ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Volvo V60 - 1.5 T3

Ο τετραγωνισμός του κύκλου         ..:: Σαββάτο, 01 Οκτωβρίου 2016 ::..

Ο νέος μικρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της σουηδικής εταιρείας, δημιουργεί μία νέα δυναμική για το μεσαίο οικογενειακό της μοντέλο στην ιδιόρρυθμη ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τα ούτως ή άλλως καλά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου -ασφάλεια, "premium" ποιότητα, λειτουργικότητα- με χαμηλή φορολογική επιβάρυνση χωρίς συμβιβασμό στις επιδόσεις

To νέο κινητήρα 1.5 τούρμπο, που προέρχεται από την ίδια τη Volvo και κινεί πλέον τις εκδόσεις T3 των μεσαίων Volvo, τον έχουμε ήδη δοκιμάσει (και μας έχει πείσει για τις δυνατότητές του) στο «αδελφό» μοντέλο του V60, το σεντάν S60. Όπως και να το κάνουμε, όμως, τα «στέισον» μοντέλα που χαρακτηρίζονται με το γράμμα V είναι το σήμα κατατεθέν της σουηδικής εταιρείας εδώ και δεκαετίες, με μεγάλο μέρος του αγοραστικού της κοινού να στρέφεται προς αυτά. Δεν αφήσαμε λοιπόν να περάσει ανεκμετάλλευτη η ευκαιρία δοκιμής του V60 με το νέο μικρό κινητήρα, που ταιριάζει περισσότερο απ' οποιονδήποτε άλλο της Volvo με το ελληνικό φορολογικό τοπίο.

Εσωτερικό
Αποτελώντας ουσιαστικά τη στέισον έκδοση του S60, το V60 είναι ένα αυτοκίνητο που κινείται ανάμεσα στη μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία. Αυτό προσδιορίζει και την εικόνα του εσωτερικού του και οι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες είναι πάνω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας, καλοί αλλά όχι άφθονοι, οπότε θα λέγαμε ότι σ' αυτόν τον τομέα το θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα καλό μεσαίο αυτοκίνητο. Εκεί που δεν τα καταφέρνει το ίδιο, είναι στο χώρο αποσκευών, που χωράει 430 λίτρα (50 περισσότερα από το S60) και είναι βεβαίως επαρκής για μια οικογένεια, αλλά βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας. Αντίθετα, οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι καλοί.

Συνολικά το εσωτερικό του V60 είναι πολύ προσεγμένο, προσφέροντας σωστή εργονομία και μια πολύ καλή ποιότητα, αντάξια ενός "premium" μοντέλου, άσχετα αν δεν είναι η κορυφαία των "premium". Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με σωστή στήριξη του σώματος και αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ώστε να βρίσκεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 24.300 ευρώ και θα λέγαμε ότι είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αφού πρόκειται για ένα premium αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας με αρκετά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας (στάνταρ είναι το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSTC, 6 αερόσακοι, σύστημα City Safety για την αποφυγή σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή σταθερό εμπόδιο σε χαμηλές ταχύτητες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD και σύστημα Start-Stop).
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα, προσεγμένο διάκοσμο και πλούσιο εξοπλισμό, προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Το V60 T3 χρησιμοποιεί το νέο κινητήρα 1.5 τούρμπο της Volvo, που αποδίδει 152 ίππους και συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ένα κινητήρα που αποδεικνύεται πολύ καλός, εύστροφος, δυνατός και με αρκετά καλή απόκριση. Πάρα το μέγεθος του αυτοκινήτου, αποδεικνύεται απολύτως επαρκής και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,7''), που εξασφαλίζουν ασφαλέστατα προσπεράσματα κι επιτρέπουν την γρήγορη οδήγηση του αυτοκινήτου εφ' όσον το επιθυμεί οδηγός. Το αυτόματο κιβώτιο είναι καλό, με γρήγορες και ομαλές αλλαγές, ενώ έχει και επιλογή σπορ ρύθμισης (με αλλαγές πιο ψηλά και πιο άμεσο «κικ ντάουν» στο πάτημα του γκαζιού) και προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Σίγουρα, όμως, αν και είναι αρκετά γρήγορο, δεν έχει την αμεσότητα των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη και βεβαίως, αν και έχει 6 σχέσεις με σωστή κλιμάκωση, που βοηθούν στην καλή διαχείριση του κινητήρα, δεν ευνοεί τη μείωση της κατανάλωσης, η οποία στην πόλη εύκολα μπορεί να ανέβει αρκετά πάνω από τα 11 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο πέφτει σημαντικά και μπορεί να συγκρατηθεί κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ. Θα σημειώσουμε εδώ ότι το αυτοκίνητο έχει μεγάλο ρεζερβουάρ (67,5 λίτρα), προσφέροντας έτσι μια αρκετά μεγάλη αυτονομία.

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του V60 είναι ένα ακόμα ισχυρό σημείο του. Με πολύ καλό κράτημα, απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά, καλά φρένα, ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακριβές τιμόνι και πολύ ομαλές αντιδράσεις, είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα σε προδώσει εύκολα ακόμα κι αν οι ρυθμοί σου είναι αρκετά γρήγοροι (κάτι που επιτρέπει η καλή ροπή του κινητήρα). Όπως όλα τα Volvo, δηλαδή, κι όπως το αντίστοιχο S60 που δοκιμάσαμε πριν λίγο καιρό) το V60 είναι ένα ασφαλές και ταυτόχρονα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, όχι με την έννοια της σπορτίβ συμπεριφοράς που θα ενθουσιάσει του σκληροπυρηνικούς (κάτι τέτοιο δεν έχει άλλωστε νόημα σ' ένα οικογενειακό «στέισον»), αλλά χάρη στην ευκολία οδήγησής του, την άψογη συνεργασία των συστημάτων του, τη ροπή του κινητήρα του και τη συνολική αίσθηση από τα χειριστήριά του. Σε ό,τι αφορά την άνεση, το αυτοκίνητο είναι επίσης ικανοποιητικό, χωρίς να είναι και το κορυφαίο της κατηγορίας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός ασφαλείας
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Χαμηλό τεκμήριο
- Τιμή
- Μεγάλο ρεζερβουάρ, που αυξάνει την αυτονομία
KATA
- Κατανάλωση στην πόλη
- Χώρος αποσκευών κάτω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας
Το αυτοκίνητο είναι ασφαλές και ευχάριστο στο δρόμο και ο μικρός κινητήρας με το τούρμπο προσφέρει καλές επιδόσεις
Συμπέρασμα
Με το νέο κινητήρα 1.5, το V60 αποκτάει μια νέα δυναμική στην ελληνική αγορά, αφού είναι ένα λειτουργικό, ιδιαίτερα ασφαλές και ποιοτικό premium οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ ενδιαφέρουσα τιμή, που ο μικρός κυβισμός του περιορίζει σε χαμηλά επίπεδα το αντίστοιχο τεκμήριο, άρα και τις όποιες επιφυλάξεις των υποψηφίων αγοραστών σχετικά με την φορολογική επιβάρυνση που συνεπάγεται. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία που γενίκευσε τη χρησιμοποίηση των τούρμπο, αυτός ο μικρός κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και δεν δημιουργεί καμία αίσθηση συμβιβασμού στους αγοραστές αυτής της «βασικής» έκδοσης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP