ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Ford EcoSport - 1.5 TDCi 95 HP

Στο ρυθμό της εποχής         ..:: Σαββάτο, 05 Νοεμβρίου 2016 ::..

Μία ενδιαφέρουσα εκτέλεση του εγχειρήματος δημιουργίας ενός ελκυστικού "crossover" πάνω στην πλατφόρμα ενός πετυχημένου σούπερ μίνι σαν το Fiesta, όπως απαιτούν οι σύγχρονες εξελίξεις στην ευρωπαϊκή αγορά, με βασικά προσόντα το μπόι και την εξωτερική σχεδίαση, γαρνιρισμένα με το παραδοσιακό στήσιμο της Ford

Σε υποκειμενικό επίπεδο θα λέγαμε ότι το Ecosport κερδίζει τις εντυπώσεις με την εμφάνισή του και δεν θα περάσει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο. Συμπαγές, με μεγάλη υπερυψωμένη μάσκα επενδυμένη με λωρίδες χρωμίου, στενά «α λα Mondeo» σοφιστικέ φωτιστικά εμπρός, αλλά συνάμα και ακραία κεκλιμένο παρμπρίζ, το οποίο υπενθυμίζει τη νέα εποχή που φέρνει το Edge. Πίσω, η σχεδίαση παραπέμπει απευθείας σε τετρακίνητες κατασκευές, μόνο ο τροχός εξωτερικά λείπει.

Εσωτερικό
Η είσοδος είναι εύκολη για την πρόσβαση στα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα. Εδώ σε υποδέχεται ένα περιβάλλον με έντονες αναφορές από Fiesta. Τα πλαστικά είναι σκληρά και η επαφή με τα χειριστήρια, υποδεέστερη από την αντίστοιχη του Fiesta. Είναι ίσως και ο μόνος τομέας που θα εκφράσουμε παράπονο, αυτή η φθηνή αίσθηση στο εσωτερικό, που προκύπτει από τα πλαστικά (και την απόχρωσή τους) στο ταμπλό και στις πόρτες. Κατά τα άλλα, υπάρχουν 20 έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, όπως χώρος στις θήκες των θυρών για την αποθήκευση μπουκαλιών ενάμισι λίτρου, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και κλιματιζόμενο ντουλαπάκι που χωράει μέχρι έξι κουτάκια αναψυκτικών. Σημειώστε πως ανάμεσα στα δύο καθίσματα υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Η θέση οδήγησης, παρότι εποπτική λόγω ύψους, είναι οδηγοκεντρική. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, λίγο καλύτεροι από τους αντίστοιχους του Fiesta. Το ύψος όμως της καμπίνας είναι υπερεπαρκές δημιουργώντας έναν ευάερο χώρο, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων έχουν κάποια υποτυπώδη ρύθμιση κλίσης. Ο χώρος αποσκευών με 355 λίτρα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Η ιδιοτυπία όμως του ανοίγματος της πόρτας στο πλάι δημιουργεί ενστάσεις, ιδιαίτερα σε στενούς χώρους στάθμευσης ή σε κατωφέρειες. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος (από 7 αερόσακους και ESC, μέχρι SYNC, cruise control και keyless entry, μαζί με κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου). Ίσως με αυτό τον τρόπο να χωνεύεται και η κάπως τσιμπημένη τιμή αγοράς του, η οποία αγγίζει τα 20.180 ευρώ.
Το εσωτερικό έχει ικανοποιητικούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, αλλά δείχνει κάπως φθηνό εξαιτίας των σκληρών πλαστικών με την μουντή απόχρωση
Κινητήρας-κιβώτιο
Το EcoSport 1.5 TDCi χρησιμοποιεί τον γνωστό μας ήδη από άλλα μοντέλα της Ford 1.500άρη ντίζελ κινητήρα με ισχύ 95 ίππων και 21,9 kgm ροπής, από τις 1.750 μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. Ένα κινητήρα που διαθέτει καλή απόκριση, ενώ εντυπωσιάζει με τη γραμμικότητά του, θαρρείς πως δεν είναι καν υπερτροφοδοτούμενος. Εκεί που περιμένεις την έκρηξη, αυτή δεν προκύπτει ποτέ, ενώ το τράβηγμα είναι μεστό. Με τη ροπή διαθέσιμη από χαμηλά, όντως δεν νιώθεις να σου λείπει δύναμη, όμως ο συνδυασμός του αυξημένου βάρους με το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο των πέντε σχέσεων (ο επιλογέας κουμπώνει τις σχέσεις υποδειγματικά), τον δυσκολεύει κάπως. Έτσι οι επιδόσεις είναι απλώς επαρκείς και δεν εντυπωσιάζουν, ενώ όταν πιέσεις περισσότερο τον κινητήρα θα φτάσει στα αυτιά σου ένας άκομψος ήχος. Στην κατανάλωση πάντως ο 1.5 TDCi έδειξε τον καλό εαυτό του και δεν ξεπέρασε τα 6,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση.

Οδηγώντας
Από τα πρώτα μέτρα οδήγησης αντιλαμβάνεσαι εύκολα ότι οδηγείς ένα υπερυψωμένο Fiesta (χωρίς βεβαίως να μπορεί να συναγωνιστεί σε ακρίβεια το χαμηλότερο Fiesta). Μεγάλη επιτυχία για τους τεχνικούς να προσδώσουν όσο περισσότερο ήταν εφικτό από τον οδηγικό «αέρα» του ευχάριστου σούπερ μίνι σε ένα "SUV". Το EcoSport είναι άκαμπτο (έχει γίνει εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής) και με στήσιμο που δεν είναι ούτε κουραστικά σπορτίφ ούτε ξενέρωτα μαλακό. Περνά από λακκούβες, μπαίνει στο χώμα χωρίς το φόβο να «βρει» από κάτω (έχει 190 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 21 μοιρών, γωνία αναχώρησης 33,3 μοιρών και βάθος βύθισης 550 χιλιοστά) και χωρίς να δυσκολεύεται να κινηθεί με άνεση και υποδειγματικό έλεγχο. Όχι δεν εφοδιάζεται σε καμία έκδοση με τετρακίνηση, εάν διερωτάστε, οπότε το χώμα πρέπει να είναι στεγνό! Το τιμόνι, μικρό σε διάμετρο (αλλά και με λεπτή στεφάνη) είναι όσο ακριβές περιμένεις από ένα («τζιποειδές») Ford, δίνοντάς σου τις πληροφορίες που χρειάζεσαι στην άσφαλτο. Με γρήγορο ρυθμό θα υποστρέψει νωρίτερα από ένα Fiesta, λόγω τόσο του μεγαλύτερου ύψους του (που συνεπάγεται και ψηλότερο κέντρο βάρους). Το EcoSport θα γείρει λίγο περισσότερο από ό,τι περιμένεις στις στροφές, αλλά μέχρις εκεί, δεν θα σε προβληματίσει παραπάνω. Η ανάρτηση παρουσιάζεται σφιχτή και καλορυθμισμένη, αλλά στις πιο έντονες ανωμαλίες ταλαιπωρείται λίγο περισσότερο απ' ό,τι μας έχουν συνηθίσει άλλα μοντέλα της εταιρείας. Η κύλιση είναι ικανοποιητική, κάτι που ισχύει και για τα φρένα.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά (για "SUV")
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών μικρομεσαίου αυτοκινήτου
KATA
- Τσιμπημένη τιμή
- Άνοιγμα της πίσω πόρτας στο πλάι
Μπολιασμένο με το DNA των καλοστημένων Ford, δεν προβληματίζει στο δρόμο, παρά το μεγαλύτερο ύψος και βάρος του συγκριτικά με το Fiesta
Συμπέρασμα
Το EcoSport έχει καταφέρει να παντρέψει σωστά διαφορετικούς κόσμους, με ένα περιτύλιγμα που σίγουρα θα ξαναγυρίσεις να κοιτάξεις, αλλά και μια ζωντανή και απολύτως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Από εκεί και πέρα έχει και αδυναμίες, που όμως δεν είναι τόσο χτυπητές ώστε να σου αλλοιώσουν μια συνολικά θετική εικόνα, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε και την τσιμπημένη τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP