ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Skoda Kodiaq

Αποστολή στη Μαγιόρκα         ..:: Σαββάτο, 03 Δεκεμβρίου 2016 ::..
Η πρώτη δημοσιογραφική αποστολή της νέας αντιπροσωπείας της Skoda συνέπεσε με την παρουσίαση ενός εντελώς νέου και πολύ σημαντικού μοντέλου για την τσέχικη εταιρεία, που τη βάζει δυναμικά σε μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς από την οποία ήταν μέχρι τώρα απούσα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο η ελληνική αντιπροσωπεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη συγκεκριμένη διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Μαγιόρκα της Ισπανίας, συμμετέχοντας με μία πολυμελή ομάδα ελλήνων δημοσιογράφων, που θύμισε τις παλιές καλές εποχές της ελληνικής αγοράς. Σε ένα εντελώς μεσογειακό περιβάλλον (με καλύτερης ποιότητας δρόμους όμως!) είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή με το νέο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Skoda, που διευρύνει τη γκάμα της και λογικά θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις της, ενισχύοντας την συνεχή ανοδική πορεία της από την εποχή που εντάχθηκε στο γκρουπ VW. Το αυτοκίνητο θα είναι σύντομα διαθέσιμο και στην χώρα μας, αλλά οι τιμές δεν είναι ακόμα γνωστές.


Με τόσες μάρκες που έχει μαζέψει το γκρουπ VW, είναι να απορεί κανείς πώς τα καταφέρνουν να δημιουργούν αυτοκίνητα αρκετά διαφοροποιημένα ώστε να μην αλληλοκαλύπτονται. Αυτό συμβαίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρά το γεγονός ότι πλέον όλες οι μάρκες του γκρουπ έχουν αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, με τη Seat και τη Skoda μάλιστα να τα παρουσιάζουν σχεδόν ταυτόχρονα. Το μοντέλο της Skoda, το Kodiaq, διαφοροποιείται αρκετά από τα μικρομεσαία "SUV" των VW και Seat, προβάλλοντας ένα -χαρακτηριστικό για τη Skoda- οικογενειακό/πρακτικό χαρακτήρα, με μεγαλύτερες διαστάσεις και αντίστοιχα μεγαλύτερους χώρους. Το Kodiaq, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του γκρουπ VW, είναι ένα αυτοκίνητο μήκους 4,697 μέτρων. Αυτό του δίνει και τη δυνατότητα πρώτον, να προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά και να μπορεί -προαιρετικά- εκτός από πενταθέσιο να προσφέρεται και ως επταθέσιο, με μια τρίτη σειρά αναδιπλούμενων καθισμάτων. Επίσης τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος, σε μια διαδρομή 18 εκ., προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα ρύθμισης της κατανομής των χώρων για επιβάτες και αποσκευές, ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης τους σε πέντε διαφορετικές θέσεις, Προαιρετικά διατίθεται επίσης και αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού, προσφέροντας τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους μέχρι 2,8 μέτρων. Χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, τέλος, είναι και ο τεράστιος χώρος αποσκευών, ο οποίος στην πενταθέσια διαρρύθμιση φτάνει τα 720 λίτρα! Σε περίπτωση ύπαρξης και τρίτης σειράς καθισμάτων, όταν αυτά είναι αναδιπλωμένα ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 630 λίτρα, χωρητικότητα και πάλι κορυφαία, ενώ στην περίπτωση που αυτά είναι στη θέση τους, ο χώρος αποσκευών αναπόφευκτα περιορίζεται στα 270 λίτρα.

Πέρα απ' όλα αυτά το Kodiaq χαρακτηρίζεται από μια σειρά έξυπνων λύσεων, στις οποίες μας έχει συνηθίσει και στο παρελθόν η Skoda, ενισχύοντας έτσι σημαντικά τον πρακτικό χαρακτήρα του. Για παράδειγμα, υπάρχουν θήκες για ομπρέλες στις μπροστινές πόρτες και αναδιπλούμενα προστατευτικά για τις ακμές τους όταν ανοίγουν, υποδοχές για εισιτήρια και κέρματα, ποτηροθήκες στην τρίτη σειρά καθισμάτων, «ξύστρα» για πάγο στο κάλυμμα του στομίου ανεφοδιασμού, θήκες για μπουκάλια 1,5 λίτρου στις πόρτες, αναδιπλούμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και στηρίγματα για ταμπλέτες στα προσκέφαλά τους, αφαιρούμενος φακός LED στο χώρο αποσκευών κλπ. κλπ. Και φυσικά για το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμη μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων, συστημάτων ασφαλείας και συστημάτων πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, που μέχρι πριν λίγα χρόνια συναντούσαμε μόνο σε μεγάλα αυτοκίνητα πολυτελείας, όπως επίσης διατίθενται και υπηρεσίες συνδεσιμότητας (Skoda Connect) για την παροχή πληροφοριών, την πραγματοποίηση κλήσεων ανάγκης, την εξ αποστάσεως παρακολούθηση τις κατάστασης του αυτοκινήτου κλπ. Το Kodiaq θα προσφέρεται με τρεις βενζινοκινητήρες TSI (1.4 με 125 και 150 ίππους -ο δεύτερος με σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων- και 2λιτρο με 180 ίππους) και δύο 2λιτρους ντίζελ TDI, με 150 και 190 ίππους. Τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων είναι ένα εξάρι χειροκίνητο και το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 6 ή 7 ταχύτητες. Θα υπάρχουν προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με το σύστημα τετρακίνησης να βασίζεται σ' έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Στη τετρακίνητη έκδοση υπάρχει επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης, όπως και ένα σύστημα επιλογής συνθηκών οδήγησης με περιστροφικό διακόπτη, που ρυθμίζει τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και τη συνεργασία τους με τα μηχανικά μέρη, ανάλογα με το είδος του εδάφους στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο (άσφαλτος, άμμος, χιόνι κλπ.) Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 18,7 εκατοστά και οι γωνίες που χαρακτηρίζουν τις δυνατότητες των εκτός δρόμου είναι 19,1° για την γωνία προσέγγισης, 15,6° για την γωνία φυγής και 19,7° για την γωνία ράμπας.
Στη Μαγιόρκα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Kodiaq με τον βενζινοκινητήρα 1.4 TSI των 150 ίππων και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Η πρώτη εντύπωση είναι πως το αυτοκίνητο, αν και έχει κάπως πιο λιτό ταμπλό από το Tiguan -όπως συνηθίζεται γενικά για τα Skoda, ώστε να δείχνουν λιγότερο... πολυτελή από τα αντίστοιχα VW!- είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και πολύ ποιοτικό. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά τα πράγματα σ' ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, που διευρύνει προς τα πάνω και το κοινό στο οποίο απευθύνεται η Skoda. Επιπλέον όμως είναι και ιδιαίτερα σύγχρονο, με την ψηφιακή τεχνολογία να δίνει τον τόνο και τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό να προσφέρει μια εικόνα "hi tech", που συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής. Για τους χώρους δεν τίθεται θέμα, είναι πραγματικά πολύ μεγάλοι και ο χώρος αποσκευών σπηλαιώδης! Ο κινητήρας 1.4 TSI των 150 ίππων είναι παλιός μας γνώριμος, από άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ, και για μια ακόμα φορά μας έδειξε τις ικανότητές του στην ορεινή διαδρομή που κάναμε στο ισπανικό νησί, ανταποκρινόμενος απόλυτα στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου, χάρη και στην καλή συνεργασία του με το καλό κιβώτιο DSG. Χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του Kodiaq στο δρόμο είναι η πολύ καλή άνεση που προσφέρει για την κατηγορία, στοιχείο άλλωστε που χαρακτηρίζει εδώ και πολλά χρόνια όλα τα Skoda και τονίζει τον οικογενειακό τους χαρακτήρα. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, το κράτημα του αυτοκινήτου είναι καλό, οι κλίσεις στις στροφές προφανώς ελαφρά αυξημένες λόγω του ύψους του και των μαλακών ρυθμίσεων των αναρτήσεων, χωρίς όμως να δημιουργούν πρόβλημα στην συμπεριφορά του, απρόβλεπτες μεταφορές βάρους κλπ., ενώ η συμπεριφορά στην πίεση είναι προοδευτικά υποστροφική, χωρίς μεταπτώσεις και απρόβλεπτες αντιδράσεις αν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή. Συνολικά ένα ιδιαίτερα «φιλικό» και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο παρά το μέγεθος του, όπως ακριβώς απαιτείται δηλαδή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, που πρέπει να οδηγείται εύκολα από οποιοδήποτε (ενήλικο!!!) μέλος της οικογένειας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP