ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Suzuki Ignis

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 07 Δεκεμβρίου 2016 ::..
Δύο μήνες μετά την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, το νέο μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Suzuki είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση για την παρουσίαση του στους εκπροσώπους του Τύπου. Το νέο Ignis ενισχύει ακόμα περισσότερο την ήδη μεγάλη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας στα μικρά αυτοκίνητα, η οποία έχει συμβάλει στην επίτευξη ενός σημαντικού μεριδίου αγοράς στην Ελλάδα, στην οποία η Suzuki δραστηριοποιείται εδώ και 50 χρόνια. Οι τιμές του Ignis είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, ξεκινώντας από 11.530 ευρώ για το προσθιοκίνητο, με ένα πληρέστατό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ από την βασική έκδοση το ESP, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματα φώτα, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Οι τιμές του τετρακίνητου ξεκινούν από 14.030 ευρώ.


Το όνομα Ignis δεν είναι άγνωστο στην Ελλάδα, η χρησιμοποίησή του όμως από τη Suzuki μετά από μια προσωρινή διακοπή, γίνεται πλέον σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο, που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το παλιό και ανήκει σε διαφορετική κατηγορία. Πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου μήκους 3,7 μέτρων, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας, το οποίο διαφοροποιείται σημαντικά από το παρόμοιου μεγέθους Jimny (που είναι στην ουσία το μοναδικό μικρό «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου) και κινείται πιο κοντά στη φιλοσοφία των μικρών "crossover". Παρ' όλα αυτά και με δεδομένη την παράδοση της Suzuki στα εκτός δρόμου, βρίσκεται πιο κοντά στον παραδοσιακό χαρακτήρα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, αφού εκτός από την προσθιοκίνητη έκδοση (απαραίτητη στις μέρες μας, λόγω της ζήτησης από το κοινό) προσφέρεται και σε τετρακίνητη. Η απόστασή του από το έδαφος είναι 18 εκατοστά, ενώ η τετρακίνητη έκδοση (με αυτόματο σύστημα με συνεκτικό συμπλέκτη) συνδυάζεται και με σύστημα ελέγχου κατάβασης και πιο «κοντή» σχέση μετάδοσης στο διαφορικό, κάτι που σημαίνει ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του μπορεί να μην είναι αυτές ενός «καθαρόαιμου», αλλά δεν είναι και αμελητέες.

Αν και το μήκος του είναι περιορισμένο, το μεγάλο μεταξόνιο και το αυξημένο ύψος του Ignis του επιτρέπουν να προσφέρει χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι επιπέδου σούπερ μίνι, με χωρητικότητα 267 λίτρων (227 στην τετρακίνητη έκδοση). Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι, αν και πρόκειται για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, προσφέρει (ανάλογα με την έκδοση) στον εξοπλισμό του ορισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα στην πόλη, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής) που παραπέμπουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως επίσης και συστήματα συνδεσιμότητας (συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto, Mirrorlink), πλοήγησης κλπ. Το Ignis προσφέρεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.2 DualJet με 90 ίππους, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί προαιρετικά και με το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Αυτό περιλαμβάνει σύστημα μίζας/γεννήτριας (ISG) που βοηθάει στην εκκίνηση και φορτίζει την μπαταρία, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο πέντε ταχυτήτων, ενώ προσφέρεται και μία έκδοση με ημιαυτόματο. Η πίσω ανάρτηση διαφοροποιείται στην προσθιοκίνητη και την τετρακίνητη έκδοση, με ημιάκαμπτο άξονα στην πρώτη περίπτωση και άκαμπτο στη δεύτερη.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε και τη δυνατότητα οδήγησης του αυτοκινήτου, που πρέπει να ομολογήσουμε ότι μας εξέπληξε ευχάριστα. Πρώτον, με την ακαμψία και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, περνώντας «σαν ένα κομμάτι» πάνω από τις λακκούβες και τις ανωμαλίες του δρόμου. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής είναι το καλύτερο μικρό Suzuki που έχουμε δει μέχρι τώρα. Δεύτερον, με την προβλέψιμη και εύκολα ρυθμίσιμη συμπεριφορά του στο δρόμο, ακόμα και όταν οδηγείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς (πιο γρήγορους απ' αυτούς με τους οποίους θα κινηθεί η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων του!), όπως επίσης και με την εντυπωσιακή οικονομία του, που εξηγεί και γιατί απέφυγε η εταιρεία να προσφέρει και μια έκδοση ντίζελ. Στο πρώτο τμήμα της διαδρομής μας καταφέραμε να ρίξουμε την κατανάλωση μέχρι και στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. με ήρεμη οδήγηση, ενώ μετά και το δεύτερο, όπου το αυτοκίνητο που οδηγήθηκε με μεγάλη πίεση σε ανηφορικό κομμάτι με στροφές, η συνολική μέση κατανάλωση της διαδρομής που κάναμε από την Εκάλη προς το Μαραθώνα και το Διόνυσο ανέβηκε στα 6 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που σημαίνει ότι εύκολα μπορεί να ταξιδέψει κανείς με καταναλώσεις που θυμίζουν ντίζελ. Ο μικρός κινητήρας είναι ζωντανός και ελαστικός και ανταποκρίνεται στις ανάγκες στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο άλλωστε είναι και αρκετά ελαφρύ (από 810 κιλά). Η επίδοση που αναφέρει η Suzuki για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι 12,2'' για το προσθιοκίνητο και 11,9'' για το τετρακίνητο, ενώ οι εκδόσεις με το υβριδικό σύστημα SHVS είναι πιο γρήγορες κατά 0,4''. Συνολικά το Ignis μας έδωσε την εντύπωση ενός ευκολοδήγητου και κυρίως ευχάριστου αυτοκινήτου, που παρά το μικρό μέγεθος του δεν θα περιοριστεί στη χρήση σε αστικές συνθήκες, αλλά μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί και για μετακινήσεις εκτός πόλης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP