ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Renault Kadjar - 1.5 dCi

Κάλιο αργά και καλά!         ..:: Σαββάτο, 15 Οκτωβρίου 2016 ::..

Δυναμική είσοδο κάνει η Renault στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, με ένα ευρύχωρο, ποιοτικό και λειτουργικό μοντέλο με αρκετά «ραφιναρισμένο» χαρακτήρα, το οποίο προσφέρει και το πρόσθετο πλεονέκτημα του εξαιρετικού ντίζελ 1.5, που εξασφαλίζει επάρκεια σε δύναμη και επιδόσεις με μεγάλη οικονομία

Η Renault αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί μάλλον λίγο καθυστερημένα στις κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου σε σύγκριση με άλλους κατασκευαστές, όταν όμως το έκανε η προσπάθεια της στέφθηκε αμέσως με επιτυχία, όπως αποδεικνύει η εμπορική πορεία του Captur. Η είσοδος στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, τη μικρομεσαία, ήταν απλώς θέμα χρόνου, καθώς μάλιστα στο γκρουπ Renault-Nissan υπήρχε μεγάλη σχετική τεχνογνωσία και μία πολύ πετυχημένη πλατφόρμα, αυτή του Qashqai. Το μόνο που χρειαζόταν να καθοριστεί, ήταν ποια ακριβώς θα ήταν η διαφοροποίηση της γαλλικής υλοποίησης από την ιαπωνική, ώστε να μην υπάρχει ένας άσκοπος εσωτερικός ανταγωνισμός. Αυτή η διαφοροποίηση είναι αρκετά εμφανής, αισθητικά αλλά και λειτουργικά, καθώς το μήκους 4,45 μ. Kadjar είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κατά ένα εκατοστό (συνολικά 19) και μία αρκετά διαφορετική εικόνα στο εσωτερικό.

Εσωτερικό
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο μοιραία η πρώτη σύγκριση γίνεται με το Qashqai που είναι και συγγενές μοντέλο. Η βασική διαφορά είναι ότι το Kadjar, χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του προσφέρει και μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που μεταφέρονται πολύ άνετα σε ένα αρκετά φιλόξενο εσωτερικό, το οποίο όπως είχαμε επισημάνει κατά τη παρουσίαση του αυτοκινήτου, δείχνει λίγο πιο «ακριβό» και ραφιναρισμένο από αυτό του Qashqai. Απολύτως επαρκείς είναι οι χώροι για μικροπράγματα, ενώ πολύ καλός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, για το μέγεθος του οποίου είναι γνωστή μόνο η τιμή με κιτ επισκευής ελαστικού, που φτάνει τα 472 λίτρα. Επειδή τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα διατίθενται με επιλογή της αντιπροσωπείας (και πολύ σωστά) με ρεζέρβα ανάγκης, προφανώς αυτή η τιμή είναι μικρότερη και πάλι όμως ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός με τα μέτρα της κατηγορίας. Από την δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και μετά υπάρχει και διπλό πάτωμα και 6 άγκιστρα, αυξάνοντας σημαντικά την πρακτικότητα του πορτμπαγκάζ.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει μπορεί κάποιοι να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Όσο για την ποιότητα κατασκευής και υλικών, είναι υψηλού επιπέδου, μια επιλογή που εδώ και πολλά χρόνια έχει κάνει η Renault για τα αυτοκίνητα της. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.340 ευρώ με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και ραδιο-CD με Bluetooth και θύρες USB και Aux κλπ. Με το Kadjar προσφέρεται επίσης ένας μεγάλος αριθμός ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και εξελιγμένα συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Χαρακτηριστικό στοιχείο επίσης στο εσωτερικό, είναι η οθόνη TFT με τα όργανα του αυτοκινήτου, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα διαμόρφωσης των ενδείξεων με διαφορετικές διατάξεις, ανάλογα με την προτίμηση του οδηγού (π.χ. μεγαλύτερο ταχύμετρο, κλασική διάταξη με τα δύο στρογγυλά όργανα, απουσία στροφομέτρου κλπ.)
Πολύ καλοί είναι οι χώροι που προσφέρει το λειτουργικό και ποιοτικό εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική έκδοση ντίζελ χρησιμοποιεί τον εξαιρετικό κινητήρα 1.5 dCi των 110 ίππων, για τον οποίο έχουμε εκφραστεί... άπειρες φορές με τα καλύτερα λόγια. Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους «μικρομεσαίους» (από πλευράς χωρητικότητας) ντίζελ της αγοράς, ελαστικό, δυνατό αλλά και αρκετά εύστροφο για πετρελαιοκινητήρα, που ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του αυτοκινήτου προσφέροντας απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (η Renault αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,9'') και ασφαλή προσπεράσματα στο δρόμο. Η συνεργασία του με το πολύ εύχρηστο εξάρι κιβώτιο είναι πολύ καλή, με τελικό αποτέλεσμα και μια πολύ χαμηλή τιμή κατανάλωσης, η οποία στο ταξίδι σ' έναν επαρχιακό δρόμο με μεσαίες ταχύτητες (80-110 χλμ./ώρα) μπορεί να πλησιάσει κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ., τιμή πραγματικά εντυπωσιακή για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Αλλά και στη πόλη η κατανάλωση είναι πολύ χαμηλή, κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. εφ' όσον αποφεύγει κανείς τις υπερβολές.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε τονίσει και μετά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίασή του, το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει, αποτελώντας και βασικό στοιχείο του χαρακτήρα του, είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, απορροφώντας αποτελεσματικά το ανάγλυφο του οδοστρώματος (αν και πάντα ένα «κλικ» λιγότερο καλά από ένα καλό γαλλικό σεντάν ή χάτσμπακ, αφού η ανάρτηση στα κάθε είδους "SUV" είναι πάντα κάπως πιο σφιχτή). Είναι δεδομένη άλλωστε η εμπειρία των Γάλλων σ' αυτόν τον τομέα και είναι ακριβώς αυτή η εμπειρία που τους δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουν ταυτόχρονα και μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, χωρίς απότομες μεταφορές βάρους ή άτσαλες αντιδράσεις. Προφανώς λόγω του ύψους του, το Kadjar (όπως και όλα τα αντίστοιχα αυτοκίνητα) παρουσιάζει μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με ένα σεντάν ή ένα χάτσμπακ, χωρίς όμως αυτές να επηρεάζουν την τροχιά του, που ανοίγει πολύ προοδευτικά στην πίεση, χάρη στο καλό κράτημα και το σωστό «ζύγισμα» του αυτοκινήτου, χωρίς να εμφανίζονται τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Η πρόσθετη σιγουριά που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, συμπληρώνει τη συνολική αίσθηση ασφάλειας και ευκολίας στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση αλλά ακριβές και τα φρένα είναι αποτελεσματικά.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι γενικώς
- Ποιότητα
- Συνδυασμός άνεσης-οδικής συμπεριφοράς
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
Η τεχνογνωσία Renault επέτρεψε την επίτευξη ενός πολύ πετυχημένου συνδυασμού άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς για το Kadjar
Συμπέρασμα
Για όσους επιθυμούν να καλύψουν την ανάγκη απόκτησης ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με ένα μοντέλο ελεύθερου χρόνου, το Kadjar αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή, προσφέροντας ένα πολύ καλό συνδυασμό χώρων, ποιότητας, λειτουργικότητας και πολύ καλών οδικών χαρακτηριστικών. Όλα αυτά με ένα πολύ καλό και οικονομικό κινητήρα, ο οποίος έχει και το πρόσθετο πλεονέκτημα του περιορισμένου κυβισμού για τα ελληνικά δεδομένα, περιορίζοντας ανάλογα και τη φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του. Μπορεί να άργησε να μπει στην κατηγορία η Renault, αλλά μπήκε με μία από τις καλύτερες προτάσεις!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP