ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Fiat Tipo - 1.3 Multijet

Η υπέρβαση του «χαμηλού κόστους»         ..:: Σαββάτο, 27 Αυγούστου 2016 ::..

Ένα όνομα με ιστορία, ένα σχήμα με ουσία, μια εταιρία κρεμασμένη από πάνω του, ένα κοινό χωρίς μεγάλο «μπάτζετ» αλλά πλέον με απαιτήσεις, δημιούργησαν την πιο προσεγμένη προσπάθεια των Ιταλών στα οικογενειακά σεντάν «low cost»

Τρίτη και φαρμακερή όπως λέει και ο λαός μας. Μετά τα Albea και Linea, το νέο Tipo θα αναλάβει να πείσει το πολυάριθμο κοινό, εντός και εκτός Βαλκανίων, πως ανταποκρίνεται στον όρο «σεντάν προσιτού κόστους» με πολύ μικρότερους συμβιβασμούς απ' ό,τι οι προκάτοχοί του. Γιατί Tipo; Οι Ιταλοί είχαν καλές αναμνήσεις από εκείνο το πρώτο Tipo των περασμένων δεκαετιών, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση και τις τεχνολογικές εφαρμογές. Αυτή τη φορά κατασκεύασαν πάνω στο στιβαρό πάτωμα του 500Χ ένα σεντάν χωρίς τσιγκουνιές στις διαστάσεις και στην τσαχπινιά, έτσι όπως μόνο εκείνοι γνωρίζουν να εκτελούν καλύτερα από τον καθένα. Το Tipo σχεδιάστηκε στην Ιταλία, κατασκευάζεται στην Τουρκία και θα διατίθεται σε σαράντα αγορές παγκοσμίως. Σχεδιάστηκε εξαρχής ως σεντάν, σε αντίθεση με τους περισσότερους εκπροσώπους της κατηγορίας, οι οποίοι βασίστηκαν στο ντιζάιν των 5θυρων αδελφών τους. Εάν μας ρωτήσετε για την πρώτη εντύπωση από αυτό που διακρίνουμε εξωτερικά, τότε μόνο καλά λόγια θα έχουμε να πούμε, με κλου φυσικά την εκκεντρική ουρά με τα εντυπωσιακά φωτιστικά.

Εσωτερικό
Η έκπληξη συνεχίζεται και αφότου επιβιβαστείς στην καμπίνα. Τα υλικά κατασκευής ειδικά στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά, προσφέροντας αναβαθμισμένη αίσθηση, με τις εκπτώσεις στην ποιότητα και το φινίρισμα να κάνουν την εμφάνισή τους μόνο στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Κατανοητό εν μέρει, προκειμένου και το κόστος να συγκρατηθεί σε λογικό επίπεδο, αλλά ορισμένα «κομμάτια» δείχνουν «φθηνά», τόσο στην αφή όσο και στην όψη, αλλοιώνοντας εν μέρει ένα σύνολο που θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά στην κλάση. Από την άλλη, η εργονομία είναι καλή, όπως και οι χώροι για μικροαντικείμενα. Χωροταξικά, τα 2.636 χιλ. του μεταξονίου δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε (τουλάχιστον) τέσσερις ενήλικες να μπορούν να μεταφερθούν με μεγάλη άνεση, ακόμη και στην περίπτωση που το ανάστημά τους υπερβαίνει τον μέσο όρο. «Αέρας» υπάρχει αρκετός, τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων φαντάζει ιδανικός για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών μιας οικογένειας, ακόμα και πολυμελούς. Τα θετικά νέα συνεχίζονται και στο διαθέσιμο επίπεδο εξοπλισμού της πρώτης τιμολογιακά έκδοσης, στο οποίο δεν παρατηρούνται ελλείψεις σε στοιχεία άνεσης, ασφάλειας, αλλά και συνδεσιμότητας. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, πλήρες ESC με πλειάδα υποσυστημάτων και Hill Holder, κλιματισμό, UConnect radio με MP3 player και θύρες USB και AUX-in με οθόνη LCD 3,5'', κεντρικό κλείδωμα, αυτόματο άνοιγμα πορτμπαγκάζ, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Και όλα αυτά με 15.870 ευρώ για την έκδοση με τον μικρό ντίζελ κινητήρα των 1,3 λίτρων.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλής ποιότητας υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα του και κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο τετρακύλινδρος 1300άρης ντίζελ κινητήρας αποδίδει 95 ίππους και 20,4 kgm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Σε γενικές γραμμές, καταφέρνει να κινεί με αξιοπρέπεια και αρκετά οικονομικά (6,7 λίτρα/100 χλμ. η μέση δοκιμής), το ογκώδες αμάξωμα του Tipo, αλλά μέχρι εκεί, μην περιμένετε θαύματα. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες μοιάζει και είναι οριακός για το μέγεθος του οικογενειακού Fiat, ενώ δεν τον βοηθά και το κιβώτιο των 5 σχέσεων, (η πρώτη είχε μία τάση να «σκαλώνει», ενώ οι υπόλοιπες σχέσεις επιλέγονταν πιο εύκολα). Η πλούσια ροπή πάντως και η σωστή κλιμάκωση των σχέσεων σώζουν τα προσχήματα, με το Tipo να καλύπτει έντεχνα και έξυπνα τις όποιες αδυναμίες προκύπτουν από τον συγκεκριμένο αναγκαίο συνδυασμό, προκειμένου να μην ξεφύγει το κόστος. Ο ρυθμός που αποκτάς κατά την κίνηση του νέου Fiat είναι ικανοποιητικός. Μετά από μερικές μέρες συνηθίζεις, προσαρμόζεσαι και τελικά δεν νιώθεις κάποια έλλειψη. Ο θόρυβός του, όσο και αν φιμώνεται από την πολύ καλή ηχομόνωση, είναι κάπως τραχύς. Στο ταξίδι σίγουρα θα ήθελες την έκτη σχέση και τις επιδόσεις του ακριβότερου 1.6, αλλά όλα έχουν το (οικονομικό) τίμημά τους.

Οδηγώντας
Η πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος αλλά και η καλή αεροδυναμική, «γλυκαίνουν» αμέσως την οδική εικόνα του Tipo, διώχνοντας εξαρχής κάθε αμφιβολία περί δυνατοτήτων. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής σε ποσοστό πάνω από 80% για τα περισσότερα δομικά μέρη και το πάτωμα του αυτοκινήτου. Οι μεγάλοι (17 ιντσών) τροχοί που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής, μπορεί να ευθύνονται εν μέρει για τις μέτριες επιδόσεις, ωστόσο επιτελούν θετικό έργο στον τομέα της σταθερότητας και των δυναμικών χαρακτηριστικών. Το Tipo πατάει στην άσφαλτο με σιγουριά αλλά και με αρχοντιά, τουλάχιστον όχι με εκείνη την «κακομοιριά» των φτηνών μικρών σεντάν του παρελθόντος που κάθε βήμα θύμιζε σούπερ μίνι με προσθήκη ουράς. Άνεση και ποιότητα κύλισης, θα πρέπει να είσαι εμμονικά προκατειλημμένος για να μην παραδεχτείς πως, συγκαταλέγονται στις αξιοπρεπείς ευρωπαϊκές υλοποιήσεις. Στο κομμάτι του «οδηγείν» πάνω-κάτω ξέρεις τί περιμένεις. Χωρίς εκπλήξεις, θετικές ή αρνητικές, ο οικογενειάρχης θα εισπράξει την ασφάλεια, έχοντας στη διάθεσή του ένα σχετικά καλό σε απόκριση τιμόνι, μια ανάρτηση που δεν εκθέτει τους τεχνικούς και ικανοποιητικά φρένα, τα οποία όμως κουράζονται κάπως γρήγορα.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα υλικών (για την κατηγορία τιμής)
- Εξοπλισμός
- Τιμή
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Αίσθηση κιβωτίου
Άνετο, ασφαλές και αξιοπρόσεκτο, «κλείδωσε» στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τη λιτότητα των προηγούμενων προσιτών ιταλικών σεντάν στο πάτημα και το κράτημα
Συμπέρασμα
Δίνεις λίγα, παίρνεις πολλά περισσότερα. Μπορεί τα μικρά οικογενειακά σεντάν να έχουν φύγει από τη μόδα, αλλά το Tipo είναι ικανό να ανατρέψει τα προγνωστικά περί τάσεων εποχής, κτλ. Το σημαντικότερο είναι πως το κάνει, έχοντας αποβάλει (αποτάξει κυριολεκτικά) το μανδύα του φθηνού, του πρόχειρου, του κομπάρσου. Το προσιτό δεν είναι πλέον υποδεέστερο...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP