ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 3008 - 1.6 BlueHDi 120

Αλλαγή προσανατολισμού         ..:: Σαββάτο, 10 Δεκεμβρίου 2016 ::..

Το νέο 3008 άλλαξε προσανατολισμό, προσεγγίζοντας δυναμικά την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία τον αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, στην οποία αποτελεί πλέον μια πολύ ισχυρή παρουσία χάρη στον καλό συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς που προσφέρει, τον δυνατό και οικονομικό ντίζελ και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες που, αν και προσθιοκίνητο, διαθέτει χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά και τα στάνταρ λάστιχα M+S

Με δεδομένη τη μεγάλη ανάπτυξη της κατηγορίας των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου στην Ευρώπη, δεν είναι καθόλου περίεργο που η Peugeot αποφάσισε να αλλάξει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του 3008 για να το φέρει πολύ πιο κοντά στη λογική των αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου σε σχέση με το προηγούμενο, που θύμιζε περισσότερο πολυμορφικό. Με επιβλητική σχεδίαση και αναβαθμισμένη ποιότητα, το μήκους 4,447 μ. αυτοκίνητο βρίσκεται στην «καρδιά» της κατηγορίας των μικρομεσαίων "SUV", διεκδικώντας δυναμικά το μερίδιό του, παρά τη σχετικά καθυστερημένη άφιξή του σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές. Οι σύγχρονες τεχνολογίες υλικών και κατασκευής επέτρεψαν τη μείωση του βάρους του κατά 100 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με προφανές όφελος στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Εσωτερικό
Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου και το μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών προδιαθέτουν για τους πολύ καλούς χώρους που προσφέρει το εσωτερικό του για 4 επιβάτες, οι οποίοι κάθονται πολύ άνετα, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα, ένας μεγάλος χώρος αποσκευών (520 λίτρα) ορίζει εμφατικά τον οικογενειακό χαρακτήρα του 3008, που είναι προφανές ότι μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Πέρα από τους χώρους όμως, το εσωτερικό ικανοποιεί συνολικά με τη λειτουργικότητα και την πρακτικότητά του, προσφέροντας ένα μεγάλο αριθμό από θέσεις αποθήκευσης για μικροπράγματα, αλλά και μία πολύ καλή θέση οδήγησης. Χαρακτηριστικό της προσοχής που δόθηκε σε όλες τις λεπτομέρειες είναι το γεγονός ότι, σε μια ασυνήθιστη επιλογή με βάση το παρελθόν της Peugeot, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, επιτρέποντας έτσι (σε συνδυασμό και με τις πολλές άλλες ρυθμίσεις που προσφέρονται) να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Η ογκώδης κεντρική κονσόλα που «περιβάλλει» τον οδηγό τού δημιουργεί μία οδηγοκεντρική αίσθηση, το γνωστό πλέον μικρό τιμόνι των Peugeot βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων, επιτρέποντας την ανεμπόδιστη ορατότητα του οδηγού προς αυτά, ενώ πολύ ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή του ψηφιακού πίνακα οργάνων που προσφέρει τη δυνατότητα διαρρύθμισης των απεικονίσεών του όπως προτιμάει ο οδηγός. Προσεγμένη είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής, όπως και ο διάκοσμος του εσωτερικού και η μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι οι μεγάλες πίσω «κολόνες» αφήνουν κάπως αυξημένα κενά στην ορατότητα προς τα πίσω, κυρίως προς το πλάι του αυτοκινήτου. Η τιμή του 3008 1.6 BlueHDi των 120 ίππων ξεκινάει από 29.400 ευρώ με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και Advanced Grip Control με 5 επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα κι καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ευρύχωρο, λειτουργικό, προσεγμένο ποιοτικά, σύγχρονο τεχνολογικά και πολύ καλά εξοπλισμένο είναι το εσωτερικό του νέου 3008
Κινητήρας-κιβώτιο
Την συγκεκριμένη έκδοση του 3008 κινεί ο πολύ καλός ντίζελ 1.6 της Peugeot σε έκδοση 120 ίππων. Ένας κινητήρας απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, ελαστικός και δυνατός, που προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (η Peugeot αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2'') οι οποίες εξασφαλίζουν και αντίστοιχα ασφαλή προσπεράσματα. Το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και συνδυάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα, με το σύνολο παροχής ισχύος-μετάδοσης να προσφέρει τελικά τη δυνατότητα να κινηθεί αρκετά σβέλτα το αυτοκίνητο αν θέλει οδηγός, αλλά ταυτόχρονα και αρκετά οικονομική λειτουργία, με την κατανάλωση στην πόλη να συγκρατείται εύκολα στα 8 λίτρα/100 χλμ. Έξω από την πόλη μπορεί να πέσει ακόμα και στα 6 ή και λιγότερα με ήρεμη οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες κοντά στο νόμιμο όριο (130 χλμ./ώρα) βρίσκεται λίγο πιο πάνω -κοντά στα 7- λόγω της αυξημένης αεροδυναμικής αντίστασης που έχουν όλα τα "SUV" εξαιτίας του σχήματός τους.

Οδηγώντας
Το 3008 προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, με κάποιες όμως ιδιομορφίες που αφήνουν περιθώρια και για ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, τις οποίες η Peugeot υπερασπίζεται με ένα επιχείρημα που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει: η γαλλική εταιρεία κέρδισε το φημισμένο ράλι Ντακάρ, αγώνα κατεξοχήν εκτός δρόμου με διαδρομές που περιλαμβάνουν ακόμα και... αμμόλοφους, με ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς (στη συγκεκριμένη περίπτωση στους πίσω). Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 21,9 εκατοστά, έχει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Advanced Grip Control) με 5 προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται, ενώ στις εκδόσεις με Advanced Grip Control (δηλαδή όλες εκτός από τις δύο βασικές με τον βενζινοκινητήρα 1.2 και τον ντίζελ 1.6 των 100 ίππων) έχει και στάνταρ λάστιχα εκτός δρόμου (M+S) και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε μεγάλες κατωφέρειες.

Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά την άσφαλτο, η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση σαφώς καλύτερη του μέσου όρου, στοιχείο προφανώς ιδιαίτερα σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Απλώς τα λάστιχα M+S είναι λίγο περισσότερο θορυβώδη από τα ασφάλτινα, όχι όμως υπερβολικά ώστε να γίνονται ενοχλητικά, ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρουν βεβαίως το πλεονέκτημα της υποστήριξης και κάποιων εκτός δρόμου δυνατοτήτων για το αυτοκίνητο (γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την εκτός δρόμου κίνηση τα κατάλληλα λάστιχα είναι εξίσου σημαντικά με την τετρακίνηση). Κι επειδή το 3008 είναι... Peugeot, η άνεση που προσφέρει συνδυάζεται με μία πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή στην πίεση και ουδέτερες αντιδράσεις, όπως και με κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω ύψους, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν φαινόμενα μεταφοράς βάρους. Επίσης ικανοποιεί απολύτως το τιμόνι (που είναι αρκετά γρήγορο λόγω του μικρού μεγέθους του και γι' αυτό χρειάζεται ένα μικρό χρόνο προσαρμογής, ώστε να μην κάνει ο οδηγός απότομες «τιμονιές»), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο που, πιστό στην παράδοση της γαλλικής εταιρείας, προσφέρει ένα πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αυτό που είναι το ζητούμενο δηλαδή σε κάθε καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς-άνεσης
- Προσεγμένη ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Στάνταρ λάστιχα M+S και ηλεκτρονικά συστήματα για εκτός δρόμου δυνατότητες
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω από τις φαρδιές «κολόνες»
Στο δρόμο το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μία καλή ισορροπία ανάμεσα στην καλή οδική συμπεριφορά και την άνεση
Συμπέρασμα
Το 3008 είναι για την Peugeot μια πολύ ισχυρή παρουσία σε μια πολύ σημαντική κατηγορία, από την οποία ήταν ουσιαστικά απούσα. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι βεβαίως ένα φτηνό αυτοκίνητο. Αλλά είναι δυνατή (με κινητήρα μεσαίου κυβισμού μάλιστα, άρα και περιορισμένου τεκμηρίου), ποιοτική, πολύ πλούσια εξοπλισμένη και οικονομική στην χρήση χάρη στον καλό ντίζελ. Προσφέροντας μάλιστα, εκτός από τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά της στην άσφαλτο, και τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς και λίγο έξω απ' αυτή στην ελληνική ύπαιθρο, χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά και τα λάστιχα M+S. Είναι λοιπόν ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, καλά προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP