ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε την Porsche 718 Boxster

Επί ελληνικού εδάφους         ..:: Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2016 ::..
Την ανανεωμένη Porsche Boxster, που μετά τον εφοδιασμό της με 4κύλινδρους κινητήρες διατίθεται πλέον με το νέο όνομα 718 Boxster, παραπέμποντας στην -επίσης 4κύλινδρη- 718 του 1957, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για δύο μέρες στους δρόμους της Αττικής. Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε εκδόσεις 718 Boxster και 718 Boxster S, σε τιμές που ξεκινούν από 70.700 ευρώ για την 718 Boxster, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας PSM, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες πλάτες καθισμάτων, αυτόματα ανοιγόμενη οροφή ακόμα και εν κινήσει (με ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα), προβολείς με ξένον, ηχοσύστημα και σύστημα ενημέρωσης και επικοινωνίας Porsche Communication Management (PCM) με οθόνη αφής, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Και από εκεί και πέρα, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη, υπάρχει μια μεγάλη λίστα προαιρετικών στοιχειών εξοπλισμού, πολλά από τα οποία ήταν διαθέσιμα και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ανεβάζοντας την τιμή του στα 100.501 ευρώ!


Η οδήγηση μιας Porsche, οποιασδήποτε Porsche, είναι κάτι που ξεφεύγει από τα στενά όρια των επαγγελματικών μας δραστηριοτήτων και το αντιμετωπίζουμε περισσότερο ως ένα εξαιρετικά ευχάριστο... ψυχαγωγικό γεγονός, παρά ως υποχρέωση! Γι' αυτό και όταν μας δόθηκε η ευκαιρία από την ελληνική αντιπροσωπεία για μία διήμερη γνωριμία με την 718 Boxster μέσα σε μία πολύ φορτωμένη εβδομάδα... πετάξαμε τη σκούφια μας! Πολύ περισσότερο αφού στην πρόσφατα ανανεωμένη 718 Boxster υπάρχει και ένα νέο σημαντικό στοιχείο από τεχνολογικής πλευράς που μας ενδιέφερε ιδιαίτερα να γνωρίσουμε, ο νέος 2λιτρος κινητήρας τούρμπο των 300 ίππων που κινεί πλέον το αυτοκίνητο. Είκοσι χρόνια έχουν συμπληρωθεί από την παρουσίαση της πρώτης Boxster, με την εμπορική επιτυχία του μοντέλου να είναι αναμφισβήτητη, τονίζοντας και την ιδιαιτερότητα της Porsche να είναι ο μοναδικός κατασκευαστής σπορ υπεραυτοκινήτων που μπορεί να προσφέρει και ένα «μικρό» μοντέλο με τιμή που απευθύνεται σε πολύ εύπορους μεν, αλλά όχι μόνο σε πολυεκατομμυριούχους πελάτες, χωρίς αυτό να θολώνει την εικόνα της και το γόητρο των πιο ακριβών μοντέλων της.

Η σημερινή γενιά του αυτοκινήτου δεν έχει ξεφύγει από τη γενική τάση όλων των κατασκευαστών για αύξηση των χώρων με ταυτόχρονη μείωση του βάρους των διαφόρων μοντέλων τους, προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, που απασχολούν ακόμα και τους κατασκευαστές ακριβών αυτοκινήτων λόγω των πιέσεων που ασκεί η νομοθεσία. Ούτως ή άλλως είναι και επιλογή της Porsche εδώ και χρόνια η κατασκευή αυτοκινήτων που δεν προσφέρουν απλώς κορυφαία οδηγική απόλαυση, αλλά είναι ταυτόχρονα λειτουργικά και ευκολοδήγητα από τον οποιονδήποτε, έτσι ώστε να μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν ακόμα και για τις καθημερινές μετακινήσεις. Τα καλά μπάκετ καθίσματα δημιουργούν τη σωστή «ατμόσφαιρα» στο εσωτερικό, με τις πολλές ρυθμίσεις τους να επιτρέπουν στον οδηγό και τον συνεπιβάτη να βολευτούν απόλυτα ακόμα και σε μια μακρινή μετακίνηση. Και μπορεί το αυτοκίνητο να φαίνεται μικρό (το μέγεθός του άλλωστε βρίσκεται στα επίπεδα των μικρομεσαίων χάτσμπακ, με μήκος 4,379 μ.), αλλά προσφέρει τους χώρους που χρειάζονται για να χρησιμοποιηθεί σ' ένα ταξίδι, όχι μόνο για τους επιβάτες, αλλά και για κάποιες αποσκευές. Η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο επέτρεψε τη δημιουργία δύο χώρων αποσκευών (ενός εμπρός κι ενός πίσω), με χωρητικότητα 150 λίτρα εμπρός και 125 λίτρα πίσω. Το άθροισμα αντιστοιχεί στο χώρο αποσκευών ενός καλού σούπερ μίνι και είναι προφανές ότι επαρκεί για να μεταφέρουν αρκετά πράγματα οι δύο μόνο επιβάτες του αυτοκινήτου.

Η συνολική κατασκευή είναι πολύ ποιοτική και δεν αισθάνεσαι στο εσωτερικό της 718 Boxster ότι τα -αρκετά- χρήματα που πληρώνει κανείς για την απόκτησή της αφορούν μόνο τις επιδόσεις και την τεχνολογία, αλλά και η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι αυτή που αντιστοιχεί σ' ένα τέτοιο επίπεδο τιμής. Το οποίο, όπως συμβαίνει συνήθως με τέτοια αυτοκίνητα, μπορεί να ανέβει αρκετά όταν αρχίζει κανείς να επιλέγει «έξτρα» (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κόστιζε π.χ. 100.501 ευρώ). Θα λέγαμε, πάντως, ότι είναι συζητήσιμο κατά πόσο κάποια από αυτά είναι πραγματικά «έξτρα», στοιχεία δηλαδή όχι απολύτως απαραίτητα που μπορεί κανείς και να μη τα αγοράσει. Για Porsche μιλάμε και σε προσωπικό επίπεδο θα θεωρούσαμε αδιανόητο να αγοράσουμε (αν είχαμε τη δυνατότητα!) τη «στάνταρ» 718 Boxster και να μην προσθέσουμε τον εξοπλισμό της το μπλοκέ διαφορικό, το εξαιρετικό επτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, την ενεργητική ανάρτηση PASM, τους αισθητήρες παρκαρίσματος (ειδικά για όποιον μένει στην Αθήνα!) και -επειδή στην εποχή μας κάποια πράγματα έχουν γίνει πλέον απαραίτητα- το σύστημα πλοήγησης και -φυσικά- το συναγερμό, στοιχεία με συνολικό κόστος 13.300 ευρώ (αρκετά χαμηλότερο βεβαίως από αυτό του συνόλου των έξτρα που είχε το αυτοκίνητό «μας»). Αξίζει επίσης σ' αυτό το σημείο να αναφέρουμε και ένα στοιχείο που αποδεικνύει πόσο γελοίο είναι το σύστημα των «τεκμηρίων» που ισχύει στη χώρα μας και προσδιορίζει -υποτίθεται- το εισόδημα που πρέπει να έχει κανείς για να χρησιμοποιεί ένα αυτοκίνητο. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρειάζεται σέρβις κάθε 30.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια, πολύ πιο αραιά δηλαδή από το σύνολο σχεδόν των αυτοκινήτων που έχουν πολύ χαμηλότερο τεκμήριο απ' αυτό.
Από πλευράς μηχανικών μερών η 718 Boxster χρησιμοποιεί τον νέο μπόξερ κινητήρα τούρμπο των 1.988 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό, που αποδίδει 300 ίππους στις 6.500 στροφές και ροπή 38,7 kgm σταθερά από τις 1.950 ως τις 4.500 στροφές. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή του επτατάχυτου PDK. Οι αναρτήσεις είναι τύπου Μακφέρσον εμπρός-πίσω, τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι, ενώ το τιμόνι έχει μεταβλητή υποβοήθηση. Οι τροχοί φορούν λάστιχα 235/45 εμπρός και 265/45 πίσω σε 18άρες ζάντες (υπάρχουν και έξτρα ζάντες 20''). Τέλος, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η Porsche αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 5,1'' και από 80 ως 120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα σε 5,6'', ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 275 χλμ./ώρα. Και ερχόμαστε στο... διά ταύτα. Γιατί όλα αυτά καλά είναι στη θεωρία, αλλά όταν οδηγείς μία Porsche, αυτό που περιμένεις είναι να δεις πώς μεταφράζονται στο δρόμο. Και η πρώτη εικόνα έρχεται βέβαια από τον ήχο του κινητήρα μόλις τον βάλεις εμπρός. Κύλινδροι... πολλοί μπορεί να μην υπάρχουν, αλλά ο ήχος είναι σπορ, με το υπόκωφο γουργουρητό να μετατρέπεται σε μουγκρητό όταν πατήσεις το γκάζι και σε... ουρλιαχτό όταν οι στροφές ανέβουν πολύ ψηλά (κάτι που δεν είναι και ιδιαίτερα δύσκολο). Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά πολύ γρήγορο και σε μία διαδρομή που κάναμε μέχρι την κορυφή της Πάρνηθας, 1-2 προσπεράσματα που χρειάστηκε να κάνουμε σε κάποιους... άτυχους που βρέθηκαν μπροστά μας, έγιναν αστραπιαία, υπενθυμίζοντας πόσο σημαντικό είναι αυτό που αποκαλούμε ενεργητική ασφάλεια. Ο κινητήρας αποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού χωρίς κενά και δισταγμούς και φυσικά έχει μία εκπληκτική ευστροφία, εξαντλώντας το όριο των στροφών του σε χρόνο μηδέν. Αρωγός του το εξαιρετικό κιβώτιο PDK, που δεν καταλαβαίνεις πώς αλλάζει ταχύτητες, τόσο γρήγορα και ομαλά γίνεται αυτό. Φυσικά έχεις πάντα τη δυνατότητα να αναλάβεις εσύ τον απόλυτο έλεγχο, αλλάζοντας χειροκίνητα ταχύτητες από τα χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι, αλλαγές που επίσης γίνονται ταχύτατα και απόλυτα ομαλά. Από την άλλη πλευρά πρέπει να τονίσουμε, επανερχόμενοι στα όσα αναφέραμε περί ευκολίας οδήγησης του αυτοκινήτου απ' οποιονδήποτε, ότι κινητήρας και κιβώτιο ανταποκρίνονται εξίσου καλά στις ανάγκες της ομαλής κίνησης μέσα στην κυκλοφορία της πόλης, με ελαστικότητα και γραμμικότητα, χωρίς ξεσπάσματα και απότομες αντιδράσεις. Όσο για την κατανάλωση, η μέση τιμή της στα 180 περίπου χιλιόμετρα που οδηγήσαμε την 718 Boxster μέσα κι έξω από την πόλη (μεταξύ των οποίων και αρκετά με... μεγάλη πίεση) ήταν 12,5 λίτρα/100 χλμ., καθόλου υπερβολική δηλαδή για ένα τόσο γρήγορο και δυνατό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, είναι μια ζωντανή απόδειξη της τεράστιας προόδου που έχει γίνει στα σύγχρονα πλαίσια και τις αναρτήσεις, κάνοντας παιχνιδάκι ακόμα και την οδήγηση ενός οπισθοκίνητου σπορ αυτοκινήτου με 300 ίππους. Λίγη προσοχή να δώσεις, τα ηλεκτρονικά δεν επεμβαίνουν σχεδόν ποτέ, το κράτημα θυμίζει τρένο, η κατευθυντικότητα είναι απόλυτη και το εξαιρετικό τιμόνι σού δίνει ανά πάσα στιγμή ακριβέστατη αίσθηση για το πού βρίσκονται οι τροχοί. Σημαντικό ρόλο σε αυτά παίζει βεβαίως και η εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος, που ενισχύει την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Τα φρένα είναι κορυφαία, ενώ όταν χρειαστεί να επέμβει το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας σ' ένα δυνατό πάτημα του γκαζιού που θα προκαλέσει μερική ολίσθηση των τροχών, αυτό γίνεται πολύ διακριτικά και αφού πρώτα αρχίσει να αναπτύσσεται (πολύ προοδευτικά) η υπερστροφή (ακόμα και στη «νορμάλ» ρύθμιση του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης). Κάτι που υπενθυμίζει βεβαίως και τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με δυο λόγια, η ανανέωση της Boxster ήταν ριζική, πολύ πέρα από τα συνηθισμένα φτιασιδώματα των "facelift" που γίνονται σε όλα τα μοντέλα, βελτιώνοντας συνολικά το αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς και δικαιολογώντας έτσι και την επετειακή αλλαγή ονομασίας...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP