ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε την αναβαθμισμένη BMW i3

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016 ::..
Η αναβαθμισμένη έκδοση της i3, με την αυξημένη αυτονομία που προσφέρει η νέα μπαταρία 94 Ah, άρχισε ήδη να διατίθεται στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία της BMW οργάνωσε μια παρουσίαση για τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, προσφέροντάς μας και την δυνατότητα να οδηγήσουμε για λίγο το αυτοκίνητο. Μετά την αλλαγή του φορολογικού συστήματος στην αγορά αυτοκινήτων, η αμιγώς ηλεκτρική i3 BEV (94 Ah) διατίθεται στην τιμή των 37.700 ευρώ, με πληρέστατο επίπεδο βασικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα iDrive για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, κλήση έκτακτης ανάγκης (e-Call), ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κλπ. Αυξημένη με το νέο σύστημα είναι η τιμή της έκδοσης REx με τον πρόσθετο βενζινοκινητήρα αύξησης της αυτονομίας (ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια), που αν και σύμφωνα με τη σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρείται ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται φορολογικά ως υβριδικό και η τιμή της (με την αναβαθμισμένη μπαταρία των 94 Ah) φτάνει στα 47.600 ευρώ.


Η εξέλιξη των μπαταριών είναι ταχύτατη κι αυτό είναι κάτι που λίγο ως πολύ όλοι το έχουμε βιώσει με τα κινητά τηλέφωνα και τους φορητούς υπολογιστές. Η ίδια ραγδαία εξέλιξη που γνωρίσαμε εκεί υπάρχει και στις μπαταρίες λιθίου που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποτέλεσμα αυτής είναι η νέα έκδοση της i3 με την μπαταρία 94 Ah, που αυξάνει κατά 50% την αυτονομία του αυτοκινήτου. Με τη νέα μπαταρία η αυτονομία του αυτοκινήτου στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών φτάνει τα 300 χιλιόμετρα, με τη BMW (που στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει -σωστά- επιλέξει να μην αναφέρει τη θεωρητική, αλλά την πραγματική αυτονομία) να βεβαιώνει ότι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης η αυτονομία αυτή είναι τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα. Ένα νούμερο απολύτως ρεαλιστικό, αφού στην έκδοση με την προηγούμενη μπαταρία των 60 Ah που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, είχαμε διαπιστώσει ότι άνετα έφτανε τα 130 χιλιόμετρα, ακόμα και χωρίς την παραμικρή διάθεση οικονομίας. Το σημαντικό είναι ότι η νέα μπαταρία έχει το ίδιο μέγεθος με την προηγούμενη με μια μικρή αύξηση του βάρους (50 περίπου κιλά), που ελάχιστα επηρεάζει τις επιδόσεις του ούτως ή άλλως αρκετά γρήγορου αυτοκινήτου. Βεβαίως, λόγω της αυξημένης χωρητικότητας της, είναι αυξημένος και ο χρόνος που χρειάζεται για τη συνολική φόρτιση της, που φτάνει της 10-11 ώρες για φόρτιση από κοινή πρίζα στο 80%. Η ισχύς των 170 ίππων του κινητήρα παραμένει η ίδια, ενώ η επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,3''. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο έχει υποστεί μόνο μια βελτίωση στο σύστημα διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας, που έχει μειώσει κατά τι την ήδη πολύ χαμηλή κατανάλωσή του, η οποία -ανάλογα με την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας που ισχύει για τον καθένα- μπορεί να έχει κόστος 1,6-2,3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η παρουσίαση ήταν μια καλή ευκαιρία για μια γενικότερη συζήτηση για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και για την κατάσταση που υπάρχει στην Ελλάδα από πλευράς υποδομών, με δεδομένο το ότι έχουν αρχίσει να πουλιούνται και να κυκλοφορούν στους δρόμους κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως επίσης και φορτιζόμενα υβριδικά. Η BMW i3, για παράδειγμα (που κατέχει σε παγκόσμιο επίπεδο 9,6% μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) είχε συνολικά 95 πωλήσεις από το 2013 που άρχισε να διατίθεται στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Το θέμα είναι ότι, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προσφέρονται ακόμα και κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην Ελλάδα όχι μόνο δεν δίνονται κίνητρα -κάτι που θα μπορούσε να δικαιολογηθεί από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση- αλλά δεν υπάρχει το παραμικρό ενδιαφέρον από την πλευρά του κράτους να αξιοποιηθούν τα δεκάδες εκατομμύρια που προσφέρονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δημιουργία των σχετικών υποδομών φόρτισης! Έτσι το υπάρχον δίκτυο «δημόσιας» φόρτισης (με την έννοια του ότι περιλαμβάνει σταθμούς φόρτισης που είναι διαθέσιμοι στον οποιονδήποτε), είναι μόνο το "Fortizo" που έχει δημιουργηθεί από την ιδιωτική πρωτοβουλία, περιλαμβάνοντας 18 θέσεις φόρτισης σε 10 διαφορετικά σημεία στο λεκανοπέδιο Αττικής (εκτός από ένα που βρίσκεται στη Μύκονο). Στα τέλη Σεπτεμβρίου θα τοποθετηθούν οι δύο πρώτοι φορτιστές σε πάρκινγκ της Θεσσαλονίκης και μέχρι τα τέλη του 2016 προγραμματίζεται η τοποθέτηση ακόμα 4-5 φορτιστών σε διάφορες περιοχές εντός και εκτός Αττικής.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία και για μία σύντομη βόλτα με την αναβαθμισμένη i3, για να επιβεβαιώσουμε την καλή εικόνα που είχαμε σχηματίσει για το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της παλαιότερης δοκιμής της έκδοσης με την μπαταρία των 60 Ah και να εντυπωσιαστούμε και πάλι με το «γκάζι» που έχει το αυτοκίνητο, τη δύναμη και την άμεση επιτάχυνσή του. Εντυπωσιακή είναι επίσης η αίσθηση του φρεναρίσματος με τον κινητήρα, που βάζει σε δεύτερη μοίρα το σύστημα πέδησης, το οποίο λειτουργεί επικουρικά, όταν θέλεις για κάποιο λόγο ακόμα πιο δυνατή επιβράδυνση από την πολύ καλή που προσφέρει ο κινητήρας όταν αφήσεις στο γκάζι. Κάτι που μειώνει άλλωστε και το κόστος συντήρησης, αφού τα τακάκια έχουν έτσι πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η άνεση βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα χωρίς και να ξεχωρίζει, όπως συνήθως επιλέγει BMW, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά με λιγότερο καλή αίσθηση από αυτό των άλλων BMW, κάτι μάλλον φυσιολογικό σ΄ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Συνολικά ένα πολύ εύκολο στην οδήγηση και ιδιαίτερα ξεκούραστο αυτοκίνητο, που προσφέρει επιπλέον και το πλεονέκτημα του πολύ χαμηλού θορύβου, κάνοντας τα ακόμα πιο ευχάριστες τις μετακινήσεις με αυτό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP