ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Citroen C3

Αποστολή στη Βαρκελώνη         ..:: Πέμπτη, 03 Νοεμβρίου 2016 ::..
Σε μια μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στη Βαρκελώνη, στην οποία συμμετείχε και πολυμελής ελληνική αποστολή, δείγμα των μεγάλων προσδοκιών που έχει η αντιπροσωπεία για το -σημαντικά αναβαθμισμένο- νέο της μοντέλο, που απευθύνεται στην μεγαλύτερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, η Citroen παρουσίασε επίσημα στους εκπροσώπους του Τύπου το νέο C3. Ένα αυτοκίνητο με το οποίο επιχειρεί μια νέα προσέγγιση του αγοραστικού κοινού, συνδυάζοντας τις γενικά αποδεκτές απαιτήσεις της πλειοψηφίας των αγοραστών για λειτουργικότητα, ποιότητα και οικονομία, με τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Citroen, την άνεση και την καινοτομία, αλλά και μία ευρεία επιλογή δυνατοτήτων εξατομίκευσης, που της επιτρέπει να απευθυνθεί σε πολλές διαφορετικές ομάδες αγοραστών. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο πριν το τέλος του χρόνου στην ελληνική αγορά, χωρίς ακόμα να είναι γνωστές οι τιμές όλων των εκδόσεων, για τις οποίες γνωρίζουμε απλώς ότι θα ξεκινούν κάτω από τις 13.000 ευρώ.


Ο άνθρωπος της Citroen που ανέλαβε να ρυθμίσει το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου μας για τη διαδρομή γύρω από την Βαρκελώνη, ζήτησε κάποια στιγμή βοήθεια από τον συνάδελφό του. «Τόσο δύσκολο είναι;», σκέφτηκα. Και μετά κοίταξα μέσα και κατάλαβα. Το σύστημα ήταν ρυθμισμένο για εμάς και όλες οι επιλογές ήταν στα ελληνικά! Πού να καταλάβει ο άνθρωπος τί έλεγαν;! Ο συνάδελφος του ήταν προφανώς λίγο πιο εξοικειωμένος με αυτό και ήξερε ποια επιλογή ακριβώς αντιπροσώπευε το κάθε εικονίδιο, οπότε ρύθμισε το σύστημα με τη βοήθεια των εικόνων, χωρίς να διαβάζει τις «ελληνικές» γι' αυτόν οδηγίες (οι Ευρωπαίοι λένε «αυτά είναι ελληνικά για μένα» όταν δεν καταλαβαίνουν κάτι, όπως εμείς λέμε «αυτά είναι κινέζικα»)! Και φυσικά στα ελληνικά ήταν και οι φωνητικές οδηγίες που μας έδινε το σύστημα σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. Είναι χαρακτηριστικό της εξέλιξης των κάθε είδους ηλεκτρονικών συστημάτων επικοινωνίας και πληροφόρησης που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα, το ότι ακόμα και τα συστήματα που χρησιμοποιούνται σε μικρά και όχι ιδιαίτερα ακριβά αυτοκίνητα σαν το C3, έχουν την πλέον τη δυνατότητα να ρυθμίζονται σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες από το εργοστάσιο, και όχι μόνο στα αγγλικά (ή δύο-τρεις ακόμα «κύριες» γλώσσες, όπως παλιότερα). Δείγμα της ιδιαίτερης σημασίας που δίνουν οι κατασκευαστές στην προσαρμογή των αυτοκινήτων τους στις ανάγκες όλων των πελατών.

Τα νέα συστήματα, λοιπόν, είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας γενιάς του C3, που είναι όμως και συνολικά ένα αναβαθμισμένο και εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, στο οποίο μάλιστα οι Γάλλοι τόλμησαν και μία ριζική σχεδιαστική ανανέωση και όχι μόνο μια απλή εξέλιξη του προηγούμενου σχήματος, όπως γίνεται σήμερα συχνά με πολλά νέα μοντέλα. Χαρακτηριστικό βεβαίως στοιχείο της νέας εμφάνισης είναι και τα εξωτερικά προστατευτικά "airbumps", σαν αυτά που πρωτοείδαμε στο C4 Cactus, τα οποία είναι κατασκευασμένα από εύκαμπτο υλικό και περιλαμβάνουν θύλακες αέρα, απορροφώντας τα μικρά χτυπήματα χωρίς να γίνεται ζημιά στο αυτοκίνητο. Για να βαδίσει πάντως... στα σίγουρα και να μη αποξενώσει τους πιο συντηρητικούς πελάτες της (στοιχείο και αυτό της προσαρμοστικότητας που αναφέραμε παραπάνω), η Citroen δίνει τη δυνατότητα αγοράς του αυτοκινήτου και χωρίς τα "airbumps" για όσους δεν τα θέλουν. Ένα άλλο στοιχείο των δυνατοτήτων εξατομίκευσης που προσφέρει το C3, είναι ότι δίνει τη δυνατότητα για πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος και οροφής, που μαζί με τα τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά προσφέρουν τελικά τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μερικές δεκάδες διαφορετικά αυτοκίνητα από πλευράς εμφάνισης.

Προσαρμοσμένο στις σύγχρονες τάσεις, σύμφωνα με τις οποίες πολλοί από τους αγοραστές των σούπερ μίνι τα αγοράζουν ως πρώτα και μοναδικά αυτοκίνητα τους, το C3 έχει πεντάθυρο αμάξωμα, με μήκος 3,99 μ., απολύτως μέσα στον «πυρήνα» της κατηγορίας δηλαδή. Κάτι που σημαίνει ότι στο ποιοτικά προσεγμένο εσωτερικό του προσφέρει τελικά άνετους χώρους για τέσσερα άτομα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι έχει ένα κορυφαίο σε χωρητικότητα χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 300 λίτρα. Αλλά και συνολικά το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μία αρκετά καλή λειτουργικότητα, με επαρκείς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα και με την -ασυνήθιστη εδώ και χρόνια για τους Γάλλους- επιλογή της συνεχούς και όχι κλιμακωτής ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος του οδηγού, που επιτρέπει βεβαίως στον καθένα να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Και φυσικά, όπως είναι η τάση της εποχής, στο ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής, από την οποία οδηγός μπορεί να ρυθμίζει αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Φυσικά στο νέο C3 διατίθεται μια σειρά από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, θα αναφέρουμε όμως ιδιαιτέρως μία ενδιαφέρουσα τεχνολογική καινοτομία που εμφανίζεται από τη Citroen για πρώτη φορά στο C3, τη «δικτυωμένη κάμερα» (Citroen ConnectedCam). Πρόκειται για μια ευρυγώνια κάμερα υψηλής ανάλυσης με μνήμη αποθήκευσης 16 GB και σύστημα GPS, που μπορεί να παίρνει φωτογραφίες ή βίντεο όταν κινείται το αυτοκίνητο, τις οποίες μπορεί μετά να αποθηκεύσει ο οδηγός στην κινητή συσκευή του. Σημαντικό χαρακτηριστικό του συστήματος είναι ότι σε περίπτωση σύγκρουσης ενεργοποιείται αυτόματα και τραβάει βίντεο επί 30'' πριν την πρόσκρουση (την οποία «διαισθάνεται» από τη λειτουργία άλλων συστημάτων, όπως π.χ. η ενεργοποίηση του ESP ή του ABS) και επί 60'' μετά, αποθηκεύoντάς το στη μνήμη, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί ως στοιχείο σε περίπτωση π.χ. δικαστικής διαμάχης. Το αυτοκίνητο θα διατίθεται με τους 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.0 και 1.2 PureTech με 68, 82 και 110 ίππους και τον ντίζελ 1.6 BlueHDi με 75 και 99 ίππους. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων ή ημιαυτόματο 6 σχέσεων.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε μέσα και γύρω από την Βαρκελώνη δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις, με τον ατμοσφαιρικό 1.2 των 82 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο και με τον τούρμπο 1.2 των 110 ίππων σε συνδυασμό με το ημιαυτόματο κιβώτιο. Ξεκινώντας από το τελευταίο, πρέπει να επισημάνουμε την μεγάλη εξέλιξη που έχει υποστεί, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ευχάριστο στη χρήση, με ομαλές αλλαγές από τις οποίες απουσιάζει πλέον το χαρακτηριστικό «κόμπιασμα» που είχαν τα παλιότερα ημιαυτόματο κιβώτιο. Σε συνδυασμό με τον δυνατό κινητήρα των 110 ίππων (που χάρη στο τούρμπο έχει και πολύ καλή ροπή), προσφέρει τελικά μία ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση, η οποία μπορεί να ακολουθήσει και αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το θέλει οδηγός, χάρη στη δύναμη του κινητήρα. Ο ατμοσφαιρικός 1.2 είναι φυσικά λιγότερο δυνατός, είναι όμως απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, το οποίο κινεί αξιοπρεπέστατα σε ρυθμούς ήρεμης οδήγησης ακόμα και έξω από την πόλη, χωρίς φυσικά να έχει κανείς απαιτήσεις να γρήγορες επιδόσεις. Τον βοηθάει πάντως το γεγονός ότι το εύχρηστο πεντάρι κιβώτιο δεν έχει ευτυχώς μακριές σχέσεις, τις οποίες άλλωστε δεν θα χρειαζόταν αφού ο κινητήρας είναι ούτως ή άλλως πολύ οικονομικός (στη δική μας διαδρομή, που ένα τμήμα της έγινε μέσα στην πόλη, ένα τμήμα σε αυτοκινητόδρομο κι ένα τμήμα σε επαρχιακό δρόμο, η μέση κατανάλωση ήταν γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.) Το σημαντικό στοιχείο όμως του αυτοκινήτου, μια και μιλάμε για Citroen, είναι και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει, η οποία είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, σε συνδυασμό με μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που εδώ και χρόνια χαρακτηρίζει τα μικρά Citroen. Διατηρεί λοιπόν τα παραδοσιακά στοιχεία των Citroen, τα οποία συνδυάζει με μια σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και έναν αρκετά νεανικό χαρακτήρα, συνδυασμό που δικαιολογεί τις μεγάλες φιλοδοξίες της εταιρείας για το νέο της σούπερ μίνι.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP