ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Παρισιού :: 2016 ::

Σαλόνι Παρισιού 2016

        ..:: Κυριακή, 02 Οκτωβρίου 2016 ::..

Επιβεβαίωση του υποτονικού κλίματος
Όπως είχαμε παρατηρήσει και στο αντίστοιχο «Σαλόνι» της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, το κλίμα στο Παρίσι ήταν και τώρα μάλλον υποτονικό, με λιγότερες πρεμιέρες σε σχέση με το παρελθόν (μιλώντας πάντα για τα μοντέλα παραγωγής, που έχουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το κοινό), αλλά και με κάποιες σημαντικές απουσίες κατασκευαστών, που πήραν την απόφαση να μη συμμετέχουν πλέον σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις. Το κόστος είναι πολύ μεγάλο και αν δεν έχει κανείς να δείξει ένα σημαντικό νέο μοντέλο, η απόσβεση ίσως να μην είναι εξασφαλισμένη. Ενώ σίγουρα στο Παρίσι, όπως και στην Φρανκφούρτη, η παρουσία των τρίτων κατασκευαστών επισκιάζεται από την «φανταχτερή» παρουσία των εγχώριων (εν προκειμένω των Renault και Peugeot-Citroen), που επιδιώκουν να εντυπωσιάσουν το δικό τους κοινό. Έτσι απούσες φέτος ήταν οι Ford, Mazda, Volvo, Bentley, Lamborghini και Rolls Royce, ενώ οι κινέζοι κατασκευαστές επιβεβαίωσαν την τάση ανάσχεσης της παρουσίας τους στις ευρωπαϊκές εκθέσεις, που είχαμε επισημάνει στη Γενεύη. Φυσικά κι εδώ παρουσιάστηκαν ένα σωρό πρωτότυπα, άλλα για να δώσουν μία πρόγευση μελλοντικών σχεδιαστικών επιλογών των εταιρειών, άλλα για να εντυπωσιάσουν το κοινό. Τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν πλέον μόνιμο στοιχείο των μεγάλων εκθέσεων, όχι απλώς ως μελλοντικά σχέδια, αλλά ως μοντέλα παραγωγής που ήδη προσφέρονται ή θα αρχίσουν σύντομα να προσφέρονται στην αγορά. Τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, που αποκαλούνται και "SUV" από πολλούς, κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις ευρωπαϊκές αγορές και σε κάθε έκθεση έχουμε νέες σημαντικές παρουσίες που ενισχύουν τον ανταγωνισμό. Και φυσικά, παρά κάποιες σημαντικές απουσίες, αισθητή ήταν στο Παρίσι και η παρουσία των κατασκευαστών ακριβών σπορ αυτοκινήτων, που παρά την οικονομική δυσπραγία στην Ευρώπη αντισταθμίζουν τις απώλειες τους με πωλήσεις στις άλλες ηπείρους, όπου η ζήτηση για τέτοια αυτοκίνητα είναι αυξητική. Αν θέλαμε πάντως να τονίσουμε το στοιχείο που χαρακτηρίζει σήμερα τις παρουσιάσεις νέων αυτοκινήτων, είναι ότι υπάρχει πλέον η τάση σε πολλές από αυτές να τονίζονται περισσότερο οι δυνατότητες των ηλεκτρονικών συστημάτων επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, παρά τα καθαρά «αυτοκινητικά» χαρακτηριστικά των νέων μοντέλων!_Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP