ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes A Class - 180d

Βρείτε τις διαφορές         ..:: Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2016 ::..
Με ένα περιορισμένο μακιγιάζ η Mercedes «πουδράρει» το γοητευτικό πρόσωπο της A-Class, παρότι δεν το είχε ιδιαίτερη ανάγκη, ενώ ο «βασικός» πετρελαιοκινητήρας 1.5 εξασφαλίζει την απαραίτητη στις μέρες μας -ακόμα και για premium αυτοκίνητα- οικονομία

Η μικρότερη των Mercedes, η A-Class, έχει αλλάξει ρότα εδώ και καιρό και εστιάζει το ενδιαφέρον της κυρίως απέναντι στο premium κατεστημένο στα μικρομεσαία χάτσμπακ. Έτσι, απέκτησε αντίστοιχο σχεδιαστικό στιλ, προσφέροντας ένα μακρύ, φαρδύ και χαμηλότερο αμάξωμα με σπορ λεπτομέρειες και κουπέ οφθαλμαπάτη στο σβήσιμο της οροφής προς τα πίσω. Τώρα, ήρθε η ώρα για ένα ιδιαίτερα ελαφρύ, πολύ διακριτικό ρετουσάρισμα, με ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και φώτα, προκειμένου το μικρομεσαίο πολυτελές γερμανικό μοντέλο να συνεχίσει να προσελκύει με την ίδια δυναμική το κοινό, ενώ η Mercedes άλλαξε ελαφρά και την ονομασία του, προκειμένου να τονίσει ακόμη περισσότερο την ανανέωση.

Εσωτερικό
Στην ανανεωμένη A-Class, αισθάνεσαι όμορφα στην καμπίνα της και το κυριότερο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πως δεν νιώθεις υποδεέστερα, συγκριτικά πάντα με τα ακριβά μοντέλα στη γκάμα του αστεριού. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ενώ μικρές έως ανεπαίσθητες αλλαγές, επήλθαν στα όργανα και στην κεντρική κονσόλα. Τα υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό έχουν πολύ καλή απτή ποιότητα, όπως και το φινίρισμα, το οποίο είναι κορυφαίο. Η συναρμογή είναι άψογη, όπως και η εργονομία, αν εξαιρεθεί όμως η παραδοσιακή θέση (και η επιλογή) του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Όλα καλά και στη χωροταξία της καμπίνας, με τους τέσσερις ενήλικους επιβάτες να χωράνε με τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 341 λίτρα, μια καθόλα αξιοπρεπής τιμή για την κατηγορία. Είναι απόλυτα κανονικός σε σχήμα και επεκτείνεται με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τα 26.770 για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, αφού περιλαμβάνει εν ολίγοις τα συστήματα ασφάλειας της εταιρείας και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες άνεσης και αναψυχής.


Καλαίσθητο εσωτερικό με καλή ποιότητα σε υλικά και συναρμολόγηση, προσεγμένο φινίρισμα, αλλά και επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες

Κινητήρας-κιβώτιο
Να λοιπόν που η παγκοσμιοποίηση και οι συνεργασίες μεταξύ κατασκευαστών για τη μείωση του κόστους παραγωγής, λειτουργεί τελικά ευεργετικά για τους καταναλωτές. Πως αλλιώς μια Mercedes, έστω και η μικρότερη, θα υιοθετούσε τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα 1.5 της Renault, ο οποίος αποδίδει 109 ίππους και 26,5 kgm ροπής μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το κυριότερο εδώ, είναι πως σε μικτές συνθήκες κίνησης όλες τις μέρες της δοκιμής μας, δεν χρειάστηκε περισσότερα από 6 λίτρα/100 χλμ. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι ομαλό, προοδευτικό και ιδιαιτέρως γραμμικό, ωστόσο, το τελευταίο πράγμα που σκέφτεσαι πίσω από το τιμόνι της Α180d είναι οι επιδόσεις. Δεν έχει τη δύναμη που θα σε συνεπάρει, όπως επίσης διαθέτει και μικρό ωφέλιμο εύρος προς εκμετάλλευση σε σύγκριση με ένα βενζινοκινητήρα. Κοινώς, δεν έχει νόημα να επιμένεις μετά τις 3.000 σ.α.λ. Συνολικά, σε κερδίζει πιο πολύ η αποτελεσματικότητα, να ακολουθείς δηλαδή την κυκλοφοριακή ροή χωρίς κόπο και με την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, κάτι που ισχύει στην πράξη. Το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT του αυτοκινήτου της δοκιμής, κάνει εξαιρετικά τη δουλειά του, βοηθώντας το κινητήριο σύνολο να εργάζεται ιδανικά χωρίς να εκτίθεται πουθενά. Χαμηλό σχετικά είναι και το επίπεδο θορύβου, για τα δεδομένα των «φωνακλάδων» ντίζελ κινητήρων.

Οδηγώντας
Η Α180d παρουσιάζει ένα «εύπεπτο» οδικό προφίλ που τιμά την εξωτερική εμφάνιση, είτε λατρεύεις να οδηγείς, είτε αρέσκεσαι απλώς να μετακινείσαι σε ρυθμούς βόλτας. Η συμπεριφορά της σε ορεινό δίκτυο με απανωτές στροφές δεν σε αφήνει αδιάφορο, με πρωτεργάτες το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης αλλά και την βελτιωμένη ανάρτηση σε σχέση με πριν, η οποία πέραν του ότι εξασφαλίζει ιδανικό κράτημα ακόμη και σε οριακές συνθήκες, παράλληλα έχει κερδίσει πόντους στον τρόπο που αντιμετωπίζει τις ανωμαλίες του δρόμου. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου και η απορρόφηση των κραδασμών όπως και η μόνωση των θορύβων γίνεται αποτελεσματικά. Πολύ καλύτερα τώρα, μετά το facelift. Μόνη ένσταση, κάποιες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες οι οποίες ενίοτε δεν απορροφώνται απόλυτα και δίνουν το ηχητικό «παρών», χαλώντας κάπως την υστεροφημία της Mercedes. Η λύση εδώ θα ήταν οι μικρότεροι τροχοί, (16 έναντι 17 ιντσών της δοκιμής, με ψηλότερο προφίλ ελαστικών), προκειμένου να μην φθάνουν στην καμπίνα «κοπανήματα» που δεν συνάδουν με το έμβλημα. Άλλωστε, η «ταπεινή» 180d δεν σφύζει δύναμης, ώστε να χρειάζεται τους μεγαλύτερους τροχούς. Όσο για τα φρένα της, αυτά αντέχουν αγόγγυστα στη χρήση, αποτελεσματικά και δυνατά όσο χρειάζονται, με την σωστή μάλιστα αίσθηση.

YΠEP
- Θέση οδήγησης
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Οικονομία

KATA
- Η άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού

Ασφάλεια και νεανικός χαρακτήρας, οικονομία από τον ντίζελ κινητήρα, βελτιωμένη ανάρτηση σε επίπεδο κύλισης, προτιμήστε τους 16άρηδες τροχούς για άνεση


Συμπέρασμα
Μια εξαιρετική περίπτωση premium μικρομεσαίου οικογενειακού με νεανική όψη και ευχαρίστηση στην οδήγηση, χωρίς υπερβολές σε επίπεδο ίππων, τιμής, εξεζητημένης εικόνας. Η μικρή Α180d θα μπορούσε να είναι η "value for money" Mercedes, όσο κι αν είναι ασύμβατος ο όρος όταν αναφέρεται σε αυτοκίνητο με σήμα το «αστέρι». Ωστόσο, το λογικό κόστος κτήσης, αφενός τη ρίχνει στην καρδιά της «λαϊκής» κατηγορίας C, αφετέρου ο σεμνός-λιτός βίος που υπόσχεται ο οικονομικός σε λειτουργία πετρελαιοκινητήρας της, τείνει να μας επιβεβαιώσει...

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP