ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW - e-Golf

Ακριβό στην αγορά, πάμφθηνο στη χρήση         ..:: Σαββάτο, 08 Οκτωβρίου 2016 ::..

Το ηλεκτρικό Golf είναι μεν ακόμα ακριβό λόγω του υψηλού κόστους της τεχνολογίας του, αλλά προσφέρει ιδιαίτερα ξεκούραστη οδήγηση, με αθόρυβη λειτουργία, απουσία κιβωτίου ταχυτήτων και άμεση απόκριση στο γκάζι, έχει αυτονομία που ξεπερνάει κατά πολύ τις ημερήσιες ανάγκες σε αστικό περιβάλλον και φυσικά προσφέρει ένα θεαματικά χαμηλό κόστος χρήσης, και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια

Έχουμε αναφερθεί ξανά στο μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση που έχει η VW κι έχουμε άλλωστε έχει ήδη δοκιμάσει το κατεξοχήν «αστικό» ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας, το e-up!, που κατ' αρχάς ανταποκρίνεται περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στη χρήση για την οποία προσφέρονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή στις αστικές περιοχές, λόγω των περιορισμών που έχουν σε επίπεδο αυτονομίας. Με δεδομένη όμως την εξέλιξη των μπαταριών, που επιτρέπουν πλέον αυτή η αυτονομία να είναι αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα, είναι προφανές ότι μπορεί να έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο και κάποιος που ζει στις παρυφές μιας μεγαλούπολης και να κινείται και γύρω από αυτήν, οπότε μπορεί να χρειάζεται ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Έτσι η εταιρεία προσφέρει σε ηλεκτρική έκδοση και το Golf, που αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Εσωτερικό
Αν εξαιρέσει κανείς τις διαφορετικές ενδείξεις στα όργανα του αυτοκινήτου, πρόκειται κατά τα άλλα για ένα Golf όπως το γνωρίζουμε, δηλαδή ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας σε χώρους, που φιλοξενεί πολύ άνετα 4 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μικρότερος από αυτόν των Golf με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με χωρητικότητα που φτάνει τα 341 λίτρα, η οποία και πάλι βρίσκεται απολύτως μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, χωρίς όμως να είναι από τις μεγαλύτερες, όπως τα 380 λίτρα του «κανονικού» Golf. Δεδομένη είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού, με μία πολύ καλή θέση οδήγησης που προσφέρει επαρκείς ρυθμίσεις, σωστή στήριξη του σώματος, εύχρηστα χειριστήρια και ευανάγνωστα όργανα. Απολύτως επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, που κάνουν εύκολη την καθημερινότητα μέσα στο αυτοκίνητο. Αναμενόμενη είναι επίσης και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, το Golf άλλωστε ήταν πάντα ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία «μαζικής παραγωγής» σ' αυτόν τον τομέα, πλησιάζοντας σε ποιότητα τα "premium" αυτοκίνητα.

Η τιμή του e-Golf, όπως και όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι υψηλή για τα μέτρα της κατηγορίας, φτάνοντας στα επίπεδα πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων, αφού ξεκινάει από 38.500 ευρώ. Το αντιστάθμισμα φυσικά είναι το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης (υπάρχει επίσης και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ και οι ανάγκες συντήρησης του αυτοκινήτου είναι πολύ μικρότερες), που βοηθάει την απόσβεση μεγάλου μέρους αυτής της διαφοράς στη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου. Και φυσικά ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος, ανάλογος αυτού των κορυφαίων μοντέλων της γκάμας του Golf. Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι εταιρεία προσφέρει για τη μπαταρία 8 χρόνια εγγύηση (ή 160.000 χιλιόμετρα), ενώ στον βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται δωρεάν για ένα χρόνο οnline υπηρεσίες Car-Net e-Remote, οι οποίες προσφέρουν πληροφόρηση (και στο smartphone του χρήστη) για την τελευταία θέση στάθμευσης, τις πόρτες και τα φώτα, τη διαχείριση της μπαταρίας, τον κλιματισμό, το χρόνο αναχώρησης και τα στοιχεία διαδρομής, καθώς και την κατάσταση του οχήματος.
Ποιοτικά και λειτουργικό το εσωτερικό, όπως σε όλα τα Golf, ενώ ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος
Κινητήρας-κιβώτιο
Το e-Golf κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων με μεγάλη ροπή (27,5 kgm, δηλαδή μεγαλύτερη από αυτή του ντίζελ 1.6 TDI των 110 ίππων ή του βενζινοκίνητου 1.4 TSI των 150 ίππων), κι αυτό είναι το μυστικό που καθορίζει την αίσθηση της «αμεσότητας» που προσφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτό που είναι ουσιαστικής σημασίας για τις επιδόσεις και τις συνολικές τους δυνατότητες είναι κυρίως η ροπή, καθώς αυτή αποδίδεται στη μέγιστη τιμή της πρακτικά από μηδενικές στροφές (αμέσως δηλαδή μόλις αρχίσει να λειτουργεί ο κινητήρας), σε αντίθεση με τους βενζινοκινητήρες και τους ντίζελ που χρειάζεται να «ανεβάσουν στροφές» για να είναι πιο αποδοτικοί. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, είναι πολύ σβέλτο, «έχει γκάζι» που επιτρέπει άμεσες και γρήγορες επιταχύνσεις, ιδιαίτερα εν κινήσει, παρά το μεγάλο βάρος του (λόγω των μπαταριών) που πλησιάζει το 1.600 κιλά. Η εταιρεία αναφέρει για τις επιδόσεις του επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4'' και μέγιστη ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ./ώρα.

Φυσικά το e-Golf δεν έχει συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων (δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αφού δίνουν αμέσως όλη τη ροπή τους), προσφέρει όμως τη δυνατότητα επιλογής κάποιων προγραμμάτων τρόπου λειτουργίας. Τα δύο απ' αυτά εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία, άρα και αυτονομία ("Eco" και "Eco+", με το δεύτερο να σταματάει και τη λειτουργία του κλιματισμού), ενώ υπάρχουν άλλα τέσσερα που σχετίζονται με τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης ("D1", "D2", "D3" και "B"), τα οποία επίσης μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της αυτονομίας. Η κατανάλωση που είδαμε στην πόλη (με τον κλιματισμό σε λειτουργία μάλιστα) ήταν αρκετά κάτω από τις 20 kwh/100 χλμ., από 16 ως 18, κάτι που σημαίνει ότι, ειδικά αν έχει κανείς νυχτερινό ρεύμα στο σπίτι του και φορτίζει με αυτό το αυτοκίνητο, το κόστος μπορεί να πέσει κάτω από τα 2 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα! Σε πιο ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα η κατανάλωση μπορεί να φτάσει εύκολα στην επίσημη τιμή των 12,7 kwh/100 χλμ., με το κόστος για 100 χιλιόμετρα να πέφτει αρκετά κάτω από την τιμή του εισιτηρίου των μέσων μαζικής μεταφοράς! Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, θεωρητικά φτάνει μέχρι τα 190 χιλιόμετρα με τη μέγιστη οικονομία, στην πράξη εύκολα μπορεί να φτάσει τα 140-150 χιλιόμετρα, ακόμα και με τον κλιματισμό σε λειτουργία. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει από κοινές πρίζες, από ειδικά "wall box" που παρέχουν μεγαλύτερη ισχύ και χρειάζονται λιγότερο χρόνο φόρτισης, ή από ειδικούς ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (οι οποίοι μόλις σε μισή ώρα φορτίζουν τη μπαταρία στο 80% της χωρητικότητάς της).

Οδηγώντας
Στο δρόμο το ηλεκτρικό Golf παρουσιάζει αρκετά στοιχεία από τη συμπεριφορά των υπολοίπων Golf με τους συμβατικούς κινητήρες, καθώς όλα γίνονται πολύ προοδευτικά και ελέγχονται πολύ εύκολα, το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και τα φρένα αποτελεσματικά, αλλά έχει και κάποιες διαφορές λόγω των ιδιαιτεροτήτων του. Έτσι η αίσθηση των φρένων είναι διαφορετική, λιγότερο καλή σε ό,τι αφορά την «αντίσταση» που δείχνει να έχει το πεντάλ στην πίεση, όπως συμβαίνει με τα φρένα όλων των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Επίσης το μεγαλύτερο βάρος του αυτοκινήτου υποχρέωσε τους μηχανικούς σε ενίσχυση των αναρτήσεων και πιο σφιχτή ρύθμισή τους, κάτι που έχει επίδραση στην άνεση (η οποία στα άλλα Golf είναι εξαιρετική για την κατηγορία), καθώς οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται εδώ λίγο περισσότερο αισθητές. Τέλος το αυξημένο βάρος συνεπάγεται μεγαλύτερη αδράνεια και αυξημένη υποστροφή. Αυτό βέβαια γίνεται αισθητό σε ρυθμούς που μάλλον δεν πρόκειται να ακολουθήσει ποτέ όποιος αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, επιλογή για την οποία η προτεραιότητα δίνεται στην οικονομία και την ήρεμη οδήγηση.
YΠEP
- Δύναμη-ροπή κινητήρα
- Χώροι επιβατών
- Ποιότητα
- Αθόρυβη λειτουργία
- Απουσία κιβωτίου ταχυτήτων
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Θεαματικά χαμηλό κόστος χρήσης
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια
KATA
- Υψηλή τιμή
- Χώρος αποσκευών μικρότερος από αυτόν των άλλων Golf
Η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, η έλλειψη κιβωτίου και η άμεση απόκριση στο γκάζι συνεπάγονται ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση
Συμπέρασμα
Όπως κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το e-Golf δεν είναι δυνατό να κριθεί με καθαρά τεχνικοοικονομικά, «αυτοκινητικά» κριτήρια, με δεδομένη την υψηλή τιμή του και τους περιορισμούς της αυτονομίας που οφείλονται στην ηλεκτροκίνηση. Απευθύνεται σ' ένα συγκεκριμένο κοινό, που θέλει να έχει επαφή με την πιο σύγχρονη τεχνολογία και που ίσως έχει και αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση (έχοντας βεβαίως και την οικονομική άνεση για να αντεπεξέλθει στο αυξημένο κόστος αυτής της τεχνολογίας). Για αυτό το κοινό το e-Golf είναι μια πολύ καλή περίπτωση, καθώς η αυτονομία του φτάνει πλέον σε επίπεδα πολύ πέρα από τις ημερήσιες αστικές ανάγκες, ενώ ως αυτοκίνητο προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των Golf σε ποιότητα και λειτουργικότητα. Η αυξημένη τιμή ίσως τρομάζει αρχικά, η πραγματική διαφορά όμως σε σχέση π.χ. με ένα ντίζελ 1.6 TDI είναι σε βάθος χρόνου μικρότερη απ' ό,τι φαίνεται αρχικά λόγω της πολύ μεγάλης διαφοράς στο κόστος χρήσης υπέρ του ηλεκτρικού. Και φυσικά το ηλεκτρικό Golf προσφέρει το πλεονέκτημα της πολύ ευχάριστης και ξεκούραστης οδήγησης, χάρη στην αθόρυβη λειτουργία του, την έλλειψη κιβωτίου -άρα και αλλαγών- ταχυτήτων και την άμεση απόκρισή του στο γκάζι.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP