ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Seat Ateca

Αποστολή στον Παρνασσό         ..:: Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2016 ::..
Με μία μεγάλη εκδήλωση για τους εκπροσώπους του Τύπου στην περιοχή του Παρνασσού, η αντιπροσωπεία της Seat παρουσίασε το νέο της αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το Ateca, λίγο πριν το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, τονίζοντας έτσι τη σημασία που δίνει στην είσοδο της για πρώτη φορά σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς στην Ευρώπη. Με μια γκάμα κινητήρων που περιέχει και προτάσεις πολύ καλά προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα και με εκδόσεις προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες, το Ateca θα προσφέρεται και σε πολύ ενδιαφέρουσες τιμές, που ξεκινούν από 19.950 ευρώ για το βενζινοκίνητο χιλιάρι των 115 ίππων, με πληρέστατο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και επιβράδυνσης σε περίπτωση μη αντίδρασης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής και θύρες USB και Aux, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές για τα ντίζελ ξεκινούν από 23.850 ευρώ για το 1.6 TDI με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού και για τα τετρακίνητα από 30.500 ευρώ (1.4 TSI), με πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.


Στη σημερινή ευρωπαϊκή πραγματικότητα είναι πολύ δύσκολο πλέον για ένα κατασκευαστή να μην έχει στη γκάμα του ένα μικρομεσαίο και ένα μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, καθώς αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα κατακτούν όλο και μεγαλύτερα μερίδια στις αγορές της ηπείρου μας. Ήδη η Seat παρουσίασε το αντίστοιχο μικρομεσαίο της μοντέλο, το Ateca, η διάθεση του οποίου αρχίζει πλέον και στην ελληνική αγορά, ενώ για τον επόμενο χρόνο προετοιμάζει και ένα μικρότερο μοντέλο ελεύθερου χρόνου. Μια πολύ σημαντική επέκταση της γκάμας της, αφού αφορά αρκετά δημοφιλείς κατηγορίες και σηματοδοτεί μια επιθετική προσπάθεια ανάπτυξης της εταιρείας, η οποία για πρώτη φορά πέρσι κατασκεύασε περισσότερα από 400.000 αυτοκίνητο, ενώ είχε και κέρδη μετά από μία σειρά ζημιογόνων χρήσεων. Με μήκος 4,36 μ., το Ateca βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB του γκρουπ VW, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα όχι απλώς τη δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, αλλά και τον περιορισμό του βάρους του, που ξεκινάει από 1.280 κιλά στη βασική του έκδοση. Τιμή πραγματικά πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, με την ανάλογη επίδρασή στις επιδόσεις (που είναι καλές σε όλες τις εκδόσεις του) και την κατανάλωσή του. Εκτός από τον περιορισμό του βάρους, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων και, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο σε εξωτερικές διαστάσεις, προσφέρει άνετους χώρους για τους επιβάτες του, αλλά κι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 510 λίτρων στην έκδοση με μπροστινή κίνηση ή 485 λίτρων στην τετρακίνητη (η οποία έχει, διαφορετική πίσω ανάρτηση, μικρότερο μεταξόνιο κατά 8 χιλιοστά και μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου κατά 5 λίτρα). Από πλευράς χώρων, λοιπόν, ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες της οικογενειακής χρήσης, ενώ και ποιοτικά είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, ίσως το καλύτερο Seat που έχει κατασκευαστεί, κάτι φυσιολογικό αφού είναι και το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της εταιρείας.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο της τοποθέτησής του Ateca στην κορυφή της γκάμας της εταιρείας είναι το γεγονός ότι διατίθεται για αυτό ένας μεγάλος αριθμός ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων (μεταξύ των οποίων και σύστημα αυτόματης κίνησης στην κυκλοφορία σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος) και συστημάτων ασφαλείας, προβολείς τεχνολογίας LED και σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Επίσης το σύστημα Seat Full Link παρέχει δυνατότητες πλήρους σύνδεσης με τα smartphones, ενσωματώνοντας λειτουργίες των Apple CarPlay και Android Auto, ενώ για πρώτη φορά είναι διαθέσιμη και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone. Το Ateca θα προσφέρεται με μια γκάμα κινητήρων στην οποία συμπεριλαμβάνονται ο χιλιάρης TSI των 115 ίππων και ο 1.4 TSI των 150 ίππων με σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων από πλευράς βενζίνης, όπως επίσης και οι ντίζελ 1.6 TDI με 115 ίππους και 2.0 TDI με 150 ή με 190 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων ή ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις και οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων για τις τετρακίνητες (στις οποίες στο σύστημα τετρακίνησης είναι τύπου Haldex τελευταίας γενιάς, ηλεκτρικά ελεγχόμενο). Η απόσταση από το έδαφος είναι 17,5 εκατοστά, κάτι που σημαίνει ότι το Ateca δεν διεκδικεί το ρόλο ενός «καθαρόαιμου» εκτός δρόμου, αν και οι δυνατότητές του για κίνηση εκτός δρόμου δεν είναι ανύπαρκτες, ιδιαίτερα στην έκδοση ντίζελ με το DSG.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, την τετρακίνητη με τον 2λιτρο ντίζελ των 150 ίππων και την προσθιοκίνητη με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο. Ο τελευταίος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά λόγω του ιδιόρρυθμου φορολογικού συστήματος και περιμέναμε με μεγάλη περιέργεια να δούμε πώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου αυτού του μεγέθους (αν και ήδη οι επίσημες επιδόσεις που αναφέρει η εταιρεία, π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 11'', προδιαθέτουν για ένα πολύ καλό αποτέλεσμα). Η πρώτη εντύπωση είναι ότι όντως το εσωτερικό είναι πολύ προσεγμένο και μπορεί να μην είναι πολυτελές, αλλά δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονα, ενώ οι χώροι είναι πραγματικά πολύ καλοί και η λειτουργικότητα του εσωτερικού απολύτως ικανοποιητική, με καλή θέση οδήγησης και αρκετούς χώρους για μικροπράγματα. Το μικρό βάρος του αυτοκινήτου διευκολύνει την ευελιξία του, τα ασφαλή προσπεράσματα, αλλά και στην συγκράτηση της κατανάλωσης σε πολύ λογικά επίπεδα.

Το «πάτημα» του Ateca εμπνέει σιγουριά, ακόμα και στην προσθιοκίνητη έκδοση, που έχει καλό κράτημα και πολύ καλή σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, ενώ ακόμα μεγαλύτερη βεβαίως είναι η ακρίβεια της συμπεριφοράς της τετρακίνητης έκδοσης, κάτι που διαπιστώσαμε σε μια γρήγορη διαδρομή προς το χιονοδρομικό του Παρνασσού (που φυσικά αυτή την εποχή είναι έρημο, λόγω... καλοκαιρίας). Για τον 2λιτρο ντίζελ δεν χρειάζεται να πούμε πολλά λόγια, αφού είναι προφανής η δύναμη και η ροπή του, που προσφέρουν τη δυνατότητα για αρκετά γρήγορους ρυθμούς, σίγουρα όμως μας εντυπωσίασε περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο ο μικρός χιλιάρης κινητήρας ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου (σημειωτέον ότι τη διαδρομή με αυτόν την κάναμε με τρία άτομα στο αυτοκίνητο, άρα με αρκετό πρόσθετο βάρος). Εύστροφος και αρκετά δυνατός, έχει πολύ καλή ροπή για το μέγεθός του και δεν μας δημιούργησε το παραμικρό αίσθημα ανασφάλειας σε όσα προσπεράσματα χρειάστηκε να κάνουμε στο ορεινό κομμάτι της διαδρομής μας. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η κατανάλωσή του ήταν χαμηλότερη από αυτή του 2λιτρου ντίζελ (7,5 λίτρα/100 χλμ. αντί για 8 και μάλιστα με ένα άτομο παραπάνω), ένα στοιχείο που εξηγεί τη σταδιακή υποχώρηση των ντίζελ στην Ευρώπη, προς όφελος των μικρών βενζινοκινητήρων με τούρμπο (ενώ στην Ελλάδα η Seat είναι μία από τις εταιρείες της οποίας το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων είναι με κινητήρες βενζίνης, παρά το γεγονός ότι έχει και πολύ καλούς ντίζελ). Τιμόνι και φρένα δεν μας προβλημάτισαν, ενώ από πλευράς άνεσης, το αυτοκίνητο θα λέγαμε ότι βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς να είναι το κορυφαίο σε άνεση, αλλά και χωρίς να γίνεται κουραστικό ή, έστω, ενοχλητικό σε καμία περίπτωση. Συνολικά το αυτοκίνητο έχει τις δυνατότητες για μια πολύ καλή πορεία στην αγορά, με ατού τη συνολική του λειτουργικότητα, την καλή τιμή του και το γεγονός ότι προσφέρεται και σε έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα της κατηγορίας, που κάνει μια χαρά τη δουλειά του δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση συμβιβασμό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP