ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Seat Ibiza - 1.0 TSI 110 PS

Επιστροφή στις ρίζες         ..:: Σαββάτο, 10 Σεπτεμβρίου 2016 ::..

Στη δεύτερη ανανέωσή του το Ibiza εφοδιάζεται και με το νέο δυνατό χιλιάρη κινητήρα τούρμπο, που εξασφαλίζει ταυτόχρονα επιδόσεις και οικονομία και φέρνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο κοντά στην παραδοσιακή εικόνα του ως σπορτίφ νεανικού σούπερ μίνι

Το ibiza είναι η ζωντανή απόδειξη της άποψης ότι η μείωση των χρονικών διαστημάτων για την αντικατάσταση των διαφόρων μοντέλων έχει φτάσει σε επίπεδα υπερβολής κι ότι ένα αυτοκίνητο καλά στημένο και κατασκευασμένο μπορεί να σταθεί στην αγορά και να φαίνεται σύγχρονο πολύ πέρα από τον ορίζοντα της εξαετίας ή επταετίας που έχουν θέσει ως όριο σήμερα οι εταιρείες για την αντικατάσταση των αυτοκινήτων τους. Βεβαίως η τελευταία ανανέωσή του περιλαμβάνει και τη νέα γενιά κινητήρων, αυτό όμως είναι κάτι φυσιολογικό και δεν χρειάζεται την αντικατάσταση ολόκληρου του αυτοκινήτου. Και πράγματι μετά από δύο ανανεώσεις, που δεν ήταν μάλιστα ριζικές, το αειθαλές σούπερ μίνι της ισπανικής εταιρείας εξακολουθεί να είναι απολύτως σύγχρονο και ανταγωνιστικό (στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει και προσωπική εμπειρία, αφού πρόσφατα προστέθηκε ένα καινούργιο Ibiza στην κατοχή μέλους της οικογένειας του υπογράφοντος). Η τελευταία ανανέωση, λοιπόν, με τις συνηθισμένες αισθητικές επεμβάσεις εξωτερικά κι εσωτερικά, ήταν απλά μία... δικαιολογία για την προσθήκη της νέας γενιάς κινητήρων του γκρουπ VW, που πράγματι αναβαθμίζουν σημαντικά το αυτοκίνητο.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό οι χώροι είναι απολύτως επαρκείς για 4 άτομα, οι χώροι για μικροπράγματα ικανοποιητικοί, η θέση οδήγησης είναι καλή, με επαρκείς ρυθμίσεις ώστε να μπορείς να βολευτείς απόλυτα και με σωστά τοποθετημένα χειριστήρια. Ένα ακόμα ατού του Ibiza είναι ο πολύ καλός χώρος αποσκευών του, από τους κορυφαίους της κατηγορίας με τα 292 λίτρα του, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παίξει άνετα και το ρόλο του μικρού οικογενειακού για ένα ζευγάρι μ' ένα παιδί π.χ. Η μοναδική παρατήρησή μας είναι ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό, δυσκολεύοντας τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους. Θα επισημάνουμε επίσης ότι το εσωτερικό ποιοτικά είναι πολύ καλό, με γεροδεμένη κατασκευή και το λιτό ταμπλό δείχνει σαν να μην άφησαν τους Ισπανούς οι Γερμανοί να το κάνουν πιο πλούσιο, για να δείξουν ότι το αυτοκίνητο είναι φτηνότερο από το Polo! Απλώς, επειδή δεν μπορεί πια να παίζει κανείς με την ποιότητα, στο μπροστινό μέρος του ταμπλό τα πλαστικά είναι μαλακά, τονίζοντας την ποιοτική κατασκευή του.

Η τιμή του Ibiza με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 110 ίππων ξεκινάει από 13.150 ευρώ και πιστεύουμε ότι είναι πολύ ενδιαφέρουσα με δεδομένη τη δύναμη του κινητήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, αφού και υπάρχει και φτηνότερη έκδοση με 95 ίππους για όποιον θέλει χαμηλότερη τιμή. Άλλωστε το αυτοκίνητο έχει κι ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα ανίχνευσης κούρασης οδηγού, 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες SD, USB και Aux και Bluetooth, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Με επαρκείς χώρους γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, καλής ποιότητα υλικά και πλούσιο εξοπλισμό, το εσωτερικό του ASX είναι αρκετά φιλόξενο για 4 επιβάτες ακόμα και σε μακρινά ταξίδια
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας στην έκδοση των 110 ίππων ταιριάζει θα λέγαμε περισσότερο απ' οποιοδήποτε άλλο μικρό αυτοκίνητο του ομίλου VW με το Ibiza, καθώς το μικρό Seat έχει παραδοσιακά μία εικόνα σπορτίφ και ταυτόχρονα οικονομικού νεανικού αυτοκινήτου. Αυτός ο κινητήρας προσφέρει στο αυτοκίνητο καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2'') με μικρό κυβισμό, άρα και χαμηλή φορολογική επιβάρυνση, εξασφαλίζει ασφαλέστατο προσπεράσματα, είναι ευχάριστος και στην καθημερινή οδήγηση χάρη στην καλή ροπή του, ταιριάζει πολύ καλά με το εύχρηστο και ακριβές εξάρι κιβώτιο και ταυτόχρονα είναι αρκετά οικονομικός σε κατανάλωση, αν και βενζινοκινητήρας (με την προϋπόθεση φυσικά ότι δεν... τσαρουχώνεις το γκάζι). Με το αυτοκίνητο είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε κι ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο μέχρι τη Λαμία, με μέση κατανάλωση για όλη τη διαδρομή μετ' επιστροφής 6,2 λίτρα/100 χλμ. Τιμή πολύ καλή και με απόλυτα κριτήρια, που σε έναν επαρχιακό δρόμο όπου οι ταχύτητες είναι ακόμα χαμηλότερες (80-100 χλμ./ώρα) μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Όσο για την πόλη, εύκολα μπορεί να συγκρατηθεί στα 8 λίτρα/100 χλμ. ή και χαμηλότερα. Αναμενόμενες είναι λοιπόν και οι χαμηλές εκπομπές CO2, μόλις 99 g/km.

Οδηγώντας
Όπως πάντα, ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Ibiza είναι και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του. Το αυτοκίνητο αποδεικνύεται εξαιρετικά ρυθμισμένο, έχει πολύ καλό κράτημα, εμφανίζει πολύ προοδευτικά την υποστροφή όταν το πιέζεις και, αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στη στροφή, έχει μια μικρή τάση υπερδιόρθωσης, η οποία ελέγχεται εύκολα. Χωρίς, λοιπόν, να αιφνιδιάζει και να προβληματίζει, το Ibiza είναι ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση κι αυτό μάλιστα χωρίς να είναι κακό σε άνεση, η οποία είναι αρκετά ικανοποιητική (μέσα στα γερμανικά πλαίσια, όπου αισθάνεσαι την αντίδραση της ανάρτησης όταν περνάς πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες). Τα φρένα του είναι αρκετά καλά και ανταποκρίνονται με επιτυχία στις απαιτήσεις που δημιουργεί ο συνδυασμός κινητήρα-πλαισίου, ενώ ικανοποιητικό είναι και το ακριβές τιμόνι, που θα θέλαμε πάντως να έχει καλύτερη αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Καλές επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
KATA
- Αυξημένο ύψος στο κατώφλι φόρτωσης
- Λιτό ταμπλό
- Έλλειψη ρεζέρβας
Με καλή πρόσφυση, προβλέψιμη συμπεριφορά και δυνατό κινητήρα με καλή ροπή, το ASX είναι ευχάριστο όσο και ασφαλές στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Απόδειξη του πόσο καλή δουλειά έγινε εξαρχής κατά τη δημιουργία της τελευταίας γενιάς του, το Ibiza εξακολουθεί να είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία, με την προσθήκη μάλιστα του νέου χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο να ανεβάζει ακόμα περισσότερο τις μετοχές του. Ειδικά αυτή η έκδοση είναι πιστή στην παραδοσιακή εικόνα του σπορτίφ μικρού νεανικού αυτοκινήτου, προσφέροντας καλές επιδόσεις και πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε πολύ προσιτή τιμή και με χαμηλή κατανάλωση και φορολογική επιβάρυνση. Μία πολύ δελεαστική πρόταση απέναντι στο ντίζελ, από το οποίο είναι φτηνότερο και πιο ευχάριστο οδηγικά. Και βέβαια διαθέτει, όπως όλα τα Ibiza, καλούς χώρους και προσεγμένη κατασκευή, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση είναι και πλούσια εξοπλισμένη. Το "value for money" που προσφέρει λοιπόν είναι πράγματι πολύ καλό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP