ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Opel Mokka X

Αποστολή στη Μονεμβασία         ..:: Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016 ::..
H μεγάλη εκδήλωση στην περιοχή της Μονεμβασίας για τους εκπροσώπους του Τύπου σηματοδοτεί την έναρξη διάθεσης του ανανεωμένου μικρού αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου της Opel στην ελληνική αγορά, με μια διευρυμένη και αρκετά πλήρη γκάμα. Στο όνομα του Mokka προστίθεται πλέον και το "X", που σύμφωνα με την νέα ονοματολογία της εταιρείας θα χρησιμοποιείται σε όλα τα αυτοκίνητα με «περιπετειώδη» χαρακτήρα. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 20.000 ευρώ για το προσθιοκίνητο βενζινοκίνητο 1.4 turbo των 140 ίππων με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αυτόματους καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, συναγερμό, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από 21.900 ευρώ για το προσθιοκίνητο 1.6 των 110 ίππων, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 24.500 ευρώ (1.4 βενζίνης με 140 ίππους και με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων και σύστημα πλοήγησης, υπηρεσίες OnStar).


Όπως συμβαίνει συνήθως με όλα τα «φέις λιφτ», το Mokka X έχει υποστεί κάποιες αισθητικές αλλαγές εξωτερικά και εσωτερικά, που αφορούν κυρίως τη νέα μάσκα και διαφορετικά φώτα εμπρός, ενώ τα νέα πίσω φώτα προαιρετικά θα διατίθενται με τεχνολογία LED. Διαθέσιμοι είναι επίσης και οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED που γνωρίσαμε στο Astra. Στο εσωτερικό υπάρχει νέο ταμπλό και κεντρική κονσόλα με λιγότερους διακόπτες, καθώς πολλές από τις λειτουργίες ελέγχονται τώρα από οθόνες αφής, όπως είναι η νέα τάση της αγοράς. Επίσης στο Mokka X προσφέρονται και οι υπηρεσίες Opel OnStar, που πέρα από την εξυπηρέτηση των οδηγών για την παροχή διαφόρων πληροφοριών, την πραγματοποίηση διαγνωστικών ελέγχων κλπ. (όλη η επικοινωνία γίνεται στα ελληνικά), προσφέρουν τη δυνατότητα εντοπισμού του αυτοκινήτου σε περίπτωση κλοπής (η σχετική λειτουργία επιτρέπει στην Opel να συνεργάζεται και με την αστυνομία για τον εντοπισμό του οχήματος), αλλά και κλήσης έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος (κάτι που συμβαίνει αυτόματα σε περίπτωση που ενεργοποιηθεί κάποιος αερόσακος). Σύντομα το Opel OnStar θα προσφέρει και τη δυνατότητα να λειτουργεί το αυτοκίνητο ως Wi-Fi hotspot.

Το ανανεωμένο μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Opel θα διατίθεται σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση (με αυτόματο σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη, το οποίο μεταβάλλει την κατανομή της ροπής από 100% στον εμπρός άξονα μέχρι 50-50 εμπρός-πίσω), με μια διευρυμένη γκάμα κινητήρων. Στους γνωστούς 1.4 τούρμπο βενζίνης των 140 ίππων και 1.6 ντίζελ των 136 ίππων, προστίθεται και ο νέος 1.4 τούρμπο των 152 ίππων, που έκανε το ντεμπούτο του στο νέο Astra και θα διατίθεται στο Mokka X σε συνδυασμό με ένα νέο εξάρι αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης. Εξάρι είναι και το χειροκίνητο κιβώτιο του Mokka X. Επίσης ο 1.6 ντίζελ προσφέρεται και σε μια έκδοση χαμηλότερου κόστους (και χαμηλότερων εκπομπών CO2) με 110 ίππους.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε από την Αθήνα μέχρι τη Μονεμβασία και στην επιστροφή δύο διαφορετικές εκδόσεις του Mokka X, το τετρακίνητο ντίζελ των 136 ίππων και το προσθιοκίνητο βενζινοκίνητο με τους 140 ίππους, σε μια διαδρομή που περιλάμβανε κάθε είδους δρόμο, από το αστικό περιβάλλον της Αθήνας στον αυτοκινητόδρομο και σε ορεινούς και πεδινούς επαρχιακούς δρόμους. Η οδήγηση του αυτοκινήτου επιβεβαίωσε την καλή εικόνα που ήδη είχαμε πριν την ανανέωση για τη συμπεριφορά του Mokka στο δρόμο σε όλες τις εκδόσεις του, αφού το αυτοκίνητο είναι ισορροπημένο, με καλό κράτημα, ικανοποιητική πληροφόρηση προς τον οδηγό και καλή ποιότητα κύλισης και άνεση για την κατηγορία του. Θα λέγαμε μάλιστα ότι στην (στεγνή) άσφαλτο το βενζινοκίνητο 1.4 με την μπροστινή κίνηση ήταν ακόμα πιο ευχάριστο και ακριβές, προφανώς λόγω και του αρκετά χαμηλότερο βάρους του. Και οι δύο κινητήρες είναι αρκετά δυνατοί για να προσφέρουν καλές επιδόσεις και -κυρίως- ασφαλή προσπεράσματα, κάτι που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στις διαδρομές της ορεινής Αρκαδίας. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και το γεγονός ότι η διαφορά κατανάλωσης ήταν πολύ μικρή (κάτι που οφείλεται βεβαίως και στο γεγονός ότι το τετρακίνητο ντίζελ είναι 110 κιλά βαρύτερο από το προσθιοκίνητο βενζινοκίνητο). Τέλος είχαμε την ευκαιρία και για μία μικρή διαδρομή σε ομαλό χωματόδρομο με το προσθιοκίνητο Mokka X, που δεν μας προβλημάτισε καθόλου και επιβεβαίωσε τη δυνατότητα που προσφέρει ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο για κίνηση σε τέτοιες συνθήκες χωρίς να δημιουργεί άγχος ότι μπορεί να «βρει» από κάτω.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP