ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford C-Max - 1.5 TDCi 120 HP

Ανανέωση με νόημα         ..:: Τρίτη, 09 Αυγούστου 2016 ::..
Επικαιροποιημένο εκ βάθρων πλέον, αλλά και εφοδιασμένο με το νέο αξιόλογο πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου, το C-Max εξυπηρετεί το οικογενειακό ζητούμενο με το παραπάνω, προσφέροντας γενναίους χώρους και πρακτικότητα, αλλά και τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό νέας κοπής

Το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Ford αγγίζει όσους βρίσκουν το Focus στενόχωρο και κάπως λιγότερο πρακτικό για τις αυξημένες οικογενειακές ανάγκες τους. Από την άλλη, είναι οι ίδιοι που δεν επιθυμούν να ξεφύγουν από τις «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, οπότε η συγκεκριμένη λύση προτάσσει ικανά επιχειρήματα. Εδώ έχουμε να κάνουμε όχι απλώς με ένα επιδερμικό facelift, αλλά με μια μεγαλύτερη εμβάθυνση σε επίπεδο αλλαγών. Το ανανεωμένο C-Max υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, με τον κωδικό One Ford. Η εντυπωσιακή μάσκα, σήμα κατατεθέν της νεότερης Ford, κοσμεί το ρύγχος, οι γραμμές του εμπρός μέρους είναι σαφώς πιο καθαρές από πριν, ενώ οι επιφάνειες δείχνουν και είναι πλέον πιο λείες. Τα νέας σχεδίασης φώτα bi-xenon και οι προβολείς ομίχλης, προσδίδουν έναν τεχνολογικό τόνο. Κάτι που ενισχύεται και από τα νέα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιεί το C-Max. Με τη χρήση αισθητήρων υπερήχων, ανιχνεύεται η κίνηση άλλων οχημάτων περιμετρικά του αυτοκινήτου και τα δεδομένα που συλλέγονται αξιοποιούνται από μια σειρά συστήματα.

Εσωτερικό
Από εδώ θα πειστείς να αγοράσεις το πολυμορφικό της Ford. Τα δεδομένα αναμενόμενα, χώροι, πρακτικότητα, χρηστικότητα και πάλι από την αρχή. Το C-Max φιλοξενεί πολύ άνετα 4 άτομα στο εσωτερικό, είναι μάλιστα από τα αυτοκίνητα που μπορούν να μεταφέρουν και πέμπτο επιβάτη πίσω χωρίς συμβιβασμούς, γιατί είναι αρκετά επίπεδο το δάπεδό του, με σχεδόν ανύπαρκτο κεντρικό «τούνελ». Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως ή και αφαιρούνται, ενώ το μεσαίο μπορεί να αναδιπλωθεί έτσι ώστε να μετατραπεί σε υποβραχιόνιο. Αρκετά ευρύχωρος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 432 λίτρα, μεγαλύτερη απ' αυτή των μικρομεσαίων χάτσμπακ, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες της οικογένειας. Η εποπτική και συνολικά καλή θέση οδήγησης θα βολέψει κάθε οδηγό. Τα ανασχεδιασμένα όργανα κλέβουν την παράσταση, όπως και η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού με τα δεκάδες υπομενού. Η «εφαρμογή» συνδεσιμότητας μέσω φωνητικών εντολών SYNC 2, σε συνδυασμό με την οθόνη αφής οκτώ ιντσών που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα έχουν απλοποιήσει εν μέρει την εργονομία. Τα κουμπιά είναι πλέον λιγότερα, αν και για ορισμένες λειτουργίες αυτό σημαίνει κάποιες επιπλέον κινήσεις. Η επιλογή σταθμού στο ραδιόφωνο για παράδειγμα, θα ήταν πιο εύκολη με ένα κλασικό πλήκτρο.

Ποιότητα υλικών, σχεδίαση και χώροι για μικροαντικείμενα (κλειστοί και ανοιχτοί) παίρνουν καλό βαθμό. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν σκληρά πλαστικά, όπως και κάποιες ενστάσεις για τη συναρμογή τους. Υπάρχουν πάνω από 20 διαφορετικές πρακτικές λύσεις για μεταφορά ή αποθήκευση μικροαντικειμένων. Στα μείον η απουσία δυνατότητας ρυθμίσεων κατά μήκος και κατά την κλίση της πλάτης στα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα. Στη βασική έκδοση Business (των 120 ίππων) υπάρχουν κουρτινάκια στα πίσω παράθυρα, ενώ από την Titanium στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων υπάρχουν τραπεζάκια για τους πίσω. Η τιμή ξεκινά από τα 24.724 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει εκτός από το πακέτο των αερόσακων και τα ηλεκτρικά βοηθήματα ασφάλειας, ζάντες 16'', ηλεκτρικά παράθυρα με κουρτινάκια πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες (θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους), κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, cruise control, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος αλλά και το σύστημα SYNC 2.


Το εσωτερικό διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που περιμένεις από ένα μικρομεσαίο πολυμορφικό, εκτός από τα συρόμενα πίσω καθίσματα

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.5 TDCi αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ., ενώ η σημαντική ροπή των 27,5 kgm κορυφώνεται από τις 1.750 έως τις 2.500 στροφές. Το νέο σύνολο εκπέμπει 12% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σε σχέση με το αντίστοιχο 1.6 που αντικαθιστά. Είναι 4κύλινδρο, αλουμινένιο, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Στις χαμηλές στροφές, μέχρι δηλαδή τις 1.700 σ.α.λ., το τράβηγμα είναι σχετικά νωθρό. Από εκεί και πάνω, ζωντανεύει και κινεί με ικανοποιητικό ρυθμό (έως τις 4.000 σ.α.λ.) το υψηλόσωμο αμάξωμα του σχεδόν 1,5 τόνου, με υποδειγματική γραμμικότητα. Ο ρόλος του δεν είναι να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά εμφανίζει επαρκείς επιδόσεις για το ύφος της κατασκευής. Εννοείται πως το μεγάλο πλεονέκτημά του νέου κινητήρα είναι η οικονομία καυσίμου, η οποία σε μικτή χρήση κυμάνθηκε γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ο ήχος του ντίζελ κινητήρα δεν είναι ενοχλητικός (εδώ παίζει ρόλο και η καλή ηχομόνωση), ενώ τέλος, το κιβώτιο των έξι δικαιολογημένα αραιών σε διάταξη σχέσεων, έχει εξαιρετικά σαφές κούμπωμα.

Οδηγώντας
Τα Ford παραδοσιακά κερδίζουν το στοίχημα στο συγκεκριμένο τομέα, ακόμη κι εκείνα που δεν φτιάχτηκαν για να «οδηγούνται» με την ακριβή έννοια. Τα στοιχεία που αναντίρρητα σε κερδίζουν από την πρώτη κιόλας στιγμή, είναι ο επιτυχημένος συνδυασμός άνεσης και κρατήματος, γεγονός που πέραν της σωστής ρύθμισης της ανάρτησης, σχετίζεται άμεσα και με τη στιβαρότητα του πλαισίου. Η συνολική εικόνα του νέου C-Max στην πράξη, εμπνέει ιδιαίτερη ασφάλεια, ενώ ένα επιπρόσθετο στοιχείο που συμβάλει σ' αυτό, είναι η σωστή διαχείριση των φορτίων από την ανάρτηση, παρά τις εύλογες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση, λόγω χαρακτήρα και άνεσης. Οι τεχνικοί χρησιμοποίησαν τώρα σκληρότερα σινεμπλόκ και βάσεις αμορτισέρ, στα οποία έχουν επέμβει δραστικά επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση σκληρότητας με τα ελατήρια. Η ρύθμιση της ανάρτησης, χωρίς να είναι «σφιχτή» δικαιώνει εντέλει τις συνήθειες της Ford που θέλουν ασφαλή δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και άνεση. Η σταθερότητα είναι ο κανόνας στο απαιτητικό δίκτυο, παρά το ύψος της κατασκευής. Το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης δίνει τον τόνο για όποιον έχει όρεξη να οδηγήσει νεανικά, παρότι η αίσθηση θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται από την άλλη και τα φρένα, έστω και όχι από την πρώτη επαφή σε επίπεδο αίσθησης. Εύκολα όμως εξοικειώνεσαι και ανακαλύπτεις την αποτελεσματικότητά τους.

YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
- Άνεση

KATA
- Τα πίσω καθίσματα δεν ρυθμίζονται

Ασφαλές και άνετο στο δρόμο, όπως προτάσσει ο οικογενειακός χαρακτήρας, ενώ υπό προϋποθέσεις είναι αναλογικά ευχάριστο οδηγικά


Συμπέρασμα
Αναμφίβολα επιτυχημένη αναθεώρηση για το μικρομεσαίο οικογενειακό πολυμορφικό της Ford. Όποιος αισθάνεται άβολα στο Focus και έχει ανάγκη την χρηστικότητα και τους άνετους χώρους για όλους στην καμπίνα, το C-Max είναι εδώ. Καλοστημένο, ευάερο εσωτερικά, οικονομικό σε καύσιμο και με την απαραίτητη ροπή από τον καινούριο τουρμποντίζελ κινητήρα 1.5, θα σε πάει εκεί που θέλεις (εσένα και την οικογένεια) χωρίς γκρίνια.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP