ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 3 - 320i Efficient Dynamics

Και Efficient, και Dynamics!         ..:: Σαββάτο, 22 Οκτωβρίου 2016 ::..

Με δυνατό κινητήρα περιορισμένου κυβισμού (1.6) παρά το... παραπλανητικό όνομα 320, η «οικονομική» δεύτερη έκδοση της σειράς 3 προσφέρει δύναμη και καλές επιδόσεις, που επιτρέπουν την πλήρη αξιοποίηση του εξαιρετικού πλαισίου με περιορισμένο τεκμήριο και χαμηλότερη κατανάλωση από 2λιτρη 320i

Μέχρι πριν μερικά χρόνια όταν άκουγε κανείς το όνομα ενός μοντέλου της BMW, ήξερε αμέσως και τί κινητήρα χρησιμοποιεί, γιατί το δεύτερο τμήμα του ονόματος, μετά τον αριθμό που υποδήλωνε την σειρά του μοντέλου (3, 5, 7 κλπ.) ήταν ένας αριθμός άμεσα συνδεδεμένος με τον κυβισμό του κινητήρα. Αυτό δεν ισχύει πλέον, υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις όπου δύο μοντέλα παραπλήσιο όνομα έχουν εντελώς διαφορετικό κυβισμό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που αν και ονομάζεται 320i Efficient Dynamics, έχει κινητήρα 1.6, ενώ η «απλή» 320i έχει 2λιτρο! Αυτός ο 1.6 μάλιστα δεν είναι ο μικρότερος κινητήρας της γκάμας, αφού υπάρχει και νέος 1.5 της 318i. Εν πάση περιπτώσει, αυτή είναι η πολιτική της BMW (η οποία βεβαίως οφείλεται και στις σύγχρονες εξελίξεις της τεχνολογίας των κινητήρων) και αναφέρουμε αυτήν την λεπτομέρεια γιατί στο ελληνικό φορολογικό σύστημα ο κυβισμός παίζει δυστυχώς ακόμα ρόλο σε ό,τι αφορά τα τεκμήρια. Από εκεί και πέρα, θα θυμίσουμε ότι η ανανεωμένη σειρά 3 έχει υποστεί τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές των "facelift" στο εμπρός και πίσω μέρος, με έμφαση στα νέα φώτα και τις πιο «επιθετικές» γραμμές.

Εσωτερικό
Ακόμα μικρότερες είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στο εσωτερικό και αφορούν απλώς νέα υλικά, κάποια διακοσμητικά από χρώμιο και μια νέα κεντρική κονσόλα με συρόμενο κάλυμμα. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο είναι εσωτερικά τόσο καλό και λειτουργικό όσο ήταν και πριν την ανανέωση. Οι χώροι για επιβάτες είναι πολύ καλοί για 4 άτομα (αυστηρά, παρά την πέμπτη ζώνη ασφαλείας στη μέση πίσω, αφού το ογκώδες «τούνελ» του άξονα μετάδοσης στο δάπεδο δεν αφήνει περιθώρια για μετακίνηση ενός πέμπτου επιβάτη με στοιχειώδη άνεση), ενώ πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 480 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που μόνο η BMW φαίνεται να καταφέρνει (ίσως λόγω του ιδιόμορφου τρόπου ρύθμισης του ύψους του καθίσματος, με κίνηση και στον διαμήκη άξονα εκτός από τον κάθετο).

Ένα σημείο που σηκώνει κριτική, παρά την εξαιρετική παράδοση της BMW στην εργονομία, και που έχουμε παρατηρήσει τελευταία και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, είναι ότι το άνοιγμα ανάμεσα στο επάνω μέρος της στεφάνης και τον «αφαλό» του τιμονιού είναι μικρό, με αποτέλεσμα (ανάλογα με τη ρύθμιση της θέσης του τιμονιού) να κρύβει είτε το επάνω μέρος του ταχύμετρου και του στροφόμετρου είτε το κάτω μέρος των ενδείξεων του οδομέτρου! Μόνο αν σκύβεις λίγο προς τα εμπρός ή αν φέρεις το τιμόνι πολύ κοντά σου (που δεν είναι όμως και η πιο σωστή ρύθμιση) μπορείς να δεις σωστά όλες τις ενδείξεις των συγκεκριμένων οργάνων. Θα επισημάνουμε επίσης μια άλλη συνηθισμένη επιλογή της BMW με την οποία διαφωνούμε, τους περιορισμένους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα. Η τιμή του αυτοκινήτου έχει αρκετά μεγάλη διαφορά από αυτήν της 318i (προφανώς λόγω και του πρόσθετου κόστους του τεχνολογικού «πακέτου» μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων Efficient Dynamics), έχει ελάχιστη διαφορά από αυτήν της 2λιτρης 320i και ξεκινάει από 41.515 ευρώ, με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού βεβαίως, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα στεγνώματος και ετοιμότητας φρενών, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ένδειξη πίεσης ελαστικών, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας (λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat), ενώ στην τιμή περιλαμβάνεται και το σέρβις για 5 χρόνια ή για 60.000 χλμ.
Το ποιοτικό εσωτερικό της σειράς 3 είναι ευρύχωρο και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 320i Efficient Dynamics χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 με 170 ίππους, που δικαιολογεί απολύτως τη διάφορα τιμής του αυτοκινήτου από την 318i, αφού η απόδοσή του είναι σημαντικά καλύτερη από αυτήν του 1.5, από τον οποίο δείχνει συνολικά πιο «γεμάτος» σε όλη την κλίμακα των στροφών. Έτσι, κινεί ακόμα πιο άνετα το μεγάλο αυτοκίνητο, ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (η BMW αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,6'') κι εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα. Αυτό που είναι σημαντικό, δικαιολογώντας τη χρησιμοποίηση των τεχνολογιών Efficient Dynamics, είναι ότι αυτή η μεγάλη διαφορά στην απόδοση προσφέρεται με πολύ μικρή διαφορά στην κατανάλωση, μικρότερη από 1 λίτρο/100 χλμ. Στην πόλη μπορείς να κινηθείς με λιγότερα από 11 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι με όχι περισσότερα από 8. Όπως πάντα, το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο που είχε το το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μας ικανοποίησε απολύτως με την ομαλή και γρήγορη λειτουργία του και την κατανομή των σχέσεων, συμβάλλοντας στην καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του κινητήρα.

Οδηγώντας
Κατά την ανανέωση του αυτοκινήτου έγιναν κάποιες επεμβάσεις και στις αναρτήσεις, που είναι τώρα πιο σφιχτές με στόχο την ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά. Ούτως ή άλλως, όμως, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ήταν εξαιρετικό σε οδική συμπεριφορά και χωρίς αυτές τις επεμβάσεις, οι οποίες απλώς τονίζουν ακόμα περισσότερο την πολύ καλή εικόνα που προσφέρει στο δρόμο. Βασικό στοιχείο για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, είναι το γεγονός ότι η επικοινωνία του με τον οδηγό είναι τόσο καλή, που ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, πόσο εύκολα ακολουθεί το αυτοκίνητο τις εντολές σου και πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση (οπότε επεμβαίνει ο φύλακας άγγελος DSC και σε επαναφέρει στην τάξη, αν κι αυτό γίνεται πολύ σπάνια με τόσο καλό κράτημα). Το τιμόνι είναι συνολικά πολύ καλό (εξαιρετικό στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης), ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση.

Η ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και της απόκρισής του στις εντολές του οδηγού επίσης πολύ καλή, το κράτημα άψογο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου παράδειγμα προς μίμηση, επεμβαίνοντας σπάνια, μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται, και κυρίως πολύ διακριτικά. Τα εξαιρετικά φρένα απλώς συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για τον οδηγό. Το μόνο σημείο στο οποίο το αυτοκίνητο δεν ήταν κι εξακολουθεί να μην είναι κορυφαίο, είναι στον τομέα της άνεσης, αφού τα runflat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά μαζί με τις κάπως πιο σφιχτές αναρτήσεις σε σχέση με άλλα πολυτελή αυτοκίνητα, έχουν ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλήρες φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου. Είναι σαφής ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου, που δεν είναι κουραστικό, αλλά δεν είναι και από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε άνεση.
YΠEP
- Δυνατός κινητήρας μικρού κυβισμού
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Περιορισμένο τεκμήριο
- Εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο (έξτρα)
KATA
- Περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρό άνοιγμα στο τιμόνι, που περιορίζει την ορατότητα προς τα όργανα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Ο δυνατός κινητήρας 1.6 προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, τις οποίες μπορεί να αξιοποιήσει πολύ καλά ένα εξαιρετικά στημένο πλαίσιο
Συμπέρασμα
Η γκάμα της σειράς 3 είναι τόσο μεγάλη, που ο υποψήφιος αγοραστής χρειάζεται πρώτα να τη μελετήσει με προσοχή, με βάση τις ανάγκες του, πριν κάνει την επιλογή του. Συνολικά η «τριάρα», το έχουμε ξαναπεί και στις δοκιμές άλλων εκδόσεων, είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, φτιαγμένο για τον οδηγό, χωρίς όμως να ξεχνάει τους επιβάτες στο ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό του. Από κει και πέρα, ενώ για την 318i είναι ξεκάθαρη η επιλογή, αφού αποτελεί με διαφορά τη λιγότερο ακριβή έκδοση της γκάμας, οπότε απευθύνεται σε όποιον στοχεύει στο χαμηλότερο κόστος αγοράς, η επιλογή ανάμεσα στην 320i και την 320i Efficient Dynamics, που κοστίζουν σχεδόν τα ίδια χρήματα, έχει και πάλι οικονομική βάση αλλά σε διαφορετικό επίπεδο. Η 320i Efficient Dynamics προσφέρει χαμηλότερο τεκμήριο και χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις, που είναι πολύ καλές, αλλά προφανώς η 2λιτρη 320i με τον ισχυρότερο κινητήρα είναι ακόμα πιο γρήγορη. Την πρώτη λοιπόν θα την προτιμήσουν όσοι δεν αδιαφορούν για την οικονομική παράμετρο, ενώ τη δεύτερη όσοι βάζουν ως πρώτη προτεραιότητα τη δύναμη και τις επιδόσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP