ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Skoda Fabia - 1.0

Σούπερ μίνι με οικονομία και τιμή μίνι         ..:: Σαββάτο, 26 Νοεμβρίου 2016 ::..

Η βασική έκδοση του Fabia με τον ζωντανό ατμοσφαιρικό χιλιάρη κινητήρα, προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των μίνι αυτοκινήτων πόλης σε οικονομία και χαμηλό κόστος χρήσης, με πολύ καλύτερους χώρους, καλύτερη άνεση και καλύτερο «πάτημα» στο δρόμο, που διευκολύνει τη χρησιμοποίησή του και εκτός αστικών περιοχών

Μετά από ένα μεταβατικό διάστημα σχετικής αδράνειας που αναπόφευκτα δημιουργήθηκε με την αλλαγή της αντιπροσωπείας της Skoda στην Ελλάδα (η νέα αντιπροσωπεία είναι η Kosmocar, που αντιπροσωπεύει στη χώρα μας και τα VW και Audi), τα αυτοκίνητα της τσεχικής εταιρείας του γκρουπ VW έχουν πλέον πλήρη διαθεσιμότητα. Η νέα αντιπροσωπεία έχει μεγάλες προσδοκίες για τη νέα γενιά του Fabia, του σούπερ μίνι της Skoda που εδώ και χρόνια αποτελεί μία πρόταση εξαιρετικά προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Γιατί πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, που με διαστάσεις και ποιότητα σούπερ μίνι προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν πολύ κοντά σε αυτές της αμέσως μικρότερης κατηγορίας, αποτελώντας έτσι στη βασική του έκδοση μια πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση για όσους θέλουν ένα μικρό αυτοκίνητο χαμηλού κόστους κυρίως για κίνηση στην πόλη, αλλά... όχι και τόσο μικρό! Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα γι' αυτούς είναι η βασική έκδοση του Fabia που προσφέρεται με τον ατμοσφαιρικό χιλιάρη κινητήρα του γερμανικού γκρουπ.

Εσωτερικό
Με μήκος 3,992 μ. το Fabia είναι ένα σούπερ μίνι «κανονικών» διαστάσεων, οπότε κι οι χώροι που προσφέρει βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και, χωρίς να είναι κορυφαίοι, φιλοξενούν άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Ακόμα καλύτερος για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 299 λίτρων με ρεζέρβα (την οποία ευτυχώς προσφέρει στάνταρ η ελληνική αντιπροσωπεία, όπως και σε όλα τα μοντέλα του γκρουπ εφ' όσον υπάρχει αυτή η επιλογή από το εργοστάσιο), αλλά και με πρακτική διαρρύθμιση, με θέσεις για μικρά αντικείμενα, τον πυροσβεστήρα, το φαρμακείο κλπ. Πολύ καλή επίσης είναι συνολικά η πρακτικότητα του εσωτερικού, με μια σωστή θέση οδήγησης, που προσφέρει τις ρυθμίσεις που χρειάζονται για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που το βολεύει, συνολικά σωστή εργονομία, αλλά και αρκετούς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες βεβαίως και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, αλλά με γεροδεμένη κατασκευή που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών και θορύβων. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι πολύ ενδιαφέρουσα, στην ουσία τιμή μίνι αυτοκινήτου πόλης, αφού ξεκινάει από τα 10.800 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού μάλιστα, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ το ESP, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB και SD, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start-stop.
Το εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένο και προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις, σαφώς καλύτερους από αυτούς ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας του γκρουπ VW με τους 75 ίππους, ελαστικός, αρκετά εύστροφος και όχι υπερβολικά θορυβώδης πάρα τους τρεις κυλίνδρους, κινεί τη συγκεκριμένη έκδοση του Fabia και αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για την κίνηση του αυτοκινήτου σε αστικές συνθήκες. Το αυτοκίνητο άλλωστε δεν είναι ιδιαίτερα βαρύ (είναι 65 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο και το βάρος του είναι αρκετά κάτω από τα 1100 κιλά), οπότε ο ζωντανός κινητήρας, που έχει και αρκετά καλή απόκριση, του επιτρέπει να ακολουθεί με άνεση τη ροή της κυκλοφορίας, ακόμα και στις μεγάλες λεωφόρους. Αλλά και έξω από την πόλη, όπου οι επιδόσεις αναπόφευκτα είναι μέτριες, μπορεί κανείς να κινηθεί με ήρεμη οδήγηση χωρίς την παραμικρή δυσκολία και τα όρια του μικρού κινητήρα θα λέγαμε ότι γίνονται αντιληπτά μόνο στις ορεινές διαδρομές, όπου τα προσπεράσματα απαιτούν τη δύναμη που προσφέρουν οι ισχυρότεροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της γκάμας. Το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο για τις δυνατότητες του συγκεκριμένου κινητήρα, με τον συνδυασμό να αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικός. Η κατανάλωση στην πόλη μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει κάτω από τα 6 λίτρα, κάτι που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον οικονομικά το συνολικό πακέτο, αφού εκτός από τη χαμηλή τιμή εκκίνησης και το χαμηλό τεκμήριο, προσφέρει και χαμηλό κόστος χρήσης, που έχει πολύ μικρή διαφορά από αυτό ενός ντίζελ.

Οδηγώντας
Το Fabia πάντα χαρακτηριζόταν από μία κατεξοχήν «οικογενειακή» ρύθμιση, που εξασφάλιζε ασφαλή συμπεριφορά και ευκολία οδήγησης σε συνδυασμό με μία πολύ καλή άνεση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η ίδια ακριβώς εικόνα χαρακτηρίζει και τη νέα γενιά του, με βελτιωμένα βεβαίως χαρακτηριστικά σε όλους τους τομείς. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι και πάλι το ότι προσφέρει την καλύτερη άνεση από όλα τα σούπερ μίνι του γκρουπ VW και είναι σ' αυτόν τον τομέα ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας. Κάτι που είναι βέβαια ιδιαίτερα σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται συχνά στην πόλη. Από εκεί και πέρα, αν το χρησιμοποιήσει κανείς έξω από τις αστικές περιοχές, η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής, προφανώς χωρίς σπορ χαρακτηριστικά, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και «ουδέτερη» αντίδραση αν αφήσει ο οδηγός το γκάζι πάνω στη στροφή. Το τιμόνι του έχει ικανοποιητική αίσθηση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα του ανταποκρίνονται με επιτυχία στην αποστολή τους. Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προφανώς δεν προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση (πολύ περισσότερο αφού πρόκειται και για τη λιγότερο γρήγορη έκδοση της γκάμας), αλλά είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο για οποιονδήποτε.
YΠEP
- Ελαστικός κινητήρας
- Κορυφαίος χώρος αποσκευών
- Οικονομία
- Πρακτικότητα-εργονομία εσωτερικού
- Τιμή
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
Από τα καλύτερα της κατηγορίας σε άνεση, το χιλιάρι Fabia είναι ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο, αλλά και πολύ οικονομικό
Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση του Fabia είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και δελεαστική εναλλακτική πρόταση απέναντι στα μίνι αυτοκίνητα πόλης, από τα οποία έχει πολύ μικρή διαφορά τιμής, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν υπάρχει και καμία διαφορά! Προσφέροντας ένα ζωντανό και οικονομικό κινητήρα μικρού κυβισμού, δεν υστερεί απέναντι σ' εκείνα στο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας, έχει όμως πολύ καλύτερους χώρους, καλύτερο «πάτημα» λόγω και του μεγαλύτερου μεγέθους του, είναι πιο άνετο και μπορεί τελικά να χρησιμοποιηθεί ευκολότερα και σε μία μετακίνηση εκτός πόλης. Στην ουσία μόνο αν χρειάζεται κανένας το απολύτως μικρότερο μέγεθος σε εξωτερικές διαστάσεις (για λόγους ευελιξίας και ευκολίας στο παρκάρισμα σε «δύσκολες» αστικές περιοχές) θα είχε νόημα να προτιμήσει ένα μίνι. Σε κάθε άλλη περίπτωση, για μία πιο συνηθισμένη χρήση, το χιλιάρι Fabia έχει ένα σαφές πλεονέκτημα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.skoda.gr/


  UP