ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 3 - 318i

Αλλού το όνομα κι αλλού η χάρη!         ..:: Τρίτη, 09 Αυγούστου 2016 ::..
Ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας, με υψηλού επιπέδου λειτουργικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά, προσφέρεται πλέον με μικρότερη φορολογική επιβάρυνση και χαμηλότερη κατανάλωση, χάρη σ' ένα πολύ καλό μικρό κινητήρα με τούρμπο (που δεν έχει σχέση με το όνομα του μοντέλου!), χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια και τις επιδόσεις

Έχουμε τονίσει επανειλημμένως, ότι τα διάφορα "facelift" που γίνονται σε όλα τα αυτοκίνητα κάπου στο μέσο της ζωής τους, είναι πολύ συχνά μια τυπική διαδικασία, απλώς για να δείχνει το μοντέλο «καινούργιο», ακόμα κι αν το στιλ του είναι απόλυτα πετυχημένο και εξακολουθεί να είναι ελκυστικό για το κοινό. Από σχεδιαστικής πλευράς, λοιπόν, η ανανέωση της σειράς 3 της BMW ήταν μάλλον μια τυπική διαδικασία σ' ένα πετυχημένο αυτοκίνητο (η σειρά 3 αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας), χωρίς σημαντικές αλλαγές στο αμάξωμα. Υπάρχουν λοιπόν οι συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές των "facelift" στο εμπρός και πίσω μέρος, με έμφαση στα νέα φώτα και τις πιο «επιθετικές» γραμμές. Αν αυτή η ανανέωση είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, αφού στη ανανεωμένη «τριάρα» χρησιμοποιήθηκε και ο νέος μικρός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.5 της εταιρείας.

Εσωτερικό
Ακόμα μικρότερες είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στο εσωτερικό και αφορούν απλώς νέα υλικά, κάποια διακοσμητικά από χρώμιο και μια νέα κεντρική κονσόλα με συρόμενο κάλυμμα. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο είναι εσωτερικά τόσο καλό και λειτουργικό όσο ήταν και πριν την ανανέωση. Οι χώροι για επιβάτες είναι πολύ καλοί για 4 άτομα (αυστηρά, παρά την πέμπτη ζώνη ασφαλείας στη μέση πίσω, αφού το ογκώδες «τούνελ» του άξονα μετάδοσης στο δάπεδο δεν αφήνει περιθώρια για μετακίνηση ενός πέμπτου επιβάτη με στοιχειώδη άνεση), ενώ πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 480 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που μόνο η BMW φαίνεται να καταφέρνει (ίσως λόγω του ιδιόμορφου τρόπου ρύθμισης του ύψους του καθίσματος, με κίνηση και στον διαμήκη άξονα εκτός από τον κάθετο).

Ένα σημείο που σηκώνει κριτική, παρά την εξαιρετική παράδοση της BMW στην εργονομία, και που έχουμε παρατηρήσει τελευταία και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, είναι ότι το άνοιγμα ανάμεσα στο επάνω μέρος της στεφάνης και τον «αφαλό» του τιμονιού είναι μικρό, με αποτέλεσμα (ανάλογα με τη ρύθμιση της θέσης του τιμονιού) να κρύβει είτε το επάνω μέρος του ταχύμετρου και του στροφόμετρου είτε το κάτω μέρος των ενδείξεων του οδομέτρου! Μόνο αν σκύβεις λίγο προς τα εμπρός ή αν φέρεις το τιμόνι πολύ κοντά σου (που δεν είναι όμως και η πιο σωστή ρύθμιση) μπορείς να δεις σωστά όλες τις ενδείξεις των συγκεκριμένων οργάνων. Θα επισημάνουμε επίσης μια άλλη συνηθισμένη επιλογή της BMW με την οποία διαφωνούμε, τους περιορισμένους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα. Η τιμή της 318i ξεκινάει από 34.055 ευρώ με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα στεγνώματος και ετοιμότητας φρενών, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ένδειξη πίεσης ελαστικών, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop κλπ.


Πάντα ποιοτικό και λειτoυργικό, το εσωτερικό της σειράς 3 προσφέρει καλούς χώρους για 4 άτομα

Κινητήρας-κιβώτιο
Το... παραπλανητικό όνομα 318i κρύβει ένα 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 τούρμπο, που αποδίδει 136 ίππους, χαρακτηριστικό δείγμα της εποχής μας με τη συνεχή μείωση κυβισμού και κυλίνδρων των κινητήρων των αυτοκινήτων. Όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, στη δημοσιογραφική παρουσίαση του στη Βυτίνα, αυτός ο κινητήρας κινεί με άνεση το μεγάλο αυτοκίνητο των 1400 κιλών, πολύ πιο γρήγορα, πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο οικονομικά απ' ότι οι παλιοί ατμοσφαιρικοί 1.6 που αποτελούσαν τις βασικές επιλογές για τις παλιότερες γενιές της σειράς 3. Είναι πολύ περισσότερο δυνατός απ' όσο αφήνει να εννοηθεί ο κυβισμός του και ιδιαίτερα εύστροφος, προσφέροντας καλές επιδόσεις στο μεγάλο αυτοκίνητο (η BMW αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,9'') και ασφαλή προσπεράσματα σε κάθε είδους δρόμο. Και μάλιστα χωρίς υπερβολική κατανάλωση, ιδιαίτερα στο ταξίδι, όπου εύκολα κινείσαι με 7,5 λίτρα/100 χλμ. Στην πόλη η κατανάλωσή μας ήταν γύρω στα 10 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ λογική για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με αυτό το μέγεθος και αυτό το επίπεδο επιδόσεων. Όπως πάντα, το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο μας ικανοποίησε απολύτως με την ομαλή και γρήγορη λειτουργία του και την κατανομή των σχέσεων, συμβάλλοντας στην καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του κινητήρα.

Οδηγώντας
Κατά την ανανέωση του αυτοκινήτου έγιναν κάποιες επεμβάσεις και στις αναρτήσεις, που είναι τώρα πιο σφιχτές με στόχο την ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά. Ούτως ή άλλως, όμως, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ήταν εξαιρετικό σε οδική συμπεριφορά και χωρίς αυτές τις επεμβάσεις, οι οποίες απλώς τονίζουν ακόμα περισσότερο την πολύ καλή εικόνα που προσφέρει στο δρόμο. Βασικό στοιχείο για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, είναι το γεγονός ότι η επικοινωνία του με τον οδηγό είναι τόσο καλή, που ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, πόσο εύκολα ακολουθεί το αυτοκίνητο τις εντολές σου και πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση (οπότε επεμβαίνει ο φύλακας άγγελος DSC και σε επαναφέρει στην τάξη, αν κι αυτό γίνεται πολύ σπάνια με τόσο καλό κράτημα). Το τιμόνι είναι συνολικά πολύ καλό (εξαιρετικό στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης), ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση.

Η ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και της απόκρισής του στις εντολές του οδηγού επίσης πολύ καλή, το κράτημα άψογο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου παράδειγμα προς μίμηση, επεμβαίνοντας σπάνια, μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται, και κυρίως πολύ διακριτικά. Τα εξαιρετικά φρένα απλώς συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για τον οδηγό. Το μόνο σημείο στο οποίο το αυτοκίνητο δεν ήταν κι εξακολουθεί να μην είναι κορυφαίο, είναι στον τομέα της άνεσης, αφού τα runflat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά μαζί με τις κάπως πιο σφιχτές αναρτήσεις σε σχέση με άλλα πολυτελή αυτοκίνητα, έχουν ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλήρες φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου. Είναι σαφής ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου, που δεν είναι κουραστικό, αλλά δεν είναι και από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε άνεση.

YΠEP
- Δυνατός μικρός κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση στο ταξίδι
- Εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο (έξτρα)

KATA
- Περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρό άνοιγμα στο τιμόνι, που περιορίζει την ορατότητα προς τα όργανα
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ο μικρός κινητήρας με το τούρμπο είναι δυνατός και προσφέρει καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση, σ' ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά στημένο και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση


Συμπέρασμα
Ακόμα και χωρίς την -περιορισμένη άλλωστε- αισθητική ανανέωση, η «τριάρα» εξακολουθεί να είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, φτιαγμένο για τον οδηγό, χωρίς όμως να ξεχνάει τους επιβάτες στο ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό του. Αν κάτι δικαιολογεί τη διαδικασία ανανέωσης, είναι η προσθήκη του νέου μικρού κινητήρα στη γκάμα, ο οποίος όχι μόνο επιτρέπει το περιορισμό της φορολογικής επιβάρυνσης του αυτοκινήτου και της κατανάλωσής του, αλλά το πετυχαίνει χωρίς συμβιβασμό στις επιδόσεις και γενικότερα στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, που ικανοποιούν απολύτως. Σε βαθμό που η σημερινή «βασική» έκδοση να είναι ένα πιο ευχάριστο και πιο δυνατό αυτοκίνητο από αρκετές μεγαλύτερες εκδόσεις σε παλιότερες γενιές της σειράς 3 και να μην αποτελεί σε καμία περίπτωση κάποιο είδος συμβιβασμού.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP