ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Adam - 1.4 Easytronic

Με αστικό προσανατολισμό         ..:: Σαββάτο, 31 Δεκεμβρίου 2016 ::..

Η αυτόματη έκδοση του Adam διατηρεί όλα τα ποιοτικά και αισθητικά στοιχεία του «κυριλέ» μίνι της Opel, ενισχύοντας τον «λαϊφστάιλ» χαρακτήρα του με ένα αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο, που προωθεί τη λογική της ήρεμης και ξεκούραστης οδήγησης στην κίνηση της πόλης

Το Adam έχει «ειδικό ρόλο» στη γκάμα της Opel και δεν αποτελεί απλώς το αυτοκίνητο πόλης της γερμανικής εταιρείας. Υπάρχει άλλωστε και άλλο μοντέλο για να παίξει αυτόν το ρόλο, παλαιότερα το Agila και τώρα το Karl, ένα πεντάθυρο μοντέλο με σαφή λειτουργικό προσανατολισμό. Το Adam είναι καθαρά ένα προϊόν «λαϊφστάιλ», ένα αυτοκίνητο σαφώς νεανικό (γι' αυτό και μόνο 3θυρο), με έντονο χαρακτήρα, με χρωματικές αντιθέσεις και με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης (και φυσικά με τιμή άνω του μέσου όρου, όπως κάθε προϊόν λαϊφστάιλ που... σέβεται τον εαυτό του). Μέσα στο πλαίσιο αυτής της διαφοροποίησης από τις συνηθισμένες μαζικές προτάσεις είναι και η συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας, που συνδυάζει τον κινητήρα 1.4 με το αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο Easytronic.

Εσωτερικό
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, είναι προφανές από το χαρακτήρα του ότι δεν προορίζεται κατ' αρχάς για «οικογενειακή» χρήση, οπότε δεν έγινε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για αύξηση των χώρων, που είναι από τους μικρότερους της κατηγορίας πίσω. Μικρός επίσης, ακόμα και με τα μέτρα της κατηγορίας, είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 170 λίτρων. Η ξεχωριστή εικόνα του αυτοκινήτου είναι έντονη μόλις καθίσεις μπροστά. Οι εναλλαγές χρωμάτων, η οθόνη αφής που ταιριάζει στις συνήθειες της νέας γενιάς πολύ περισσότερο από τα κλασικά συστήματα με τους διακόπτες, ακόμα και η κατάργηση του CD και η αντικατάστασή του με θύρα USB για την αναπαραγωγή μουσικής από φορητές συσκευές, δείχνουν με σαφήνεια το κοινό στο οποίο απευθύνεται το αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, όμως, η πολύ καλή ποιότητά του, που τονίζεται και από την -εξαιρετικά ασυνήθιστη σ' αυτήν την κατηγορία- χρήση μαλακών πλαστικών σε μέρος του ταμπλό, δείχνει ότι η Opel δεν στοχεύει σε έναν επιφανειακό εντυπωσιασμό, αλλά σε ικανοποιημένους πελάτες που θα μείνουν μαζί της κι όταν αποφασίσουν να ανέβουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Ακόμα και το γεγονός ότι επέλεξε κάθισμα με συνεχή ρύθμιση της πλάτης (όπως και ρύθμιση καθ' ύψος), που εξασφαλίζει ακρίβεια στην επιλογή της κατάλληλης θέσης οδήγησης για τον καθένα, αντίθετα με άλλους κατασκευαστές που για λόγους οικονομίας τοποθετούν καθίσματα με κλιμακωτή ρύθμιση, δείχνει μία σημασία στη λεπτομέρεια.

Η -αυξημένη σε σχέση με τα «συμβατικά» μίνι- τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 13.900 ευρώ, συνδυάζεται όμως και με ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, που θυμίζει μεγαλύτερη κατηγορία και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενος καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα IntelliLink με Bluetοoth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα Start-Stop. Το μόνο που λείπει είναι η ρεζέρβα (υπάρχει «κιτ» επισκευής).
Το εσωτερικό είναι αρκετά ποιοτικό, ευχάριστο στην όψη και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.4, που αποδίδει 87 ίππους και συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Είναι προφανές ότι πρόκειται για μία έκδοση που απευθύνεται κατεξοχήν σε όσους επιδιώκουν ξεκούραστες μετακινήσεις μέσα στην πόλη χωρίς μεγάλες απαιτήσεις για επιδόσεις. Προφανώς οι 87 ίπποι είναι παραπάνω από επαρκείς για την κίνηση στην αστική κυκλοφορία, ακόμα και στις μεγάλες λεωφόρους. Απλώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σε συνδυασμό και με τη χρήση ημιαυτόματου κιβωτίου, το οποίο εκ των πραγμάτων είναι σχετικά αργό στις αλλαγές, δεν έχει ιδιαίτερο νεύρο, αλλά δεν δυσκολεύεται κιόλας να παρακολουθήσει την κυκλοφορία σε καμία περίπτωση (η Opel αναφέρει για τις επιδόσεις του επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,9''). Σε ό,τι αφορά το κιβώτιο θα παρατηρήσουμε απλώς ότι οι χειροκίνητες αλλαγές (που γίνονται σειριακά με τον μοχλό επιλογής) είναι κάπως πιο γρήγορες από τις αυτόματες. Στην αυτόματη λειτουργία, η βελτίωση σε σχέση μετά πολύ αργά ημιαυτόματα κιβώτια του παρελθόντος είναι θεαματική και πάλι όμως οι αλλαγές είναι σαφώς πιο αργές σε σχέση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ή ένα παραδοσιακό αυτόματο. Κι αυτό μπορεί να οδηγήσει έναν ανυπόμονο οδηγό σε πιο απότομες κινήσεις στο γκάζι, που αυξάνουν την κατανάλωση. Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι πολύ δύσκολα η κατανάλωση πέφτει κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, σε πιο ανοιχτό δρόμο όμως, όπως μία περιαστική λεωφόρος, η Αττική Οδός, ένας επαρχιακός δρόμος, με ήρεμη οδήγηση και ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα, εύκολα μπορεί να πέσει στα 6 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ λογική για ένα μικρό αυτοκίνητο.

Οδηγώντας
Το Adam είναι από πλευρά οδικής συμπεριφοράς ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα πόλης που «πατάει» τόσο καλά στον ανοιχτό δρόμο, έχει σταθερότητα που θυμίζει σούπερ μίνι και μπορεί να κινηθεί ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου χωρίς να αισθάνεσαι πως είναι «φτερό στον άνεμο». Ακόμα και όταν αρχίζουν οι στροφές σ' έναν επαρχιακό δρόμο, το αυτοκίνητο εμφανίζεται απόλυτα προβλέψιμο, με καλό κράτημα, ίσως λίγο πιο «τονισμένες» αντιδράσεις στις ανωμαλίες ή όταν αφήνεις το γκάζι στη στροφή, λόγω της μικρότερης αδράνειας που έχει το μικρό αμάξωμα, πάντα όμως μέσα σε λογικά και απολύτως ελεγχόμενα πλαίσια (άλλωστε υπάρχει και το στάνταρ ESP για την περίπτωση που υπάρχει τάση αποσταθεροποίησης). Τα εξαιρετικά φρένα του ενισχύουν τη συνολικά καλή εικόνα, ενώ το τιμόνι δεν είναι μεν υπερβολικά ελαφρύ, αλλά έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, χωρίς πάντως αυτό να αξιολογείται αρνητικά σ' ένα μίνι που προορίζεται κυρίως για την πόλη, όπως υποδεικνύει και η ύπαρξη της επιλογής "City" (με το πάτημα ενός κουμπιού στο ταμπλό), που αυξάνει την υποβοήθηση κι ελαφραίνει το τιμόνι, ώστε να διευκολύνονται οι επιτόπιοι ελιγμοί και το παρκάρισμα. Η άνεση βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, με λίγο «σφιχτές» αντιδράσεις στις ανωμαλίες, αλλά όχι υπερβολικά, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις θα γίνει κάπως αισθητό από τους μεγαλύτερους, αλλά θα αφήσει παντελώς αδιάφορους τους νέους!
YΠEP
- Ξεχωριστή εμφάνιση μέσα-έξω
- Δυνατότητα προσωποποίησης
- Ποιότητα
- Φρένα
- Οδική συμπεριφορά αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Χώροι
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Στο δρόμo το Adam έχει αίσθηση σούπερ μίνι και τα πολύ καλά φρένα του ενισχύουν τις δυνατότητές του και για χρήση εκτός πόλης
Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση του Adam ανταποκρίνεται πλήρως στο χαρακτήρα «λαϊφστάιλ» του αυτοκινήτου και απευθύνεται σε εκείνη τη συγκεκριμένη μερίδα του κοινού που θέλει ένα «στιλάτο» μικρό αυτοκίνητο για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, όσο το δυνατόν πιο εύκολο και ξεκούραστο στην οδήγηση. Το γυναικείο κοινό, για παράδειγμα, πρέπει να είναι από τους βασικούς στόχους αυτής της έκδοσης. Σε κάθε περίπτωση, θα επαναλάβουμε αυτό που είχαμε πει και στην πρώτη μας επαφή με το Adam, ότι πρόκειται δηλαδή για μία σοβαρή προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα καλό αυτοκίνητο και όχι μόνο ένα εντυπωσιακό περιτύλιγμα. Ένα αυτοκίνητο πόλης βεβαίως, χωρίς ιδιαίτερα μεγάλους χώρους, αλλά ένα αυτοκίνητο ποιοτικό, εύχρηστο, ασφαλές και ευχάριστος στην όψη και στην οδήγηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP