά της είναι 229 χλμ./ώρα. Στην επίτευξη των καλών επιδόσεων έχει συμβάλει και το γεγονός ότι το βάρος του αυτοκινήτου έχει συγκρατηθεί στα 1.770 κιλά, με αποτέλεσμα να είναι το ελαφρύτερο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που κατασκεύασε ποτέ η Porsche.

Οδηγώντας τη Macan για δεύτερη φορά από τότε που παρουσιάστηκε κι επειδή κατά σύμπτωση χρειάστηκε να κάνουμε μ' αυτήν και κάποιες μετακινήσεις μέσα στην Αθήνα, εκτιμήσαμε κατ' αρχάς για μια ακόμα φορά το γεγονός ότι έχει πιο «ανθρώπινες» διαστάσεις από την τεράστια Cayenne και μπορεί τελικά να κινηθεί χωρίς πρόβλημα στα στενά της πόλης, όπου πλέον ο διαθέσιμος χώρος είναι ελάχιστος! Αυτό σημαίνει ότι είναι συνολικά πιο καλά προσαρμοσμένη στο ελληνικό περιβάλλον, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι στενοί δρόμοι δεν είναι ένα γνώρισμα μόνο των πόλεων στην Ελλάδα! Λειτουργικά το αυτοκίνητο είναι άψογο, με μια πολύ καλή θέση οδήγησης, με καλό κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα, αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και μια σωστή εργονομία γενικώς, που διευκολύνει τον οδηγό και κάνει πιο εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση. Κι όπως είχαμε τονίσει και μετά την οδήγηση της πρώτης Macan, η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και ο διάκοσμος πολύ προσεγμένος, αλλά χωρίς υπερβολές, «δίνοντας έτσι την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα πολυτελές μεν, αλλά όχι κακόγουστα πολυτελές αυτοκίνητο».
Ο 2λιτρος κινητήρας, μπορεί να είναι ένα -μικρό- σκαλί πιο κάτω από τον 2λιτρο μπόξερ της Boxster (τον καλύτερο κατά τη γνώμη μας 2λιτρο κινητήρα που έχουμε ποτέ δοκιμάσει), έχοντας μικρότερη ισχύ (και λιγότερο σπορ ήχο!), αλλά είναι κι αυτός εξαιρετικός και τα νούμερα των επιδόσεων δείχνουν πόσο καλά ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου με το σήμα της Porsche. Η συνεργασία του με το -στάνταρ- εξαιρετικό ημιαυτόματο επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK είναι άψογη. Αυτό όμως που μας εντυπωσίασε, είναι ότι η κατανάλωση σ' αυτό το μεγάλο τετρακίνητο αυτοκίνητο των 1.770 κιλών με τους 252 ίππους, συγκρατείται σε επίπεδα που πριν λίγα χρόνια περίμενες από μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα με 2λιτρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες 150 ίππων. Άνετα μπορείς να κινείσαι μ' αυτό στην πόλη με 12-12,5 λίτρα/100 χλμ., κατανάλωση πολύ λίγο υψηλότερη από εκείνη της ντίζελ Macan που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα! Από την άλλη πλευρά, όταν βρεθείς στον ανοιχτό δρόμο και θελήσεις να προσπεράσεις ή απλώς να κινηθείς γρήγορα, οι... ίπποι είναι εκεί, η μεγάλη ροπή διαθέσιμη από χαμηλά και η απόκριση του συνόλου άμεση.

Για την οδική συμπεριφορά, τέλος, δεν έχουμε παρά για μια ακόμα φορά υπερθετικά, πάντα μιλώντας με τα μέτρα της κατηγορίας των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου (γιατί προφανώς με μία χαμηλή σπορ Porsche το διασκεδάζεις ακόμα περισσότερο). Υπενθυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο, με το ρόλο του κεντρικού «διαφορικού» να παίζει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Αντάξιο του ονόματος και του σπορ χαρακτήρα της Porsche, είναι από τα κορυφαία "SUV" σε συμπεριφορά, η οποία είναι ακριβέστατη, ουδέτερη και χωρίς απότομες αντιδράσεις, επιτρέποντας να οδηγήσει κανείς χωρίς άγχος πραγματικά γρήγορα. Το εξαιρετικό τιμόνι βοηθάει τον οδηγό στην προσπάθειά του, όσο πιεσμένη κι αν είναι αυτή και τα φρένα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των περιστάσεων (αρκεί, όπως είχαμε αναφέρει και παλιότερα, να θυμάται κανείς ότι οδηγεί αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου και όχι καθαρόαιμο σπορ κουπέ, που θα άντεχε ακόμα μεγαλύτερη ταλαιπωρία των φρένων). Τα ηλεκτρονικά φυσικά είναι αρωγός του οδηγού στην προσπάθεια να εξερευνήσει τα όρια του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγής από την κεντρική κονσόλα της ρύθμισης του κινητήρα, του κιβωτίου και των αναρτήσεων σε πιο "sport" επιλογές, αν και ακόμα και με την στάνταρ ρύθμιση "comfort" ελάχιστοι οδηγοί έχουν τις γνώσεις και την ικανότητα να εξερευνήσουν αυτά τα όρια! Και φυσικά, επειδή το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο και όχι απλώς κάτι «σαν τζιπ», έχει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες. Όχι βεβαίως αυτές ενός «καθαρόαιμο», αλλά πάντως αρκετές για τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19 εκατοστά), το αυτόματο κιβώτιο και την επιλογή "off road", που ρυθμίζει τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου με τρόπο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εκτός δρόμου κίνησης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP