ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Tiguan - 1.4 TSI ACT

Το τίμημα της επιτυχίας         ..:: Σαββάτο, 22 Οκτωβρίου 2016 ::..

Κορυφαίο ποιοτικά και λειτουργικά, με μεγαλύτερους χώρους από τον πετυχημένο προκάτοχό του, ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού (ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας), υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης κι ένα δυνατό κινητήρα που χαρίζει ασφάλεια και επιδόσεις, το νέο Tiguan συμμορφώνεται με την «τσιμπημένη» τιμή του αναγκαστικά στον κανόνα ότι η ποιότητα κοστίζει

Το Tiguan δεν χρειάζεται συστάσεις, είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της VW σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, έχοντας πουλήσει 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το ξεκίνημα της εμπορικής του καριέρας το 2007. Αυτονόητο είναι, λοιπόν, ότι η εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην εξέλιξή του και το νέο μοντέλο είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, που βασίζεται και σε ένα νέο «δάπεδο», καθώς είναι το πρώτο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου του γκρουπ που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB. Όπως συχνά συμβαίνει στις μέρες μας, το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο (μήκος 4,486 μ.), ενώ και το μεταξόνιό του μεγάλωσε κατά 77 χιλιοστά. Επίσης υπάρχει βελτίωση κατά 13% του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx, που βρίσκεται τώρα στο 0,32 αντί για το 0,37 του προηγούμενου Tiguan, κάτι που σε ένα αυτοκίνητο με «τζιποειδές» αμάξωμα έχει μεγάλη σημασία για τη μείωση της κατανάλωσης στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητoδρόμου.

Εσωτερικό
Το Tiguan είναι τυπικά ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, η κατηγορία όμως έχει μεγαλώσει αρκετά, οπότε πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, που προσφέρει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, καλύπτοντας με τη μεγαλύτερη άνεση τις οικογενειακές ανάγκες. Το πίσω κάθισμα είναι και στη νέα γενιά συρόμενo, με αυξημένη διαδρομή στα 18 εκατοστά (2 περισσότερα από πριν), προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία στην κατανομή των χωρών επιβατών και αποσκευών. Αλλά και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 420 λίτρα (50 περισσότερα από πριν) με το κάθισμα τραβηγμένο πίσω ή τα 515 λίτρα με το κάθισμα τραβηγμένο εμπρός, οπότε ανταποκρίνεται και αυτός πολύ καλά στις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Απολύτως επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Η συνολική εργονομία είναι προσεγμένη, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, ενώ η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα πολύ υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει πλέον η VW σε όλα της τα τελευταία μοντέλα. Η τιμή του αυτοκινήτου στη βενζινοκίνητη έκδοση των 150 ίππων ξεκινάει από 33.200 ευρώ (ενώ απαιτούνται επιπλέον 1.500 ευρώ για το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας). Είναι, λοιπόν, ένα μάλλον ακριβό αυτοκίνητο σ' αυτήν την έκδοση, γι' αυτό άλλωστε και αυτή προσφέρεται με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι εντυπωσιακά πλούσιο (ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας) και περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό καπό, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφών, σύστημα αυτόματης προσαρμογής δέσμης προβολέων, ραντάρ παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Ευρύχωρο, λειτουργικό και ποιοτικά πολύ προσεγμένο είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο Tiguan προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα 1.4 TSI σε δύο εκδόσεις και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε την ισχυρότερη από τις δύο, αυτή των 150 ίππων με το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT, που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους κατά τη λειτουργία με χαμηλά φορτία μέχρι τις 4.000 στροφές, με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους της κατηγορίας του και για μια ακόμη φορά μας ενθουσίασε με την απόδοσή του, τη γραμμική λειτουργία του, την απόκρισή του και τη ζωντάνια του, προσφέροντας στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9.2'') και φυσικά ασφαλέστατα προσπεράσματα ακόμα και σε ορεινές διαδρομές. Το σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά, δεν δημιουργεί το παραμικρό κενό στη λειτουργία του κινητήρα και ο οδηγός δεν αισθάνεται καν τις επεμβάσεις του, τις οποίες πληροφορείται από τη σχετική ένδειξη στο ταμπλό. Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 ταχυτήτων είναι εξαιρετικό και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Η κατανάλωση εξαρτάται φυσικά και από τον τρόπο οδήγησης και σίγουρα για την αξιολόγηση της πρέπει να ληφθεί υπ' όψη ότι αφορά ένα κινητήρα 150 ίππων σ' ένα μεγάλο και αρκετά βαρύ αυτοκίνητο. Αναπόφευκτα λοιπόν στην πόλη είναι αυξημένη και δύσκολα μπορείς να αποφύγεις τα 10 λίτρα/100 χλμ. (ακόμα και τα 11 αν κινείσαι συνεχώς σε δρόμους με πυκνή κυκλοφορία και όχι σε λεωφόρους με υψηλότερες ταχύτητες όπως η Συγγρού, η παραλιακή της Αθήνας κλπ.), αλλά πέφτει αρκετά στον ανοιχτό δρόμο, όπου μπορεί να συγκρατηθεί αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση, το νέο Tiguan προσφέρει μια πραγματικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης και πολύ ικανοποιητική άνεση στην άσφαλτο (εξακολουθώντας πάντως να είναι σ' αυτόν τον τομέα λίγο υποδεέστερο του Passat, όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση σύγκρισης ενός αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου μ' ένα καλό οικογενειακό σεντάν). Η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα και προβλέψιμες αντιδράσεις, προοδευτική υποστροφή στην πίεση που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι και φυσικά ελαφρά αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε σύγκριση με το χαμηλότερο Passat, που δεν επηρεάζουν πάντως τη συμπεριφορά του. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ, ιδιαίτερα γύρω από τη θέση της ευθείας και τα φρένα πολύ καλά, όπως συνηθίζουν οι Γερμανοί. Προφανώς δεν πρόκειται για αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, είναι όμως ξεκούραστο, ασφαλές και αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη και στο δυνατό κινητήρα του και το πολύ καλό ημιαυτόματο κιβώτιο. Και φυσικά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν το κάνει βεβαίως εκτός δρόμου στην προσθιοκίνητη έκδοσή του, αλλά δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί και σ' ένα στεγνό χωματόδρομο με κάμποσες ανωμαλίες χωρίς το άγχος να «βρει» από κάτω.
YΠEP
- Ευρύχωρο εσωτερικό με ευελιξία διαμόρφωσης
- Ποιότητα
- Κινητήρας
- Κιβώτιο DSG (έξτρα)
- Επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός (ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας)
- Χαμηλό τεκμήριο λόγω κυβισμού
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Κατανάλωση στην πόλη
Το νέο Tiguan είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο (για την οποία προορίζεται η προσθιοκίνητη έκδοσή του) και πολύ καλές επιδόσεις με τον κινητήρα των 150 ίππων
Συμπέρασμα
Ευρύχωρο, ποιοτικό, λειτουργικό, ασφαλές και πολύ καλά εξοπλισμένο, το νέο Tiguan ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες της οικογενειακής χρήσης που επιδιώκουν οι όλο και περισσότεροι αγοραστές της κατηγορίας. Η τιμή του βεβαίως είναι σχετικά υψηλή, αφού πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας ξεκινούν από αρκετά χαμηλότερα, ιδιαίτερα δε η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης των 150 ίππων ανεβαίνει κοντά σε επίπεδα της "premium" κατηγορίας. Από την άλλη πλευρά, όμως, ανταποκρίνεται ποιοτικά στα επίπεδα αυτής της τιμής, έχει ένα πολύ πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού ασφαλείας (και εξοπλισμού γενικότερα) και είναι συνολικά ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, οδηγικά και λειτουργικά.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP