ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

SsangYong XLV - 1.6 D

Το πορτμπαγκάζ είναι όλα τα λεφτά!         ..:: Σαββάτο, 17 Σεπτεμβρίου 2016 ::..

Η επιμηκυμένη έκδοση του Tivoli μπορεί να χάνει λίγο σε κομψότητα, αλλά κερδίζει κατά κράτος το μικρότερο αδελφό της σε χώρους, με ένα τεράστιο χώρο αποσκευών που χωράει όχι μόνο τις αποσκευές, αλλά και ολόκληρο το... νοικοκυριό μιας οικογένειας, προσφέροντας κατά τα άλλα την ίδια προσεγμένη κατασκευή και ευκολία οδήγησης, τον ίδιο καλό κινητήρα ντίζελ και μια πολύ ενδιαφέρουσα τιμή

Η δυναμική επάνοδος της SsangYong στην ευρωπαϊκή αγορά έχει ως αιχμή του δόρατος ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το Tivoli, που απευθύνεται σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς στην Ευρώπη. Για να γίνει ακόμα πληρέστερη η παρουσία της στη συγκεκριμένη κατηγορία, η κορεάτικη εταιρεία διεύρυνε τη γκάμα της και με μια επιμηκυμένη έκδοση του Tivoli, το XLV, που απευθύνεται σε όσους επιθυμούν το μέγιστο σε χώρους. Το XLV είναι στην ουσία ένα Tivoli με επιμηκυμένο αμάξωμα από την 3η κολόνα και πίσω, με μια αύξηση του μήκους κατά 23,8 εκατοστά. Ευνόητη είναι η θετική επίδραση αυτής της αύξησης στο εσωτερικό, απλώς η συγκεκριμένη επιλογή της επιμήκυνσης είχε ως αποτέλεσμα μια εξωτερική εμφάνιση λιγότερο αρμονική, καθώς το XLV είναι φανερό ότι δημιουργήθηκε με την προσθήκη ενός επιπλέον τμήματος στο πίσω μέρος του αμαξώματος, η οποία όμως αλλοιώνει την ιδιαίτερα συμπαθητική εμφάνιση του Tivoli.

Εσωτερικό
Ακόμα και το μικρότερο Tivoli προσφέρει καλούς χώρους για τους επιβάτες, οπότε είναι προφανές ότι σ' αυτόν τον τομέα δεν υπήρχαν και πολλά πράγματα να γίνουν στο XLV, που καλύπτει πολύ άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Εκείνο που άλλαξε θεαματικά είναι ο χώρος αποσκευών, που έχει πλέον διαστάσεις... ημιφορτηγού! Χρησιμοποιεί μια πολύ πρακτική λύση διπλού δαπέδου, ώστε να είναι δυνατή και η μεταφορά μικρότερων αντικειμένων στο κάτω τμήμα του χωρίς να περιφέρονται από 'δω κι από 'κει, με τη συνολική του χωρητικότητα να φτάνει στα 720 λίτρα όταν το ενδιάμεσο «βοηθητικό» δάπεδο αναδιπλώνεται. Ακόμα και στην περίπτωση που αυτό το τμήμα είναι στη θέση του, ο χώρος που υπάρχει από πάνω του φτάνει τα 574 λίτρα, ένας χώρος δηλαδή πολύ μεγάλου οικογενειακού αυτοκινήτου. Κάτι που σημαίνει ότι ακόμα και η τετρακίνητη έκδοσή του, που έχει ρεζέρβα και διαφορετικό σύστημα ανάρτησης πίσω, εξακολουθεί να έχει πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή. Σε ό,τι αφορά τους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, είναι επαρκείς χωρίς όμως και να ξεχωρίζουν. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και μπορεί να μην υπάρχουν πολυτέλειες και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, αλλά δεν υπάρχουν και προχειρότητες και το αυτοκίνητο δεν δίνει σε καμία περίπτωση την αίσθηση φτηνής κατασκευής. Η τιμή του πετρελαιοκίνητου XLV ξεκινάει από 20.780 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder και σύστημα ενεργούς προστασίας από ανατροπή, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με συναγερμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα διεύθυνσης Smart Steer με τρεις επιλογές ρύθμισης (Normal, Comfort και Sport), cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες Aux και USB (συμβατή με iPod) και χειριστήρια ρύθμισης στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Δεν υπάρχει όμως ρεζέρβα, σε αντίθεση με την τετρακίνητη έκδοση. Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ με πρόσθετο κόστος 380 ευρώ μπορεί κανείς να εξασφαλίσει και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.
Το προσεγμένο εσωτερικό του Tivoli είναι προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος
Κινητήρας-κιβώτιο
Το XLV χρησιμοποιεί τον ίδιο καλό κινητήρα ντίζελ 1,6 λίτρων με τους 115 ίππους που προσφέρεται και στο Tivoli και συνδυάζεται με ένα γενικά εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Αυτό το κιβώτιο κάνει τη διαφορά σε σχέση με το αυτόματο Tivoli που δοκιμάσαμε πρόσφατα, με την πιο άμεση μετάδοση που προσφέρει το μηχανικό σύστημα και τις πιο γρήγορες αλλαγές, δίνοντας την ευκαιρία στον κινητήρα να δείξει ακόμα περισσότερο τις αρετές του, την ευστροφία και τη ροπή του. Αυτός ο κινητήρας ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, και το προσθιοκίνητο XLV που δοκιμάσαμε δείχνει αρκετά πιο σβέλτο στο δρόμο σε σύγκριση με το μικρότερο Tivoli στην αυτόματη τετρακίνητη έκδοσή του. Τα προσπεράσματα είναι προφανές ότι είναι ασφαλέστατο, οι επιδόσεις εν κινήσει καλύτερες, ενώ σαφώς χαμηλότερη από το αυτόματο είναι και η κατανάλωση, που εύκολα μπορεί να μείνει κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και αρκετά κάτω από τα 7 στον ανοιχτό δρόμο. Κάτι που αντικατοπτρίζεται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι μόνο 117 g/km.

Οδηγώντας
Το Tivoli μας είχε ικανοποιήσει απόλυτα στο δρόμο, με μία συμπεριφορά που δεν υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η έκδοση που είχαμε οδηγήσει όμως ήταν η τετρακίνητη, η οποία έχει επιπλέον και ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αντί για τον άκαμπτο άξονα των προσθιοκίνητων εκδόσεων. Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το προσθιοκίνητο XLV, τελικά δεν ήταν μόνο η τετρακίνηση και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που εξασφαλίζουν μια καλή συμπεριφορά, αλλά και το γεγονός ότι τα δύο μοντέλα βασίζονται σ' ένα σύγχρονο πλαίσιο που εξασφαλίζει ασφαλή συμπεριφορά στο δρόμο ακόμα και στην απλούστερη μορφή του. Βεβαίως, ως μεγαλύτερο και χωρίς τετρακίνηση το XLV αρχίζει να υποστρέφει λίγο νωρίτερα από το Tivoli και γέρνει λίγο περισσότερο στις στροφές όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Όλα όμως γίνονται προοδευτικά, χωρίς απότομες αντιδράσεις και ο έλεγχός του είναι πολύ εύκολος. Δεν θα προβληματίσει, λοιπόν, κανένα στο δρόμο και θα λέγαμε ότι η συμπεριφορά του είναι αυτή ενός ασφαλούς σύγχρονου οικογενειακού αυτοκινήτου, το οποίο λόγω της αυξημένης απόστασής του από το έδαφος (16,7 εκατοστά), προσφέρει και τη δυνατότητα να «καβαλήσει» κανείς ένα πεζοδρόμιο, ή να κινηθεί σ' ένα δρόμο κακής ποιότητας χωρίς φόβο να «βρει» από κάτω. Το τιμόνι (που, φυσιολογικά, δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο) προσφέρει τρία επίπεδα υποβοήθησης, αλλά ακόμα και στην επιλογή Sport έχει μια «τεχνητή» αίσθηση. Με δεδομένο πάντως ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου για οικογενειακή κρίση θα λέγαμε ότι είναι απολύτως αποδεκτό. Ικανοποιητικά κάνουν επίσης τη δουλειά τους και τα φρένα. Η άνεση είναι απολύτως ικανοποιητική για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, αν και όχι σαν αυτή ενός καλού σεντάν ή χάτσμπακ, από τα οποία το XLV είναι μοιραία λίγο πιο «σφιχτό».
YΠEP
- Καλός κινητήρας ντίζελ
- Χώροι γενικώς και ειδικότερα τεράστιος χώρος αποσκευών
- Τιμή
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευκολοδήγητο και προβλέψιμο στο δρόμο, το XLV είναι και πολιτισμένο, προσφέροντας απολύτως ικανοποιητική άνεση για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου
Συμπέρασμα
Το XLV, όπως και το Tivoli δείχνει την τεράστια πρόοδο που έχει κάνει η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια, προσφέροντας αυτοκίνητα που δεν βασίζονται πλέον στη χαμηλή τιμή τους (αν και το XLV έχει και πολύ καλή τιμή), αλλά στο περιεχόμενό τους. Το αυτοκίνητο είναι σύγχρονο, ευκολοδήγητο, καλά φτιαγμένο, καλά εξοπλισμένο και πολύ ευρύχωρο, δεν καίει πολύ και δεν συνεπάγεται μεγάλη φορολογική επιβάρυνση. Σε σύγκριση με το Tivoli, από το οποίο είναι λίγο ακριβότερο, το βασικό του πλεονέκτημα είναι οι χώροι και ιδιαίτερα ο χώρος αποσκευών, οπότε ο ρόλος του προφανώς είναι η κάλυψη των αναγκών οικογενειών με μεγαλύτερες μεταφορικές απαιτήσεις, που θα προτιμήσουν να θυσιάσουν την κομψότητα του Tivoli για τον... σπηλαιώδη χώρο αποσκευών του XLV
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://ssangyong.gr


  UP