ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Insignia 1.6 CDTi - VW Passat 1.6 TDI

Η οικογένεια αναβαθμίζεται         ..:: Σαββάτο, 30 Ιουλίου 2016 ::..
Δυο μεσαία γερμανικά οικογενειακά μας τονίζουν πόσο ψηλά έχει ανέβει ο πήχης στην κατηγορία, προσφέροντας άνεση, πολυτέλεια και τεχνολογία, με αποδοτικούς ντίζελ κινητήρες που καίνε ελάχιστα

Το έχουμε ξαναγράψει και είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός. Η κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών σεντάν για να επιβιώσει εμπορικά στην Ευρώπη θα πρέπει να μετατραπεί σε "luxury". Δύσκολα θα προτιμήσει κάποιος στις μέρες μας ένα μεγάλο σεντάν επειδή έχει απλώς ανάγκη τους χώρους του. Αυτούς θα τους βρει σε αφθονία είτε σε ένα πολυμορφικό με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και με πολύ περισσότερες πρακτικές δυνατότητες, ή σε ένα "crossover", που είναι της μόδας και μπορεί να κάνει με αυτό περισσότερα πράγματα, πιθανότατα να πάει και ακόμη πιο μακριά συγκριτικά με ένα σεντάν. Οπότε για να επιβιώσει η κατηγορία D, κυρίως σε χώρες με μεγαλύτερες οικονομικές δυσκολίες, θα πρέπει να διαθέτει αυτό το «κάτι». Που στην περίπτωσή μας δεν είναι άλλο από μια πολυτελή υπόσταση με προηγμένο εξοπλισμό. Αυτό είναι το νόημα που αναντίρρητα έπιασαν οι δυο κατασκευαστές των αυτοκινήτων του συγκριτικού μας.

Εσωτερικά
Δεν χωράει αμφιβολία πως στον τομέα των εσωτερικών, το Passat σκοράρει από τα αποδυτήρια. Πολύ εύκολα μπορεί να κερδίσει πελάτες μόνο από την πολύ προσεγμένη καμπίνα του. Οι χώροι, η πολυτέλεια, το φινίρισμα, η χλιδή, οι χρωματισμοί, η ποιότητα και τα υλικά του δίνουν εύκολα το προβάδισμα, έναντι ενός αξιόμαχου Insignia, το οποίο όμως δεν φτάνει στα επίπεδα του VW σ' αυτόν τον τομέα. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το Insignia είναι σε θέση να μεταφέρει με σχετική άνεση 5 ενήλικες στο εσωτερικό του, με παραχωρήσεις να απαιτούνται στο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, λόγω της κλίσης της οροφής. Από την άλλη πλευρά, ο χώρος αποσκευών στη 5θυρη έκδοση της δοκιμής μας, πέραν του ότι έχει πολύ μεγάλο άνοιγμα που ευνοεί την πρακτικότητα κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων, διαθέτει παράλληλα και 530 λίτρα χωρητικότητας. Το Passat είναι ακόμη πιο άνετο στο πίσω μέρος, σε σημείο να κάθεσαι σταυροπόδι, ενώ δεν αντιμετωπίζεις κανένα πρόβλημα ούτε με το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών. Τα 586 λίτρα του χώρου αποσκευών, του δίνουν και εδώ τον πρώτο λόγο.

Το Insignia 1.6 CDTi στοιχίζει 27.400 ευρώ και διαθέτει ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, καθώς και ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, Bluetooth, θύρες AUX και USB και χειριστήρια στο τιμόνι. Η τιμή του Passat 1.6 TDI ξεκινάει από 25.500 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό επίσης, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, hill holder και λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, 6 αερόσακους και σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών (pre crash), σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης στην πόλη (City Emergency Braking) με αναγνώριση πεζών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5", MP3 player, Bluetooth, MirrorLink, θύρες AUX και USB και χειριστήρια στο τιμόνι.

Στα εσωτερικά το Passat δεν διαθέτει αντίπαλο, προσφέροντας χώρους, ποιότητα, φινίρισμα, πολυτέλεια στο μέγιστο βαθμό

Κινητήρες-κιβώτια
Πρόκειται για δυο πολύ σύγχρονα σύνολα πετρελαίου με χωρητικότητα 1,6 λίτρων. Ο κινητήρας του Insignia δείχνει και είναι πιο ικανός, ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητο κινείται και χρειαστεί να επιταχύνει προκειμένου να προσπεράσει. Και πώς να μην το πετυχαίνει αυτό, αφού είναι ο ισχυρότερος στην κλάση, έχοντας στο οπλοστάσιο του 136 ίππους και πάνω από 32 kgm ροπής. Όχι μόνο τα καταφέρνει καλύτερα από τον αντίστοιχο του Passat, αλλά παράλληλα παράγει και λιγότερο θόρυβο από το σύνολο του VW. Μοναδική ένσταση, η χαρακτηριστική υστέρηση που παρουσιάζει στις πολύ χαμηλές στροφές, μέχρι τις 2.000 σ.α.λ., θυμίζοντας άλλες εποχές. Από εκεί και πάνω το τράβηγμα είναι μεστό και το απόβαρο του Insignia νικιέται σχετικά εύκολα. Ο κινητήρας του Passat παράγει 120 ίππους και 25,5 kgm ροπής, είναι πιο υγιής στις πολύ χαμηλές στροφές, ικανοποιεί με την απόκρισή του και πιο πάνω, αλλά με μια πιο τραχιά λειτουργία, που δεν συνάδει με όλη την υπόλοιπη χλιδή του μεσαίου σεντάν της VW. Οι επιδόσεις και εδώ είναι καλές, κυρίως από στάση σε φουλ επιτάχυνση. Τα κιβώτια και των δυο αυτοκινήτων διαθέτουν έξι σχέσεις με σωστή κλιμάκωση για τον οικογενειακό χαρακτήρα τους, αλλά και απροβλημάτιστο κούμπωμα, χωρίς φυσικά το ιδιαίτερο αποτύπωμα. Το σημαντικό και για τα δυο αυτοκίνητα του συγκριτικού είναι η χαμηλή κατανάλωση, λίγο πάνω από τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, σε μικτές συνθήκες μετακίνησης. Με κλιματισμό και ζόρια, θα δείτε κάτι παραπάνω, ειδικά στο VW.

Οδηγώντας
Και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς οι γερμανικές υλοποιήσεις της σύγχρονης εποχής εμφανίζονται αναβαθμισμένες, ακόμη κι αν πρόκειται για οικογενειακά σεντάν, που σπάνια θα τους ζητηθεί το κάτι παραπάνω σε επίπεδο απαιτήσεων. Δεδομένη και η άνεση, όπως και η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και στα δυο αυτοκίνητα, με πρώτο βιολί την ενδοτικότητα της ανάρτησης και ακολούθως την ιδιαίτερη ηχομόνωση. Από εκεί και πέρα μπορούμε να διακρίνουμε κάποιες διαφορές, προκειμένου να καταλήξουμε σε κάποια τοποθέτηση. Το Insignia κινείται με μεγαλύτερη χάρη σε δρόμους με στροφές, κρύβοντας καλύτερα τον όγκο του, διαθέτοντας περισσότερο επικοινωνιακό τιμόνι, επομένως και μια πιο κοντινή σχέση με τον οδηγό του. Σαφώς θα πάρει τις κλίσεις του στην πίεση, αλλά πέραν τούτου δεν θα πει όχι στην γρήγορη εναλλαγή των καμπών χωρίς να δημιουργήσει ανασφάλεια. Το Passat, χωρίς να αφήνει περιθώρια συμμετοχής στον οδηγό, αδιαφορεί περισσότερο για το πώς νιώθει ο τελευταίος, εκτελώντας διαδικαστικά τις εντολές, πάντα με υψηλά περιθώρια άνεσης και ασφάλειας, παρά τις λογικές κλίσεις που θα πάρει το αμάξωμά του στις στροφές, το αδιάφορο σύστημα διεύθυνσης και το πιο «βαρύ» πάτημα. Και τα δυο αυτοκίνητα ταξιδεύουν ακλόνητα στην εθνική, καταπίνοντας αγόγγυστα χιλιόμετρα. Επίσης, παρά το αυξημένο απόβαρο, φρενάρουν αποτελεσματικά, με το Insignia να προηγείται και εδώ, περισσότερο λόγω καλύτερης αίσθησης στη δύναμη του συστήματος πέδησης.


Άνετα και ασφαλή και τα δυο στο δρόμο, με το Insignia να σαγηνεύει περισσότερο τον οδηγό

Συμπέρασμα
Λίγες μέρες αρκούν για να έχεις μια εμπεριστατωμένη εικόνα τί είναι τι τελικά. Το Insignia στην τελευταία μορφή του, μετά την ανανέωση, είναι συνολικά ένα πιο «ψαγμένο» αυτοκίνητο τεχνολογικά κάτω από το καπό. Παράλληλα, διαθέτει μεγάλους χώρους και πολύ καλή ποιότητα. Από την άλλη, το Passat φλερτάρει περισσότερο με τις premium κατασκευές, διαθέτει ένα εκπληκτικό εσωτερικό, πολυτελές και φινετσάτο, τεράστιους χώρους επιβατών και είναι σημαντικά φθηνότερο στις βασικές εκδόσεις. Η μεταπώληση όλα δείχνουν πως θα είναι με το μέρος του, ενώ και η εξωτερική εικόνα είναι πειστικότερη από ποτέ. Εμείς, πάντως, σε προσωπικό επίπεδο στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση ψηφίζουμε Insignia, κυρίως λόγω της περισσότερο «συμμετοχικής» εικόνας του στην οδήγηση και του πιο δυνατού κινητήρα του.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ INSIGNIA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Επιδόσεις εν κινήσει
- Πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης
- Λειτουργία κινητήρα

ΤΟ PASSAT ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Εσωτερικό-πολυτέλεια
- Χώρους
- Τιμή βασικής έκδοσης


  UP