ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Ford Ka+

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016 ::..
Η Ford ενισχύει σημαντικά τη θέση της στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, αυτήν των σούπερ μίνι, με την έναρξη της διάθεσης του νέου της μικρού αυτοκινήτου, του Ka+, που αν και αντικαθιστά το μίνι Ka, είναι μεγαλύτερο, 5θυρο και τοποθετείται ακριβώς κάτω από το Fiesta. Το νέο μοντέλο κατασκευάζεται στην Ινδία, με ειδικές προδιαγραφές για την ευρωπαϊκή αγορά, μετά από σχετική εξέλιξη. Η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση έγινε στην περιοχή της Αττικής, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία και για μία πρώτη οδηγική εμπειρία. Θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με την τιμή του να ξεκινάει από 10.970 ευρώ με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού για την κατηγορία, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth κλπ. Η (αρκετά) πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ακόμα και στοιχεία όπως αισθητήρες παρκαρίσματος και cruise control, ξεκινάει από 11.470 ευρώ.


Η ιδέα του «παγκόσμιου αυτοκινήτου» δεν είναι καινούργια για τη Ford, είναι άλλωστε φυσιολογικό μια πολυεθνική εταιρεία που δραστηριοποιείται με εμπορικές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις παραγωγής σε όλες τις ηπείρους, να επιδιώκει την δημιουργία προϊόντων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε όλες τις περιοχές όπου είναι παρούσα. Σ' αυτήν τη λογική κινείται και η δημιουργία του Ka+, που κατασκευάζεται στην Ινδία, αλλά θα πωλείται και στην Ευρώπη και στη νότια Αμερική. Μόνο που για να εξασφαλίσει την επιτυχία αυτής της προσπάθειας η Ford έχει πλέον συνειδητοποιήσει ότι οι μεγάλες διαφορές στην νοοτροπία των καταναλωτών, στη νομοθεσία, αλλά και στο ίδιο το περιβάλλον όπου κινούνται τα αυτοκίνητα, δεν επιτρέπουν την πετυχημένη πορεία του ίδιου ακριβώς αυτοκινήτου σε τόσο διαφορετικές αγορές. Έτσι, φρόντισε αυτό το «παγκόσμιο αυτοκίνητο» να έχει κοινά μόνο κάποια βασικά στοιχεία και φυσικά το στιλ του αμαξώματος, εξελίσσοντας μια έκδοση του Ka+ ειδικά για την Ευρώπη, με διαφορετική ρύθμιση αναρτήσεων, που είναι και χαμηλωμένες κατά 10 χιλιοστά, διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ, καλύτερη ηχομόνωση και απόσβεση κραδασμών, πιο άκαμπτο εμπρός υποπλαίσιο και αντιστρεπτική ράβδο, διαφορετική ρύθμιση συστήματος διεύθυνσης και πιο γρήγορο τιμόνι, νέα εμπρός καθίσματα και διαιρούμενo πίσω κάθισμα, δερμάτινο τιμόνι, νέα επένδυση οροφής, καλύτερη αντιδιαβρωτική προστασία, ενίσχυση του αμαξώματος για κάλυψη των ευρωπαϊκών προδιαγραφών παθητικής ασφάλειας και φυσικά εξοπλισμό που ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές προτιμήσεις και ανάγκες.

Η προσθήκη του «+» δίπλα στο όνομα του Ka, τονίζει τη διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με το παλιό ομώνυμο μοντέλο, αφού το Ka+ είναι πεντάθυρο και μεγαλύτερο (μήκος 3,929 μ.). Έτσι τοποθετείται ουσιαστικά στο κάτω μέρος της κατηγορίας των σούπερ μίνι, που είναι και η δεύτερη δημοφιλέστερη στην ευρωπαϊκή αγορά με πωλήσεις 4,7 εκατομμυρίων μονάδων και μερίδιο 33%, αντί για την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης στην οποία ανήκε το παλιό Ka. Καθώς μάλιστα είναι ψηλότερο κατά 29 χιλιοστά σε σχέση με το Fiesta, προσφέρει τελικά τους χώρους ενός καλού σούπερ μίνι, ενώ επιπέδου σούπερ μίνι είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 270 λίτρα. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το μοντέλο για την Ford στην ελληνική αγορά, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία είναι η δημοφιλέστερη στη χώρα μας. Με δεδομένο μάλιστα ότι, ασχέτως του εύρους της γκάμας του, το Fiesta πουλάει κυρίως τις ακριβότερες εκδόσεις του στην Ελλάδα, η προσθήκη ενός φθηνότερου μοντέλου στην κατηγορία, ακριβώς κάτω από το Fiesta, αλλά πλήρως εξοπλισμένου, σίγουρα ενισχύει σημαντικά τη θέση της Ford στη χώρας μας. Το αυτοκίνητο θα διατίθεται με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 με μεταβλητό χρονισμό και ισχύ 85 ίππων (υπάρχει και έκδοση 70 ίππων, που δεν θα διατίθεται στην Ελλάδα). Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων και οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Η οδήγηση του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης της δημοσιογραφικής παρουσίασης, μας έδωσε κατ' αρχάς την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται απολύτως μέσα στα ευρωπαϊκά πλαίσια από πλευράς ποιότητας και λειτουργικότητας, χωρίς βεβαίως να είναι από τα πιο πολυτελή και ποιοτικά της κατηγορίας του σε υλικά και αίσθηση. Σε καμία περίπτωση όμως δεν δείχνει «bon pour l' orient» από πλευράς ποιότητας, έχει καλούς χώρους και πολύ ικανοποιητική θέση οδήγησης, έχει πρακτικό εσωτερικό με αρκετές θέσεις για μικροπράγματα και ο εξοπλισμός του εξασφαλίζει σίγουρα της ανέσεις που έχουμε συνηθίσει να απολαμβάνουμε από τα καλά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Ο κινητήρας έχει κάποια έλλειψη ροπής χαμηλά (όπως θα περίμενε κανείς από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα) και δείχνει τον καλύτερο εαυτό του στις μεσαίες στροφές, όπου έχει καλή απόκριση και δεν δυσκολεύει το αυτοκίνητο να παρακολουθήσει την κίνηση στην πόλη, ενώ το κιβώτιο είναι εύχρηστο, με κάπως μακριές σχέσεις για λόγους οικονομίας (επιλογή της Ford, αφού το αυτοκίνητο κατασκευάζεται και με διαφορετική τελική σχέση μετάδοσης, που προσφέρει πιο κοντές σχέσεις). Το τιμόνι και τα φρένα δε μας προβλημάτισαν, ενώ σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, προφανώς το Ka+ δεν είναι Fiesta από πλευράς συνδυασμού οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, δεν βρίσκεται όμως και εκτός πλαισίου της κατηγορίας των σούπερ μίνι, αφού είναι ευκολοδήγητο και προβλέψιμο και δεν γίνεται κουραστικό. Συνολικά μια ενδιαφέρουσα πρόταση, που μπορεί να προσεγγίσει πελάτες και από τη μικρότερη κατηγορία, όπου η Ford δεν προσφέρει πλέον κάποιο μοντέλο, αφού και η τιμή του βρίσκεται στα επίπεδα της μικρότερης κατηγορίας, με μεγαλύτερους χώρους μάλιστα και πλήρη εξοπλισμό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP