ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes GLA - 180d

Από τις πιο οικονομικές Mercedes         ..:: Σαββάτο, 19 Νοεμβρίου 2016 ::..

Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της GLA προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου σε ποιότητα, χώρους και οδική συμπεριφορά, με πολύ χαμηλή κατανάλωση, περιορισμένο τεκμήριο λόγω χαμηλού κυβισμού, αλλά και αρκετά υψηλότερη τιμή από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη

Η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου αναπτύσσεται ταχύτατα σε όλη την Ευρώπη και η παρουσία της Mercedes σε αυτήν είναι αυτονόητη. Υπάρχει άλλωστε ταυτόχρονα και μία τάση για αγορά μικρότερων αυτοκινήτων, οπότε η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ένα "premium" κατασκευαστή. Πολύ περισσότερο μάλιστα από τη στιγμή που η Mercedes προσπαθεί εντατικά τα τελευταία χρόνια να προσελκύσει κι ένα πιο νεανικό κοινό. H GLA είναι βασισμένη στο δάπεδο της A Class, από την οποία είναι ελάχιστα μεγαλύτερη σε διαστάσεις (μήκος 4,42 μ.), ενώ έχει το ίδιο μεταξόνιο (2.699 χιλιοστά). H Mercedes τονίζει επίσης ιδιαίτερα την πολύ καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου (η 180 CDI έχει συντελεστή Cx 0,30).

Εσωτερικό
Η συγγένεια με την A-Class είναι προφανής στο εσωτερικό. Η εργονομία είναι καλή, με μία θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτείς με ακρίβεια. Το μόνο πράγμα για το οποίο μπορούμε να κάνουμε κάποια κριτική, είναι το γεγονός ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν είναι σπουδαίοι, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί που είναι λίγοι (αλλά και το ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό δεν έχει και πολύ μεγάλη χωρητικότητα). Οι χώροι για επιβάτες είναι καλύτεροι από της A-Class, λόγω του διαφορετικού σχήματος και του μεγαλύτερου ύψους της GLA, οπότε οι πίσω επιβάτες κάθονται με μεγαλύτερη άνεση και με πιο πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η υπεροχή της GLA στο χώρο αποσκευών, που είναι πολύ καλός, με χωρητικότητα 421 λίτρων και με απολύτως κανονικό σχήμα, οπότε το αυτοκίνητο μπορεί να ανταποκριθεί πολύ καλύτερα στο ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου.

Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ καλή, όπως θα περίμενε οποιοσδήποτε αγοράζει μία Mercedes. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι υψηλότερη από αυτή του αντίστοιχου βενζινοκίνητου (όπως συμβαίνει με τη συντριπτική πλειοψηφία των ντίζελ) ξεκινώντας από τα 34.100 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος και σ' αυτόν περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης για αποφυγή σύγκρουσης (Collision Prevention Assist), σύστημα ελέγχου απώλειας προσοχής (Attention Assist), 5 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, σύστημα προειδοποίησης απώλειας πίεσης ελαστικών, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Με επαρκείς χώρους γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, καλής ποιότητα υλικά και πλούσιο εξοπλισμό, το εσωτερικό του ASX είναι αρκετά φιλόξενο για 4 επιβάτες ακόμα και σε μακρινά ταξίδια
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και σε άλλα μοντέλα της Mercedes, ο μικρότερος κινητήρας ντίζελ της GLA είναι ο 1.5 άμεσου ψεκασμού της Renault, με ισχύ 109 ίππων. Ένας εξαιρετικός τετρακύλινδρος κινητήρας, που μπορεί να μην είναι ο πιο αθόρυβος μικρός ντίζελ της αγοράς (αυτό έχει ελάχιστη σημασία, με δεδομένη την πολύ καλή ηχομόνωση της GLA), έχει όμως επαρκέστατη δύναμη και πολύ καλή ροπή, είναι εύστροφος για ντίζελ και τελικά κινεί το αυτοκίνητο πολύ παραπάνω από αξιοπρεπώς. Η ροπή του επιταχύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο σε κάθε περίπτωση και προσφέρει ασφαλή προσπεράσματα. Προφανώς δεν είναι έκδοση επιδόσεων (όσοι αγοράζουν ντίζελ άλλωστε έχουν μάλλον διαφορετικές προτεραιότητες), είναι όμως ένα ευχάριστο στην οδήγηση κι απολύτως ασφαλές αυτοκίνητο, που δεν δημιουργεί την αίσθηση συμβιβασμού.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας αυτός ο κινητήρας συνεργαζόταν μ' ένα καλό ημιαυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, γρήγορο και με σωστή κλιμάκωση, που βοηθάει ακόμα καλύτερα στην αξιοποίηση τον κινητήρα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μία πολύ χαμηλή κατανάλωση, που στην πόλη μπορεί να πέσει κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 6, ιδιαίτερα σε μετακινήσεις σε επαρχιακό δρόμο, με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα. Μία παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε, είναι ότι το start-stop είναι λίγο πιο αργό από το εξαιρετικό αντίστοιχο σύστημα άλλων βενζινοκίνητων Mercedes που έχουμε δοκιμάσει, ίσως λόγω ντίζελ (που «παίρνει εμπρός» λίγο πιο αργά σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα).

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι η GLA «πατάει» επάνω στο πλαίσιο της A-Class, ενός -προσθιοκίνητου- αυτοκινήτου πραγματικά εξαιρετικού σε οδική συμπεριφορά, ήταν αναμενόμενη η θετική εντύπωση που μας άφησε η οδήγησή της. Με προφανή τον ασφάλτινο χαρακτήρα της (παρά τις ενδείξεις και για εκτός δρόμου δυνατότητες που αφήνει το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η ύπαρξη και τετρακίνητων εκδόσεων) έχει πολύ καλό κράτημα, ελάχιστες κλίσεις παραπάνω σε σχέση με A-class στις στροφές, στρίβει με ακρίβεια, ελέγχεται πολύ εύκολα, υποστρέφει πολύ προοδευτικά όταν την πιέσεις και δεν εμφανίζει τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι (και υπάρχει φυσικά και το ESP για τις περιπτώσεις όπου η πρόσφυση αρχίζει να χάνεται). Είναι ένα αυτοκίνητο που -με δεδομένη και τη δύναμη και τις επιδόσεις του- είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ακόμα κι όταν αυτή αρχίζει να γίνεται με γρήγορους ρυθμούς.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη στόχευση του νεανικού κοινού, αφού κρατάει τη GLA από πλευράς οδικών χαρακτηριστικών μέσα στο πλαίσιο της «οικογένειας A-Class», που είναι και η πιο «νεανική» της Mercedes. Το αυτοκίνητο είναι από αυτά που μπορεί να ευχαριστηθεί και ο οδηγός (ιδιαίτερα όταν είναι... μόνος του!) και όχι μόνο οι επιβάτες. Το τιμόνι είναι ακριβές και με αρκετά καλή (ίσως λίγο τεχνητή) αίσθηση, αλλά όπως σε όλες τις Mercedes έχει μέτρια επαναφορά. Τα φρένα είναι φυσικά πολύ καλά, δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο, ενώ στα χνάρια της A-Class βαδίζει η GLA και σε ό,τι αφορά στην άνεση, που δεν είναι σπουδαία και δεν θυμίζει τις μεγάλες Mercedes. Η έμφαση στην οδική συμπεριφορά συνεπάγεται και πιο σφιχτές αναρτήσεις κι αυτό επιτρέπει στις πιο απότομες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
- Περιορισμένο τεκμήριο λόγω χαμηλού κυβισμού
KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Μέτρια άνεση
- Έλλειψη ρεζέρβας
Με καλή πρόσφυση, προβλέψιμη συμπεριφορά και δυνατό κινητήρα με καλή ροπή, το ASX είναι ευχάριστο όσο και ασφαλές στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την επιτυχία της επιλογής της Mercedes να επεκτείνει τη γκάμα των μικρομεσαίων μοντέλων της με ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου σαν τη GLA. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους, με τη GLA να ακολουθεί κατά πόδας στην ελληνική αγορά σε πωλήσεις την A-Class, ορισμένους μήνες μάλιστα να την περνάει κιόλας. Δεν έχουμε στατιστικά στοιχειά για την ηλικία των πελατών της, για να δούμε αν πράγματι η GLA απευθύνεται τελικά σ' ένα πιο νεανικό κοινό. Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι στην κατηγορία μεγέθους και τιμής στην οποία βρίσκεται το αυτοκίνητο, μπορεί να προσελκύσει και μία πελατεία μεσαίου εισοδήματος που μπορεί να αγόραζε παλιότερα ένα μεσαίο οικογενειακό σεντάν και όχι μόνο τους παραδοσιακούς, πολύ ευκατάστατους πελάτες της Mercedes. Η βασική έκδοση ντίζελ έχει το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης σε σχέση με την βενζινοκίνητη, αλλά είναι βεβαίως και σημαντικά ακριβότερη. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η αγορά της συμφέρει όσους διανύουν έναν αρκετά μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων κάθε χρόνο, αρκετά πάνω από το μέσο όρο, ώστε η απόσβεση αυτής της αυξημένης τιμής να γίνει σε λογικό χρονικό διάστημα. Για τους υπόλοιπους, αν και η ντίζελ 180 είναι μια χαρά αυτοκίνητο, η βενζινοκίνητη έκδοση είναι μια ιδιαίτερα δελεαστική εναλλακτική, δεδομένου ότι έχει καλύτερες επιδόσεις και είναι πιο αθόρυβη και πιο ευχάριστη στην οδήγηση. Όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP