ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes B Class - 180d

Για ποιοτικές οικογενειακές μετακινήσεις         ..:: Σαββάτο, 12 Νοεμβρίου 2016 ::..

Η κατεξοχήν «οικογενειακή» μικρομεσαία Mercedes προσφέρει πολύ καλούς χώρους παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις της, υψηλού επιπέδου ποιότητα και ασφάλεια, αλλά και χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στον εξαιρετικό μικρό ντίζελ του 1,5 λίτρου, που συνδυάζει επαρκή δύναμη με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση

Αναμφίβολα η τάση που χαρακτηρίζει την ευρωπαϊκή (και την ελληνική) αγορά αυτοκινήτου στις μέρες μας, είναι η στροφή μιας όλο και μεγαλύτερης μερίδας του αγοραστικού κοινού προς τα «τζιποειδή» αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, ιδιαίτερα τα μικρά και μικρομεσαία. Η πιο συνηθισμένη δικαιολογία που ακούγεται γι' αυτό από τους ίδιους τους αγοραστές (με δεδομένο ότι οι περισσότεροι δεν αγοράζουν τετρακίνητες εκδόσεις τέτοιων αυτοκινήτων, οι οποίες είναι αυτές που κατεξοχήν ταιριάζουν στον χαρακτήρα τους) είναι ότι τους αρέσει η ψηλή θέση οδήγησης που έχουν τα λεγόμενα "SUV". Η πραγματικότητα είναι βεβαίως, ότι ένα «τζιπ» προσφέρεται περισσότερο για επίδειξη, γιατί την ψηλή θέση οδήγησης τη βρίσκει κανείς και στα πολυμορφικά αυτοκίνητα σαν τη B-Class της δοκιμής μας, τα κατεξοχήν οικογενειακά αυτοκίνητα δηλαδή, που επιπλέον προσφέρουν και μεγαλύτερή ευελιξία διαμόρφωσης, συνήθως και μεγαλύτερους χώρους από τα τζιποειδή. Για αυτό άλλωστε, μια και υπάρχουν ευτυχώς αγοραστές που επιλέγουν με βάση την κοινή λογική και τις πραγματικές ανάγκες τους, η κατηγορία των πολυμορφικών εξακολουθεί να... αντιστέκεται και να έχει το δικό της κοινό. Η ανανεωμένη B-Class είναι το μικρότερο πολυμορφικό της Mercedes και η ανανέωση της ήταν περισσότερο τυπική, με μικρές αισθητικές αλλαγές και προσθήκες στον εξοπλισμό, για να υπάρχει η αίσθηση του καινούργιου, αφού ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο ήταν και εξακολουθεί να είναι πολύ καλό για την αποστολή για την οποία προορίζεται.

Εσωτερικό
Όπως σε όλα τα πολυμορφικά, χάρη στο αυξημένο ύψος τους, η B-Class προσφέρει παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις της (μήκος 4.39 μ.) πολύ καλούς χώρους για τέσσερα άτομα, αντίστοιχους ή και καλύτερους από αυτούς της μεγαλύτερης C-Class, που είναι ένα παραδοσιακό σεντάν. Αυτό το χαρακτηριστικό άλλωστε είναι που έχει οδηγήσει στη δημιουργία και στη διατήρηση της κατηγορίας. Αυτοί οι καλοί χώροι μάλιστα συνδυάζονται και με έναν εξίσου καλό χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 488 λίτρα. Ικανοποιητικοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενώ υπάρχει και έξτρα πακέτο αποθηκευτικών χώρων με επιπλέον χρέωση. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου και η εργονομία σωστή, με μια θέση οδήγησης που προσφέρει όλες τις ρυθμίσεις που θα βοηθήσουν τον κάθε οδηγό να βολευτεί απόλυτα.

Αυτό που θα θέλαμε να είναι στάνταρ στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με δεδομένο ότι δεν είναι και ιδιαίτερα φτηνό, είναι μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων στη βασική έκδοση, αφού αυτό αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό των πολυμορφικών. Δυστυχώς το «πακέτο» διαμόρφωσης που περιλαμβάνει τα ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού και το σύστημα διαμόρφωσης χώρου φόρτωσης Easy-Vario-Plus, αναβαθμίζοντας θεαματικά την πρακτικότητα του εσωτερικού, είναι έξτρα με επιπλέον χρέωση περίπου 1040 ευρώ. Η τιμή της B 180d ξεκινάει από 31.960 ευρώ στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρεώνεται επιπλέον 2.382,66 ευρώ. Στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που ανταποκρίνεται στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου, περιλαμβάνονται το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, σύστημα ανίχνευσης εμποδίου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα εντοπισμού απώλειας προσοχής, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Με επαρκείς χώρους γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, καλής ποιότητα υλικά και πλούσιο εξοπλισμό, το εσωτερικό του ASX είναι αρκετά φιλόξενο για 4 επιβάτες ακόμα και σε μακρινά ταξίδια
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ της B 180d προέρχεται από τη συνεργασία της Mercedes με την Renault και είναι ο γνωστός 1.5 με ισχύ 109 ίππων. Πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς, που δεν είναι ίσως ο πιο αθόρυβος (ευτυχώς η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι καλή), αλλά έχει επαρκέστατη δύναμη και πολύ καλή ροπή, είναι εύστροφος για ντίζελ και τελικά κινεί το αυτοκίνητο όχι απλώς αξιοπρεπώς, αλλά πολύ παραπάνω, προσφέροντας απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (η Mercedes αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χμ./ώρα σε 11,6''), που εξασφαλίζουν ασφαλή προσπεράσματα. Εξαιρετική είναι η συνεργασία του με το καλό ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων που είχε το αυτοκίνητό «μας» και το οποίο εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές και σωστή διαχείριση της ροπής χάρη στο μεγάλο αριθμό των σχέσεων. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα και μια εντυπωσιακά χαμηλή για οικογενειακό αυτοκίνητο κατανάλωση, που μπορεί στο ταξίδι να πέσει ακόμα και αρκετά κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη εύκολα συγκρατείται κάτω από τα 8.

Οδηγώντας
Η B-Class είναι μια από τις λίγες Mercedes που έχουν μπροστινή κίνηση, αν και αυτό στις μέρες μας έχει λίγη σημασία, αφού η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας που έχουν τα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα τα premium σαν τις Mercedes, μειώνει σχεδόν μέχρις εκμηδενισμού τις διαφορές στη συμπεριφορά τον προσθιοκίνητων και των οπισθοκίνητων αυτοκινήτων. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι στημένο με βάση την «οικογενειακή» λογική και προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα, με μια συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση, έλλειψη απρόβλεπτων αντιδράσεων και κάπως αυξημένες κλίσεις στις γρήγορες στροφές λόγω του αυξημένου ύψους του (όπως συνήθως συμβαίνει με τα πολυμορφικά και τα "SUV"). Η συγκεκριμένη ρύθμιση φαίνεται και από το γεγονός ότι προσφέρει καλύτερη άνεση από τη σαφώς πιο σφιχτή A-Class, χωρίς πάντως να φτάνει σ' αυτό τον τομέα τις μεγαλύτερες Mercedes, που στον τομέα της άνεσης είναι κορυφαίες. Το τιμόνι έχει απολύτως ικανοποιητική αίσθηση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η επαναφορά του είναι καλύτερη από αυτή των άλλων Mercedes (αν και πάλι δεν είναι από τις καλύτερες), ενώ τα φρένα του είναι εξαιρετικά, όπως συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα της εταιρείας της Στουτγάρδης.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός (ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας)
- Χαμηλό τεκμήριο
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Περιορισμένη ευελιξία διαμόρφωσης χωρίς το έξτρα «πακέτο» διαμόρφωσης
- Αυξημένη τιμή
Με καλή πρόσφυση, προβλέψιμη συμπεριφορά και δυνατό κινητήρα με καλή ροπή, το ASX είναι ευχάριστο όσο και ασφαλές στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Για όσους θέλουν ένα οικογενειακό πρακτικό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους σε περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και με χαμηλό κόστος χρήσης (κάτι δηλαδή που ανταποκρίνεται απολύτως στις ελληνικές συνθήκες) και ταυτόχρονα επιθυμούν την ποιότητα και την τεχνολογία της Mercedes, η B 180d αποτελεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιλογή. Και τους χώρους έχει, και την ποιότητα, και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, με μικρή κατανάλωση και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μικρό τεκμήριο λόγω του μικρού κυβισμού του κινητήρα. Μόνο που δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό, αφού ως Mercedes είναι αναπόφευκτα αρκετά ακριβότερη από τον μέσο όρο των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Το έχουμε πει και άλλες φορές, η ποιότητα κοστίζει!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP