ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Ford Kuga

Αποστολή στον Παρνασσό         ..:: Σαββάτο, 24 Δεκεμβρίου 2016 ::..
Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το πρόσφατα ανανεωμένο Ford Kuga, για το οποίο η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση, στην οποία μας δόθηκε και η ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε μια μεγάλη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τον Παρνασσό. Με βασικό στοιχείο της ανανέωσης το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5, σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, το Kuga διατίθεται σε μια αρκετά ευρεία γκάμα από πλευράς κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων και σε πλούσιες εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού. Οι τιμές ξεκινούν από 22.095 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.5 των 150 ίππων, με ασυνήθιστα πλούσιο εξοπλισμό στον οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, Bluetooth, θύρες USB (2), Aux και SD και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC3 με βελτιωμένη ενσωμάτωση των smartphone, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, cruise control, ράγες οροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από 25.840 ευρώ για το 1.5.


Η ανανέωση του Kuga δεν περιλάμβανε κάποιες δραματικές αλλαγές από πλευράς σχεδίασης, αλλά τις συνηθισμένες αισθητικές επεμβάσεις των "facelift" εμπρός και πίσω με νέα μάσκα και νέα φώτα, όπως επίσης και νέες ζάντες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει νέο τιμόνι και νέοι διακόπτες ελέγχου του κλιματισμού. Είχε όμως και αλλαγές, βελτιώσεις και προσθήκες σε τεχνικό επίπεδο, όπως τη νέα γενιά SYNC 3 του συστήματος συνδεσιμότητας και πολυμέσων της Ford, νέα οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας (νέα λειτουργία κάθετου παρκαρίσματος του ημιαυτόνομου συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist, βελτιωμένο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης στην πόλη Active City Stop και προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού με προβολείς με ξένον), ένα νέο κινητήρα ντίζελ 1.5, αλλά και βελτιώσεις στις αναρτήσεις για καλύτερη άνεση.

Στην γκάμα του αυτοκινήτου οι βενζινοκίνητες εκδόσεις χρησιμοποιούν τον βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο με 150 ή 182 ίππους. Σε ό,τι αφορά τα ντίζελ υπάρχει ο νέος κινητήρας 1.5 των 120 ίππων, όπως επίσης και ένας 2λιτρος με 150 ή 180 ίππους. Τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων είναι τρία, όλα με έξι ταχύτητες, από τα οποία το ένα είναι χειροκίνητο, το άλλο κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής (στάνταρ στην βενζινοκίνητη έκδοση των 182 ίππων) και το τρίτο ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη Powershift (προσφέρεται για τις εκδόσεις ντίζελ). Όπως και πριν, το αυτοκίνητο προσφέρεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με τις τελευταίες να χρησιμοποιούν το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης της Ford με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και συνεχή έλεγχο κατανομής της ροπής, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και του 100% της ροπής στον πίσω άξονα.
Τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεση μας ήταν όλα προσθιοκίνητα, με το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 των 120 ίππων, που προφανώς παρουσιάζει και πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Η διαδρομή μας, που ξεκίνησε από την Παλλήνη της Αττικής φτάνοντας μέχρι την Επτάλοφο Φωκίδας, περιλάμβανε μεγάλα κομμάτια από όλα ουσιαστικά τα είδη δρόμου στα οποία μπορεί να κινηθεί ένα αυτοκίνητο, αστικές συνθήκες με πυκνή κυκλοφορία μέχρι την έξοδο από την Αθήνα, αυτοκινητόδρομο, ομαλό επαρχιακό δρόμο, ορεινή διαδρομή, ακόμα και ένα τμήμα 10 περίπου χιλιομέτρων σε χωματόδρομο. Το τελευταίο δεν είχε φυσικά ως στόχο να αναδειχθούν κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, που ήταν προσθιοκίνητα και με εντελώς ασφάλτινα λάστιχα, αλλά περισσότερο να μας δώσει τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε τη βελτιωμένη άνεση που προσφέρουν οι νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Και αλήθεια είναι ότι ένα από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι ότι προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση για την κατηγορία του, την στιγμή μάλιστα που (εξακολουθεί να) είναι κι ένα από τα καλύτερα σε οδική συμπεριφορά.

Η προσοχή μας εστιάστηκε φυσικά και στην απόδοση του νέου κινητήρα ντίζελ, που αναμένεται να καλύψει μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων του μοντέλου στην Ελλάδα και ο οποίος αποδείχθηκε επαρκέστατος για το αυτοκίνητο χάρη στην καλή ροπή του και δεν μας προβλημάτισε καθόλου στα προσπεράσματα που χρειάστηκε να κάνουμε στο ορεινό κομμάτι της διαδρομής μας. Το εξάρι κιβώτιο είναι εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Όσο για την κατανάλωση, η μέση τιμή της στο σύνολο της διαδρομής μας ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή λογική (αν και όχι κορυφαία) για το είδος των δρόμων και των κυκλοφοριακών συνθηκών στις οποίες κινηθήκαμε (διαδρομή σε πυκνή κίνηση, διαδρομή με γρήγορο ρυθμό στο βουνό κλπ.), αφού επιπλέον τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, λόγω του σχήματός τους που επηρεάζει την αεροδυναμική, δεν έχουν και θεαματικά χαμηλή κατανάλωση στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία και για μία αναλυτική δοκιμή σε μεγαλύτερο διάστημα, οπότε θα επανέλθουμε.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP