ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Baleno - 1.0 BoosterJet

Μετεμψύχωση         ..:: Σαββάτο, 24 Σεπτεμβρίου 2016 ::..

Ένα παλιό όνομα επιστρέφει μετά από αρκετά χρόνια σ' ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, έχοντας ως στόχο να ενισχύσει, μαζί με το δημοφιλές Swift, τη θέση της Suzuki στα μικρά αυτοκίνητα, στα οποία οι Ιάπωνες είναι από τους κατεξοχήν ειδικούς

Τα παλιό Baleno δεν ήταν ίσως το απόγειο της δόξας ή της επιτυχίας, αλλά όλοι το θυμούνται με μια σχετική συμπάθεια όπως και για την αξιοπιστία του. Σήμερα η Suzuki αναβιώνει το όνομα με μία έξυπνη κίνηση. Από τη στιγμή που δεν έχει αμιγώς μικρομεσαίο μοντέλο στη γκάμα της, τοποθέτησε δίπλα στο Swift ένα λίγο μεγαλύτερο σούπερ μίνι (κάτω από τα τέσσερα μέτρα), τώρα που όλο και περισσότεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα μικρό μεν, ευρύχωρο δε οικονομικό αυτοκίνητο, που να επιτελεί χρέη και καθήκοντα πρώτου και μοναδικού μεταφορικού μέσου.

Εσωτερικό
Θελκτική η εικόνα στην καμπίνα, με το που ανοίξεις την πόρτα και βρεθείς στο φιλόξενο εσωτερικό. Καλή και άνετη θέση οδήγησης, χώροι για μικροαντικείμενα, άρτια συναρμολόγηση υλικών και άλλων μερών, αλλά ως συνήθως υπάρχουν σκληρά πλαστικά. Τακτοποιημένη είναι και η εργονομία, μόνο που η Suzuki μας είχε συνηθίσει σε μεγαλύτερη απλότητα με περιστροφικούς διακόπτες και λιγότερα κουμπιά. Το μενού της κεντρικής οθόνης αφής 7'' είναι γνώριμο από το Vitara, προσφέροντας πλήρη συνδεσιμότητα. Η εποχή απαιτεί γνώση και εξοικείωση. Το μεγάλο μεταξόνιο (2,520 μέτρα) εξασφαλίζει μακράν τους καλύτερους χώρους της κατηγορίας για τους πίσω επιβάτες. Όταν το είδαμε δεν το πιστεύαμε κυριολεκτικά. Πίσω κάνεις... πάρτι. Από τους μεγαλύτερους είναι και ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων και παρ' όλο που είναι βαθύς, διαθέτει σχετικά μικρό πλάτος. Το διπλό πάτωμα εξασφαλίζει επίπεδη επιφάνεια με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Αν ζητούσες κάτι περισσότερο θα ήθελες ένα χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης.

Στον εξοπλισμό έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο και ακόμη και η πιο προσιτή έκδοση GL (13.260 ευρώ) διαθέτει 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα με Bluetooth, διαιρούμενο πίσω κάθισμα και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η πιο πλούσια GLX (15.900 ευρώ), έχει επιπλέον φώτα με ξένον, σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 7'' και κάμερα οπισθοπορείας. Σημαντικό στοιχείο, τέλος, είναι ότι το Baleno συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών.
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό, παρά τα σκληρά πλαστικά που αδικούν την προσπάθεια, κορυφαίοι πίσω χώροι, ακόμη και για την επόμενη κατηγορία
Κινητήρας-κιβώτιο
Χωρίς υπερβολή, το Baleno προσφέρει έναν από τους καλύτερους βενζινοκινητήρες τούρμπο με χωρητικότητα ενός λίτρου. Ο νέος 1.0 BoosterJet όντως σε βάζει σε σκέψεις. Που θα φτάσει πια αυτός ο πήχης; Δεν είναι μόνο ότι αποδίδει 112 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 17,3 kgm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Είναι πως εμφανίζεται απροσδόκητα ψυχωμένος στις υψηλές στροφές! Εκεί δηλαδή που ξεφουσκώνουν όλοι οι γαλαζοαίματοι ανταγωνιστές του. Έτσι είναι, όταν τόσα χρόνια κατασκευάζεις κινητήρες μοτοσικλετών, επόμενο είναι να προκύψει αυτό το μικρό θαύμα. Η 3κύλινδρη φύση του φανερώνεται μόνο στο ραλαντί, λόγω της απουσίας συστήματος stop/start, χωρίς ποτέ να γίνεται ενοχλητική. Εν κινήσει είναι πολύ διακριτικός, με ζωντανή απόκριση από χαμηλά (γύρω στις 1.600 σ.α.λ.) και όρεξη για... ζουζουνιές ψηλότερα. Επίσης δεν είναι καθόλου λαίμαργος, ακόμη κι αν εθιστείς από τις ικανότητές του. Μετά από επτά μέρες συμβίωσης, η ένδειξη κατανάλωσης έδειχνε κάτω από τα 6 λίτρα στα 100 χλμ./ώρα. Σύμμαχοι φυσικά το χαμηλό απόβαρο (950 κιλά) του αμαξώματος, αλλά και το μακρύ σε κλιμάκωση 5άρι κιβώτιο, με το «γλυκό» κούμπωμα.

Οδηγώντας
Το Baleno είναι σαν να διέγραψε όλα τα κακώς κείμενα του παρελθόντος (ξύλινες αντιδράσεις, τραχιά λειτουργία και ελαφριά γιαπωνέζικη περπατησιά) και ξανάγραψε το βιβλίο από την αρχή. Ραφιναρισμένο, δεμένο, ήσυχο, θέτει φυσιολογικά ως βασικό στόχο την άνεση. Και τα καταφέρνει περίφημα εδώ. Ελάχιστα επηρεάζεται από τις κυματοειδείς ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά στις πιο απότομες αντιδρά κάπως ξερά, κυρίως στο πίσω μέρος. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και ευθύβολο, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και εξαιρετική κύλιση. Το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται και κόβει ευεργετικά στην πόλη, μακριά από αυτήν όμως δεν παρέχει ιδιαίτερη πληροφόρηση σε πιο γρήγορους ρυθμούς για το πού κοιτούν οι τροχοί. Διαγράφει τροχιές με ουδετερότητα, και μόνο όταν ασκήσεις πέρα του δέοντος πίεση σε πιο κλειστά κομμάτια, το εμπρός τμήμα θα γλιστρήσει φιλικά και προοδευτικά. Ούτως ή άλλως με το Baleno δεν θα «παλέψεις», θα κινηθείς έξυπνα, σβέλτα και με ασφάλεια, γνωρίζοντας πως ο χαρακτήρας του υπερκαλύπτεται από τις δυνατότητες του. Κάτι που ισχύει και για τα μέτρια σε αίσθηση φρένα. Το ηλεκτρονικό Radar Brake Support, πάντως, καραδοκεί για παν ενδεχόμενο στην πόλη.
YΠEP
- Ευκολοδήγητο
- Χώροι
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Άνεση
- Τιμή-εξοπλισμός βασικής έκδοσης
KATA
- Αίσθηση τιμονιού
- Αίσθηση φρένων
Χωρίς το παλιό πάτημα «φτερού» των μικρών Suzuki, το Baleno παρουσιάζεται άνετο, ήσυχο και προβλέψιμο στο δρόμο
Συμπέρασμα
Επικροτούμε την επανεμφάνιση του Baleno σε αυτή τη νέα μορφή. Σβήνει με τους χώρους του σύσσωμο τον ανταγωνισμό, υιοθετεί έναν κινητήρα έκπληξη, είναι προσιτό σε αγορά, διαθέτει πληρέστατο εξοπλισμό, ενώ είναι Suzuki, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για όσους συνειδητοποιημένους γνωρίζουν. Είναι ικανό να κάνει εμπορική ζημιά σε κραταιούς κατασκευαστές, παρ' ότι έχει ακόμη κάποιες ελαφρές αδυναμίες απέναντι τους, κυρίως στο οδηγικό κομμάτι.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP